منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 568
بازدید کل : 22130
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




ایا طرح تحول نظام سلامت شکست خورده است : مطلب ارسالی از nurse123

29 آذر 1393

 

سالها است که دولت ها و نمایندگان مردم و هرکس که دستی در سیاست دارد و یا سری در امار از افزایش هزینه های مردم در بخش بهداشت و درمان می گوید و به مدد سیستم پزشک محور اما بیمار نظام بهداشت و درمان هر روز کمر مردم در زیراین بار گران می شکست . به یاری سیستم مریض که نقش حاکمیت بعنوان متصدی تامین و نظارت بر سلامت جامعه را به یک تشکیلات صنفی سپرد هو عملا از اجرای نقش خویش سرباز زد ه مردم بیش از پیش تاوان ضعف حاکمیت و متولی نظام سلامت کشور را پرداخت نمودند از پرداخت های غیر رسمی ( زیر میزی ) گرفته تا هزینه تجهییزات و دارو و خدمات تشخیصی ......
در هر زمان مسئولین وزارت بهداشت در پاسخ به کاستیها بخصوص در بخش دولتی نبود اعتبارات برای بهبود فضا و تجهییزات بیمارستانها و پرداخت بروز مطالبات کارکنان در تمامی رده های خدمتی را بعنوان اصلی ترین رکن نبود کیفیت در سیستم درمان اعلام می کردند و از کنار برخی مسائل چون دریافتهای غیر قانونی پزشکان زدو بند برخی از انان با شرکتهای داروئی و تجهییزات پزشکی به راحتی عبور کرده و گاه انرا نیز انکار می کردند . البته ناگفته نماند از اجرای قوانینی چون عدم اشتغال پزشکان دولتی در بخش خصوصی ، ساعات کار پزشکان ، نحوه پوشش آنکالی ودیگر قوانین جاری کشور که در تمام ادارات و وزارتخانه ها در مورد تمامی کارکنان اجرا می شود در خصوص پزشکان در این وزارتخانه نادیده انگاشته                  می شود البته ناگفته نماند این قوانین در مورد سایر کارکنان به درستی و شاید نظارت مضاعف انجام می گردد.
به هر حال در اردیبهشت ماه سال جاری به مدد تدبیر دولت امید و همراهی نمایندگان مردم در مجلس و اجرای فازدوم                     هدفمندی یارانها بخشی از پولی که مردم بابت گرانی اب و گاز و برق و نان و بنزین پرداخت کرده بودند  سر از وزارتخانه بهداشت دراورد و از سمتی دیگر نیز 1 درصد از مالیات بر ازرش افزوده نیز در مسیر این وزارتخانه قرار گرفت .
گام نخست این طرح که در 15 اردیبهشت با ابلاغ 7 بسته کلید خورد شاید گروهی را که اینک جزو منتقدترین افراد به این طرح میدانند ( پرستاران) را بیش از همه خوشحال کرد اخر انها بیش از همه حتی خود بیماران می دانستند که سالها در این سیستم به بیمار چه گذشته و چه برسر بیماران آمده است آخر انها تاکنون پاسخگوی فرسودگی بیمارستان و زیر میزی پزشک و نبود و خرابی تجهییزات و غذای بد بیمارستان حضور پزشک در مطب و منزل را داده بودند .اخر تنها انها همیشه با درد ورنج مردم همراه بوده اند .
سیل بودجه انچنان شتابان پیش رفت که هیچ مسئولی دیگر نمی توانست کمبود اعتبارات را دستمایه کم کاری و بی کیفیتی کارش نماید .شعار بسیاری از مسئولین درمان این بود که اگر این طرح شکست بخورد نظام درمان کشور سالها چیزی برای دفاع از خود ندارد .
آغاز طرح با کاهش هزینه های مردم از جیب همراه شد یعنی پرداخت 10 درصد صورتحساب در بیماران بستری و ادامه این پرداختی به 6 درصد کاهش پیدا کرد در همین دوره به جهت ماندگاری پزشکان شما بخوانید در مناطق محروم طرح پرداخت 2K نیز اجرا شد و همچنین بحث مقیمی پزشکان در بخشهای درمانی کلید خورد اگرچه ظاهر طرح بسیار شیرین و گوارا بودو ما می بایست ازاینکه در یگر مریضی نداریم که در اورژانس به انتظار پزشک متخصص نشسته باشد و درد می کشد را ببینیم و اما اینهم مدد سیستم پزشک سالار انگونه نشد که می باید می شد .
و اینک به اصل تحول در نظام سلامت می رسیم یعنی شاید هدف نهائی این طرح تغییر کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و مشکل ما با سیستم طرح تحول ازایجا به شکافی عمیق تبدیل شد از انجا که همان گروهی که برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری پول نداشتند اینک ارزش خدمات خود را بین 40 تا 300 درصد افزایش داه بودند . خدمتی را که تا دیروز من به رایگان انجام می دادم پولش را به پزشکی که تنها مهرش در بخش حضور دارد می دهند انهم به چند برابر امروز خدمات دیروز منهم به پای پزشکان نوشته می شود مدعیان ادعا دارند که خدمات من نیز به کتاب وارد شده اما پولش را پزشک می گیرد اگرچه ما از فاصله صد برابری دریافتی ها گفتیم و از نقائص طرح محکوم به تبعید شدیم و سهم خواهی .
اینها و هزاران قصه دیگر غصه من درسیستم درمان کشورم است که باهیچ قانونی و استانداردی جز قانون خود نوشته پزشکان در این سیستم سازگاری ندارد اما چرا می گویم طرح تحول نظام سلامت شکست خورده است .
1.   تجربه نشان داده است هرگاه منفعت جمعی و مصالح عمومی کشور نادیده انگاشته شود ومنافع فرد و یا صنفی خاص بر عموم مردم ترجیح داده شود هر طرح و برنامه ای که جاری شود ابتر خواهد بود وشاید نگاه ریزبینانه رهبر نیز به همین اشاره دارد که از این طرح باید پشتیبانی نمود اما باید مراقبت نمود که تصمیمات طرح به خودش اسیب نزند .
2.   متاسفانه بازوهای نظارتی این طرح نیز همان گروه اجرائی آن است که خود طراح آن نیز بوده اند و تاکنون تمامی نظرات منتقدان را بی پاسخ گذاشته و یا آنان را افرادی زیاده خواه که بدنبال شهرت هستند مطرح می نمایند و این گونه سخن گفتن و امار واطلاعات یک سوی دادن نشان از بی پشتوانه بودن طرح دارد .
3.   این روزها تحزیک پرستاران بعنوان منتقدان طرح به شدت افزایش یافته است چه ان زمان که وزیر انها را گروهی اندک نماید و چه آن زمان که خود و دیگر پزشکان را تنها نخبگان این کشور قلمداد کرد . قرار دادن مردم در برابر پرستاران و تحریک مردم و دیگر اقشار کارکنان دولت با اعلام هر روزه حقوق آنان آتش تهیه وازرت نشینان برای این است که شکست در این طرح مقصری داشته باشد .
4.   درحالیه هر روز ابعاد این ظلمی که در حق مردم روا می شود بیش از پیش آشکار می شود گویا وزیر با استفاده از احساسات دینی مردم قصد عوام فریبی داشته و با ملاقات با مرجعبت و روحانیت و ارائه امار یک سویه سعی بر گرفتن تائید بر عملکرد خویش را دارد .
5.   تاکنون هیچ یک از اساتید علم اقتصاد سلامت این طرح را تائید نکرده اند و در ظاهر نیز این طرح خود خود را نقض می کند آنجا که به واسطه ارزان سازی ظاهری هزینه یک فوق تخصص را از پزشک عمومی کمتر نشان می دهد میل افراد به دور زدن سیستم ارجاع را افزایش داده فاتحه نظام ارجاع را خوانده است و البته پولشرا از جیب مردم پرداخت می نمائید
6.   دردنیای کنونی که انتقال اطلاعات و دسترسی به آن به کسری از ثانیه رسیده است پنهان کردن اطلاعات امکان ندارد و دیر یا زود پشت پرده های این طرح نیز آشکار می شود.
7.   به مدد تدبیر وزیرمحترم اعتماد بین افراد کادر درمان با یکدیگر شکسته شده و مهمترین اصل تیم درمان که همان همدلی بود فروریخته و اینک بیش از پیش بیماران هستند که در زیر این اوار فروریخته آسیب خواهند دید
8.   تزریق پول بجای اجرای قانون که اینک با روانه کردن هزارمیلیارد تومان از پول ملت به جیب پزشکان به جهت اجتناب از دریافتهای غیر قانونی کلاهی است که بر سر مردم رفته و دیرنمی گذرد که با ز روز از نو قصه از نو مثل ما شود و شاید هم فردا دیگر قانون شکنان این کشور درخواست پول کنند تا بی قانونی نکنند
در پایان شاید این طرح با تمام مشکلاتش تنها حسنش این باشد که به سیستمهای قانون گذار و نظار کشور نشان داد مشکل وزارت بهداشت پول و اعتبار نیست بلکه مشکل مدیریت آن از راس تا قاعده هرم است مدیریتی تک قطب انحصار گرا و البته منفعت طلب ومشکل واگذاری اصول حاکمیت اعم از نظارت ، اجرا و سیاست گذاری به طیفی خاص در این وزارتخانه است و اعتقاد پیدا کردن به این نکته که در این وزارتخانه هر پزشکی مدیر است و هر غیر پزشکی شهروند درجه 2


:: برچسب‌ها: شکست طرح تحول ,

نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 11:56



جامعه ی پرستاري ،سازمان نظام پرستاري و اعتماد متقابل

چهار شنبه 26 آذر 1393

جامعه ی پرستاري ،سازمان نظام پرستاري و اعتماد متقابل

 

اعتماد اجتماعي مفهومي است که در فرايند روابط اجتماعي بين افراد و سازمان‌هاي اجتماع با همديگر تبلور مي‌يابد. مفهوم اعتماد يکي از مؤلفه‌هاي مهم و حياتي سرمايه اجتماعي است.

  سازمان نظام پرستاري جمهوري اسلامي ايران به عنوان يکي از بزرگترين سازمان هاي صنفي کشور  با يک دهه فعاليت صنفي در حوزه سلامت همواره از پشتيباني و اعتماد اکثريت قريب به اتفاق جامعه پرستاري برخوردار بوده وهمين اعتماد زمينه رشد و شکوفائي ان  را در ساليان گذشته ،عليرغم انباشت  موانع و مشکلات بي شمار صد ساله  رقم زده است. بيش از ده سال فعاليت حرفه اي سازمان زمينه هاي بروز و رشد  فعاليت هاي  اجتماعي پرستاران  را فراهم آورده و ارتقاء داده است.  

 اکنون اما نکاه هاي مختلفي برجامعه متکثر پرستاري حاکم شده است .به مدد رشد رسانه هاي مختلف و تنوع زياد انها به خصوص در فضاي مجازي ،ارتقاء سطح تحصيلات تکميلي  پرستاران وتغيير نگاه رسانه ها از مسائل سياسي به موضوعات اجتماعي  باعث شده پرستاران به عنوان اکثريت خاموش جامعه درمان کشور براي احقاق حقوق مردم و حقوق مسلم صنفي خود فعال شوند. سوال اساسي اين است که اکنون چه کسي افکار عمومي پرستاران را نمايندگي مي کند؟      

 چرا سازمان نتوانسته در چند ماه گذشته به خصوص بعد از شروع طرح تحول سلامت  نگراني هاي پرستاران را  کاهش دهد ؟

چرا کف و سقف مطالبات پرستاري با آنچه که سازمان نظام پرستاري مدعي پيگيري آن است تفاوت قابل تاملي دارد؟             

چرا گفتمان مشترکي بين سازمان وساير  فعالين صنفي پرستاري وجود ندارد ؟

 و سوالات متعدد ديگر که ذهن کنجکاو دلسوزان جامعه پرستاري را به خود مشغول کرده و نگراني جدي ايجاد کرده است.    

 براي پاسخ به سوالات فوق و واکاوي آنچه که در حال وقوع است  توجه همکاران گرامي و علاقه مندان مسائل پرستاري را به موارد ذيل جلب ميکنم.

 1- سکوت طولاني سازمان نظام پرستاري بعداز شروع رسمي مرحله اول  طرح تحول و بي توجهي محض به جايگاه نيروي انساني و علي الخصوص پرستاري  تمام همکاران را در بهت و حيرت فرو بردو پيگيري هاي فراوان فعالين صنفي و هيئت مديره ها به جائي نرسيد حتي تشکيل خود جوش کميته 6نفره  پيگيري مطالبات پرستاري به دليل عدم تمايل مسولين  سازمان  ابتر ماند .موضوعي که سازمان در اولين بيانيه رسمي خود بعد از اجراي مرحله سوم طرح تحول (افزايش تعرفه هاي پزشکي ) به آن اشاره و از جامعه پرستاري به دليل سکوت خود عذر خواهي نمود.       

 2-موضع گيري انفعالي  در قبال تجمع صنفي پرستاران مجتمع بيمارستاني امام خميني تهران که با برخورد مسئولين مجتمع و بازداشت غير قانوني چند نفر از فعالين پرستاري همراه شد ، باعث دلخوري پرستاران از سازمان نظام پرستاري گرديد.

3-مصاحبه هاي مسئولين سازمان و نفي غير مستقيم مطالب مطرح شده توسط دبير کل خانه پرستار (موضوع نگراني از مهاجرت پرستاران به ساير کشور ها ) فاصله گرفتن سازمان از بدنه جامعه پرستاري را القاء نمود   

  4-بي تفاوتي رسمي و علني سازمان در موضوع نفي بلد شغلي آقاي شريفي مقدم دبير کل فعال خانه پرستار و عضو شوراي عالي سازمان نظام پرستاري که محبوبيت خاصي در بين عموم پرستاران دارد ، باعث دلخوري و عصبانيت جامعه پرستاري گرديد.           

 5 -سکوت و بي تفاوتي سايت رسمي سازمان (که تنها مرجع رسمي ارتباط با جامعه پرستاري و اعضاء سازمان است ) وبي توجهي به اعتراضات مکرر هيئت مديره ها جهت فعال شدن سايت  (البته به جز مقطع يک ماهه  از 15/7/93 ) از ديگر دلايل دلخوري پرستاران به شمار مي رود.                                          

6-کاهش شديد ارتباط مسئولين سازمان و شوراي عالي با هيئت مديره ها و عدم ارائه شفاف فعاليت ها ي صورت گرفته و مواضع رسمي و غير رسمي ، نهايتا باعث بي اطلاعي هيئت مديره ها از فعاليت هاي سازمان شده و قدرت اقناعي هيئت مديره هارا درمقابل در خواست هاي پرستاران به شدت کاهش داد. ودلايل متعدد ديگرکه ذکر آن باعث اطاله کلام مي شود.

به نظر مي رسد حرکت شتابان عدالت خواهي جامعه پرستاري ومنطقي تر شدن مواضع رسانه ها در باره طرح تحول و خروج از مرحله حمايت يک جانبه از اين طرح از يک سو واعلام مواضع مبهم وزارت بهداشت و درمان و سازمان نظام پرستاري در باره نحوه اجراي قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و حواله آن به روشهاي مبهمي همچون پرداخت مبتني بر عملکرد وافزايش چند برابري کارانه قبلي پرستاران که همزمان با افزايش شديد کارانه هاي پزشکان قرار است اتفاق بيفد و عدم تبيين فاصله منطقي بين کارانه هاي گروه ارائه دهنده خدمات درماني در بيمارستان ، مقايسه هاي غيرموجه پرستاران با پزشکان توسط معاونين محترم وزارت بهداشت ودر مان (مانند مقايسه پرستار با مهماندار هواپيما و پزشک با خلبان ) و...وعدم پاسخ شفاف به درخواستهاي روشن ،قانوني و صريح آنان،متهم کردن پرستاران به بي اطلاعي وعجول بودن ،تکذ يب واقعيتهاي روشني مثل کارانه هاي چند ده مييوني پرداختي به پزشکان ، سکوت ساير ارکان دولت در باره درخواست هاي جامعه پرستاري ،تشديد احساس فاصله طبقاتي و بي عدالتي با اجراي طرح تحول و...همگي با عث فعالتر شدن بدنه پرستاري شده و به نظر مي رسد جلوتر از سازمان رسمي خود حرکت مي کنند و بيم آن مي رود در صورت ادامه اين روند ديوار بي اعتمادي بين پرستاران و سازمان ايجاد گردد و تبعات ناشي از اين بي اعتمادي و تغيير گفتمان باعث گرفتاريهاي جديدي شود.   

 چه بايد کرد؟

1-سازمان نظام پرستاري بايد با ارائه تحليل واقع بينانه از وضعيت موجود و شرايط حاکم برپرستاري کشور هشدار لازم را به  مسئولين محترم کشور ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ومديران و معاونين محترم وزارت بهداشت و درمان ارائه نموده و مصلحت انديشي بيش از حد را کنار بگذارد.                                                        

 2 - امروز بيش از هرزمان ديگري نياز به ارتباط دو طرفه بين مسئولين سازمان با هيئت مديره ها و ساير ارکان جامعه پرستاري احساس مي شود.سازمان بايد بتواند در درجه اول اعضاء هيئت مديره هاوگروه پرستاري را قانع نمايد.اين امربايد در فضاي واقعي وبا درک شرايط موجود اتفاق بيفد. ارتباط دادن مطالبات پرستاري و فعاليتهاي صنفي  به نزديکي انتخابات سازمان  کمکي به حل مسئله نمي کند. نبايد اجازه داد اعتماد متقابل سازمان و اعضاء به سستي گرايد.   

3-شورايعالي سازمان موظف به حفظ يکپارچگي وايجاد وحدت رويه دربين اعضاء بوده و با تلاش مضاعف بايد برايند همه فعاليتها را در جهت تحقق عدالت اجتماعي و مطالبات پرستاري به کار گيردتا سرمايه گذاري عظيم دولت در حوزه سلامت بهترين نتيجه را براي شهروندان عزيز داشته باشد.

  4-تمام همکاران و پرستاران عزيز بايد توجه داشته باشند  در بيان نظرات و نوشتن ونشر مطالب خود اخلاق مدارانه عمل نمايند واز هرگونه توهين و هتک حرمت پيشکسوتان جامعه پرستاري و ساير مسئولين محترم اجتناب نمايند.گستره بي نهايت زبان و ادبيات فارسي به حدي است که تند ترين انتقادات را هم ميتوان با زبان تکريم بيان نمود. 

   5- به نظر من جناب آقاي ميرزابيگي در حال حاضر به تنهائي بار سازمان را به دوش مي کشد ولازم است ساير اعضاء به طور جدي به ايشان کمک نمايند .شرايط سخت کاري و فعاليت مطالبه گرانه در کسوت رئيس سازمان و پاسخگو بودن در مقام معاون وزير را بايد همه ما درک نمائيم.   

    6-جناب آقاي شريفي مقدم امروز به عنوان يک فرد از خود گذشته و سختکوش در قلب يکايک پرستاران جادار دارد .مواضع حق طلبانه و عدالت خواهانه ايشان مورد تائيد جامعه پرستاري است و لازم است از طرف سازمان نظام پرستاري به جد حمايت و پشتيباني شود.هرگونه اتخاذ مواضع متضاد با ايشان باعث آشفتگي جامعه معزز پرستاري مي شود.                                                 

  7- و سخن آخر اينکه بايد هوشيار باشيم واجازه سواستفاده بيگانگان را ندهيم .خدارا سپاس گوئيم که در سايه تدابير داهيانه مقام معظم رهبري (روحي فدا) وسياست هاي دولت جمهوري اسلامي مي توانيم در چهارچوب قانون  مجدانه پيگير حقوق صنفي خود باشيم .بايد بدانيم ما سخنگوي هيچ گروه و دسته اي نيستيم وفقط پيگير حقوق حقه جامعه فرهيخته پرستاري در جهت ارائه بهترين خدمت به مردم شريف و شهروندان ايران اسلامي هستيم ضمن اينکه هرگز در ارائه خدمت به بيماران عزيز ذره اي تعلل و کوتاهي نکرده و نخواهيم کرد.

علي اکبر قرباني

عضو هيئت مديره نظام پرستاري



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 16:11



توضیحاتی درباره ی کمیته ی پیگیری

چهار شنبه 26 آذر 1393

سلام بر همه ی دوستان و همکاران!

در روزهای اخیر با سوالات بسیاری از طرف همکاران و دوستان دلسوز در باره ی کمیته ی پیگیری و دلایل عضویت این افراد اعلام شده و حدود وظایف و اختیارات آن مواجه شدیم، لذا نظر به لزوم روشنگری و اطلاع رسانی که اصل اولیه ی این جنبش بوده و هست مطالبی را خدمت دوستان و همکاران عرض می کنیم:

در روز بیست وسوم آذر که به ضعم وزیر صد و به گواه امضاهای ثبت شده بیش از هزار پرستار در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع داشتند، در همان بدو آغاز تجمع همکاران محترم حراست ریاست جمهوری در خواست تعدادی نماینده برای مذاکره نمودند که همینجا از این دوستان که در کمال احترام متقابل با همکاران برخورد کردند تشکر می کنیم.

لذا با حضور حدود بیست نفر از حاضرین در دفتر جناب آقای دکتر خلیل نژاد ، در خواست تعداد نماینده ی محدودتری شد که از این بین شش نفر اعلام شده ،انتخاب و معرفی شدند.

از آنجایی که اغلب (نه همه) هیاتهای نظام پرستاری، و شورای عالی نظام پرستاری و شخص رییس سازمان نظام پرستاری ، هم نوا و همگام پرستاران و خواسته هایشان نیستند و عملا در ماههای اخیر این را اثبات کرده اند ، وجود چنین کمیته ای بسیار حیاتی و ضروری بود.

این کمیته مرجع تصمیم ساری نیست و تنها پیگیر تصمیمات گرفته شده است. این تصمیم و خواسته بارها اعلام شده و چیزی جز اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اجرای عدالت در پرداختها به نحوی که اختلاف پرداختها بین اعضای تیم درمان حداکثر سه برابر باشد نیست.

لازم به ذکر است که با اجرای این قانون همه ی پرستاران و تیم درمان در همه جای کشور به یک اندازه برخوردار می شوند وکسانی که در کمیته نماینده دارند برخورداری بیشتری ندارند.

همچنین خواسته مشخص  است ونیازی به تصمیم گیری نیست. با این وجود پیشنهاد می شود در شهرها و استانهایی که هیاتها ی نظام پرستاری با خواسته ها همگام نیستند، کمیته ی پیگیری مطالبات با مقبولیت عمومی پرستاران آن استان تشکیل شده و به کمیته ی مرکزی یک نماینده معرفی کنند تا در صورت نیاز به تصمیم گیری یا هر مشاوره ای دست دوستان باز باشد و نیز برای اطلاع رسانی امکانات بیشتری در دسترس باشد.

همکاران محترم توجه کنند که در صورت اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری تمامی مراکز درمانی دولتی ، خصوصی ، درمانگاهها، مراکز دانشگاه آزاد، همکاران 115 و همه و همه از مزایا در حیطه ی کاری خویش برخوردار خواهند شد.

این قانون شامل کلیه اعضای تیم پرستاری مانند پرستاران، تکنسینهای بی هوشی ، اتاق عمل و بهیارانو..... و حتی کمک بهیاران هم می شود، لذا به کسانی که بدون اطلاعات سعی در ایجاد تفرقه میان گروههای پرستاری با دسته بندیهای جغرافیایی ،شغلی یا هر مورد دیگر هستند توجه نفرمایید.

اعضای  کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاران با ضرب الاجل موجود انتخاب شدند و در حال حاضر آمادگی جابجایی با افراد فعال که مقبولیت عمومی از طرف جامعه ی پرستاری دارند ، را دارد. لذا تقاضامند است که افراد لایق را جهت جایگزینی از استانهای مختلف معرفی بفرمایید.

در اعلامیه ی بعدی نفرات جایگزین شده را معرفی خواهیم کرد.

چنانچه سوالی در هر زمینه داشتید لطفا از طریق نظرات یا ایمیل  یا فضای مجازی یا حتی تلفنی مطرح بفرمایید.

در پایان رسما اعلام می دارد که این کمیته و کمیته های بعدی استانی وابسته به هیچ ارگان دولتی و غیر دولتی نبوده، از هیچ حزب و گروهی  یا اشخاص حقیق و حقوقی تبعیت یا دفاع نمی کند و تنها نمایندگان صنفی پرستاران برای پیگیری مطالباتشان است .

به امید برافراشته شدن پرچم عدالت در نظام سلامت

 



:: موضوعات مرتبط: کمیته ی پیگیری مطالبات ، ،

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:39



اندر حکایت وزیر...

دو شنبه 24 آذر 1393

شب با گلوی خونین

خوانده است دسرگاه

دریا نشسته

               -سرد

یک شاخه در سیاهی جنگل به سوی نور

                                                  فریاد می کشد....

سلام بر بیداری

سلام بر سپیده دمان

وسلام بر شب بیداران سپید و سرمه ای پوش!

جناب وزیر محترم! تیغ تیز در دست زنگی مست خطرناک است!

شما از آغاز راه با نادیده گرفتن قشر پرستاران اعلام موضع کردید و به همه فهماندید که فقط خودتان را میبینیدو لاغیر.با این وجود ما ذات پاکمان را نشان دادیم و تحمل پیشه کردیم. به شما نامه ها نوشتیم. در سایتتان درخواستها کردیم. به رییس جمهور محترم نامه ها نوشتیم با امضاهای بسیار. به کمیسیون اصل نود هزار و چند نامه نوشتیم . از نظام پرستاری پیگیر شدیم. ,هر راه قانونی که بلدید و بلدیم رفتیم. اما مرغ شما یک پا داشت. شما مارا به سمت تجمع سوق دادید. شما مارا به این سمت کشیدید.

شما که هر روز در تلویزیون وعده ی جدیدی می دهید. شما که هر روز یک قول بی پایه و اساس می دهید.

و اینک با گفتن حرفی نسنجیده: جمع شدن صد نفر که تچمع نیست!!!!!! مارا به سمتی دیگر می برید. من اسم کار دیگر را نمی دانم و نمی خواهم بدانم.اما زیر بار ظلم کار کردن و زیر پرچم ظالم بودن در آموزه هایمان نیست.زورمان به شما نرسد به خودمان می رسد.ما را تحریک به کاری میکنید که نمی پسندیم چرا که ضرر این دعوا به مردم می رسد.

مردم برای شما که ماهی چند میلیارد از کنارشان در میاورید مهم نباشند، برای ما پرستاران که خود را جزیی از این جامعه می دانیم مهم هستند.

البته عجیب نیست که شما تجمع هزارو چند صد نفری را چنین می بینید و می پندارید. شما عادت دارید به رقمهای بزرگ.

وقتی شما در آمد چند ده و اغلب صدها میلیونی همکارانتان را ده و پنج میلیون میبینید، انتظاری از شما نمی رود. شما اشراف تشریف دارید. درد مارا نه می دانید و نه درک می کنید.

اما محض اطلاع شما می گویم:

اگر با تجمع در شهرستانها از طرف پرستاران تهران مخالفت نمی شد و اگر با ترک کار هم موافقت می شد مطمینا شما اینک اینطور حرف نمی زدید. ما پرستاران در عمل ولایت مداریم و از رانت های دولتی برای درآمدهای میلیاردی بهره نمی بریم. ما بابت ارادتمان به نظام رانتی نمی خواهیم. ما مردم محوریم و تا جای ممکن دست به ترک جان مردم نمی زنیم. اما شما مارا به آن سو می فرستی. اگر دانسته باشد که واقعا...... نمی دانم چه بگویم و ندانسته را هم که نمی شود محوم کرد!!!!

محض اطلاعتان بخوانید:

در تجمع تهران در مقابل نهاد ریاست جمهوری تعداد امضاها ی بیانیه به طول شش متر بوده و بیانیه پشت و رو امضا گردید و مهر وشمارش ما حاکی از هزار و هشتاد امضا بود.ضمن اینکه نیمی از همکاران موفق به مهر وامضای بیانیه به چند دلیل از جمله نبودن فضا برای امضا، عدم اطلاع از امضای بیانیه که خود به دلیل شولوغی بیش از حد بود و نشد اطلاع رسانی کنیم! و....نشدند.

با یک حساب سرانگشتی شمار حاضرین بیش از هزار و صد نفر بود.

در شیراز یک سالن سیصو پنجاه نفره لبریز بود و تعداد زیادی خارج تالار بودن...

در مشهد بیش از هفتصد امضا و مهر منحصر به فرد ثبت شده است.

در اصفهان آمار حدود هزار و پانصد نفر بوده است.......

در یزد حدود صدو پنجاه نفر در جو حاکم ایجاد شده بسیار عالی است...

ضمن اینکه ازشهرهای مختلف و مراکز بسیار درمانی تهران همکاران با بیانیه های امضا شده که تعدادی تحویل رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گردید حمایت خود و اطلاع وآگاهیشان وآمادگیشان برای اقدامات بعدی را اعلام کردند.

اینها سند افتخار شماست. شما که باید مدافع قانون باشید قانون را دور می زنید. شما که به نام مردم و برای فریب مردم همه ی رسانه های پر اهمیت را خریده اید.بالاخره قدرت پول کم قدرتی نیست.

راستی با جوک شما یاد طنز نخست وزیر زمان رژیم طاغوت افتادم که در قبال شعارها و تظاهرات می گفت: اینها نوار است!!!!!!!!!!!!!!!!!و مردم در خیابانها فریاد زدند:

ازهاری بیچاره/ بازم بگو نواره/نوار که پانداره.....................

امیدوارم بیش از لجاجت به خرج نداده و از خر شیطان پایین بیایید و به قانون احترام بگذارید!!!!!!!

به امید خداوند بزرگ وعادل!

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:10



کمیته ی پیگیری مطالبات پرستاران

دو شنبه 24 آذر 1393

سلام بر همکاران و دستان عزیز!

ضمن تشکر از کلیه ی همکاران که با حضور در تجمع های مختلف در تهران و شهرستانهاو نیز با امضا و ارسال بیانیه هایی از حرکت عدالت خواهانه ی پرستاری حمایت کردند و در واقع از احقاق حقوق خود دفاع نمودند، اعلام میداریم که در جلسه ی چند ساعته ی نمایندگان نهاد ریاست جمهوری و تعدادی از حاضرین در تجمع تمام خواسته های پرستاران و اولین اولویت پرستاران که همانا اجرای بی قیدو شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اجرای عدالت در پرداختهای غیر مستمر(کارانه یا پرکیس) به طوری که حداکثر اختلاف در پرداختها به تیم درمان سه برابر باشدمورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در نهایت توافق شد که نمایندگانی از طرف پرستاران انتخاب و به ریاست جمههوری برای پیگیر مطالبات معرفی شوند. لذا شش نفر انتخاب و به ایشان معرفی گردیدکه اسامیشان به شرح ذیل است:

1-جناب آقای محمد شریفی مقدم

2-جناب آقای محمود عمیدی

3-جناب آقای حمید چراغی

4-جناب آقای حمید تاج الدینی

5-سرکار خانم مهناز بختیاری

6-سرکار خانم فاطمه فریدیان

به عنوان اولین مصوبه ی این کمیته جناب آقای شریفی مقدم به عنوان سخنگوی کمیته ی پیگیری انتخاب شدند.

امیدوارم که کلیه ی همکاران در احقاق حقوق از دست رفته ی پرستاری بدون توجه به حواشی و کارشکنیهای دوستان و غیر دوستان ثابت قدم واستوار یاریمان کنند.

به امید موفقیت عدالت خواهی در نظام سلامت



:: موضوعات مرتبط: کمیته ی پیگیری مطالبات ، ،

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 13:46



بیانه پایانی تجمع بزرگ پرستاران در اعتراض به بی عدالتی و تبعیض در نظام سلامت

یک شنبه 23 آذر 1393

به نام خدای عادل

بیانه پایانی تجمع بزرگ پرستاران در اعتراض به بی عدالتی و تبعیض در نظام سلامت

"مسئولان ذیربط مسایل مدیریتی کشور بایستی برای این شغل یک باب جداگانه ای باز کنند"

مقام معظم رهبری


جامعه بزرگ پرستاری به عنوان تاثیرگذار ترین گروه در نظام سلامت که بیشترین میزان

خدمات بهدشتنی و درمانی و مراقبتی را در سخت ترین شرایط به مردم عزیز و بیماران

نیازمند و درد مند ارائه می نمایند و در صف اول پاسخگویی بوده و بدون هیچگونه وقفه ای

بطور شبانه روزی با جان و دل و ازخودگذشتگی،علی رغم کمبود شدید نیروی انسانی و

محدویت های گوناگون ؛درحال خدمت به مردم هستند.ولی با توجه به تمامی تلاش های

ممکن باز هم مردم از حداقل مراقبت های لازم ،محروم وبیماران دچار خسارت سنگین می

شوند و علت اصلی مشکلات ایجاد شده برای پرستاری ومردم بی توجهی مسئولین

وزارت بهداشت و علت بی توجهی مسئولین سیستم پزشگ سالار،منفعت طلبی های

گروهی معدود وتمامیت خواه است که با قبضه تمامی پست های ریاستی ازسطح

ریاست بخش گرفته تا بیمارستان ها ،دانشگاهها و وزارت بهداشت که با تنظیم وتصویب

قوانین،طرح ها و دستورالعمل ها را به نفع خود و حضوردر برنامه ریزیها،تصمیم گیریها و

سیاست گذاریها،فقط منافع گروهی خاص را میبینند و از آنجایی که نظارت هم توسط این

گروه انجام می شود ؛به هیچ سیستمی پاسخگو نیستند و خود را حاکم مطلق بروزرات

بهداشت می دانند و این گروه سیری ناپذیر حد و مرزی برای منفعت طلبی های خود

قائل نیستند و معتقدند بقیه گروههایعنی آن 90 درصدی باید مثل بردگانی کار کنند تا منافع

آنان تامین شود.

و این سیستم اعتقاد دارند نظام سلامت ایران سرآمد منطقه و بلکه جهان است ولی خود

بهتر می دانند که چنین ساختار وپرداختی هایی در دنیا بی سابقه است ودرزمینه مدیریت

عمر چنین ساختارهای نخ نما و تفکرات انحصارطلبانه وتمامیت خواه سالهاست که در

سراسر جهان و حتی در کشورهای عقب افتاده برچیده شده است.

امروزه بدونمشارکت گروهی و خردجمعی هیچ برنامه ای و طرحی موفق نخواهد بود.وآری

امروز برای پرداخت ها کف وسقفی تعیین می کند ودر دینای امروزاختلاف در پرداخت ها

حد و مرزی دارد.

ما پرستاران ایران اسلامی با الگویی چون حضرت زینب (س)،سختی ها و مصائب را تحمل

کردیم،از خود گذشتیم،ایثار کردیم و ازجان مایه گذاشتیم تا بیماران و مردم آسیب نبینند

ولی صبوری ما را به حساب کج فهمی ،خویشتنداری ما را به حساب ترسیدن و عدم

اعتراض را به حساب عدم جسارت گذاشتند ، نتیجه اینکه پرستاری امروز زمین گیر شده و

دیگر توان لازم برای مراقبت مناسب را ندارد و ما بیشتر نگران آسیب به بیماران هستیم و

اعتراض امروز ما به خاطر رفع موانع خدمتی است تا بتوانیم مراقبتی در شان مردم ارایه

نماییم.

آری اعتراض گسترده امروز پرستاران به وضعیت موجود به یکباره نبوده بلکه به علت کم

توجهی به پیگیری ها از سایر طرق وراههای ممکن است،پرستاران ابتدابا گلایه ها ونجواها

وگاهی التماسها،درخواست ها ،نامه ها،طومارها،گزارشات وشکوائیه های فراوان به رئیس

دانشگاه گرفنه تا وزیر بهداشت ،مجلس شورای اسلامی،کمسیون اصل 90 و سیستم

های نظارتی وامنیتی گرفته تا مقامات عالی رتبه نظام اعلام کرده اند ولی دریغ از جوابی

مناسب؟

حتی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوبه مجلس را به بهانه نبود بودجه اجرایی

نکرده اند وتا زماینکه بودجه 10 هزارمیلیارد تومانی به وزارت بهداشت تخصیص نداده بودند

جامعه پرستاری تصور داشت واقعا مشکل نبود بودجه است ولی با اجرای طرح تحول نظام

سلامت خصوصا مرحله سوم طرح اختلاف در پرداخت ها در بخش دولتی به چند ده ملیون

و در بخش خصوصی به چند صد ملیون تومان در ماه رسید. دیگر به حسن نیت وزرات

بهداشت شک کردیم. گفتند گوش شنوا داریم واهل گفتگو هستیم ولی تاخواستیم نقدی

دلسوزانه داشته باشیم،آمار وارقام دادیم واعلام کردیم اختلاف پرداخت تاچندصد برابر زیاد

است وبا اجرای طرح تحول اختلاف به بیش ازصدمیلیون تومان درماه رسیده،تربیون هارا ازما

گرفتند ،محدودمان کردند و حتی نماینده صنفی مان را تبعید کردند،برنامه های سیما را

برایمان کنسل کردند،برنامه ضبط شده صداپخش نکردند و کار تا جایی پیش رفت که

سازمان صنفی مان را که نهاد هویتی پرستاری است دولتی کردند ورییس کل ان را

از ما گرفتند؟ حال پرستاری باید کدام را باور کند؟

رئیس جمهور محترم دولت تدبیر و امید!

جامعه ی پرستاری کشوربه استاندارهای جهانی ،به قوانین بالا دستی کشوری و اقدامات

کارشناسی معتقد و التزام دارد،پرستاری به اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد

،افزایش کارائی ،ایجاد درآمد عادلانه و ترغیب انگیزه های مثبت ارائه کنندگان خدمات (بند 7

-9) ازسیاست های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اعتقاد راسخ دارد.پرستاری

کشور به میزان اختلاف در پرداخت های عرف در سایر کشورهای مختلف از پیشرفته تا

عقب افتاده که حدود یک تا سه برابر است قبول دارد.

واز جنابعالی که دغدغه سلامت مردم را دارید و به همین دلیل دولت تدبیر و امید با نگاهی

ویژه و توجه به محدودیت های مختلف دولت منابعی عظیم از یارانه دولت را برای وزارت

بهداشت تخصیص داده است تا مردم عزیز بتوانند از خدمات تمامی گروهای بهداشتی

درمانی خصوصا خدمات پرستاری که بیشترین خدمات را ارایه می دهند برخوردار شوند نه

گروهی 7 درصدی!

تنها خواسته قانونی ومنصفانه پرستاری کشور:

"کاهش اختلاف در پرداخت ها بین گروههای پزشکی مشابه سایر کشورهای توسعه

یافته و نیافته و منطقه تا حداکثر تا 3برابر،از مسیر اجرای جامع وکامل قانون تعرفه گذاری

خدمات پرستاری جهت افزایش جذابیت های حرفه ای و پیشگیری از مهاجرت های

روزافزون پرستاری،تغییر شغل ها ،ترک شغل ها و نهایتا احیای پرستاری به وضعیتی که

بتوانند حداقل مراقبت های لازم رابه مردم ارائه نمایند"

امید است دولت تدبیر و امید با تدابیر ویژه به این مشکل پرستاری که در حقیقت

مطالبه مردم است توجهی ویژه داشته باشد و بدیهی است عدم توجه بیشتر به این حرفه

حساس که بار اصلی نظام سلامت را بر دوش می کشد باعث تهدید سلامتی مردم

خواهد شد که مسئولیت آن دردرجه اول بر عهده مسئولین وزارت بهداشت وسیاستگذاران

و نصمیم گیرندگان در حوزه ی نظام سلامت خواهد بود.

جامعه فهیم و آگاه پرستاری کشور تا رسیدن به هدف که همان تنها خواسته فوق می

باشد موضوع را پیگیری خواهد کردو اجازه نخواهد دادهیچ جریان سیاسی ویا گروهی در

داخل کشور ورسانه های بیگانه در خارج از کشوراز این حرکت صنفی بهره برداری

نماید.

والسلام
بیست سوم اذر ماه نود وچهار



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 8:11



درد دل 3

شنبه 22 آذر 1393

به نام خداوند عدالت وعدالت گستر

پرستاری شایسته ی احترام، تجلیل و ستایش از طرف مردم و مسئولین است

مقام معظم رهبری(دامت برکاته)

 

سلام بر پرچم سه رنگ ایران اسلامی!

سلام بر ولایت عظمای فقیه!

سلام بر همت و غیرت والای ایرانی!

سلام بر خون جاری در رگهای عدالت خواهان سپید پوش!

پس از سالها صبرو تحمل و دوختن چشم امید به تدبیر دولتهای مختلف، زمانی که با وعده های دروغین وزارت نشینان از رسانه ی ملی مواجه شدیم، حالمان دگرگون گردید.

وبا وجود هشدارها ،مسیر وعده های توخالی ادامه دارد که اولین ثمره اش بینی شکسته ی همکارمان در همدان است!

وا اسفا! که وزارت بهداشت به جای اجرای قانون هفت ونیم سال بر زمین مانده ی مصوب مجلس محترم، به فکر ارائه ی راهکارهایی میانبر و غیر عادلانه است!

ما بارها فریاد زدیم و نامه نوشتیم و خواهان عدالت شدیم اما گویا حتی فریاد هفت آبان هم به قدر کافی برای بیدار کردن حضرات بلند نبود!

از دشمنان برند شکایت به دوستان                          چون دوست دشمن است شکایت کجابریم؟

ما نمایندگان تمام پرستاران ایران زمین، که اینک در مقابل نهاد ریاست جمهوری گرد هم آمده ایم اعلام می کنیم که وزارت نشینان محترم پنبه ی ارائه ی مسیرهای جایگزین و اجرای تعرفه گذاری به نحوی که اجرای عدالت را میسر نسازد را ،از گوششان بیرون بیاورند.

ما بار دیگر خواسته های بر حقمان را از بلندترین نقطه ی دولت تدبیر و امید فریاد می زنیم، شاید به گوش وزیر محترم برسد و خواب غفلت وزارت نشینان برآشفته شود:

1- ما پرستاران ایران اسلامی ، خواهان اجرای بی قید و شرط قانون هفت ونیم سال بر زمین مانده ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

2-ما خواهان اجرای عدالت در پرداختهای نظام سلامت به نحوی که حد اکثر اختلاف پرداختی در تیم درمان بیش از سه برابر نباشد، هستیم.

3-ما اعلام می کنیم که خواسته هایمان صرفا صنفی بوده، وهر گونه تهدید،تنبیه و تبعید همکارانمان را محکوم می کنیم.

4- از صدا وسیما که رسانه ی ملی است انتظار داریم نگرش ملی داشته،وهمه ی گروهها را به یک چشم ببیند و اجازه بدهد بعد از هربار پخش وعده های دروغین و اخبار کذب از طرف عده ای بر علیه پرستاری، نمایندگان واقعی ما بتوانند واقعیتها را بیان و از ما در محضر مردم شریف دفاع کنند.

5-ما پرستاران اعلام می کنیم که با هیچ گروهی مشکلی نداریم و با اصل طرح تحول نظام سلامت همراهیم، اما نظر به اینکه مستقیما با مشکلات روبروییم هشدار می دهیم که طرح در حال اجرا و بویژه گام سوم طرح ،کل جامعه و دولت را به چالشی عظیم خواهد کشید.

در پایان از وزارت بهداشت و در مان و سایر ارگانهای ذیربط درخواست داریم که در برابر قانون سر تعظیم فرود آورده، واز تبعات بعدی عدم توجه به روح عدالت و خواسته های پرستاران،که قطعا شدید تر از اینها خواهد بود پیشگیری کنند وگرنه مسئولیت هر اتفاقی به عهده ی ایشان است.

و درنهایت ،نظر به ولایتمداری و حاکمیت روح ولایت در تمام ارکان جامعه، از رهبر فرزانه ی مسلمین جهان، و از رئیس جمهور محترم تدبیر و امید درخواست داریم که پذیرای ملاقات حضوری تعدادی از نمایندگان واقعی ما بوده، وهدیه ی روز پرستار امسال که تاکنون تنها مناسبتی نمادین بوده است را از دست مبارک رهبر عزیزمان دریافت کنیم که گواراتر ودلچسب تر است.

دعای هر روز ما سلامتی رهبر فرزانه و پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان بوده ودر این مسیر از هیچ تلاشی کوتاه نمی آییم.

به امید برافراشته شدن پرچم عدالت در نظام سلامت

والسلام



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:26



نخبه ....

چهار شنبه 19 آذر 1393

به به از تو ای وزیر هوشمند

نخبگی فرما به ریش ما بخند

نخبه یعنی کارکرد دیگران

رفتن.پولش به جیب نخبگان

نخبه یعنی رتبه ی کنکور صد

آنکه جیب مردمان را خوب زد

نخبه یعنی دزدی بی درد سر

دیگران باشند پیشت کور و کر

نخبگی حق ریاست کردن است

درطبابت هم تجارت کردن است

نخبگی آمیخته با پولها

با جراحت ,درد قلب,آمپولها

نخبه یعنی میزهایی بس بزرگ

زیرمیزی های بسیار و سترگ

خنگها اغلب ریاضی خوانده اند

در امور زندگانی مانده اند

خنگها عشق فیزیک وشیمی اند

نخبگان بی اصالت ,بی برند

نخبگی تنها پزشکی خواندن است

اسب کام خود به تندی راندن است

خاوری هم نخبه بود ,آه ای پسر

بابک زنجانی از او نخبه تر

نخبه تر از نخبه ها شخص وزیر

نخبگی را یاد از ایشان بگیر

 

خنگهااز جیب خود نان می خورند

نخبه ها هم جیب مردم می برند...

 

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 5:34



دستاوردهای شگفت انگیز نظام میرزابیگی...

دو شنبه 17 آذر 1393

سلام همکاران!

اخیرا در سایت نظام پرستاری شاهد بیانیه ای بودم که نظرم را جلب کرد؛ بیانیه ای که پر از تشکر از وزیر و دادن وعده های دروغین بود. خوشبختانه امروزه پرستاری ما در حال اتحاد و بیداری است و دیگر فریب این وعده ها را نمی خورد اما خواستم به ریز دستاوردهای مهم اعضای نظام پرستاری را شاخص کنیم تا همه از این دستائردها احساس غرور و افتخار کنیم:

در این بیانیه اولین دستاورد به ورود 250 خدمت پرستاری به کتاب تعرفه های پزشکی اشاره شده است.اما دوستان توجه ندارند که ما کتاب قبلی کالیفرنیا را در اختیار داریم و این تعرفه ها نه بابت پرستاری بلکه بابت تعرفه های پزشکی در این کتاب جدید هم ذکر شده است. این عادت دیرینه ی آقایان است که دستاوردهای بادآورده و حاصل اشتباه یا تلاش دیگران را به نام خود سند می زنند.

وقتی این دستاورد نامیده می شود که کا برای پرستار اعلام و ابلاغ شود. این تعرفه ها اصولا کارهایی است که کاملا توسط پرتاران انجام می شود و پولش را پزشک می گیرد مثل دیالیز اورژانسی و شیمی درمانی و......

واضح است که این حرفها فقط حاصل بیداری پرستاران است و گرنه الان ما نشسته بودیم و از آقایان بابت هیچ کلی تشکر می کردیم. من نمی خواهم سند یافتن این تعرفه هارا به نام کسی بزنم، مهم پرستاری است و نه افراد .

ضمنا در بند بعدی اظهار امیدواری میکنند که پرداخت مبتنی بر عملکرد.......

خوب برادر درست است که دروغ گو کم حافظه می شود اما نه دیگر تات این حد، یک خط بالاتر افتخار می کنید به تعرفه گذاری خدمات پرستاریو خط پایین به مبتنی بر عملکرد اشاره دارید!!!!!!!!! بی خود نیست که وزیر می پندارد صد بار ازما نخبه تر است.

چگونه است که شما نمیدانید که از سالها پیش چنین سیستم ظالمانه ای حاکم است و چه زجرها و .... که به ما بدهکارید. چرا باید اضافه کاری اجباری باشد وکارانه یا پرکیس بر اساس اضافه کاری پرداخت شود؟ تشویق برای اضافه کاری را با حذف حق پرستار و مشروط کردنش به بله قربان گویی و اضافه کاری و ...هزار کوفت و زهر مار و اخیرا مهربانی مشروط کرده اید؟

ملاک سنجش مهربانی چیست؟ نکند باید ......... استغفرالله

ای زبان تو بس زیانی مر مرا                           چون تویی گویا ، چه گویم من تورا؟

دستاورد بعدی که اشاره شده واگذاری صدور پروانه ی صلاحیت کار برای پرستاران است!!!!!

واقعا ما چقدر نخبه داشتیم و نمی دانستیم!!!! این چه دستاوردی است؟ روزی که ما آزمون استخدامی دادیم و رسما استخدام شدیم همان روز با اعلام شرایطی که شده بود و ما واجدش بودیم پروانه ی صلاحیت دریافت کردیم! فرضا من نتوانم در آزموننمره ی کافی بیاورم، چه خواهد شد؟

آیا این پروانه که بیشتر به زنبور قرمز نیش بلند می ماند به من پرستار کمک می کند یا پایم را می کشد و بندی بر بندهای بسته ی قبلی می افزاید؟ بهانه ی جدیدی مثل مهربانی و رضایت فامیل مترون و سرپرستار و نگهبان و ....به پرداخت کارانه مان افزوده می شود؟

این چه دستاوردی است؟

دستاورد بعدی که البته واقعا جای تشکر دارد تهیه ی پاویونهاست. شما باور نکنید که اجرا شود. پیش از این در مراکز پاویونهایی بود و این دوستان به بهانه ی بهره وری برچیدند و حالا که متوجه اشتباهشان شدند به عنوان دستاورد رو می کنند. البت خوب:

از کوززه همان برون تراود که در اوست....

انتظار بیشتر داشتن نخبگی می خواهد که ما نداریم. ببینید که جای جای این بیانیه پر از تشکر از وزیر و پر از ابراز امیدواری است. یعنی  هیچ در هیچ؟

گفتم زلفت؟گفت که در هیچ مپیچ......

اگر شما واقعا فکر می کنید که وزارت دنبال اجرای تعرفه گذاری است سخت در اشتباهید. چرا که وزیر فقط خودش را قبول دارد. به هر حال نخبه بودن کم امتیازی نیست. ایشان همان اول سال هم گفت که ما حاضریم به جای بیست در صد درآمد بیمارستان ، چهل  در صد به کارکنان غیر پزشک پرداخت کنیم ؛ که الان متاسفان شده سی و پنج درصد و روز ابلاغ می شود سی درصد و روز اجرا بیست و پنج درصد و با نامهربانیهای ما..... یک چیزی هم بدهکار می شویم.

برادر میزابیگی!

از طلا بودن پشیمان گشته ایم                            مرحمت فرموده مارا مس کنید

ما به زحمات شما ارج می نهیم ولی لطف کنید و از یکی استعفا دهید! اینقدر قدرت طلب نباش برادر!

کاش یکروز بیایی وبنشینیم و حساب کتاب کنیم که شماها چقدر برای پرستاری و چقدر برای خودتان کار کرده اید؟ شاید آن روز متوجه خرابی کارنامه تان شدید!!!!! تازه شاید1

زیر بار که نمی روید ، ولی در خلوت خود نگویید پرستاران نمی فهمند....

بگذریم..... اینهارا می نویسیم که نه مابترکیم و نه شما اسیدی شوید، چون عقده عقل را زایل میکند...

باور کنید......

ایام به کام



:: برچسب‌ها: بیانیه ی نظام پرستاری",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:56



از روی دلتنگی 2

دو شنبه 17 آذر 1393

به نام خداوند مهربانی ها

پرستاری شایسته ی احترام،تجلیل وستایش از طرف مردم و مسیولین است.

آیت الله خامنه ای مد ظله العالی

به نام نامی پروردگار دو عالم که اساس هستی را بر عدالت بنا نهاد ورسولانی را برای هدایت انسانها و حراست از راه عدالت فرستاد و بعد انبیا چراغ هدایت را به دست ائمه ی اطهارو اولیا ئ فقیه سپرد تا همواره مسیر عدالت روشن باشد.

اینک ما، پرستاران زجر کشیده ی ایران زمین، در سایه ی پرچم جمهوری اسلامی ولایت فقیه، به عنوان سربازان سفید پوش عدالت خواهی بدنبال اقدامات اداری و واخواهی حقوق خود از مسیولین مربوطه که با پاسخهایی نا مرتبط و فریبکارانه مواجه شدیم، گرد هم آمده ایم تا حقوق از دست رفته مان را به وزارت نشینان انحصار طلب اعلام کنیم. و از ایشان می خواهیم که برای توجیه طرح کارشناسی نشده ی خود از ولایت فقیه هزینه نکند واعلام خطر می کنیم به تمام مردم و رییس جمهور محترم که تبعات این طرح ناکارآمد دامن تمام ملت ایران را خواهد گرفت و شکاف طبقاتی را که خلاف منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای کلی نظام است را بیش از پیش کرده ودلسردی عمومی در پی خواهد داشت.

در این یک ماهه ی اخیر  وزارت نشینان به جای آماده کردن بسترهای اجرای عدالت در نظام سلامت، مسیر قبل را رفته و از راه فریب و با اعلام اخبار کذب از رسانه ی ملی در صدد روربرو کردن مردم با این قشر زحمت کش ّبر آمدند.

پیش از آن هم تلاش برای رو در رو کردن پرستاران و پزشکان نموده و توهینهای خود به جامعه ی پزشکی را به پرستاران نسبت داده بودند.

ما از همین تریبون اتحاد آگاهانه ی جامعه ی پرستاری ،مواضع رسمی خود را اعلام کرده و تا حصول نتیجه ی کامل پیگیر خواهیم بود.

 1-ما پرستاران آگاه ایران متمدن و پر افتخار، خواهان اجرای بی قید و شرط قانون هشت سال بر زمین مانده ی تعرفه گذاری خدمات پرستاری هستیم.

2-خواهان پرداخت مبتنی بر عدالت به همه ی اعضای تیم درمانیم به نحوی که حد اکثر اختلاف پرداختی بیش از سه برابر نباشد.

3-بدینوسیله هر گونه تنبیه، تهدید یا تبعیدپرستاران را به دلیل داد خواهی محکوم می کنیم، چرا که ذات انقلاب و شرع مبین بر عدالت و عدالت خواهی است.

از وزارت نشینان می خواهیم که روراست با ما برخورد کنند و در صدا و سیما وتریبونهای یک طرفه ی در اختیارشان، قولهای واهی و حرفهای خلاف واقع نزنند، بارزترین نشان عدم روراستی وزارت بهداشت اعلام اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در برنامه ی نبض و عدم تخصیص ردیف بودجه برای آن در بودجه ی سال 94 است.

از صدا وسیما که رسانه ی ملی است انتظار داریم تا در قبال تمام گروهها عادلانه رفتار کرده و به  گروهی که اخباری را در حوزه اش پخش می کند اجازه ی تشریح مسایل و دفاع از خود را بدهد.

در پایان از وزارت بهداشت و درمان و وزارت کار ورفاه می خواهیم که به وظیفه ی ذاتی خود عمل کنند که در غیر این صورت مسئولیت تمام تبعات بعدی حاصل که جبران ناپذیر خواهد بود به عهده ی ایشان است.

ضمنا این قشر عظیم در خواست ملاقات حضوری با رهبر فرزانه و نیز رییس جمهور امید و تدبیر را دارد.

به امید برافراشته شدن پرچم عدلات در نظام سلامت کشور



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:15



وعده ی ما میدان پاستور....

شنبه 15 آذر 1393

حرف تازه ای زده نمی شود. باور کنید اینها خودشان هم مانده اند چه بگویند. شما می فرمایید با سکوت و تحمل 250 تعرفه را وارد کتاب کردید! به گمانم شما یا جزو همان نا نخبگان وزیر فرموده اید! یا گمان کرده اید وزیر نخبه! واقعا مارا خوب قضاوت کرده است!

چه خوب بلد نیستید از خود دفاع کنید؟ پس انتظار ما از شما برای دفاع از حقوق مان، انتظاری بیهوده است. وزیر گویا به دور وبرش می نگرد و می اندیشد همه ی پرستاران چنان اند.

نه برادر نخبه! نه دکتر عزیز! اشتباه به عرض شما رسانده اند. مطمین باشید که ما تحلیل هایمان از اوضاع بر عکس برداشتهای شماست. شما که با استفاده از نظام پزشکی و صدا و سیما و تریبون نماز جمعه سعی در فریب مردم دارید، واقعا ما پرستاران را چه فرض می کنید؟ چرا می خواهید کارکنان نظام ناسلامت سلامت را رو در روی هم قرار دهید؟

جناب معاون- رییس محترم! جناب میرزابیگی ! شما 250 تعرفه را وارد کتاب کردید؟ خجالت نکشید بگویید. دروغ که باب سیستم شماست. بگویید. مردم که نمی دانند و می اندیشند هر چه از تلویزیون گفته می شود عین وحی منزل است. این تعرفه ها از اول هم در کتاب بوده ، اینها کارهایی است که ما پرستاران انجام می دهیم و پزشکان نخبه! پولش را می گیرند.

حالا شما که عادت دارید دست رنج دیگران را به نام خود سند بزنید حرفی نیست! بزنید. اما انتظار نداشته باشید که ماهم باور کنیم.

جناب رییس  محترم!  فکر کردی مردم متوجه نمی شوند؟ مگر ما مرده باشیم. جناب! شما همان شکل قبلی کارانه ها که در حال اجراست را تشریح کردید! و چون نمی دانستید احتمالا به شما هم قالب کرده اند این جنس بنجل وطن ساز چینی نما را! 

 

نمیدانم چرا همه چیز را می پیچانید؟ ما می خواهیم قانونی که هفت و نیم سال پیش تصویب شده، اجرا شود. این قانون غلط یا درست مصوب مجلس است. می دانید مجلس چیست؟یا فکر می کنید همه ی نماینده ها ندانسته و نسنجیده حرفهای دیکته شده را می گویند؟؟؟

جل الخالق!!!!

کافر همه را به کیش خود پندارد!!!

مطمینم که میدان پاستور را می شناسید. کاش سری به رییس جمهور محترم بزنید و کلیدی برای این قفل بگیرید. کلیدهای شما به درد قفلهای چینی می خورد.

میدان پاستور! محل تلاقی ما و شماست!

بگذارید واقعیتها را بگوییم. بگذارید بدانند رییس جمهور محترم که راست ماجرا چیست؟

بگذارید واقعیت ها را عریان برابر چشمانشان ببینند.

می ترسم ایشان هم تلویزیون را باور داشته باشند! وگمان نبرند که تلویزیون محل پخش دورغهای پی در پی و بی سند عده ای شده است.

بگذار بدانند که شما دوستان نخبه! دارید با اره سمت درخت شاخه را می برید.  و از تنه ی ملت که جدا شدید تازه می گویید : واااای..

محل تلاقی ما و شما میدان پاستور است! جایی که سر رشته به دست شما نیست. جایی که کلید دار اصلی آنجاست.

شما که دوست ترید یک وقت بگیرید ما هم خدمت می رسیم.

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 19:18



درد دل

شنبه 15 آذر 1393

به نام خداوند مهربانیها

حضرت آیت الله العظما امام خامنه ای مد ظله العالی؛

سلام علیکم ورحمت ا لله و برکاته،

با عرض سلام و تقدیم احترام، اینجانبان سربازان ولایت در جامه ی سپید و سرمه ای

پرستاری عرایضی داریم که مصدع اوقات پر برکتتان شدیم.در ماههای اخیر شاهد اجرای

طرح تحول نظام سلامت از طرف وزارت محترم بهداشت بوده ایم.این طرح که در

بایکوت کامل مطبوعاتی منتقدان وتبلیغ یک جانبه ی آن در رسانه های گروهی و حتی تریبون نماز جمعه،توسط افراد ذی نفع اجرا شد در واقع آن چیزی نیست که بیان می شود. نوع تبلیغ و وعده های شیرین در تریبونها با آنچه در عمل روی می دهد بسیار متفاوت است که اگر آن جناب مقدس جایز دانستند ما سربازان جان بر کف ولایت آماده ایم تا یک بررسی دقیق و علمی از پرونده های قبل و بعد طرح و یک رضایت سنجی منطقی وواقع گرایانه انجام دهیم و به دور از هر حب وبغضی واقعیتهارا نمایان کنیم.

ما اگر درباره ی طرح تحول نظام سلامت حرفهایی می زنیم از این منظراست که واقعیتها را عریان می بینیم و چیزهایی دیگر از تریبونها می شنویم. حتی در این اواخر که از تریبون مقدس نماز جمعه این حرفها تکرار شد.شاید نیت وزارت نشینان اینهایی باشدکه می گویند اما در عمل چیزهای دیگری رخ می دهد.چون ناظرو منظور و عامل ومتعامل یک گروه است. گروهی که از طرحی سودمی برندخودشان بازرسین این طرحند.

تحول در کیفیت خدمات،میزان دسترسی مردم به امکانات، افزایش نیروهای تیم درمان، افزایش امکانات مراکز، افزایش تختهای ویژه و....رخ نداده است.تحول تنها در تعرفه های پزشکی روی داده است.

در این طرح متاسفانه هیچ رویکردی به پرستاران و پیراپزشکان نبوده ،حال آنکه پرستاران بزرگترین جامعه ی آماری نظام سلامت و شایدمهمترین بخش آن باشند.واستفاده از پرستاران از نظر کیفی و هزینه ای و بازدهی، بسیار مثمر ثمرتر بوده واین را تجربه در سالهای متمادی نشان داده است. اجرای طرحهایی مثل h.i.s ،اعتبار بخشی،حاکمیت بالینی و... به کل توسط سیستم پرستاری انجام شده و هیچ نیرو یا هزینه ی اضافی پرداخت نشده است.

اینک جامعه ی خدوم و ولایتمدار پرستاری که همواره بزرگترین خدمات را با کمترین

چشمداشتها انجام داده، از وزیر محترم انتظارداشته و دارد که این گروه را هم ببیند.

متاسفانه سالهای سال است که نظام پرداخت غیر مستمر طوری است که دریافتی

پزشکان محترم چند صد برابر پرستاران است.این حرف کاملا مستند است و با بررسی

اسناد چند بیمارستان دولتی قابل اثبات می باشد.در این راستا اینجانبان با ارسال نامه

هایی به نظام پرستاری و نیز وزارت بهداشت و شخص وزیر و کمیسیون اصل نود مجلس

خواستاررسیدگی به وضعیتمان شدیم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.

حتی نظام پرستاری با حضور جناب آقای میرزابیگی در وزارت بهداشت به عنوان معاون

پرستاری، مسیر پیگیری مطالبات پرستاران را بن بست کردند، ودر واقع شاکی و متشاکی

تبدیل به واحد شدند.

هیچ کدام از قوانین حوزه ی پرستاری اجرا نمی شود ، واگر اجرا هم بشود به شکلی

کاملا سلیقه ای انجام می گیرد. کلیه ی نوشته های این عریضه مستند است.در نهایت

اوضاع طوری پیش رفت که همکاران پرستار در هفتم آبان نود و سه با تجمع درمقابل

مجلس پیگیر نامه های فراوانی شدند که برای اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری

خدمات پرستاری مصوب چهارم شهریور هشتادو شش ،پیشتر ها ارسال کرده و جوابی

نگرفته بودند. این تجمع با قولهایی از طرف مجلس وبویژه کمیسیون بهداشت خاتمه

یافت.وزیر محترم اعلام کردند که تعرفه گذاری به صورت پایلوت در یک بیمارستان از هر

استان از آذر ماه اجرا می شود. اما بعدها این تعدادبه دوازده وسپس به هفت و نهایتا دو

بیمارستان کاهش یافت. که اصلا اعلام نشد این دوبیمارستان کدام است؟و نهایتا هم اجرا نشد.

حتی کارگروهی برای بررسی نحوه ی پرداخت کارانه یا پرکیس به پرستاران تشکیل دادند

که همه پزشک بودند و حتی یک پرستار هم درآن حضور نداشت وهنوز بعدازمدتها برون ده

این کارگروه اعلام نشده است.

با توجه به بی توجهیها و وعده های دروغین بسیار و اعلام دروغین افزایش چشمگیر حقوق پرستاران، و عملی نشدن هیچ وعده ای مجدددا پرستاران در تاریخ بیت و سوم آذر ماه تجمعی کوچک در مقابل نهاد ریاست جمهوری در تهران و در چند شهر بزرگ مقابل دانشگاههای علوم پزشکی داشتند. که با واکنش غیر منطقی و زیر محترم و اعلام اینکه جمع شدن صد نفر پرستار ، تجمع نیست مواجه شد که بسیار تحریک کننده بود.

مخلص کلام اینکه پرستاران در اوضاع وخیمی به سر می برند. چند برابر استاندارد کار

میکنند. 42 مریض به دو پرستار خسته سپرده می شود که شب تا صبح بدون حق

استراحت مراقب ایشان باشند. پرستاران اغلب در دو وگاهی هم سه مرکز کار می

کنند .یعنی بالای پانصد ساعت در ماه ومبلغی که از این پانصد ساعت می گیرند زیر 4

میلیون تومان است که کمتر از ساعتی ده هزار تومان می شود در حالیکه بی تخصصترین

کارگران شریف هم بیش از اینها دریافت می کنند.

به خستگی جسمی حاصل از این چند صد ساعت کار و رفت وآمد بین بیمارستانها و منزل

و رسیدگی به خانواده ،باید خستگی روحی حاصل از بی عدالتی و تبعیض و احساس بودن زیر بار ستم را نیز افزود که چون خوره به جانش می افتد. جسم خسته با کوچکترین بهانه وامی دهد ووجدان با این احساس بی عدالتی آسوده می خوابد.

البته تاکنون چنین وجدان -خوابیی رخ نداده چون تاکنون همه فکر می کردیم بودجه نیست

و این ریاضتها برای دینمان و کشورمان است. عدم اجرای قانون مشاغل سخت، عدم

اجرای قانون تعرفه گذاری، عدم پرداخت سختی کار واقعی طبق قوانین کشور،عدم اجرای

درست و کامل بهره وری و....که به یکباره به چندبرابر شدن تعرفه های پزشکی با یک

طرح درون وزارتی انجامید پرستاران رابرآشفته است.

ومتاسفانه چون گوش شنوایی نیافتیم لاجرم شکایت به محضر مقدس شماآوردیم.

کل بودجه ی این قانون در سال نود و سه حدود هزاروسیصد میلیاردتومان یعنی ده درصد

پولهای تزریق شده ی اخیر است.

اخیرا شاهدیم که وزارت بهداشت به جای روبرویی رسانه ای با منتقدین که اتفاقا از

همکاران پزشک هستند همه ی تقصیرها را متوجه پرستاری کرده و پزشک و پرستار را

رودر روی هم قرار داه اند، طوری که توهینهای رسانه ای شروع شده و خدای ناکرده در

صورت گسترش جبران ناپذیر خواهد بود.

در یک سیستم کاری،مقایسه ی دریافتیها ناگزیر است و ما پرستاران هرگز نگفته ایم که

پزشکان پول حرا م وزیر میزی می گیرند. ما فقط مثال زده ایم.که ایشان چه مبلغ و ما چه

مبلغ دریافت می گنیم. این مواجهه به ضرر بیمار تمام می شود.

عملکرد وزارت بهداشت در بسیاری از تصمیمات بر خلاف رهنمود های حضرت عالی بوده

است که نمونه های زیادی قابل ذکر است. نمونه ی بارز آن بند 9-7 از بیانات آن حضرت است که می فرماید:

7-9:اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد،افزایش کارایی،ایجاد درآمد عادلانه وترغیب انگیزه های مثبت ارائه کنندگان خدمات وتوجه خاص به ارتقای سلامت و پیشگیری در مناطق محروم.

از سویی دیگر ما چیزهایی میبینیم که نمی توانیم لب فرو بندیم و چنانچه حضرت عالی

صلاح بدانید اینجانبان طی یک ملاقات حضوری همه ی موارد را به ریز به اطلاع میرسانیم.

ما با این مسایل قضاوتی برخورد نمیکنیم چون در حیطه ی اختیاراتمان نیست.

لازم به ذکر است که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در دولت قبلی دستور

اجرا هم داشت به اجرای عدالت در نظام سلامت کمک می کند و هیچ ربطی به طرح

تحول نظام سلامت ندارد.وقانون مصوب مجلس محترم هفت سال و نیم پیش است.

امیدواریم با رهنمودهای حضرت عالی ، این گره به راحتی باز شود.ما پرستاران صراحتا

اعلام می کنیم که سربازان ولایتیم و خواهان عدالت،واصلاح سیستم درمان را در راستای

مردم محوری و عدالت پروری واقعی می طلبیم و هر کاری در این راستا به عهده ی

ماگذارده شود بی چشمداشت و بی حرف به انجام می رسانیم اما تحمل تبعیض و بی

عدالتی را نداریم.

تنها خواسته ی پرستاران در این برهه از زمان اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و اصلاح سیستم پرداختها به نحوی که اختلاف پرداختها بیش از سه برابر (که در تمام دنیا کمتر از اینهاست) نگردد، می باشد.

اینک خط به خط این عریضه به عرق شرممان آلوده است که چنین مشکلاتی را خدمت

شما عارض شدیم ،اما راهی دیگر نبود و باید مردم را آلت جنگ و دعوایمان قرار ندهیم.

در پایان از محضر خداوند متعال برای آن حضرت، سلامتی و طول عمر همراه باپیروزی بزرگ اسلام در سراسر دنیا را مسئلت داریم.

 

سربازان سفید پوش ولایت



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:23



اقای وزیر ما بیگانه نیستیم اما گنهکاریم مطلب ارسالی از nurse123

15 آذر 1393

 

اقای وزیر ما بیگانه نیستیم فرزندی هستیم از میان فرزندان همین جامعه که دغدغه ولایتی بودن و پایبندی به نظاممان بیش از دغدغه های صنفیمان است .اما گنهکاریم چون تا کنون مهندسی افکار کرده ایم هرکجا سیستم بهداشت و درمان کم داشته است و کوتاهی کرده است ما مهندسی کرده ایم و خود را بین خواست مرد م و عملکرد سیستم درمانمان قرار داده ایم
ما افکار عمومی را مهندسی می کنیم چون انوقت که همکارتان در خواب است و یا در مطب به بیمار می گویم در اتاق عمل است
هروقت دیر می اید می گوییم ناراحت نباش حالا که امد
ما مهندسی کردیم و کدخدا منشی هر وقت پایمال شدن حقوق بیمارانمان را دیدم از ابروی خود مایه گذاردیم و ازهمکارتان حق بیمارمان را گدائی کردیم .
نمی دانم مرا شناختید یا نه من همان پرستاری هستم که اولین ضربه گیر کوتاهی شما و همکارانتان در برابر مردم بوده ام
جائی که شما و همکارانتان هیچگاه نخواستید صدای مردم را بشنوید . کمی بیشتر بگردی مرا می بینید  من همانی هستم که در  بیمارستان تلف شدن جوانی رادیده ام که همکار شما دیر بربالینش حاضر شده و اینک من باید قاصد مرگ این جوان باشم 
البته یادتان باشد شما هم مهندسی افکار می کنید ...............
شما مهندسی افکار می کنید انجا که با اتکا به به رسانه های عمومی پرداخت از جیب ملت را حق خود می دانید و مردم را وامدار خویش می سازید
وگرنه  چگونه می توان قیمت خدماتی را تا 300 درصد افزایش داد انگاه گفت پرداخت از جیب مردم کم شده.تازه اگر هم کم شد از کجا کم شد از نان 300 تومانی یا بنزین 1000 تومانی
شما مهندسی افکار می کنید انجا که دریافتهای غیر قانونی حق نانوشته ای می دانستیدکه  اینک انرا قانونی ساخته اید .
شما مهندسی افکار می کنید انجا که هر روز اعلام می کنید حقوق من افزایش یافته است و پرداختیم زیاد شده البته فراموش نمی کنید که نظارت کنید در تمام بخشهای  خبری تلوزیون و تمام روزنامه ها منعکس گردد درحالیکه تنها حکم من همان افزایش حقوق اول سال که همه کارمندان گرفتند .
راستی به یاد دارید تاکنون چند بار اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری را شروع کرده اید و اجرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای وزیر اگر امروز من و همکارانم فریادمان را از دنیای مجازی به گوش شما می رسانیم نه این است که خواهان انیم که بیگانه از سر درونمان آگاه شود چون شما نمی خواهید حرف ما را بشنوید و اینطور می پسندید.
آقای وزیر اگر قرار است تعرفه گذاری من همان پرداخت عملکردی باشد چرا تنها برای من باشد چرا تنها من باید مجری تمامی قوانین نوشته و نانوشته باشم همکاران شما که همیشه پیشرو هستند شما که همیشه هستید شما و گروهتان که اصولا مدیر  متولد شده اید مگر نه اینکه در اصول مدیریت نیز پرداخت مبتنی بر عملکرد بهتر است چرا اینبار را ازخود شروع نمی کنید
چرا حق همکارانتان را بر اساس قوانین اعتباربخشی خود نمی دهید چرا پرداختی من تنها در گرو رضایت بیمار و کار بیشتر باشد چرا عملکرد همکارانتان در گرو رعایت حقوق بیمار نباشد .
آقای وزیر من نمی خواهم افکار منفی را در جامعه جاری سازم اما شما بگوید :
چند پزشک استخدامی دارید که هم اکنون در مطب هستند.
چند پزشک  انکال دارید که در شیفت صبح در مطب هستند.
چند پزشک مقیم دارید که در بخش هستند .
شما خود بگوید چند درصد همکارانتان با اعتباربخشی بیمارستانها همان که امروز باری شده بر دوش پرستاری همراه شده اند .
شما بگوید چند نفر از همکارانتان با لباس فرم بر بالین بیمار حاضر می شوند که امروز طرح لباس فرم را اولویت پرستاران می دانید .
آخر چرا در این سیستم هرجا افزایش دریافتی است از پزشکان اغاز می شود و هرجا تغییر فرایندو ارزشگذاری برای گیرنده خدمت از پرستاران اخر چرا هیچگاه آنچه از این دو  شروع می شود به دیگری ختم نمی شود .
آخر چرا امروز من متهم به بیگانه بودن مهندسی افکار می شوم در حالیکه شما سالهاست با این مردم بیگانه شده اید از همان زمان که تنها نگاهتان به اینان از پشت کتاب تعرفه است
آخر چرا بستن قرارداد خرید خدمت  با پزشکان کوچک سازی دولت است و با پرستاران گسترش دولت .
آخر چرا انکه زمان کمتری حضور دارد پول بیشتری بگیرد و انکه حضور بیشتر دارد پول کمتر .
اری از این دست اخر چرا ها درسیستم درمان بسیار است اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری 4 تا 5سال زمان می خواهد و پزشکی یک شبه جاری می شود . از پول هدف مندی یارانه ها می شود تعرفه 3 برابری خدمت پزشکان را داد اما پول تعرفه گذاری پرستاری را نمی شود . می شود به پزشکان فارغ التحصیل پست مدیریت داد اما به مدیران لایق پرستاری خیر . می توان برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم پول هزینه کرد و حقوق چند برابر داد اما برای جذب پرستار باید پرستار یک ساله تربیت کرد
و کلام اخر اینکه سیستم پرستاری در این سالها رنج بسیار کشیده است اما هیچگاه چون امروز آماج توهین قرار نگرفته بود واگر امروز دم از شکستن سکوت و فریاد می زند نه بخاطر تقابل با نظام است و نه دشمنی با رهبری که بیگانه ای باشد برای این سرزمین . فریاد ما برای این است که براساس چه قانونی گروهی 37 برابر متوسط درامد متوسط مردم درآمد داشته باشند و همچنان فریاد  زیاده خواهی بزنند و خود را نخبه بخوانند و دیگران را بیسواد .که اگر این گروه هر کدام خود را ناجی فردی می دانند آنانکه در مرز جان برکف ایستاده اند و از امنیت من دفاع می کنند محقتر از اینانند .و ناجی یک کشورند
نمی دانم اگر قرار بود اقدامات دانشمند شهید طهرانی مقدم را در کتاب تعرفه وزارت بهداشت می گماردند برایش چند K و برای هر K یش چند چاه نفت باید مصوب می کردیم که از همه همکاران شما محقتر و نخبه تراست
و از وزیر محترم می خواهم اگر همچنان به رهبری و ولایت اعتقاد دارد و اگر دغدغه های صنفیش اجازه می دهند برای این طرح اینقدر از رهبری هزینه نکند و بگذارد در فضائی خالی از احساسات و مقاسمه منتقدان و کارشناسان نظرات خویش را بگویندو به یاد اورند سخن مقام معظم رهبری را که فرمودند باید این طرح پشتیبانی شود و ادامه یابد؛ ضمن آن‌که مراقبت شود برخی تصمیم‌ها، این طرح را به ضد خود تبدیل نکند.


:: برچسب‌ها: وزیر بهداشت , پرستار, طرح تحول,

نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 13:22



آقای وزیر ما خوشحالیم که چون شما نخبه نیستیم مطلب ارسالی از nurse123

15 آذر 1393

 

ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  که که برکرسی صدرات تکیه زنیم با چوب قدرت بر پیکره بیجان نظام درمان بکویم
ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  که گناه ناتوانی خویش در اجرای قانون را بر دوش جامعه انداخته و تاوانش را از بودجه عمومی پرداخت کنیم .
ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  با کلمات بازی کنیم و تعریف خویش را از بودجه عمومی داشته باشیم .
ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  که با سیطره بر رسانه های عمومی بگوییم نیازی به فریاد زدن نیست اما صدای خردشدن مردم در زیر چرخ تصمیماتمان نشنویم .
ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  که با استفاده از قدرت و تبلیغات مخالفین خویش را با چوب زیاده خواهی بتارانیم و انها را محکوم به تبعید نمائیم
ما خوشحالیم که چون شما  انقدر نخبه نیستیم  که با بهره گیری از کاغذ و روزنامه پول مردم را در جیب گروهی سرازیر نمائیم و مردم را وامدار خویش جلوه دهیم
اری ماخوشحالیم که چون شما نخبه نیستیم
ما خوشحالیم که پرستاریم
ماخوشحالیم که در این سیستم بیمار ما سالم ترین دستگاهیم
ما خوشحالیم اما چون خوشحالیم دلیلی ندارد که فریاد از بی عدالتی شما بر نیاوریم
دلیلی ندارد در برابر کلید بی تدبیری شما ما قفل سکوت بر دهان بر زنیم
دلیلی ندارد ما نیز چون شما تاریخ را فراموش کنیم

ما خوشحالیم چون می دانیم تاریخ شما و ما را فراموش نخواهد کرد .



:: برچسب‌ها: وزیر بهداشت , پرستار, طرح تحول,

نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 13:12



دروغها و وعده های جدید

چهار شنبه 11 آذر 1393

مردم شریف وبزرگ ایران!

پرستاران نه تنها در محیط کار بلکه در محیط مدیرانش هم مورد ظلم واقع است! بالاترین سطح مدیران نظام سلامت وزارت بهداشت است.متاسفانه این مدیران بسیار توانمند تریبونها را در اختیار گرفته و هرچه دوست دارند بیان می کنند.

در همین یک سال اخیر دروغهای بسیاری از زبان معاونان وزیر و خود وزیر زده شد. مردم می پندارند حرفی که از تلویزیون پخش می شود حجت است . اما باور کنید فقط دروغ است.

همه حتی همکاران پزشک می فرمایند حقوق شما که زیاد شده است. به خدا! به پیر به پیغمبر! نشده! ونمی شود.

اینها یک سری وعده ی تو خالی است. هم اینک درافتی اغلب پرستاران بالای یک و هشتصد است چون به اجبار باید اضافه کار بایستند.البته پرستاران بسیاری هم هستند که دریافتیشان پایینتر است ولی نهایتا سیصد چهار صد هزار تومان! آیا این افزایش چشم گیر است؟

آیا در کدام قانون نوشته و نانوشته آمده است که حقوق و مزایا بر اساس رتبه ی کنکور و آی کیو داده می شود؟ که البته مطمین باشیدبهره ی هوشی پزشکان از سطح جامعه به اندازه ی دریافتشان بالاتر نیست.

جناب وزیر محترم! ما قشر صبوری هستیم! شما هم با همین بنا به ما ظلم می کنید، اما تحملمان هم حدی دارد. ما هر چه خودداری می کنیم شما توهین می کنید.شما فکر می کنید بهره ی هوشیتان از همه ی مردم ایران بیشتر است؟

آیا بهره ی هوشی فوتبالیستها از همه ی دانشمندان فیزیک بیشتر است؟ به خدا قسم اختاف پرداخت پانصد برابری هم قبل از اجرای تعرفه های جدید داشتیم و هنوز هم داریم.

وزیر محترم کشور! ما هم همین را می گوییم! می گویییم هر کس به قدر کار کردنش پول بگیرد. چرا به ما پرستارها پول اضافه می دهید؟ به خدا حرام است. ما نمی خواهیم.

از طلا بودن پشیمان گشته ایم           مرحت فرموده مارا مس کنید....

ما می گوییم چیزی که حقمان است را بدهید. بگذارید بقیه بخوابند و پول پارو کنند.بارشان بر دوش دیگران باشد و پول ببرند. حرام و حلالش به ما ربطی ندارد. اما این پولها دارد از جیب ما پرداخت می شود. از چند جا دارند ما را می دریند.

یارانه هایمان را که نمی دهند، اجناس هم که هر روز گران می شود، و حقوق کارمان را هم نمی دهند!! شما راهکاری پیش پای ما بگذارید!

بیایید کج بنشینیم و راست بگوییم. آیا برای اجرای قانون مصوب مجلس باید جار و جنجال کنیم؟ این چه منشی است؟ این چه روشی است؟

خود دولتمردان قوانین را دور می زنند آن گاه چطور انتظار دارند که ما در مراکز در مانی قوانین را مو به مو اجرا کنیم؟  انصاف هم خوب چیزی است ولی انصاف نیاز به وجدان دارد.....باور کنید.

ما که پول زور نمی خواهیم، دقت بفرمایید لطفا! سیستم کارانه ی پزشکان با پرستاران که نوع شغلشان و محل انجام کارشان یکی است فرق دارد. نه نیاز به مهربانی است و نه نیاز به رضایت سنجی! می توانند بخوابند و گوشی موبایل را خاموش کنند و گوشی تلفن را هم از پریز جدا کنند و ....

همکاران اداری هم تافته ی جدا بافته اند. چون برای کارانه شان امتیازی کسر نمی شود. اضافه کاری تشویقی می گیرند بعد همان اضافه کاری تشویقی در نمره ی کارانه اعمال می شود. نه مهربانی می خواهد و نه رضایت سنجی!!!

اما درباره ی پرستاران!!! ورود و خروج به ثانیه حساب می شود! اضافه کاری تشویقی کلا برای پرستاران ممنوع است! نمره ی ارزشیابی برا کارانه از کانال مهربانی و رضایت بیمار که عبور کند تاز ه به عقده ای بقیه می رسد! که فلان روز به فلان کسک من سلام نکرده!!این کانال خودش سه مرحله دارد!!!!

شما که عاقلید و رتبه ی پانصد آورده اید بفرممایید بی عدالتی وتبعیض چیست؟در کشورهای دیگر عقب مانده مثل امریکا و کانادا و استرالیا که بدبختند و پزشکانشان از کمترین بهره ی هوشی برخوردارند این پرداختها چگونه است؟

شما آیا خودتان را از صدو نود نماینده ی مجلس عاقلتر می دانید؟ باور کنید بین ایشان هم آدم با کیفیت و بهره ی هوشی بالا حضور داشته است.این را از آن منظر می گویم که شما فقط پزشکان را تافته ی جدا بافته می دانید.

مردم شریف ایران! به خدا قسم هیچ اتفاقی برای ما نیا فتاده است! ما دنبال اجرای قوانین حوزه ی پرستاری هستیم. نه زیاده خواهیم و نه بی بهره از هوش! مارا  استثمار می کنند!

خیلی ساده است! در کش اصلا سخت نیست و رتبه ی زیر پانصد نمی خواهد! همه ی ما ها به بیمارستانها رفته ایم. اغلب مشکل شما کجاست؟ خودتان ببینید. صفها و چشم انتظاریهایتان بابت چیست؟ ساعتها منتظر چه کسانی می مانید؟ آیا جرات می کنید از ایشان که رتبه ی زیر پانصد بوده سوال بپرسید؟

بگذریم از اینها........ اینها به شما مربوط است .

اما چیزی که به ما مربوط است ظلمی است که به ما می شود. شما ظلمها را نمی بینید و ما بارگ وریشه حسش می کنیم.

آنگاه جانسوزتر از همه این قیافه ی حق به جانب و دروغ گویی های رسانه ایست. این هم نمونه هایش:

-دکتر حریر چی در تاریخ هشتم اردیبهشت نود و سه فرمودند: حقوق پرستاران سی تا چهل درصد افزایش می یابد وامیدواریم از اول تیر اجرایی شود.

-دکتر هاشمی وزیر بهداشت شانزده آبان: حقوق پرستاران افزایش می یابد.

-دکتر آقاجانی معاون درمان هشت آبان: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه اجرا می شود.

-اقای میرابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت 12 خرداد92:پایان انتظار شش ساله ی پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری...

-آقای میرازبیگی  20 آبان 93:مقرر شده است تا این قانون (تعرفه گذاری خدمات پرستاری)در حال حاضر بصورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرایی شود و نتیجه آن بررسی و ارزیابی شود و سپس برای اجرای کشوری آماده شود.

آقای میرزابیگی رییس اسبق نظام پرستاری خرداد نود ویک:به گزارش سرويس سلاامت ايسنا، غضنفر میرزابیگی در اين باره اظهار داشت: این طرح در مرحله نخست در سه بیمارستان منتخب در تهران و اصفهان به مدت سه ماه اجرا می شود.

-دکتر هاشمی آبان نود و سه: تعرفه گذاری دریک بیمارستان از هر استان اجرا می شود تا بودجه ی لازم محاسبه شود.

البته از این دست حرفها و وعده ها زیاد است که هیچ کدام عملی نشد.

موضوع بعدی تامین کمبود پرستار با پرستاران شرکتی با پایه حقوق یک و پانصد بود که هنوز بعد چند ماه عملی نشده و متاسفانه شرکتها کاملاغ سلیقه ای با پرستاران قرادادی از 608 هزار تا 800 هزار تومان می بندند و وقتی همکاران پرستار برای اعتراض به مبلغ قرارداد به دانشگاه مراجعه کرده اند  جواب شنیده اند که به ما مربوط نیست. حالا این شرکتها به چه کسانی تعلق دارد...... الله اعلم!!!!

می بینید که چقدر دروغ شنیده ایم .شما باشید به این افراد اعتماد می کنید؟

 

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:31



عریضه ای به محضر رهبر عظیم الشان مسلمین جهان

شنبه 8 آذر 1393

به نام خداونند مهربانیها

حضرت آیت الله العظما امام خامنه ای مد ظله العالی؛

سلام علیکم ورحمت ا لله و برکاته،

با عرض سلام و تقدیم احترام، اینجانبان سربازان ولایت در جامه ی سپید و سرمه ای

پرستاری عرایضی داریم که مصدع اوقات پر برکتتان شدیم.در ماههای اخیر شاهد اجرای

طرح تحول نظام سلامت از طرف وزارت محترم بهداشت بوده ایم.این طرح که در

سکوت کامل مطبوعاتی و به دور از چشم منتقدان با معرفی توسط افراد ذی نفع در

تریبونهای ملی اجرا شد در واقع آن چیزی نیست که بیان می شود. نوع تبلیغ و وعده های

شیرین در تریبونها با آنچه در عمل روی می دهد بسیار متفاوت است که اگر آن جناب

مقدس جایز دانستند ما سربازان جان بر کف ولایت آماده ایم تا یک بررسی دقیق و علمی

و یک رضایت سنجی منطقی وواقع گرایانه انجام دهیم و به دور از هر حب وبغضی واقعیتها

را نمایان کنیم. ما اگر درباره ی طرح تحول نظام سلامت حرفهایی می زنیم از این منظر

است که واقعیتها را عریان می بینیم و چیزهایی دیگر از تریبونها می شنویم. حتی در این

اواخرکه از تریبون مقدس نماز جمعه این حرفها تکرار شد.شاید نیت وزارت نشینان اینهایی

باشدکه می گویند اما در عمل چیزهای دیگری رخ می دهد.چون ناظرو منظور و عامل

ومتعامل یک گروه است. گروهی که از طرحی سودمی برندخودشان بازرسین این طرحند.

تحول در کیفیت خدمات،میزان دسترسی مردم به امکانات، افزایش نیروهای تیم درمان،و....

رخ نداده است.تحول تنها در تعرفه های پزشکی روی داده است.

در این طرح متاسفانه هیچ رویکردی به پرستاران نبوده ،حال آنکه پرستاران بزرگترین

جامعه ی آماری نظام سلامت و شایدمهمترین بخش آن باشند.واستفاده ازپرستاران از نظر

کیفی و هزینه ای و بازدهی، بسیار مثمر ثمرتر بوده واین را تجربه درسالهای متمادی

نشان داده است. اجرای طرحهایی مثل h.i.s ،اعتبار بخشی،حاکمیت بالینی و... به کل

توسط سیستم پرستاری انجام شده و هیچ نیرو یا هزینه ی اضافی پرداخت نشده است.

اینک جامعه ی خدوم و ولایتمدار پرستاری که همواره بزرگترین خدمات را با کمترین

چشمداشتها انجام داده، از وزیر محترم انتظارداشته و دارد که این گروه را هم ببیند.

متاسفانه سالهای سال است که نظام پرداخت غیر مستمر طوری است که دریافتی

پزشکان محترم چند صد برابر پرستاران است.در این راستا اینجانبان با ارسال نامه هایی به

نظام پرستاری و نیز وزارت بهداشت و شخص وزیر و کمیسیون اصل نود مجلس خواستار

رسیدگی به وضعیتمان شدیم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم.

حتی نظام پرستاری با حضور جناب آقای میرزابیگی در وزارت بهداشت به عنوان معاون

پرستاری، مسیر پیگیری مطالبات پرستاران را بن بست کردند، ودر واقع شاکی و متشاکی

تبدیل به واحد شدند.

هیچ کدام از قوانین حوزه ی پرستاری اجرا نمی شود ، واگر اجرا هم بشود به شکلی

کاملا سلیقه ای انجام می گیرد. کلیه ی نوشته های این عریضه مستند است.ددر نهایت

اوضاع طوری پیش رفت که همکاران پرستار در هفتم آبان نود و سه با تجمع درمقابل

مجلس پیگیر نامه های فراوانی شدند که برای اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری

خدمات پرستاری مصوب چهارم شهریور هشتادو شش ،پیشتر ها ارسال کرده و جوابی

نگرفته بودند. این تجمع با قولهایی از طرف مجلس وبویژه کمیسیون بهداشت خاتمه

یافت.وزیر محترم اعلام کردند که تعرفه گذاری به صورت پایلوت در یک بیمارستان از هر

استان از آذر ماه اجرا می شود. اما بعدها این تعدادبه دوازده وسپس به هفت و نهایتا دو

بیمارستان کاهش یافت. که اصلا اعلام نشد این دوبیمارستان کدام است؟واینکه واقعا آیا

پایلوت در دو بیمارستان انجام شد یانه؟

حتی کارگروهی برای بررسی نحوه ی پرداخت کارانه یا پرکیس به پرستاران تشکیل دادند

که همه پزشک بودند و حتی یک پرستار هم درآن حضور نداشت وهنوز بعدازمدتها برون ده

این کارگروه اعلام نشده است.

مخلص کلام اینکه پرستاران در اوضاع وخیمی به سر می برند. چند برابر استاندارد کار

میکنند. 42 مریض به دو پرستار خسته سپرده می شود که شب تا صبح بدون حق

استراحت مراقب ایشان باشند. پرستاران اغلب در دو وگاهی هم سه مرکز کار می

کنند .یعنی بالای پانصد ساعت در ماه ومبلغی که از این پانصد ساعت می گیرند زیر 4

میلیون تومان است که کمتر از ساعتی ده هزار تومان می شود در حالیکه بی تخصصترین

کارگران شریف هم بیش از اینها دریافت می کنند.

به خستگی جسمی حاصل از این چند صد ساعت کار و رفت وآمد بین بیمارستانها و منزل

و رسیدگی به خانواده ،باید خستگی روحی حاصل از بی عدالتی و تبعیض را نیز افزود که

چون خوره به جانش می افتد. جسم خسته با کوچکترین بهانه وامی دهد ووجدان با این

احساس بی عدالتی آسوده می خوابد.

البته تاکنون چنین وجدان -خوابیی رخ نداده چون تاکنون همه فکر می کردیم بودجه نیست

و این ریاضتها برای دینمان و کشورمان است. عدم اجرای قانون مشاغل سخت، عدم

اجرای قانون تعرفه گذاری، عدم اجرای درست و کامل بهره وری و....که به یکباره به چند

برابر شدن تعرفه های پزشکی با یک طرح درون وزارتی انجامید پرستاران رابرآشفته است.

ومتاسفانه چون گوش شنوایی نیافتیم لاجرم شکایت به محضر مقدس شماآوردیم.

کل بودجه ی این قانون در سال نود و سه حدود هزاروسیصد میلیاردتومان یعنی ده درصد

پولهای تزریق شده ی اخیر است.

اخیرا شاهدیم که وزارت بهداشت به جای روبرویی رسانه ای با منتقدین که اتفاقا از

همکاران پزشک هستند همه ی تقصیرها را متوجه پرستاری کرده و پزشک و پرستار را

رودر روی هم قرار داه اند، طوری که توهینهای رسانه ای شروع شده و خدای ناکرده در

صورت گسترش جبران ناپذیر خواهد بود.

عملکرد وزارت بهداشت در بسیاری از تصمیمات بر خلاف رهنمود های حضرت عالی بوده

است که نمونه های زیادی قابل ذکر است.

در یک سیستم کاری،مقایسه ی دریافتیها ناگزیر است و ما پرستاران هرگز نگفته ایم که

پزشکان پول حرا م وزیر میزی می گیرند. ما فقط مثال زده ایم.که ایشان چه مبلغ و ما چه

مبلغ دریافت می گنیم. این مواجهه به ضرر بیمار تمام می شود.

از سویی دیگر ما چیزهایی میبینیم که نمی توانیم لب فرو بندیم و چنانچه حضرت عالی

صلاح بدانید اینجانبان طی یک ملاقات حضوری همه ی موارد را به ریز به اطلاع میرسانیم.

ما با این مسایل قضاوتی برخورد نمیکنیم چون در حیطه ی اختیاراتمان نیست.

لازم به ذکر است که اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در دولت قبلی دستور

اجرا هم داشت به اجرای عدالت در نظام سلامت کمک می کند و هیچ ربطی به طرح

تحول نظام سلامت ندارد.وقانون مصوب مجلس محترم هفت سال و نیم پیش است.

امیدواریم با رهنمودهای حضرت عالی ، این گره به راحتی باز شود.ما پرستاران صراحتا

اعلام می کنیم که سربازان ولایتیم و خواهان عدالت،واصلاح سیستم درمان را در راستای

مردم محوری و عدالت پروری واقعی می طلبیم و هر کاری در این راستا به عهده ی

ماگذارده شود بی چشمداشت و بی حرف به انجام می رسانیم اما تحمل تبعیض و بی

عدالتی را نداریم.

اینک خط به خط این عریضه به عرق شرممان آلوده است که چنین مشکلاتی را خدمت

شما عارض شدیم ،اما راهی دیگر نبود و باید مردم را آلت جنگ و دعوایمان قرار ندهیم.

در پایان از محضر خداوند متعال برای آن حضرت، سلامتی و طول عمر همراه باپیروزی بزرگ اسلام در سراسر دنیا را مسئلت داریم.

 

سربازان سفید پوش ولایت



:: برچسب‌ها: طرح تحول نظام سلامت,

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 16:54



چه کسی تیر خلاص را بر قلب نظام درمان شلیک کرد مطلب ارسالی از nurse123

8 آذر 1393

سیستم درمان ما بیماری بود در استانه احتضار که هرچند گاهی هرکس که در مسند صدارت تکیه می زد  سعی می کند به نوعی با احیا انرا برای مدتی بیشتر زنده نگاه دارد غافل از انکه چون تشخیص اشتباه است و درمان علامتی است این بیمار همیشه محتضر است حال یکی می اید و دم از نظام ارجاع می زند و یکی بر طرح تحول می کوبد و یکی  از مقیمی می گوید و دیگری از پرداخت از جیب مردم .

اری از انجا که من چون ریش سپیدان این سیستم انقدر اگاه نیستم و از سوی دیگر پزشک هم نیستم که 50 سال درس خوانده باشم اینک حق 50 ساله خویش را از جیب مردم مطالبه نمایم برداشتهایم را در معرض دید عموم گذاشته ام تا شما مرا راهنمائی کنید و در مورد قضاوت هایم داوری نمائید .

1- این بیمار ما بیش از انکه به قانون نیاز داشته باشد به نظارت بر اجرای قانون نیاز دارد او همان بیماری است که ازکمبود اکسیژن رنج می برد و ولی همراهانش چون دانه های زنجیر به دور اوچنان حلقه زده اند که جائی برای نفس کشیدن هم به او نمی دهند بگذریم که چند نفری هم به زور به او اب قند می خورانند در سیستم درمان اگر قرار باشد از همین امروز قانون گذاری تمام شود ما برای سالهای سال قانون داریم بشرطی که برای ان ناظری باشد که حق نظارت را ادا نماید .

2- سیستم درمان ما همان بیماری است که سالها از تلخی قند رنج می برد و اینک ما برایش دکستروز تجویز کرده ایم ما به او اموخته ایم تلخی قند را باید با خوردن قند جبران نماید . سیستم درمان ما سالها از زیر میزی و هزینه های غیر متعارف رنج می برد اما اینک به جای درمان برایش تعرفه 300 درصدی منظور می کنیم

3- سیستم درمان ما همان بیماری است که دچار زخم بستر شده و درمانش دبریدمان زخم است اما ما برایش قبل از دبرید پیوند پوست کرده ایم ما نتوانستیم انکالهایمان را مجاب به اجرای قوانین کنیم و باز بروی همان زخم کهنه مقیمی  و ماندگاری و... را پیوند زدیم .

4- ما می دانیم که اندامی که درآن سلول سرطانی متاستاز داده دیگر به درد اهداء عضو نمی خورد اما می خواهیم از این درمان سرطان زده برای آموزشمان عضوی پیوند کنیم . سالهاست که ما می دانیم مشکل ما در اموزش نیست اما چون می خواهیم بیمارمان را شایسته پیوند سازیم اموزش را بهانه قرار می دهیم مگر نه اینکه اموزش ما در درمانمان شکل گرفته است . پس مشکل ما عملکردمان در درمان است نه در اموزش، دانشجویان امروز عملکرداساتیدشان را حوزه درمان راهنمای فردای خود می دانند

5- تنها عضو سالم این بیمار قلبش بود اگر چه به واسطه سالها  رنج و بی مهری ناتوان گردیده و گاه vt کرده گاه AF اما همچنان می تپد واما اینک انهم تاب تپیدن دیگر ندارد اگر تعرفه گذاری خدمات پرستاری همان استروپتوکینازی بود کی می بایست لخته های  بی مهری درون انرا باز کند  انرا در پشت دربهای وزارتخانه ها نگه داشته اند و اینک این قلب در استانه ایستادن است . قلب در استانه ایستادن است و انها خون تزریق می کنند غافل از اینکه اگر قلبی نباشد بدن نمی تواند از این خون تازه استفاده نماید .

اری با وجود تمام بیماریهای این کالبد در حال احتضار وزارت 7 درصدی ها تشخیص را اشتباه داده و تیر خلاص خویش را با در قالب مرحله سوم طرح نظام سلامت بر قلب این بیمار شلیک نمود و پرستاران که سالها تمام کاستی ها را نادیده بودند و سکوت اختیار کرده بودند  می خواهند  از بی عدالتی فریاد بزنند .و از همراهی با تیم درمان سرباززنند

اگرچه هنوز متولیان این بیمار در تعریف سیر بیماری دراشتباهندو می خواهند به جای درمان بیمار  سیر بیماری تغییر دهند و لی ایا بازگشت به عقب شدنی است ؟؟؟؟؟

وشاید طرح تربیت پرستاران در قالب دوره های کاردانی و یک ساله و چند ماهه همان سنگ قبری است که می خواهند بر سر مزار این بیماربنهند



نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 11:59



سیبل را اشتباه گرفته ای پزشک محترم...

شنبه 8 آذر 1393

نمی دانم چه کسی باید پا پیش بگذارد و این شعله های کوچک سوئ تفاهم پزشکان را از بین ببرد. سوئ تفاهمی خود ساخته، که نتیججه ای جز جنگزرگری بین تیم درمان نداشته و دیری نمی کشد که سایر اعضای تیم درمان هم درگیر می شوند.

جواب های باشد هویییی..

این روزها در سایتهای مختلف و در نامه های سرگشاده و سربسته ی مختلف می بینیم که اطبا محترم که احترام قشر پرستار را نسبت به خود و شغلشان عملا می بینند، با لحنهای مختلف پرستاران را مورد نوازش قرار می دهند. اینکه این همکاران متوجه واقعیت قضیه نیستند تعججب آور است. ایشان که به گواه کنکوروادعای خودشان باهوشترین افراد این جامعه اند چطور نمیبینند و ندیدند که حرفهای زده شده که پر بیراه هم نبوده همه از طرف همکاران خودشان مطرح شده است. اولین جرقه را خود وزیر و معاونینش روشن کردند و در تلویزیون و رادیو و.... از هر تریبونی پزشکان را تهدید به برخورد و... کردند. من شخصا به نماتیندگی از جامعه ی پرستاری در وبلاگ خودم و در سایت وزارت بهداشت و سایت خود وزیر محترم اعتراض کردم به این موضوع ، که همه را نباید به یک چوب زد، اما پزشکان محترم سکوت کردند. مزد این سکوت افزایش سیصد در صدی تعرفه ها بود. اینها به ما ربطی ندارد. چون ما پرستاریم و میز نداریم که متهم به زیرمیزی بگیری و رشوه و..تهدید به 1690 و تلفن گویا و دادگاه و.... شویم.

حرف ما این است که چرا این همکاران حالا لبه ی شمشیر آخته شان را به سمت ما گرفته اند؟ ما حق و حقوقی داریم که از دولت می خواهیم.آیا هر کسی بخواهد حقش را، قانونش را، حقوقش را پیگیری کند دشمن پزشکان است؟

یا اینکه تعدادی می خواهند این حق خواهی را منحرف کنند؟

پزشکان محترم! به ما ربطی ندارد که شما چند درصدتان زیر میزی می گیرید یا نمیگیرید. به مربوط نمی شود که در خانه خوابیده اید و مهرتان در سه بیمارستان کار میکند و پول در می آورد.به ما مربوط نیست که پول یارانه ی مردم بیچاره و ندار را مستقیم با یک رادیکال ساده به جیب شما واریز می کنند. اصلا طرح تحول به ما مربوط نیست. چون اگر بود که ماه دیده می شدیم. اینها به عنوان پرستار به ما مربوط نیست. اما به عنوان یک شهروند...

شما در حال گذر از مسیری هستی و میبینی شعله ی کوچکی افروخته و می تواند شهر را به آتش بکشد. چون آتش نشان نیستی نباید شعله را خاموش کنی؟

وقتی من میبینم که بنزین صد تومانی را هزار تومان می خرم و سیب ویست تومانی را پنج هزار تومان، وقتی میبینم به بهانه ی یاران هزینه های زندگیم بیش از ده برابر افزایش یافته، وقتی به عنوان یک شهروند می بینم که در تریبونهای مختلف دروغ می گویند،چه کنم؟ چون شغلم پرستاری است و ممکن است به ترمه ی قبای برخی بر بخورد سکوت کنم؟ وقتی میبینم که دانشجو کارهای بیمار را انجام میدهد، ومهر اتند پای برگه می خورد سکوت کنم؟وقتی میبینم....

دانستن مسیولیت می آورد، دانستن درد بزرگی است، خوش به حال جمعی که یا نمی دانند یا خود را به ندانستن زده اند. من مستند حرفهایم را اثبات می کنم.بیماری 51 روز ، بله پنجاه و یک روز در یک بیمارستان بستری بوده و حتی یک بار هم توسط پزشک معالج متخصص ویزیت نشده است!!!!!! جالبتر اینکه این پزشک محترم رییس بیمارستان هم هست!!!!!

در شهرهای کوچک وبزرگ میبینم که پزشک حق مقیمی می گیرد و در خانه اش مقیم می شود. موبایلش را هم خاموش میکند. وقتی با منزلش تماس می گیرند  با ناراحتی به بالین بیمار جوان فمور شکسته می آید در حالیکه بیمار در حال جان به جان آفرین دادن است. تازه سر من پرستار داد می زند که چرا نگفتی بیمار بیهوش است؟

همه ی شما پزشکان محترم میدانید که ما از ریز مسایل آگاهیم.ما جنگ نمی خواهیم و نمیکنیم اما شما هم حق ندارید به کسی توهین کنید فقط به این دلیل که پزشک نیست!!!!

خداوند شاهد است که آتش افروخته دودش قبل از هر کسی به چشم شعله افروز می رود. ما خودمان را دوست و همکار شما، وشمارا دوست و همکار خود می دانیم. شما هم می دانید که از نظر اداری رییس ما نیستید.ما دو شغل در عرض همیم نه در طول هم....

مگر کسانی که سمتی دارند.شبها از نظر طولی پرستار سوپر وایزر بالاتر از متخصص است.اما اینها گفتن ندارد.

چشمها را باید شست...

ما می گوییم بروید در کسی را بکوبید که به شما توهین کرد. برنامه ی ثریا که آمار و ارقام بود و حرفهای زده شده همه از طرف دکتر پزشکیان... ایشان حتی وسط حرفهای مهمان دیگر آمد و نگذاشت وی حرف بزند و گرنه ایشان قطعا به عنوان یک پرستار از حقوق پزشکان هم می گفت. ما انحصار طلب نیستیم.

چشمهایتان را باز کنید ای جامعه ی باهوش!

ببینید که چه گفته!

بعد به دیگران توهین کنید. هر هایی ، هویی دارد. مواظب هم باشیم. از هم دفاع کنیم. ما از شما انتظار داشتیم و داریم هم صدای ما باشید. همانطور که ما میبینیم کار شما را شما هم ما را میبینید. ما انتظار حمایت داشتیم. اینک هم وزارت نشینان از ترس همین توپ را به زمین ما می اندازند. 

قبل از امضا ببینید نامه را چه کسی با چه سمتی نوشته؟چرا به توهینهای اصلی اشاره ندارد و فقط به یک برنامه ی دوساعته ی تلویزیونی پرداخته؟ آیا این نوع جواب دادن برازنده است؟ آن هم برازنده ی باهوشترین و متمدنترین اقشار؟

چرا حاضر به مناظره ی رودر رو نیستند؟ چرا نمی خواهند با یک منتقد روبرو شوند؟ چرا از تریبون نماز جمعه سوئ استفاده کردند؟ چرا مدام یک طرفه از طرحشان تعریف و تمجید می کنند؟ اگر طرح چنین باشد به چنان تبلیغی نیاز ندارد.چرا.... چرا.....

چرا بسیار است و جوابش فقط یک چیز است: ایشان بهتر از هر کسی میدانند که چه کرده اند و می کنند. از آگاهی مردم می ترسند و با این حربه ها لالایی می خوانند براای مردم خسته...

برای مردمکهای بسته از خستگی...

اما شما هوشیار باشید. بیدار باشید و طرف مقابلتان را درست هدفگیری فرمایید.... سیبل آن سوی چشم انداز است.شکارت را اشتباه گرفته ای....



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:35



مشک آن است خود ببوید......

جمعه 7 آذر 1393

بچه که بودم تلویزیون کوچک توشیبایی داشتیم که سالی یک پیام بازرگانی پخش می کرد، خاطرم هست کفشهایی را تبلیغ می کرد که من به برادر بزرگترم اصرار داشتم از این کفشها برایم بخرد و وی مرتب می گفت:جنس خوب نیاز به تبلیغ نداره....

گذشت و بعد سالها من یک شرکت لیزینگ خودرو زدم. باورتان نمی شود که فقط چند هفته آگهی دادم و بعد از آن مشتری برایم مشتری می آورد.راستی یادم رفت بگویم که کفش را به زور خریدم و خدا گدواه است فقط یک روز پوشیدم.

حالا واقعا از این همه در بوق و کرنا کردن طرح تحول می ترسم. گویا صدا و سیما که قرق وزارت بهداشت بود و هیچ انتقادی را بر نتابیدند و هیچ منتقد چراغ روشنی را به آن حیطه راه ندادند، حالا چسبیده اند به تریبون نماز جمعه. مردم یک روز در هفته از مصایب و بیماریها دور بودند که به برکت طرح تحول جمعه هم باید بنشینند و فکر کنند که چگونه می شود یک کالا قیمتش سه برابر شود و پرداختی ما کمتر؟!؟

اینشتین هم باشی محال است  ولاینحل!

جناب آقای دکتر هاشمی! بوته ی نقد پیشگیری از هدر دادن هزینه های مردم است. مردمی که به کمترینها قانعند و دم بر نمی آورند. شما از جان این مردم چه می خواهید؟ بنزین صد تومانی بشود ده هزار تومان شما ککت نمی گزد چون عمل چشم دویست تومانی را می کنی دومیلیون، تازه سود بیشتری هم می کنی.

به پندار شما مردم فقط همین چند درصد(زیر 5%) افراد بیمه خدمات درمانی هستند که در مراکز دانشگاهی توسط رزیدنتها مورد تجربه قرار می گیرند و اتندهای محترمتان در خواب ناز پولش را می گیرند.

باور کنید برای تمام حرفهایم سند دارم.خاطرم هست دانشجو که بودم در بیمارستانها جایی برای استقرار ما نبود.ولی دانشجویان پزشکی پاویون و...داشتند و دارند. اما یادم می آید مربی مان همیشه می گفت تنهایی هیچ اقدامی نکنید. ترم هشت بودم.کار دانشجویی می کردم ولی باز مربی می گفت نکنید. مردم گناه دارند.واقعا این بی عدالتیها، این تبعیض نژادی هااز همان سال اول دانشگاه دیده می شد و می شود.انسانها در درگاه خداوند برابرند اما شماها هیچ ارثی از خدا نبردید. عجیب است که می فرماید:

(و نفخت فیه من روحی) ....البته بحث من مردم است. کاری به اینها ندارم.الان بنزین لیتری ده هزار تومان و سیب کیلوی بیست هزار و گوشت کیلویی دویست هزار شود شما مشکلی ندارید چون ماهیانه چند میلیارد در می آورند برایتان همکارانتان.

اما مردم چه؟ شما پول مردم را ، نه پول اضافه، که پول نان شبشان را در صندوق خود نگه داشته اید و آن را هزینه ی نهایتا 5% می کنید و می گویید مردم راضی هستند. آیا مردم آگاهی دارند؟

در مرکزی کار می کردم. پزشکی به بیماران می گفت : سندرقیت شما آسیب دیده!!!! و همه می گفتند :بله چند وقتی است درد دارد. ندیدم حتی یک نفر بگوید و بپرسد که این سندرقیت (به کسر اول و سوم و سکون بقیه) .

درد آور است نه؟ اما نه برای شما.شما درک نمی کنید چون به خاطر نداشتن کرایه ی تاکسی از امام حسین تا آزادی را که هیچ! از بخشی در بیمارستان به بخشی دیگر پیاده نرفته اید.

الان می خواهید در خطبه های نماز جمعه چه بگویید و چه نتیجه ای بگیرید؟ لااقل حرمت نماز جمعه و نماز و... را نگه می داشتید و نگه دارید و دروغ نگویید.راستش را به مردم بگوییید.

بگویید چند در صد کل مردم در مراکز شما با بیمه های خدمات در مانی بستری می شوند؟ بگویید که این پولها از جیب خود مردم است.لااقل برای این واریز مستقیم مبالغ به جیب همکارانتان از مردم اجازه بگیرید و حلالیت بطلبید.فردا شما هر چه بگویید مردم تکبیر می فرستند چون اصلا نمی دانند شما چه می گویید.نه که ندانند، شما در باغ سبز نشان می دهید و فکر میکنند همین است.

این مردم بسکه نجیبند، فکر دروغ گفتن کسی را نمی کنند. فکر وارونه جلوه دادن حقیقت را نمی کنند.

بگذارید آفتاب حقیقت بتابد و مردم در نور فیل را ببینند. شما رضایت سنجی کردید؟ آیا قبل از اجرای فاز سوم این کار را نکردید و به مقام عظمای ولایت گفتید مردم رضایت دارند؟ فاز سوم که تازه اجرا می شود وهنوز بازخوردی نداشته است.

بگذریم. شما که گوش شنوایی ندارید، پس نوشتن این حرفها آب در هاون کوبیدن است. قبل از آنکه خدا به حسابمان برسد، کاش خودمان به حساب خود برسیم.

 مطمین باشید خدا را نمی توانید با نفوذ و پول بخرید حتی اگر تمام تریبونهای دنیا راخریده باشید.......



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 2:11



برای تنوع (شعر)

پنج شنبه 6 آذر 1393

سلام دوستان و همکاران!

این شعر را در تاریخ 28 مرداد 85 وقتی در بیمارستان ولی عصر رزن همدان، پیام آور بهداشت بودم برای دخترکی که بی کس و کار بود سروده ام. می دانم که به مسایل صنفی پرستاران ربطی ندارد ولی عمق شغل مارا بیان می کند پس بخوانید و از تنوع ایجاد شده لذت ببرید:

 

باز هم رویای تاریکم

از گل روی تو روشن شد

باز یادت سر زد از قلبم

همدم تنهایی من شد

*********************

کنج تختی بی کس و غمگین

باز چشمانش به در مانده است

سالهای سال پیش از این

طفل تنها بی پدر مانده است

**********************

او اسیر درد تنهایی

من به فکر سرفه های او

او غمش از بی کسی بسیار

من فقط فکر سرم، دارو....

**********************

از نگاهش شعله می روید

خرمن جانم ولی خیس است

او فرشته می شناسد لیک

ذهن من درگیر ابلیس است

*********************

دستهای کوچکش هر دم

دستهایی مهربان جوید

با طنین هر صدای پا

در نگاهش شوق می روید

***********************

من ولی غرق غم خویشم

فکر پولی که نمی گیرم

فکر کار سخت و جان فرسا

با خودم هر لحظه درگیرم

*********************

بی گمان تنهایی او را

هیچ کس از او نمی گیرد

عاقبت از فرط تنهایی

کنج قلب خویش می میرد

********************

شربتش را بردم اما واااای

شعله ای در جان من افتاد

اشک در چشمان او پنهان

بغض او یک آن تکانم داد

********************

وااای ! این جرم من است آیا

یا گناه از طفل معصوم است

نه وزیر ونه وکیل است این

این فقط یک طفل مظلوم است

**********************

وایی قلبم را پیشان کرد

دردهای جاری ذهنم

بی توقع چشم او آمد

از پی دلداری ذهنم......

*********************

کودک من گریه را بسکن!

من پرستار توام امشب

تا سحر پیش تو می مانم

یار و غمخوار توام امشب

********************

مثل یک مادر به فرزندش

قصه می گویم برای برای تو

می پرم از خواب شیرینم

با صدای گریه های تو

*******************

من پرستار توام برخیز

دردهایت را بگو بامن

هر چه می خواهی صدایم کن

دوست و مامان و بابا! من.....

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 8:52



حرفی با وزیر اما از جنس دیگر مطلب ارسالی از nurse123

4 آذر 1393

سلام جناب اقای وزیر :

من شما را از انجا می شناختم که یک چشم پزشک در قالب گروههای جهادی  در یک کانکس در دور ترین و محروم ترین نقاط این کشور به شایسته ترین افراد این مرزو بوم خدمت می کرد :اری شناخت من از شما همین قدر بود و شاید ان روزها شما را سمبلی می دیدم که می بایست در جامعه پزشکی نامتان را فریاد زد .

شنیده بودم شما  رزمنده ای بوده اید  درمیان لباس خاکیها که پشت به پشت هم از خاک این مرزو بوم دفاع می کردید دستتان درد نکند ما تاابد از این حیث داعاگو و ثناگوی شما هستیم .

اینکه بعد از جنگ چه شد و شما چه کردید و چه نکردیده مهم نیست  انچه برای من مهم است این است که شما در کرسی صدارت چه کردید و چه نکردید و چه چیزهائی را فراموش کردیدو چه چیزی را فراموش نکردید

شما وقتی برکرسی صدارت نشستید : دوران همنشینی با خاکیان را فراموش کردیده بودید یادتان رفته بود که این مردم آنقدر نجیب و صبورند که هیچگاه از کمبودها شکایت نکرده اند و برای کمبود ها فریادشان به آسمان نرفته این مردم هر زمان فریاد زده اند بخاطر بی عدالتی بوده است .

شما وقتی بر کرسی صدارت تکیه زدید فریاد از کاستیها زدید کارتن خوابیهای همراهیان در روی زمین را دیدید و هتلینگ را فریاد زدید . به خاک نشینی  خانواده ها به خاطر تامین هزینه های درمان را دید و کاهش پرداخت از جیب مردم را داد زدید .

شما بدنبال پزشک دویدن مردم را دید و فرار همکارنتان را از مناطق محروم  و طرح مقیمی و ماندگاری پزشکان را رو کردید .

اری شما وقتی برکرسی صدارت تکیه زدید دیدید ،فریاد زدید،طرح دادید و اجرا کردید اما چه کردید و چه نکردید و چه چیز را فراموش کردید و چه چیز را فراموش نکردید مهم است پس بیاییم با هم مرور کنیم

شما کاهش از جیب مردم را دیده برایش طرح دادید بودجه گرفتید اما فراموش کردید اگرچه این منابع بنا به اظهار خودتان از بودجه عمومی دولت نیست اما از محل هدف مندی یارانه ها است از مالیات بر ازرش افزوده است اینها را که خود گفته اید اما باز یادتان رفت که درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها یعنی همان پولی که( اوکه شما قبل از صدارت در ان کانکس چشمش را عمل کرده بودید) و تنها قوت لایموتش نان بود او قبلا نان را خیلی ارزانتر می خرید و اما حالا برای هر قرص نان 225 تومان می دهد اوحالا برای اب هم پول بیشتری می دهد پس شما پول اب و نان و او را گرفته اید راستی مالیاتش را هم خود حساب کنید از کجا می گیرید نکند که همو که برای جراحی چشمش مانده بود و شما عملش کردید اینبار برای اینکه جهاز دخترش را تامین نماید و ابرویش را بخرد مجبور شده باشدخود بگوید ............

اری درامد حاصل از هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده یعنی انچه که می توانستیم ارزانتر بخریم گرانتر خریدیم حرفی نیست اگر لقمه ای کمتر بخوریم و جرعه ای کمتر بنوشیم حرفی نیست چون قرار بود همت کنیم و چرخ تولید را بچرخانیم  خاری باشیم در چشم دشمنان این مزوبوم و چون شما پشت به پشت حتی با لباس خاکی عزت خویش رافریاد بزنیم 

اما شما چه کردید پول چرخ تولید را به سمت خود کشیدید و در ابتدا پرداخت مردم را ازجیب کاهش دادیدو به بیمارستانها رنگ ولعابی دادید اما برای اینکه قانون را اجرا کنید پول به جیب گروهی خاص سرازیر کردید گفتید بمانید تا پول بدهیم چون نتوانستید قانون را اجرا کنید گفتید باشید تا پول بدهیم باز هم چون نتوانستید قانون را اجرا کنیم 

اقای وزیر شما چه کردید اجرای قانون را خریدید  شما چه کردید پول ان پیرمرد را که چشمش را عمل کردید از او گرفتید و به گروهی قانون گریز دادید  اقای وزیر شما چه میکنید فراموش کردید اینبار هم نظارت کنید .شما قوانین خود نوشته را نیز فراموش کردید و اجرا نکردید ( پزشکان مقیم شما در پاوینها درخوابندو بیماران شما بر روی تختها درد می کشند .)

راستی شما گروه بزرگی از همکارانتان را هم که کم نیستند 93 درصد انها راهم فراموش کردید بار سنگین را بردوش این گروه گذاشتید و پول سنگین را در جیب گروهی دیگر شما چه کردید

آری شما یک شبه سخت ترین گام طرحتان را برداشتید و به یکباره هزینه خدمات را از 40 تا 300 درصد افزایش دادید و باز یادتان رفت که می خواستید دستتان کمتر در جیب مردم باشد اق یویز باز فراموش کردید که پیرو مرادمان به شما گفت مراقب باشید برخی تصمیمات در این طرح خود ضد طرح نشود شما باز ان پیر مرد را یادتان رفت که ابرویش را شاید جائی گرو گذاشته باشد .

شما چه کردید که اینگونه خوشحالید وسرمست غرور شما چه کردید جز خرید قانون و پولش را از محل قطره های اشک یتمی که در گوشه از سر گرسنگی خفته است پرداخته اید .

اقای وزیر شما تنها کاری که کردید اختلاف میان همکارانتان را زیاد کردید شما همدلی تیمتان را شکستید و می خواهید برروی این خرابه ها کاخ محبت بسازید شما فریاد 93 درصد تیم همراه تان رانشنیدید درحالیکه گفتید نیاز به فریاد زدن هم نیست اما شما بلندای سکوت مان راهم ندیدید .

شما انان که دلشان برای این سرزمین هم می سوزد را نه دیدید و به جرم دلسوزی و فریاد عدالتخواهی حکم پایان کار بدستشان دادید اقای وزیر شما چه کردید صدای عدالت را خاموش کردید یا نه چشمتان را بروی عدالت بستید

اقای وزیر شما فراموش کردید ما از نسل مردمی هستیم که عدالت را فریاد می کنیم حتی اگر قرار باشد گلویمان ببرند باز با گلوی بریده فریاد می زنیم

اقای وزیر شما سخنان همرزمتان شهید باکری را هم فراموش کردید

وکلام اخر اگر شما فراموش کرده اید که چه کرده اید و چه می کنید بدانید که تاریخ شما را آنطور که شما اورا فراموش کرده اید فراموش نمی کند



:: برچسب‌ها: وزیر بهداشت , طرح تحول ,

نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 9:50



سخنی با همکاران

دو شنبه 3 آذر 1393

سلام وخسته نباشید!

همکاران گرامی! وقتی در فضای کنونی نفس می کشم، با وجود ورود هوای آلوده ی تهران به ریه هایم که کسی فکری برایش نمی کند، کسی نمی داند که بسیاری از امراض و سکته ها از همین هواست، کسی فکر نمی کند که پیشگیری بهتر از درمان و کم هزینه تر (هم از نظر اقتصادی و هم از نظر غیر اقتصادی )است،و هزاران میلیارد از پول مردم را که با کلاه مدیریت شخصی یارانه از آنها می گیرند را به جیب خودشان واریز می کنند، خوشحال میشوم که چنین انسانهایی هنوز نسلشان باقی است.

افرادی که به منافع خود نمی اندیشند. افرادی که تمام کمبودها را با مایه گذاشتن از خودشان جبران می کنند. کسانی که چون مدادی ذره ذره کوتاه تر می شوند ویا چون خودکاری از درون خالی می شوند وبه یکباره می ریزند و تمام می شوند، اما سطرهای سلامتی هم نوعانششان را مینویسند.

کسانی که هنوز خون عدالت خواهی در رگهایشان جریان دارد وبا وجود درک تمام قد بی عدالتیهاییی که در حقشان می شود، از مردم مایه نمی گذارند.

می ترسم این دوستان فردا با احداث مسجد و مدرسه با در صدی از پولهای ما که یا دستمزد ما بوده یا یارانه مان، در صدد خرید رحمت خدا باشند وما دستمان خالی بماند.

افتخار میکنم به جامه ای که می پوشم،افتخار میکنم با کسانی همکارم که با وجود اهمیت شغلشان و نوع کالای خدمتشان، خودشان را برتر از دیگر مشاغل و تافته ی جدا بافته نمی دانند. افتخار میکنم که همکارانم از مقایسه با مهماندار و کارگر و کارمند شرمسار نمی شوند، چرا که باورشان این است:

ان اکرمکم عندالله اتقیکم   همانا برترین شما نزد خدا با تقواترینتان است.

افتخار می کنم که همکارانم پول کار خودشان را می گیرند نه همکارانشان را، نه دیگران نه سال پایینیها نه.....

افتخار می کنم که همکارانم لابی بلد نیستند، 1690 لازم ندارند،پایش لازم ندارند، پاک و منزهند از هر جرمی ، با وجودیکه باتمام احساسشان بی عدالتی را ،با تک تک سلولهایشان،با تمام خانواده شان لمس می کنند.

ارزش کار عباس  ابن علی وقتی است که با وجود تشنگی فراوان آب نمی خورد، وارزش کار همکاران من کمتر از آن نیست که با وجود چنین ظلمی به بیمار ستم نمی کنند .

((بانگ زد بر خود چه جای خوردن است                            امر مولای تو آب آوردن است....))

افتخار میکنم که باسیلی صورت سرخ می کنند و ماهیانه بیش از پانصد ساعت کار سنگین میکنند تا محتاج نامردان و نامردمان نباشند...

در کمال احتیاج از خلق استغنا خوش است....

حرف بسیار است و تک تک کردارهای چنین جمعیتی در خور ستایش...

واما بعد....

بعدی ندارد

ثابت قدم باشیم و تا حصول حقمان پایداری و پایمردی کنیم. راه مان راه مولایمان حسین ابن علی است. وچراغمان ولایتمداری...

هیچ روح آگاهی نمی پذیرد در یک تیم یک نفر سیصد برابر یکی دیگر بهره ببرد. این با روح تمام دین داری و بیدینی منافات دارد.

باور کنید آن شقشقیه خوابید در درونم...

از درون آتشم، شعله سر می کشم                    پیش شمشیر کی ،من سپر می کشم؟

زنده باشید



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 20:31



من درک می کنم.... بقیه چطور؟

دو شنبه 3 آذر 1393

من پرستارم.

 

درک می کنم که حرفه ام سخت است.

 

درک می کنم که بیماری و درد می کشی. درک می کنم که همراهانت نگران هستند و عصبی.

 

درک می کنم که او پزشک است و تشخیص می دهد، order می دهد و من مجری ام.

 

درک می کنم که بیمارستان بودجه اش کم است و یا شاید کم باشد.

 

درک می کنم که مسئولین دفتری که به نامم زده اند، باید به هزار نفر جواب پس دهند. 

 

درک می کنم که رئیس بیمارستان مرا نشناسد، چون من فقط قطعه ای هستم از پازل خواسته های او.

 

 درک می کنم که فلان نیست و با بهمان باید بسازیم وگاهی با کمبود امکانات روبرو می شویم. 

 

من گاهی پاهای خسته ام را برای پیدا کردن یک گاز کوچک باید در تمام اتاق های بخشم بکشانم.

 

شیفت هایی هست که نه تو می بینی و نه مسئولین، شیفت هایی هست که فقط 5 دقیقه آرزو می کنم بتوانم بنشینم تا لحظه ای برای رفع تشنگی 8 ساعته ام آب بنوشم. 

 

درک می کنم که بخش های جدید ساخته می شوند و من موظفم که اضافه کاری اجباری بیایم، چون که مثل همیشه نیرو ندارند. چرا؟!!

 

نمی دانم ... تعداد فارغ التحصیلان رشته ام بسیار است و هنگام استخدام ملخ همه را خورده !!

 

شاید هم می دانم و خود را به نادانی زده ام. می دانم که دانایی به استخوان های خسته ام بیشتر فشار می آورد.

 

خوب گوش کن. در سن جوانی، قرنیه ی چشم هایی که در اثر شب کاری های اجباری خشک شده اند، دیگر توان نظاره ی واقعیت را ندارند. خواستم که کور شوم.

 

اما می گویم تا مردم سرزمینم بدانند نه برای دلسوزی که آن وظیفه ماست، بلکه برای لحظه ای تفکر که یک لحظه تفکر از ساعت ها عبادت مقدس تر است.

 

آیا می دانی تمام تعطیلات آخر هفته ای که تو به گردش می روی، من به اجبار شیفت هستم. n بار لحظه ی سال تحویل و n2 بار مسافرت با خانواده را از دست دادم، نه بخاطر تو بلکه چون پرستارم. من اگر نباشم بیمار تو در اثر عدم مراقبت می میرد... و ظاهراٌ من کلید گمشده چرخه ی درمانم که به هیچ قفلی نمی خورم.

 

فراموش نمی کنم تحکم و گستاخی پزشکی که خودش را بالاتر از من می دید، آن هم به واسطه ی عرف کاذب جامعه ای که او را بزرگ کرد و فراموش کرده بود که من هم تحصیل کردم، درس خواندم. زحمت کشیدم و مهارت کسب کردم . آنقدر مرا در ابراز وجود سرکوب کردند که حتی انگیزه ای برای به روز کردن سوادم ندارم. سوادی که روزی سرلوحه خدمتگزاری ام می دانستم. 

 

خیلی طول نکشید تا بفهمم که اینجا سازمانیست که پزشکش می خواهد من فقط آمپولم را بزنم تا فرمانروایی کند. سالهاست می خواهم ثابت کنم ما همه یک تیمیم، تیم قدرتمند پزشک و پرستار کنار هم و با هم برای پیشبرد سلامت بیمار.. اما آنچه نگرش سازمان من است، آنقدر بلند است که آنچه را که دیکته می کنند،نمی شنوم. اینجا کسانی فرمانروایی می کنند که فریاد می زنند ما رئیسیم و تو گاهی حتی مجری هم نیستی. حقوق و درآمد من مطابق زحماتم نیست و تفاوت طبقاتی زیادی بین کارانه من و یک پزشک است. درآمدم کم است و انگیزه ام کمتر، هر روز کمتر از دیروز.

 

تنها پاسخی که می شنوم این است: اجرت با خدا – عوض آن در آن دنیا خوشبختید، دریغ از اینکه آنکس که دنیایش را نسازد آخرتش را باخته. 

 

من آن فرشته ای که تو فکر می کنی باید باشم، نیستم. من هم مانند تو انسانم با نیازها و خواسته های معقول بشری. خسته می شوم- بی انگیزه و گوشت تلخ می شوم. نه یک بار نه دو بار که صد بار میشنوم که تو می گویی اکثر پرستاران بد اخلاق و نچسبند. 

 

سوپروایزرهایم به Rest های قاچاقی من از فرط خستگی، به قطره های کم یا زیاد رفته سرم بیمارم،به دفاع های کوچکم در برابر GP های مغروری که سیستم بارشان آورده گیر می دهند. همه را با یک فعل جمع نمی بندم، اما یادم نمی رود موأخذه اتندینگی که به واسطه مقامش مرا علیرغم کاور کردن 3 بیمار پرکارآی سی یو، بی مسئولیت خواند. 

 

کارهایی را انجام می دهم که جزء شرح وظایفم نیست، اما بخاطر انجام ندادنش از کارانه ام کم می شود. 

 

در بخشی کار می کنم که هیچ کدام از پرسنلش دوست ندارند پرستار باشند. پرس و جو کردم بخش های مجاور هم آسمان همین رنگ است. 

 

من عادت کردم به بدبختی هایی که عده ای قلیل بر سر قشرم آوردند. جایی که کار می کردم بخاطر دو روز مرخصی ام که حقم بود شیفت های فشرده دادم، چون پرسنل کم بود و هست مثل همیشه و پاسخ رئیس بیمارستان این بود: من درک نمی کنم فلانی، ما نیرو کم داریم و تو باید بیایی. اینجا فقط به بخش هااضافه می شود،نیرو نیست، من خسته ام و بیمار تو گرسنه. 

 

اینجا من برای خون گرفتن از بیمارم قبل از اقدام مغزم را آف می کنم تا نترسم از اتفاقی که ممکن است مرا تا ابد محکوم کند به بیماری لاعلاج، وقتی از هر 10 تخت بخش ما 8 تخت آن بیمارانش معتادند و اگر من نیدلینگ شوم و ناقل ویروس ایدز یا هپاتیت، خودم باید هزینه های درمان و داروهای گران آن را بدهم، چون سازمانم فقط مسئول است که پیگیری کند من شیفت های اجباری ام را بیایم، حتی اگر در تب بسوزم یا رنگم زرد شده باشد، چون راه می روم سیکلیو ندارم. بیمارستان با کمبود نیرو مواجه است و من پرستارم. یادم دادند درک کنم و درک نشوم. من هنوز هم خدمتگزار جامعه ی خود هستم. آمده ام تا آگاهت کنم من به حقوقم برسم و تو نیز به حقوقت بی نقص خواهی رسید. آن وقت می توانی فرشته خطابم کنی، چون ذات من این است، اگر نبود که پرستار نبودم.

 

 نوشته شده توسط همکار ارجمند مهسا اسدی از شیراز

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 20:11



چه چیزی جامعه پزشکان را براشفته کرده است مطلب ارسالی از nurse123

3 آذر 1393

هیچگاه فکر نمی کردم بیان حقایق و واقعیات مشهود از رسانه ملی انهم پس از ماهها تبلیغات مسموم بتواند تا این اندازه خواب گروهی را اشفته نماید

قصه از این قرار است که چند شب پیش در برنامه ای بنام ثریا که به خاطر اینکه از پخش ان توسط متصدیان وزارت بهداشت و درمان جلوگیری نشود بدون تبلیغات قبلی به اصطلاح چراغ خاموش یک پزشک و یک پرستار یکی نماینده مجلس و دیگری دبیرکل خانه پرستار به بهانه نقد مرحله سوم طرح به اصطلاح تحول در نظام سلامت به بیان حقایقی در پس پرده سیستم بهداشت و درمان کشور پرداختند و در این برنامه به بی عدالتی و شکاف فاحش در پرداختی به پزشکان و سایر اعضای تیم درمان و همچنین تفاوت سطح درامد پزشکان و سایر افراد جامعه پرداخته شد همین چند جمله کافی بود تا از فردای انروز صدا و سیما و شرکت کنندگان برنامه مورد الطاف متصدیان امر درمان کشور قرار گیرند از نظر ویزیر مبنی بر اینکه این افراد بدنبال تربیون بوده اند تا رئیس سازمان نظام پزشکی که تقاضای دخالت رئیس جمهور را نموده است نامه رئیس انجمن جراحان و.... و....

حال از انجا که هدف تنها اطلاع رسانی بوده نظر خوانندگان شمار را به مقاله منتشر شده یک کشور ثالث در خصوص درامد پزشکان ایران و سایر نقاط جهان جلب می کنم

http://www.ziryan.ir/NewsDetail.aspx?itemid=6541

ضمنا متذکر می شود تاریخ انتشار خبر مربوط به 24/11/1392 یعنی قبل از این مسائل بوده است

توجیهات مسئولین برای پدیده شوم زیر میزی پزشکان
 

آژانس خبری –تحلیلی زریان؛ ایران، بهشت پزشکان متخصص
 

وزیر بهداشت: تعرفه های پزشکی واقعی نیستند

رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی: درآمد بالای پزشکی، سرابی بیش نیست/ درآمد پزشکان در بخش دولتی کافی نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: قبول داریم تعرفه متخصصان نیز پایین است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: موضوع افزایش تعرفه های سلامت و بحث غیرواقعی بودن میزان تعرفه ها بارها و بارها در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است

رییس انجمن جراحان عروق ایران: تعرفه‌های پزشکی از دستمزد سلمانی‌ها هم کم‌تر است!

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی: اگر غیراخلاقی هایی در بیمارستانها یا در بین جامعه پزشکی می بینیم به دلیل این است که قیمت تمام شده خدمات محاسبه نشده بیمارستانهای خصوصی زیاده خواهی نمی‌کنند بلکه حق خود را می‌خواهند، اگر تمام موارد گفته شده رعایت شود این بخشها (بیمارستانها) هم بیشتر نمی گیرند.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی: وقتی تعرفه‌های غیرعادلانه به پزشکان تحمیل می‌شود طبیعی است که زیرمیزی به وجود بیاید؛ زیرمیزی ‌حاصل این بی انضباطی هاست

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت بوکان :  پدیده شوم زیرمیزی یک مشکل کشوری است و تا مادامیکه تعرفه ها و سهم پرداختی بیمه ها اصلاح نگردد، نمی توان برای آن راه حل معقولی پیدا کرد .

همانگونه که خواندید مدتهای مدیدی است که صدای متحدی از سوی جامعه پزشکی به جامعه تلقین می‌شود مبنی بر اینکه تعرفه ها و سرانه درمان در کشور غیر واقعی است.

با توجه به اینکه پزشکان به عنوان یکی از گروههای مرجع در ایران شناخته می شوند معمولا در مورد ادعاهای این گروه نیز کمتر تحقیق و تفحص انجام شده بنابراین انگیزه و نیت اصلی این صداها تاکنون در یک چارچوب علمی و فارغ از دعواهای سیاسی و صنفی بررسی نشده است.

به منظور روشن شدن این موضوع که آیا درآمد پزشکان ایرانی، کافی است یا باید افزایش یابد، مقایسه اجمالی درآمد پزشکان در ایران و برخی کشورهای توسعه یافته انجام گرفته است. این مقایسه به خوبی موید این مطلب است که دستمزد پزشکان متخصص شاغل در نظام سلامت کشور، به مراتب بالاتر از پزشکان مشابه اروپا است.

برای انجام این مقایسه از داده های نشریه اشپیگل[۱] برای درآمد پزشکان در چند کشور منتخب جهان (۲۰۰۶) استفاده شده و میانگین درآمد پزشکان یکی از بیمارستان های عمومی غیر دولتی درجه ۱و سطح سوم شهر تهران (۲۰۰۹ / ۱۳۸۸)، به عنوان معیاری برای سطح درآمد پزشکان متخصص کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

تطبیق یافته با قدرت خرید

(بعلت تفاوت هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف، تبدیل مستقیم درآمد پزشکان این کشورها به دلار آمریکا از طریق نرخ ارز رسمی نمی تواند معیار صحیحی برای مقایسه درآمد آنان باشد، ازینرو درآمد سالیانه پزشکان متخصص با استفاده از ضریب تبدیل برابری قدرت خرید (Purchasing Power Parity conversion factor) که هرساله توسط بانک جهانی اعلام می شود به معادل دلاری آن تبدیل شده است. به عنوان مثال در سال ۱۳۸۸میانگین درآمد پزشکان متخصص بیمارستان های دولتی کشور ماهانه ۱۵ میلون تومان و سالانه ۱۸۰میلیون تومان در نظر گرفته شده (این درآمد با بررسی یک بیمارستان بزرگ متعلق به سازمان تامین اجتماعی بدست آمده است) و طبق آمار بانک جهانی PPP conversion factor برای ریال ایران در همان سال ۴۳۰۰ می باشد.[۲]

بدین معنی که قدرت خرید ۱ دلار در آمریکا معادل قدرت خرید ۴۳۰تومان در ایران است. مثلاً اگر یک ایرانی با ۱۰۰۰ تومان (۱ دلار سال ۸۸) بتواند در ایران ۱۰ تخم مرغ بخرد یک آمریکایی با ۱دلار میتواند ۴ تخم مرغ در آمریکا بخرد؛ بعبارت دیگر براساس شاخص قدرت خرید ۱۰۰۰ تومان برابر است با تقریباً ۲٫۳ دلار (یعنی قیمت ۱۰ تخم مرغ در آمریکا). نسبت درآمد پزشکان متخصص ایرانی با PPP conversion factor می شود ۴۱۸۵۲۹دلار. این یعنی ۱۸۰ میلیون تومان در ایران در سال ۸۸ قدرت خریدی معادل ۴۱۸۵۲۹دلار در ایالات متحده دارد. لازم به ذکر است که حتی اگر قدرت خرید یک ایرانی دو برابر یک آمریکایی باشد ممکن است درآمد وی براساس نرخ رسمی ارز (یعنی هر ۱۰۰۰تومان یک دلار) از درآمد فرد آمریکایی کمتر هم باشد؛ مثلاً ۱۸۰ میلیون بر اساس ارز رسمی سال ۸۸می شود ۱۸۰هزار دلار و از درآمد پزشک آمریکایی که ۲۶۷ هزار دلار است کمتر است اما بر اساس برابری قدرت خرید درآمد پزشک ایرانی بیشتر است.)

ممکن است این ابهام در ذهن مخاطبان شکل بگیرد که در حال حاضر که نرخ رسمی ارز و تورم در جامعه افزایش شدیدی پیدا کرده است و این مقایسه درآمد سال ۸۸ پزشکان متخصص ایرانی با سایر کشورها در حال حاضر کمی دور از واقعیت باشد. اما باید ذکر کرد که با توجه به رشد بیش از ۲برابری تعرفه های پزشکی از سال ۸۸ تا کنون درآمد پزشکان نیز همین مقدار افزایش پیدا کرده است. در ضمن طبق آمار بانک جهانی شاخص برابری قدرت خرید در سال گدشته (۱۳۹۱) حدود ۷۰۰ تومان برای هر یک دلار آمریکا بوده است.

**نسبت درآمد پزشکان به میانگین درآمد شهروندان آن کشور (برای این منظور نسبت درآمد سالانه پزشکان متخصص به سرانه تولید ناخالص داخلی در برابری قدرت خرید (GDP (PPP) per capita) محاسبه شده است. )

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از خطا در تفسیر نتایج، اطلاعات GDP (PPP) per capita و PPP conversion factor برای ایران از داده های سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) و برای سایر کشور ها از داده های سال ۲۰۰۶استفاده شده است.

 

همانگونه که در نمودار شماره مشاهده می شود درآمد یک پزشک متخصص در کشورهای منتخب ۲ تا ۶ برابر درآمد سرانه آن کشور است، این رقم برای ایران و با فرض درآمد سرانه حدود ۵ میلیون تومانی (در سال ۱۳۸۸)، ۳۷ برابر بدست آمده است. البته با این نمودار نمی توان ادعا کرد که سطح رفاه پزشکان در ایران چند برابر پزشکان سایر کشورهاست، چرا که این نمودار وضعیت درآمد پزشکان هر کشور را با درآمد سرانه همان کشور مقایسه می کند. برای مقایسه سطح رفاه پزشکان متخصص کشورهای مختلف بهتر است درآمد آنان را که با قدرت خرید هر کشور تطبیق یافته مقایسه می کنیم

 

همانطور که ملاحظه می کنید قدرت خرید پزشک متخصص ایرانی در ایران تقریباً ۵/۱برابر قدرت خرید پزشک متخصص آمریکایی در آمریکاست! همچنین بیش از ۲ برابر پزشکان متخصص سایر کشورهاست!

حال سوال اساسی اینجاست که با چه توجیهی بسیاری از افراد صحبت از پایین بودن تعرفه‌های پزشکی می‌کنند؟ چطور تعرفه‌های پزشکی از دستمزد سلمانی‌ها هم کم‌تر است؟! چگونه است که با این سطح از درآمد باز هم پرداخت های غیر رسمی یا زیر میزی در نظام درمانی بسیار شایع است[۳] و بعضی علت آنرا تحمیل تعرفه های غیر واقعی به پزشکان عنوان می کنند؟!!

به این نکته هم دقت کنید که این درآمد متعلق به پزشکان متخصص یک بیمارستان عمومی می‌باشد و با توجه به اینکه تعرفه های بخش خصوصی از این بیمارستان بسیار بیشتر است بنابراین درآمد رسمی پزشک متخصص در بخش خصوصی از این مقدار نیز بیشتر خواهد بود! این در حالی است که در نظام سلامت ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته درآمد بین پزشکان بخش دولتی و خصوصی تفاوت چندانی ندارد.

در پایان لازم به ذکر است که این درآمد پزشکان در ایران بدون احتساب پرداخت های غیر متعارف و به اصطلاح زیرمیزی عده ای از پزشکان محاسبه شده است.

[۱] – http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-۴۷۴۴۱۱۵۴.html

[۲] – http://data.worldbank.org/indicator/PA.NUS.PPP

[۳] – رئیس اداره رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : پزشکان و مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سال ۹۱ حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از مردم زیرمیزی گرفتند.



نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 10:44



چرا پرستاری در ایران به این جایگاه رسیده است ؟ مطلب ارسالی از soghrat

3 آذر 1393

بیایید الان که در کنار همیم و با همیم با روشی صحیح و درست و قدم به قدم و با همفکری هم بدور از تعصب و شتاب و خودبینی ریشه های مشکلات صنف خود را بیابیم و با هم راه حل ان را پیدا کنیم و این رشته را با هم به جایگاه مناسب خود برسانیم . اما این کار در کنار تلاشی است که ما را درکنارهم جمع کرده است و ان همت بلند و پشتکار برای رسیدن به بزرگترین و اصلی ترین مشکل ما که همانا طرح تعرفه گذاری است باید کاری کنیم که همچون نظام پزشکی که برای هر حرکت دست یک استاد جراح کدی و نرخی تعیین کرده است برای خدمات وسیع و موثر خود نیز البته نه به ان شدت که پزشکان عمل می کنند مثلا در کدی من دیدم نوشته اند کد انجام عمل جراحی در پوزیشن خاص و هزاران کد و تعریف اما ما برای کارهای اصلی و معروف خود چون وصل سرم یا انفوزیون خون یا کارهای فراوان دیگر تعریفی نداریم این طرح ما را به این حقوقمان خواهد رساند به هر حال اولین سوال : راستی به نظر شماچرا پرستاری در ایران به این جایگاه رسید؟این سوال همه پرستارانی است که بعد از ورود به محل کار و پایان دوران طلایی دانشجویی ازخودمی پرسند البته شاید برخی نیز دردوران دانشجویی به این سوال برخوردند و در محیط های کارآموزی به اختلاف جایگاه خود با سایر دانشجویان مثل پزشکی فیزیولوژی یا بیهوشی برخورد کرده اند و من یادم است در سالهایی که من دانشجو بودم حدود یک سوم از همکلاسی هایم از ادامه ی تحصیل در این رشته انصراف دادند و به کارهای دیگر پرداختند ویکی دونفر هم توانستند به پزشکی برسند و الآن خیلی هم موفق اند ببخشید منظور من یادآوری تلخ و شیرین دانشجویی نیست هدف من یافتن ریشه های مشکلات این قشر عظیم با تحصیلات عالیه است که چرا چنین احساسی در خود می بینند شاید توجه کردید حتما دوستانی که در سال آخر دبیرستان با هم در یک کلاس بودند و دوستان صمیمی و رفیق بودند بعد از شرکت در کنکور و اعلام نتایج به یک باره از یکدیگر دور می شوند و در جایگاه های مختلف قرار می گیرند. البته شاید به نظر شما کسی که پزشکی قبول شده بود کسی بوده که نمرات درسی بالای داشته یا نداشته من علت قبول شدن او را بررسی نمی کنم همه می دانیم که در اینجا قبولی در دانشگاه تنها بر اساس سطح رتبه علمی دانش آموز نیست و عوامل دیگری نیز دخالت دارند اما از این ها که بگذریم بعد از اینکه یک دانش آموز به هر علتی از عشق به هم نوع نیازمند تا شاید وجود بازار کار عالی وارد این رشته شد ه اولین مشکل او با اطرافیانش مشکل اعلام نام رشته قبولی است "پرستاری" این کلمه که عنوان یک رشته ی تحصیلی دانشگاهی قرار گرفته در نزد عرف جامعه معنای خاص بیان کننده یک رشته دانشگاهی نیست مثل عنوان رشته فیزیک ؛ادبیات ، یا هنر مثل نقاشی .این عنوان در نزد عموم معنای نگهداری از کودکان و سالمندان را دارد که دقیقا عنوان کارمندان شریف سازمان بهزیستی است این نکته ای که آن کسی که یک باره در وسط پی گیری مطالبات پرستاری یاد این مشکل که ما حتی از نام رشته ی دانشجویی خود هم بی مهری و آسیب می بینیم به آن اشاره کرد من حرف ایشان راقبول دارم حرف دقیقی است اگر چه جایگاه مطرح کردن آن در این زمان و مکان نبود گفته اند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و لی حرف درستی است .اما باید به فکر حل این مشکل اساسی به نظر من باید بود این مشکل دو راه بیشتر ندارد اول آنکه تعریف این کلمه را در نزد عرف جامعه تغییر داد که این شاید درنزد جوامع پیشرفته حل شده باشد و کلمه نرس اگر معنای پرستار مارا هم دارد اما مخاطبان توانا یی درک جایگاه علمی آن را دارد ولی در کشور ما پرستار همان معنا رادارد پس تا زمان رسیدن به این جایگاه فرهنگی باید راه دومی انتخاب کرد که همان استفاده از یک عنوان مناسب که جامع افراد باشد و مانع اغیار که بتواند به بهترین جایگاه ما را برساند و این راه خیلی ساده است و در دنیا معمول است که نظر خواهی می کنند از افراد همان گروه مخاطب تا بهترین عنوان رابراي آن بیابند ماهم می توانیم در همین جمعی که با مم هستیم به این ابتدایی ترین مشکلمان فکر کنیم و اولین مشکل یک دانشجوی جوان فعال که به این رشته با هر انگیزه ای وارد شده را حل کنیم این وظیفه ی همه است. شما می توانید در پایین همین مطلب در قسمت نظرات نظر و پیشنهاد خود را بیان کنید در بخش بعدی با هم نظرات را جمع آوری کرده و بررسی می کنیم وبه صاحب نظران پیشنهاد می دهیم به عنوان شروع عرض می کنم کلمه " نرس" مثلا بجای پرستاری حسن آن یکی شهرت بین المللي آن است دو آشنایی بخش زیادی از جامعه با معناوکار کرد و مهارت های کاری ما عیب آن غریبه بودن با فرهنگ و لغت ما البته نام بیشتر رشته های جدید غربی است مثل فیزیک یا شیمی یا فیزیولوژی و .. ...لطفا به مشکل دیگر حرفه پرستاری فکر کنید و نظر دهید مهدی امیرجانی مروی ممنون از شما



نوشته شده توسط در ساعت 10:37



چه چیزی جامعه پزشکان را آشفته کرده است مطلب ارسالی از nurse123

3 آذر 1393

چند شب پیش در یک برنامه تلوزیونی بنام ثریا که البته بنا باظهار مجری به سبب ترس از کنسل شدن برنامه از سوی وزارت بهداشت  و اعمال نفوذ انها برنامه بدون تبلیغات قبلی و به اصطلاح چراغ خاموش پخش شد در این برنامه یک پرستار ویک پزشک حضور داشند که یکی به عنوان دبیرکل خانه پرستار و دیگری نماینده مجلس بود و به بهانه نقد مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت به اختلاف فاحش و بی عدالتی در نظام پرداخت و کسب درامد در بین پزشکان و سایر اعضای تیم درمان پرداخت و از سوی دیگر از اختلاف بسیار زیاد فاصله درامدی پزشکان با سایر مردم گفت همین بیان حقیقت کافی بود تا از فردای همان روز سیل گسترده اعتراضات پزشکان و متولیان امور انها به هر طریق ممکن برنامه سازان و مسئولین صدا و سیما و همچنین شرکت کنندگان برنامه را مورد الطاف خویش قرار داده به نحوی که وزیر بهداشت این افراد را کسانی خواند که به دنبال تربیون هستند و کا تا انجا پیش رفت که ریس نظام پزشکی تقاضای دخالت رئیس جمهور را نمود اما چرا واقعا چه چیزی گفته شده که جامعه پزشکان براشفته است

از انجا که هیچ سارمان و ارگانی رسمی تاکنون نخواسته تا در این میان داوری کرده و مستندات هر دو گروه را نظاره کند و بدون جانب داری قضاوت نماید شما خوانندگان جویای حقیقت را به مطلبی که در یکی از سایت های تحلیلی ذکر شده و منبع ان یک مقاله کشور ثالث است ارجاع می دهم :

http://www.ziryan.ir/NewsDetail.aspx?itemid=6541

لازم به ذکر است این مطلب در تاریخ 24/11/1392 وقبل از این مباحث مطرح گردیده است با توجه به اینکه امکان بارگذاری عکس ها امکان نداشت و به سبب رعایت حق کپی رایت لینک اصل مطلب گذاشته شده است

در این مقاله نسبت درامد پزشک به سرانه کشورها ذکر شده در این 37 / درامریکا 5.8 / در استرالیا 5.9 در انگلستان 3.1 و میانگین درامد سالانه پزشکان در ایران 418529 دلار در امریکا267993 دلار و در انگلستان 127285 دلار می باشد

حال قضاوت با شما ما دم خروس را باورکنیم یا قسم حضرت عباس را

توجیهات مسئولین برای پدیده شوم زیر میزی پزشکان
 

آژانس خبری –تحلیلی زریان؛ ایران، بهشت پزشکان متخصص
 

وزیر بهداشت: تعرفه های پزشکی واقعی نیستند

رئیس سازمان صنفی نظام پزشکی: درآمد بالای پزشکی، سرابی بیش نیست/ درآمد پزشکان در بخش دولتی کافی نیست

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: قبول داریم تعرفه متخصصان نیز پایین است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: موضوع افزایش تعرفه های سلامت و بحث غیرواقعی بودن میزان تعرفه ها بارها و بارها در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است

رییس انجمن جراحان عروق ایران: تعرفه‌های پزشکی از دستمزد سلمانی‌ها هم کم‌تر است!

مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستانهای خصوصی: اگر غیراخلاقی هایی در بیمارستانها یا در بین جامعه پزشکی می بینیم به دلیل این است که قیمت تمام شده خدمات محاسبه نشده بیمارستانهای خصوصی زیاده خواهی نمی‌کنند بلکه حق خود را می‌خواهند، اگر تمام موارد گفته شده رعایت شود این بخشها (بیمارستانها) هم بیشتر نمی گیرند.

نماینده وزیر بهداشت در شورای عالی سازمان نظام پزشکی: وقتی تعرفه‌های غیرعادلانه به پزشکان تحمیل می‌شود طبیعی است که زیرمیزی به وجود بیاید؛ زیرمیزی ‌حاصل این بی انضباطی هاست

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت بوکان :  پدیده شوم زیرمیزی یک مشکل کشوری است و تا مادامیکه تعرفه ها و سهم پرداختی بیمه ها اصلاح نگردد، نمی توان برای آن راه حل معقولی پیدا کرد .

همانگونه که خواندید مدتهای مدیدی است که صدای متحدی از سوی جامعه پزشکی به جامعه تلقین می‌شود مبنی بر اینکه تعرفه ها و سرانه درمان در کشور غیر واقعی است.

با توجه به اینکه پزشکان به عنوان یکی از گروههای مرجع در ایران شناخته می شوند معمولا در مورد ادعاهای این گروه نیز کمتر تحقیق و تفحص انجام شده بنابراین انگیزه و نیت اصلی این صداها تاکنون در یک چارچوب علمی و فارغ از دعواهای سیاسی و صنفی بررسی نشده است.

به منظور روشن شدن این موضوع که آیا درآمد پزشکان ایرانی، کافی است یا باید افزایش یابد، مقایسه اجمالی درآمد پزشکان در ایران و برخی کشورهای توسعه یافته انجام گرفته است. این مقایسه به خوبی موید این مطلب است که دستمزد پزشکان متخصص شاغل در نظام سلامت کشور، به مراتب بالاتر از پزشکان مشابه اروپا است.

برای انجام این مقایسه از داده های نشریه اشپیگل[۱] برای درآمد پزشکان در چند کشور منتخب جهان (۲۰۰۶) استفاده شده و میانگین درآمد پزشکان یکی از بیمارستان های عمومی غیر دولتی درجه ۱و سطح سوم شهر تهران (۲۰۰۹ / ۱۳۸۸)، به عنوان معیاری برای سطح درآمد پزشکان متخصص کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است.

 

تطبیق یافته با قدرت خرید

(بعلت تفاوت هزینه‌های زندگی در کشورهای مختلف، تبدیل مستقیم درآمد پزشکان این کشورها به دلار آمریکا از طریق نرخ ارز رسمی نمی تواند معیار صحیحی برای مقایسه درآمد آنان باشد، ازینرو درآمد سالیانه پزشکان متخصص با استفاده از ضریب تبدیل برابری قدرت خرید (Purchasing Power Parity conversion factor) که هرساله توسط بانک جهانی اعلام می شود به معادل دلاری آن تبدیل شده است. به عنوان مثال در سال ۱۳۸۸میانگین درآمد پزشکان متخصص بیمارستان های دولتی کشور ماهانه ۱۵ میلون تومان و سالانه ۱۸۰میلیون تومان در نظر گرفته شده (این درآمد با بررسی یک بیمارستان بزرگ متعلق به سازمان تامین اجتماعی بدست آمده است) و طبق آمار بانک جهانی PPP conversion factor برای ریال ایران در همان سال ۴۳۰۰ می باشد.[۲]

بدین معنی که قدرت خرید ۱ دلار در آمریکا معادل قدرت خرید ۴۳۰تومان در ایران است. مثلاً اگر یک ایرانی با ۱۰۰۰ تومان (۱ دلار سال ۸۸) بتواند در ایران ۱۰ تخم مرغ بخرد یک آمریکایی با ۱دلار میتواند ۴ تخم مرغ در آمریکا بخرد؛ بعبارت دیگر براساس شاخص قدرت خرید ۱۰۰۰ تومان برابر است با تقریباً ۲٫۳ دلار (یعنی قیمت ۱۰ تخم مرغ در آمریکا). نسبت درآمد پزشکان متخصص ایرانی با PPP conversion factor می شود ۴۱۸۵۲۹دلار. این یعنی ۱۸۰ میلیون تومان در ایران در سال ۸۸ قدرت خریدی معادل ۴۱۸۵۲۹دلار در ایالات متحده دارد. لازم به ذکر است که حتی اگر قدرت خرید یک ایرانی دو برابر یک آمریکایی باشد ممکن است درآمد وی براساس نرخ رسمی ارز (یعنی هر ۱۰۰۰تومان یک دلار) از درآمد فرد آمریکایی کمتر هم باشد؛ مثلاً ۱۸۰ میلیون بر اساس ارز رسمی سال ۸۸می شود ۱۸۰هزار دلار و از درآمد پزشک آمریکایی که ۲۶۷ هزار دلار است کمتر است اما بر اساس برابری قدرت خرید درآمد پزشک ایرانی بیشتر است.)

ممکن است این ابهام در ذهن مخاطبان شکل بگیرد که در حال حاضر که نرخ رسمی ارز و تورم در جامعه افزایش شدیدی پیدا کرده است و این مقایسه درآمد سال ۸۸ پزشکان متخصص ایرانی با سایر کشورها در حال حاضر کمی دور از واقعیت باشد. اما باید ذکر کرد که با توجه به رشد بیش از ۲برابری تعرفه های پزشکی از سال ۸۸ تا کنون درآمد پزشکان نیز همین مقدار افزایش پیدا کرده است. در ضمن طبق آمار بانک جهانی شاخص برابری قدرت خرید در سال گدشته (۱۳۹۱) حدود ۷۰۰ تومان برای هر یک دلار آمریکا بوده است.

**نسبت درآمد پزشکان به میانگین درآمد شهروندان آن کشور (برای این منظور نسبت درآمد سالانه پزشکان متخصص به سرانه تولید ناخالص داخلی در برابری قدرت خرید (GDP (PPP) per capita) محاسبه شده است. )

لازم به ذکر است که برای جلوگیری از خطا در تفسیر نتایج، اطلاعات GDP (PPP) per capita و PPP conversion factor برای ایران از داده های سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) و برای سایر کشور ها از داده های سال ۲۰۰۶استفاده شده است.

 

همانگونه که در نمودار شماره مشاهده می شود درآمد یک پزشک متخصص در کشورهای منتخب ۲ تا ۶ برابر درآمد سرانه آن کشور است، این رقم برای ایران و با فرض درآمد سرانه حدود ۵ میلیون تومانی (در سال ۱۳۸۸)، ۳۷ برابر بدست آمده است. البته با این نمودار نمی توان ادعا کرد که سطح رفاه پزشکان در ایران چند برابر پزشکان سایر کشورهاست، چرا که این نمودار وضعیت درآمد پزشکان هر کشور را با درآمد سرانه همان کشور مقایسه می کند. برای مقایسه سطح رفاه پزشکان متخصص کشورهای مختلف بهتر است درآمد آنان را که با قدرت خرید هر کشور تطبیق یافته مقایسه می کنیم

 

همانطور که ملاحظه می کنید قدرت خرید پزشک متخصص ایرانی در ایران تقریباً ۵/۱برابر قدرت خرید پزشک متخصص آمریکایی در آمریکاست! همچنین بیش از ۲ برابر پزشکان متخصص سایر کشورهاست!

حال سوال اساسی اینجاست که با چه توجیهی بسیاری از افراد صحبت از پایین بودن تعرفه‌های پزشکی می‌کنند؟ چطور تعرفه‌های پزشکی از دستمزد سلمانی‌ها هم کم‌تر است؟! چگونه است که با این سطح از درآمد باز هم پرداخت های غیر رسمی یا زیر میزی در نظام درمانی بسیار شایع است[۳] و بعضی علت آنرا تحمیل تعرفه های غیر واقعی به پزشکان عنوان می کنند؟!!

به این نکته هم دقت کنید که این درآمد متعلق به پزشکان متخصص یک بیمارستان عمومی می‌باشد و با توجه به اینکه تعرفه های بخش خصوصی از این بیمارستان بسیار بیشتر است بنابراین درآمد رسمی پزشک متخصص در بخش خصوصی از این مقدار نیز بیشتر خواهد بود! این در حالی است که در نظام سلامت ایالات متحده و سایر کشورهای توسعه یافته درآمد بین پزشکان بخش دولتی و خصوصی تفاوت چندانی ندارد.

در پایان لازم به ذکر است که این درآمد پزشکان در ایران بدون احتساب پرداخت های غیر متعارف و به اصطلاح زیرمیزی عده ای از پزشکان محاسبه شده است.

[۱] – http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-۴۷۴۴۱۱۵۴.html

[۲] – http://data.worldbank.org/indicator/PA.NUS.PPP

[۳] – رئیس اداره رسیدگی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی : پزشکان و مراکز درمانی تابعه این دانشگاه در سال ۹۱ حدود یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از مردم زیرمیزی گرفتند.



:: برچسب‌ها: پزشکان , درامد, تحول نظام سلامت ,

نوشته شده توسط امیررضا در ساعت 10:18



نمونه هایی از بیانات حضرات درباره ی پزشکان

یک شنبه 2 آذر 1393

پزشکان محترم!

همکاران و دوستان گرامی!

ما پرستاران هیچ ارتباطی با کسانی که به جامه و جامعه ی محترم تیم درمان توهین کنند و می کنند نداریم.

ما خود را جزو تیم درمان می دانیم و مطمین باشید به دوستان خودمان توهین نمی کنیم. اما متاسفانه جریاناتی خواسته یا ناخواسته دنبال انداختن توپ این تهمتها و توهین ها به زمین پرستاران هستند، تا شما واکنش نشان دهید و ما واکنش بعدی که جنگ مغلوبه شود!!!!!

اما من جستجو کردم و دیدم بسیاری از همکاران پزشک که اتفاقا همه متخصص هستند از این الفاظ استفاده کرده اند. مواردی که در تلویزیون و دربرنامه های مختلف گفته شده را نیاورده ام.

مشتی آورده ام نمونه ی خروار ، خودتان ببینید و بخوانید و قضاوت کنید.از این نوع افاضات فراوان یافت می شود اگر در سایت خبرگزاریها وارد شده و کلمه ی زیر میزی را جستجو کنید متوجه می شوید. و واقعا تعجب کردم از سکوت جامعه ی پزشکان و نظام پزشکی!!

از طرفی تبلیغ سامانه های شکایت و ... دادن آمار شکایتها کار ماست؟

نمایندگان ما در تلویزیون و در برنامه ی وزین ثریا چیزی بر علیه پزشکان محترم گفتند؟

دکتر پزشکیان هم که پزشک است!!!!!!  

پس کلاهتان را قاضی کنید، کلاهی ندارید اگر گوشی پزشکیتان را بگذارید روی قلبتان و ببینید  نوک پیکانش سمت چه کسی است؟

انصاف داشته باشید. ما صبر پیشه کرده ایم و با شما جنگی نداریم. ما فقط حق خود را می خواهیم .همین!

نه از شما که از سیستم! اگر پزشک عمومی یک میلیون و دویست یا متخصص داخلی پنج میلیون می گیرد اینها هم بی عدالتی است. اما ما نمایندگان پرستارانیم و خود پرستار. نمی توانیم حق شما را بیان کنیم. خوتان همت کنید.

به هر حال مراقب باشیم در گیر جنگی بیهوده نشویم که موضوع اصلی را فراموش کنیم و.......... بگذریم

خودتان بخوانید(جانم نگرفت همه را ذکر کنم لطفا دوستان در بخش نظرات با ذکر منبع بنویسند که کی چی گفته):

1-دکتر شهریاری در هفته نامه ی متن طبق نوشته ی خبر آنلاین روز 30 اردیبهشت نود و سه:

بیشترین زیر میزی را جراحان بویژه جراحان مغزو اعصاب، جراحان قلب، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی دریافت کرده اند.

2-دکترحسن امامی رضوی  قائم مقام وزیر بهداشت در روزنامهه ی کیهان 27 آبان 93:

زیر میزی کگیری در شان پزشکان نیست.

3-دکتر رسول خضری نماینده ی سردشت و پیرانشهر سایت زریان 8 اردیبهشت

به جای انکار این پدیده باید پیشگیری شود

4-دکتر پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 28آبان

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: یکی از دلایلی که علی رغم کمبود بودجه، رییس جمهور تاکید داشتند این کتاب هرچه سریع‌تر تدوین و اجرایی شود، اخذ وجوه غیرمتعارف در بیمارستان‌های دولتی شهرستان‌ها و بیمارستان‌های خصوصی تهران بود.

5- وزیر بهداشت خبرگزاری ایرنا 24 آبان

زیرمیزی به هر شکلی مشمول مجازات می شود

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: زیرمیزی به هر شکلی در صورت تشخیص، مشمول مجازات می شود.

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:41



حرفهایی تازه با وزیر و وزارت نشینان بهداشت

شنبه 1 آذر 1393

بهترین تاکتیک برای تیمهای ضعیف انداختن توپ به زمین حریف است تافرصتی برای

بازسازی خط دفاعی به دست بیاید...

جناب وزیر محترم! شما که جزو افراد باهوش جامعه هستید عجیب است که چه

فراموشکارید!!!!!

اولین کسی که به جامعه ی محترم پزشکان تهمت زد خود شما بودید، و فرمودید برای

حذف زیر میزی می خواهیم تعرفه ها را بالا ببریم!!!

این یعنی اینکه همه ی پزشکان یا بیشتر نزدیک به همه ی ایشان زیر میزی می گیرند و

حتی شما پا فراتر نهاده و لفظ رشوه را به کار بردید!!!!!

ما بدخواهان به ظاهر خیر خواه مردم!!!!! (طبق فرمایشات شما وزیر محترم) سند و مدرک

و دلیل داریم. به قول شاملو خدابیامرز شما خورشید را در آسمان انکار می کنید و با

استناد به ساعت شماطه دارتان می فرمایید شب است.

ما پرستاران خودمان را با پزشکان محترم دوست و همکار می دانیم و تیشه به ریشه 

شان نمی زنیم. اما جای تعجب اینجا بود که اطبا محترم هم سکوت کردند. شاید دلیل

سکوتشان بهره ی مالی فراوان حاصل از این تهمتها و توهینها بود.

جناب وزیر! خاطرتان باشد ما قشر پرستاران با طرح تحول نظام سلامت که شما بدون هیچ

کار کارشناسی یک شبه چون دست موسی از آستین بدرآوردید و با عصایتان اژدهایی

نمایان کردید، با وجود منافع این طرح برای ما، مخالفت کردیم و می کنیم.

شما توجه نکردید که آستین موسی دست روح القدس را همراه داشت ولی جادوی شما

چون سحر ساحران بود و هست.اینک که هر روز می بینید چه اشتباهاتی داشته اید می

کوشید با روبروی هم قرار دادن تیم درمان خودتان را تبرئه کنید.

به خدا قسم این خطا بزرگتر از خطای قبلی است. ایجاد درگیری بین اعضای یک تیم!!! چه

نتایجی دارد؟

شما در یک تیم نمی توانید به دروازه بان یک میلیون و به فوروارد دویست میلیون بدهید.

چون دروازه بان هم دروازه را باز می گذارد.

شما اگر چشمهایتان را روی حقایق بسته اید ببندید، اما دود آتشتان به چشم مردم می

رود. ما اگر زیاده خواه و خودبین بودیم هرگز با طرح تحول شما مخالفت نمیکردیم ، بلکه

مثل سایر همکاران شما که در سیما چه دروغهایی گفتند، ما نیز به به و چه چه راه می

انداختیم. خود شما می دانید که این طرح از نظر مالی منافع مالی کمی هم برای ما

پرستاران دارد. اما ما حقیقت را میبینیم و می گوییم نه منافع خودمان را:

بارها گفتیم و می گوییم باز          چشم ما بیدار هست و شب دراز

بله! مازنده و شما زنده! (چون طولی نمی کشد) می بینید که ما راست می گفتیم و می

گوییم..............بگذریم

اما اینک اشتباه دیگری نکنید. قرار دادن اعضای یک تیم مقابل هم خطاست. ضررش را

مردم می بینند و می دهد. البته می دانم که مردم برای شما اهمیتی ندارند.واین را عملا

نشان داده اید. شما اگر به طرحتان اطمینان دارید اجازه بدهید بنده  محمود عمیدی پرستار

به همراه چند پرستار در مراکز مختلف شما یک کار تحقیقی یک هفته ای انجام دهیم.

اجازه بدهید از مردم ریز بپرسیم. اینکه از مردم بپرسی(در حالیکه بیمارشان را گروگان

شما می دانند) : خدمات چطور بود؟ بگویند : خوب بود. رضایت سنجی است؟

واقعا کدام علم این را می گوید.

بیایید رو در روی ما بنشینید ودر رسانه ی خودتان که ملک شخصیتان است (تلویزیون) رودر

روی ملت حرف بزنیم و بحث کنیم. شما که به طرحتان ایمان دارید. ما هم نمی گوییم افراد

با اطلاعات زیاد چون دکتر پزشکیان و جناب شریفی مقدم! بلکه افرادی عادی چون بنده

رودرروی شما باشیم.

اجازه بدهید مردم ببینند و واقعیت را بدانند و بعد رضایت سنجی کنید. آن هم یک رضایت

سنجی علمی و اصولی.

ما اگر از پزشکان می گوییم فقط از باب دریافتیمان است که چون در یک تیم یک نوع کار

انجام می دهیم این حرفها را می زنیم.ما نمی گوییم دریافتی این همکارانمان کم یا زیاد

است. ما می گوییم عدالت را اجرا کنید. عدالت نه پرداخت مساوی است نه پرداخت چند

صد برابری، عدالت پرداخت به نسبت های عادلانه است که دریافتیها بیش از نهایتا پنج

برابر نباشد.

اگر علمی و اصولی باشد دریافتی پرستاران باید از دریافتی بسیاری از پزشکان بیشتر

باشد.این را کشورهای پیشرفته میگویند. تاپ ترین جراحان قلب 2/8برابر پرستار دریافتی

دارند.

آمار را که نمی توانید دروغ گو کنید.

پزشکان دوستان ما هستند. ما هرگز به ساحت ایشان توهین نکرده و نمی کنیم. پزشکی

مانند پرستاری مقدس است چون جان مردم مقدس است. حفاظت از جان مردم با ماست.

پس نگذارید آتش اختلافات مردم را و عزیزانشان را بسوزاند.

البته می دانم که مردم برای شما اهمیتی ندارند، هر چه قسم بخورید باور نمی کنم چون

دم خروس را واضح می بینم.

والسلام



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:6



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran