منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 577
بازدید کل : 22139
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




خواسته های من به عنوان یک پرستار

سه شنبه 18 شهريور 1393

سلام بر همگی!

خیلی با خودم کلنجار رفتم و بر رسی کردم این بسته های تشویقی را!!!!! که البته بیشتر شبیه صدقه بود تا تشویق..

می پرسید چرا؟

خوب واضح است : چون اگر تشویق است نمی شود که همه در خور تشویق باشند؛اگر حق است چرا اسمش تشویقی است؟ شاید هم دریچه ای باز کرده اند برای سندسازی  از باب هزینه کرد ده هزار میلیارد تومان که از جیب مردم برداشته اند. هر چه که هست خوب نیست. زیبا نیست. ما پرستاران با شرف کار میکنیم دو و گاهی سه جا کار میکنیم اما زیر بار این خفتها نمی رویم، ولی این مثل به زور ریختن سم در گلوست , و امکان تف کردن نیست.با توجه به چنین شاهکارهایی که از آقایان اساتید برتر برنامه ریزی یک سال اخیر دولت محترم دیده شد بد ندیدم که لا اقل پیش خودم چرتکه ای بیاندازم وببینم واقعا ما چرا زیاده خواهیم؟ پس بیایید باهم به بی نیازیهایمان نگاهی بیاندازیم:

1-پرداخت یک کاسه ی کارانه ها: یعنی هر کس در جای درستش دیده شود، پزشک،پرستار،ماما،و.... کل تیم درمان به یک شکل (نه به یک اندازه)و به نسبتهای مختلف از درآمدها منتفع شوند. فرض کنید بیماری به پزشکی در یک بیمارستان مراجعه کرده است و با یک نسخه ی دارویی مرخص گردیده ، پس پر کیسش مال پزشک است.حالا فرض کنید پزشک برای این بیمار نوار قلب نوشته است و نوار قلبش را پرستار می گیرد، پس باید از نوار قلب هم به پرستار مبلغی به عنوان کارانه یا پرکیس یا هر عنوانی پرداخت شود. وسایر اقدامات و درمانها نیز...

اما در رابطه با بیماران بستری همانطور که پزشک هر روز مهر ویزیت می زند، پرستاران نیز چنین امکانی داشته باشند و الی آخر..

یا اینکه کار دیگری بکنند و درآمد بیمارستان را کلا یک جا و یک کاسه کنند و به هر کسی به نسبتی مشخص کارانه پرداخت نمایند چون همانطور که ما در استخدام دانشگاه یا اداره ی متبوع هستیم، دوستان پزشک هم همین گونه اند. ما پیشنهادمان اجرای یک شکل و نه یک نسبت کارانه یا پرکیس است که البته نسبتها باید منطقی بوده و این همه اختلاف ایجاد نکند.

2-اجرای قوانین تصویب شده ی حوزه ی پرستاری: در حوزه ی پرستاری قوانینی توسط دوره های مختلف مجلس محترم تصویب شده است که یا مستقیم (مثل قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالین ) یا غیر مستقیم (مثل بازنشستگی با استفاده از قانون بازنشستگی جانبازان و ....و شاغلین مشاغل سخت) به این شغل مرتبطند و متاسفانه یا اجرا نمی شوند و یا سلیقه ای اجرا می شوند.ما انتظار داریم که نظام محترم پرستاری اولا کلیه ی قوانین مرتبط را جمع آوری و اطلاع رسانی نموده و در سایت نظام برای اطلاع کلیه ی پرستاران قرار دهد و دوما هم پیگیر اجرای صحیح این قوانین باشد.مثلا قانون باز نشستگی جاهایی اجرا می شود و جاهایی نمی شود...

3-مسایل رفاهی:در حوزه ی رفاهی سازمان نظام پرستاری نباید دنبال انتفاع باشد، بلکه باید در صدد ارتقای رفاه پرستاران برآید. تبدیل صندوق امام جواد به بانک و دریافت وامهای باکارمزد و بدون سود از راههای مختلف از بانکهای بزرگتر راهکار ساده ایست.و یا مثلا تهیه ی مسکن به قیمت تمام شده ی ساخت چندان مشکل نمی نماید. اما در چند پروژه که بنده پیگیر شدم دیدم تعاونی مسکن محترم به گرانترین قیمت حال حاضر منطقه پیش فروش میکند ....

4-شرح وظایف: تهیه ی لیست روشن شرح وظایف پرستاران و اطلاع رسانی به کلیه ی پرستاران ، تا در مراکز درمانی نتوانند از این قشر مظلوم و زحمتکش سوئ استفاده نمایندو هر کاری را بر دوش آنها بیاندازند.

5-باز تعریف جایگاه شغل پرستاری: جایگاه پرستاری نه برای مردم و نه برای خود پرستاران مشخص نیست.چرا که پرستار در لغت نامه های فارسی به معنی تیمار دار و مراقب است، لذا همه ی آگهی های نشریات پرستار برای سالمند می خواهند، حال آنکه نیت آنها مراقب و خدمه است.لذا این کار با دو روش میسر است که یکی فرهنگ سارزی است که بسیار دشوار است.و دومی تغییر نام پرستاران تحصیل کرده به عنوان دیگری است مثل  بالین پزشک یا هر اصطلاحی جز پرستاری ،تا تفکیک تحصیلکرده ها و خدمات مراقب مشخص شود.

6-برگزاری المپیادهای ورزشی: گمان نمیکنم نیازی به توضیح باشد که چقدر این المپیادها در روحیه و سلامتی افراد و در نتیجه مراجعانشان اهمیت دارد.

7-امنیت: ارایه ی برنامه هایی جهت حفظ شان پرستاران و پیگیری هر گونه توهین به این قشر توسط هر شخصی که باشد.

8-اصلاح سیستم انتخاب مسئولین پرستاری:

مسولین پرستاری مثل مترون و ... نباید توسط پزشکها انتخاب شوند چون شایسته سالاری از بین رفته و سطح بله قربان گویی ملاک انتخاب می شودو ناخواسته والبته یقینا خواسته  سیستم را به سمت بله قربان گویی می برد و پرسنل را در یک رقابت بله قربان و لاپوشان می گذارد.

9-نظام پرستاری باید و باید و باید در همه حال مدافع حقوق پرستاران باشد واعضای نظام پرستاری نباید منافع شخصیشان را بر منافع حرفه ای ارجح بدانند که این خیانت نابخشودنی است.

به امید پیروزی پرستاری در جنگ با بی عدالتی که منجر به حفظ سلامت جامعه می شود.



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 1:13



حرفهای حساب با وزیر محترم ...

یک شنبه 16 شهريور 1393

سلام بر وزیر محترم که گوشش از این حرفها پر است و همه چیز را می داند و دانسته بی عدالتی میکند...

وقتی فدرسیون فوتبال  ما با لابی و ... به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شد در آسیا همه تعجب کردند اما این تعجب برای این نبود که چرا؟ بلکه تعجب کردند که خارج از کشور ماهم از این مسایل رخ می دهد. اما اخیرا وزارت بهداشت به عنوان برترین وزارت در سال اخیر انتخاب شد. این انتخاب یا از روی آگاهی بوده که اگر چنین است وااای برما!!!!! یا از روی سیاست... که باز هم وای برماااا... یا از روی بی اطلاعیی که خیلی واااییی بر ماااا و کلا مرگ و عروسی عزای مرغه و واااایی برمااا.....

ببینید سایر وزارتخانه ها چه افتضاح بوده اند و بر ما چه می گذرد..البته در کشوری که خود قانونگذاران قوانین را ندید می گیرند و خود مجریان قانون ،سلیقه ای هر چه را خواستند اجرا می کنند و کسی نیست باز خواستشان کند، انتظار اوضاع به سامان ساده لوحی است. من آب در آسیاب دشمن نمی ریزم که اگر از گرسنگی بمیرم هم پرچم انقلاب و ایران و اسلام و ولایتمداری ملکه ی ذهن و قلبم است.اما در سالهای اخیر که هزینه های زندگی چند ده برابر شده ولی درآمد کارکنان و کارمندان نهایتا دو برابر شده(یعنی در ده سال اخیر مثلا سالی بیست درصد اضافه کنید که نشده و اغلب پانزده و یک سال شش و دو سال بیست در صد بوده)از ده سال پیش اقلام غیر یارانه ای چند برابر افزایش قیمت داشته و اقلام یارانه ی که چند ده برابر شده است. حاشیه رفتیم و در چاه درد دلی دیگر باز شد، که این مسیر پر از چاله و چاه است...

اما حرف ما با وزارت بهداشت محترم است..

با وزیرمحترم بهداشت که خودشان را سید(یعنی از نواده ی نبی اکرم می دانند) می دانند

وزیر محترم!

سید عزیز!

شما چرا برنامه هایتان را که عنوانش طرح تحول نظام سلامت است را کامل به صورت کتابچه ای در اختیار عموم نمی نهید؟ اگر واقعا برنامه ای دارید چرا فقط در رسانه  نام می برید و شرح نمی دهید؟ یا از اینکه چون اینشتین می ترسید کسی حتی هفت نفر هم  طرح و برنامه ی شما را درک نکند؟!؟!؟!(مواظب خودتان و برنامه ریزهایتان هستید چون دشمن در کمین است)

وزیر محترم! عوام فریبی میکنید ! باشد اما اگر طرحی یا برنامه ای هم باشد باید از مشکل دارترین و مهمترین بخش کار را شروع کنید. به نظر شما و برنامه ریزان پزشکتان که البته پزشک -مهندسین خارق ا لعاده ای هستند، مشکل اصلی دریافتی پزشکان و مشکلات معیشتیشان بود و هست؟ صد البته که اینطور بوده از نظر شما و دوستانتان، چرا که با در آمدهای چند ده میلیونی خریدن خودروهای گرانقیمت و ... منازل بزرگ و.... میسر نیست ؛باید برای اینها که از معیشتشان با دریافت چند ده میلیون برای رضای خدا می گذرند، فکری کرد.

 

اما سایر کارکنان حوزه ی بهداشت که مشکلی ندارند، اگر همکاری در آزمایشگاه کار می کند که نمی تواند به خلق خدا خدمت کند یا آسیبی بزند. اصلا همه ی غیر پزشکان که تامینند، ماهی یک میلیون نهایتا دو میلیون میگیرند، ماشین نمی خواهند، خانه نمی خواهند، بچه هایشان مدرسه نمی روند و...

داستان آن مادر و عروس و دختر و پسر و دامادش را همه می دانند... یک بام و دو هوا

شما می فرمایید این پول(یعنی ده هزار میلیارد که از جیب مردم برداشته اید) برای افزودن حقوقها نیست، اما روز اول دریافتهای چند ده میلیونی را چند برابر زیاد می کنید!!!!!!!!

افزایش دریافتی هر پزشک می توانست و می تواند رضایتمندی حدود بیست پرستار و سایر کارکنان را در پی داشته باشد.

شما می گویید آمار مراجعین اورژانسها زیاد شد؟؟!؟!؟!؟! واقعا این داده خوب است یا بد؟ ببینید هر مراجعه کننده چند نایلون داروی دست نخورده دارد دستش..

یا کیفیت داروها پایین است یا تجویز کننده درست تجویز نمی کند یا ...

ببینید مشکل کجاست؟ آیا مردم پیش از این مریض می شدند و دکتر نمی رفتند؟ آیا مراجعان اورژانسها چند درصدشان سطح چهار و پنج تریاژند(در روش esi) یعنی درمانگاهی اند؟

چرا از کیفیتها حرفی نمی زنید؟ آیا کیفیت ویزیت، ویزیت کننده و ... افزایش یافته؟ آیا هنوز t n g و آمیودارون و سایر داروها با میکروستهای غیر قابل تنظیم تزریق و بیمار را به خطر می اندازد و گناهش پای پرستاری نوشته می شود که به جای دو بیمار از شش تا ده بیمار پرستاری میکند والبته که مزایای مکفی می گیرد و اصلن هم چند جا کار نمیکند؟

سید عزیز! با رایگان عمل کردن چند بیمار نمی توانی جدت را راضی کنی. حرف آخر را بگویم:

پرستاران، ماماها، رادیو لوژیستها، همکاران آزمایشگاه،و.... مانند پزشکان با بیمار و درمان مستقیما در ارتباطند، پس چرا سیستم و شکل پرداخت کارانه و پرکیسشان مانند اداریهاست ونه پزشکان...

چرا راه عدل علی را نمی روید که فردای قیامت بتوانید در صورت جدتان نگاه کنید.

شما نهالی بکارید که از روز اول اکسیژن بسازد بعدها هم میوه دهد...

سید عزیز! دکتر محترم! چرا پارچه ای را که دو متر سطح دارد را بی برنامه تا بیست متر میکشید اینگونه با کمترین باران همه خیس می شوند.

کمی هم به فکر کیفیت باشید. کیفیت دادن چهار قلم جنس به بیماران نیست (گرچه خود همرا ه و بیمار متوجه نباشند) کیفیت برداشتن از در آمد مردم و کم کردن از پرداختشان به بیمارستان نیست. محض امتحان این مبالغ را بریزید به حساب مراکز و بگویید مریض می تواند هزینه اش را که ما میخواهیم  صرفش کنیم بگیرد و برود جای دیگر خرج کند، ببینید چند نفر حاضرند در مراکز شما بمانند. مردم از ناچاری  به مراکز دولتی مراجعه می کنند .شما از بالا نگاه می کنید و هوای گرم بالاست واین پایین سرد است.

احساس سوختن به تماشا نمی شود...

آتش بگیر تا که بدانی چه می کشم..................

 

پیشنهادات بماند برای بعد

 

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:16



طرح تحول نظام سلامت یا ....

یک شنبه 16 شهريور 1393

: برای این که بخواهیم از یک طرح یا ایده دفاع کنیم باید به بررسی ویژگی های آن بپردازیم. از قصد و نیت مجریان طرح آگاه شویم، ببینیم این طرح توسط چه کسانی اجرا می شود؟ آیا افرادی که دانه طرح را پاشیده اند زمین مناسبی را برای رشد آن در نظر گرفته اند؟ خودشان هم از فواید طرحی که روز به روز تبلیغاتش پرنگ تر می شود، استفاده می کنند؟ جامعه هدف که می بایست از نتایج طرح بهره مند می شدند کجای طرح قرار گرفته اند و این طرح تا چه حد حالشان را خوب کرده است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پیام نو، متن زیر بر اساس صحبتی که پیرامون طرح تحول سلامت، شکل اجرای آن، میزان کارآیی و… با پزشکان و کارشناسان مختلف در بیمارستان های متفاوت دولتی و خصوصی داشته ایم به دست آمده؛ طرح تحول سلامت، وقتی کارا خواهد بود که افراد رده بالای دولتی و حکومتی و نماینده مجلس هم حاضر باشد در بیمارستان دولتی بخوابد. اگر این طور باشد و زمینه های لازم برای اجرایی شدن طرح مهیا شود، در طولانی مدت نتیجه می دهد اما اگر قرار باشد که به زور و فشار، کاری را انجام بدهند، از این طرح هم نباید انتظاری داشت.

عدم صداقت وزارت بهداشت وقتی بیمار باید درصد کمتری از یک قیمت بیشتر را بدهد!

یک بخش از خدمات طرح تحول سلامت در مورد بیماران است که هزینه کمتری بدهند. از یک سو درست است که بیمار باید هزینه کمتری پرداخت کند و بسیاری از خدماتی که شامل حال بیمه نمی شده، در حال حاضر سعی شده که بخشی از این خدمات شامل حال بیمه بشود و پیش از این، بیمار باید درصدی از خدمات را پرداخت می کرد که حالا این درصد کمتر شده اما وقتی قیمت همین خدمات از طرف وزارت بهداشت بالاتر رفته باشد، برای مثال، وزارت بهداشت، هتلینگ بیمارستانش را گران تر کرده باشد، درست است که بیمار باید درصد کمتری را بدهد اما با توجه به این که قیمت خدمات بیمارستان ها نسبت به سال گذشته بالا رفته، درصد کمتری از یک قیمت بیشتر را باید بدهد.

این که مسئولان طرح می گویند درصد بیشتری از هزینه را از بیمار نمی گیرند، مهم نیست، مهم این است که قیمت آن خدمت هم ثابت مانده باشد. دولت قیمت خیلی از خدمات را بالاتر برده و با این که درصدی را که بیمار باید بدهد پایین آورده اما این باعث می شود که بیمار باز همان پول را پرداخت کند.

حداقل این است که وقتی وزارت بهداشت آمارهایش را اعلام می کند و می گوید ما درصدی را که از بیمارمی گیریم کمتر شده باید این صداقت و شفافیت را هم به خرج بدهد و این را هم بگوید که درست است که مریض درصد کمتری را می دهد اما ما مجبور بودیم که قیمت خدماتمان را بالاتر ببریم تا بتوانیم سیستم را بچرخانیم. وزارت بهداشت باید این وجه را هم در نظر بگیرد که وقتی بخشی از فعالیت هایش را اعلام رسمی می کند، بخش دیگری را نه،  کار صادقانه ای انجام نداده است.

به کام وزارت بهداشت، به نام عوامل بیمارستان

اگر طرح تحول سلامت، شرایطی را فراهم کند که مراجعه کننده به بیمارستان، هزینه کمتری بدهد خیلی خوب است و هیچ ایرادی به آن وارد نیست. اما اصل قضیه این است که این طرح باید برای کسانی هم که این خدمات را با کمیت و کیفیت بهتری ارائه می کنند، تغییراتی ایجاد کند. این افراد هم باید منفعتی از این طرح ببرند و گرنه مجبور کردن افراد به ارائه خدمات بیشتر در حالی که مزد زحمت بیشترشان را می گیرند، در طولانی مدت جوابگو نخواهد بود.

کسانی که این خدمات را ارائه می کنند در بیمارستان از پزشک شروع می شود تا منشی و خدمه ای که در بیمارستان کار می کند. در مدت اجرای این طرح، چند درصد پرداختی این افراد بیشتر شده؟ البته قرار است که پرداخت شود اما در خیلی از بیمارستان ها هنوز این افزایش پرداخت صورت نگرفته است. پرداختی پزشک ها را گفته اند که بیشتر می کنند اما هنوز بیشتر نکرده اند. در مورد پرستار و خدمات و منشی و سایر فعالیت ها هم که بر اساس مفاد این طرح، کارشان بیشتر شده، این مشکل صدق می کند. برای مثال بخشی از کارهای مربوط به بیمار را که در گذشته همراه او انجام می داد، در حال حاضر و با توجه به این طرح، باید خدمه و سایر افراد انجام بدهند؛ بنابراین باید دستمزد او هم بالا برود. نمی شود که کار بیشتری را به او تحمیل کنی و همان دستمزد قبلی را به او بدهی و جالب این که هیچ اسمی هم از او نبری. به این شکل که ارائه خدمات ارزان تر به را به اسم خود تمام کنی در حالی که زحمت این کار را عوامل بیمارستان با کار بیشتر متحمل می شوند.

چند درصد مسئولان در بیمارستان های دولتی می خوابند؟

در این طرح، پزشکان و پرسنل پزشکی بیمارستان را مجبور می کنند که در سیستم خصوصی کار انجام ندهند. این در حالی است که در این مملکت درصد بالایی از خدمات پزشکی، جراحی و… را سیستم خصوصی ارائه می کند. پزشکی که با سیستم خصوصی کار می کند به طور مستقیم رابطه مالی با وزارت بهداشت ندارد و درآمد خیلی بیشتری کسب می کند. این کار سبب می شود که درصدی از جامعه که به هر علتی؛ نوبت طولانی، هتلینگ بد و… نمی خواهند به بیمارستان دولتی مراجعه کنند، متضرر شوند.

از سویی می توان با آمارگیری به پاسخ این سوال هم رسید که چند درصد از افرادی که در رده های بالای دولت کار می کنند یا در مجلس هستند حاضرند در بیمارستان های دولتی بستری بشوند؟ البته این طور نیست که هر کسی برای انجام کارش به سیستم خصوصی می رود آدم بدی باشد؛ این افراد از یک جهت محروم هستند که توسط افرادی که در دانشگاه کار می کنند، درمان شوند و در انتخاب پزشکشان محدود می شوند. یک عده از افراد جامعه به این صورت از این خدمات محروم می شوند. از سویی، عده ای از پزشک ها هم از کار کردن در سیستم های خصوصی محروم می شوند و نمی توانند درآمد بالاتری داشته باشند؛ پزشک هایی که در تعهد وزارت بهداشت یا در استخدام دانشگاه به عنوان هیئت علمی هستند از طرف دانشگاه مجبور هستند که تنها با سیستم دولتی کار کنند. و اگر با سیستم های خصوصی کار کنند یک سری جریمه هایی برای آن ها در نظر گرفته می شود.

اتحادیه صنفی، نظام پزشکی است نه دولت!

یکی از مهم ترین حرفه هایی که دو نرخه است پزشکی است. برای مثال شما به تعمیرگاه می روید تا ماشینتان را درست کنید. هزینه تعمیرات در تعمیرگاهی که وابسته به شرکت دولتی است مثل ایران خودر با تعمیرگاهی که در خیابان است و کاملا خصوصی، تفاوتی ندارد و این نرخ را اتحادیه آن صنف اعلام می کند. در پزشکی هم اتحادیه صنفی، نظام پزشکی است. نظام پزشکی برای خدمات پزشکی قیمتی را ارئه کرده که به طور متوسط پنج برابر نرخی است که دولت برای پزشک هایی که در بخش دولتی مشغول به کار هستند، اعلام کرده است. دولت پزشک را مجبورمی کند که با نرخ خودش کار کند در صورتی که نظام پزشکی که واحد صنفی اوست نرخ خدمت را متفاوت از دولت ارائه کرده است. این پدیده ای است که در حرفه نجاری یا مکانیکی وجود ندارد.

دولت با نرخ کمتری این خدمات را به مردم ارائه می دهد و سوبسید آن را پزشکانی می دهند که دارند در سیستم دولتی کار می کنند. جالب این جاست که اگر پزشکی که در سیستم دولتی کار می کند خطایی مرتکب شود، از او شکایت شود، به دادگاه برود و دادگاه برای او دیه ای تعیین کند، قاضی دیگر نگاه نمی کند که این خطا در سیستم دولتی اتفاق افتاده یا خصوصی و یک میزان جریمه تعیین می کند. بنابراین عملا سوبسید وزارت بهداشت را پزشک ها و کادر درمان پرداخت می کنند نه خود وزارت بهداشت.

بیشتر کارهای بیمار، ارجاع شود تا بیمارستان هزینه های کمتری بدهد

جلسات مختلف در بیمارستان ها برای مجریان طرح گذاشته شده. در جلسات توجیهی از پزشک ها و عوامل بیمارستان خواسته اند بسیاری از کارهای بیماران را خارج  از بیمارستان انجام بدهند. به این معنی که وقتی بیمار به درمانگاه دولتی مراجعه می کند، تا جایی که امکان دارد باید کارهایی مربوط به آزمایش ها و عکس و… را بیرون از بیمارستان انجام دهد و وقتی به بیمارستان می آید هزینه کمتری داشته باشد. و این در حالی است که اگر قرار باشد این طرح اجرا شود باید همه نیازهای بیماران را پوشش بدهد.

عدم شفافیت منابع مالی

منابع مالی این طرح باید به صورت شفاف و روشن مشخص باشد. این که دولت، پولی را برای این طرح کنار بگذارد و هنوز معلوم نباشد که سال بعد منابع مالی این طرح از کجا باید هزینه شود، خود مشکل بزرگی است. بنابراین با مشخص شدن منابع مالی، باید ساختار بیمارستان ها درست شوند. بعد به پرسنل بگویید که شما در ازای خدمت بیشتر، مزد بیشتری را می گیرید و بعد طرح را اجرا کنید.

بیمار اگر پول داشته باشد حاضر نیست به بیمارستان دولتی برود

بیمه های تامین اجتماعی و خدمات درمانی سلامت، برای خدمات بیمارستانی، درصد خیلی کمی از خدمات را پوشش می دهند.

بیمار نمی تواند یکسره و با حجم بالا به درمانگاه های دولتی مراجعه کند و اگر بخواهد در سیستم خصوصی به درمان بپردازد، دفترچه تامین اجتماعی برایش پوششی ایجاد نمی کند. در داروخانه باید تا ۸۰ درصد هزینه دارو را خودش بدهد. همین الان هم در طرح تحول سلامت فاکتورهای بیمارستان و داروخانه جدا از هم به بیمار داده می شوند.

بیمارستان های دولتی هم نمی توانند نسبت به حجم زیاد بیمار، جوابگو باشند. برای مثال اگر بیمار بخواهد یک سی تی اسکن شکم و لگن انجام دهد، با دفترچه بیمه هم حدود ۲۰۰ هزار تومان برای او تمام می شود. حتی در خود بیمارستان های دولتی هم در بسیاری از خدماتی که وابسته به وسایل و تجهیزات است، بیمه ها دیگر آن چنان که باید کارایی ندارند. در صورتی که هدف این بیمه این نبوده. هدف این بوده که مثل کشورهای پیشرفته دنیا بیمار درصد خیلی پایینی از هزینه های درمان خود را پرداخت کند.

زمانی که عملا نتوانیم به بیمار خدمت زیادی را ارائه کنیم و او در  نوبت طولانی مدتی قرار بگیرد تنها شعار داده ایم. اگر به این بیماران بگویید که شما اگر پول داشتید این جا می آمدید؟ و حاضر نبودید این کار را در بیمارستان دولتی انجام دهید، بدون شک به شما می گویند که نخیر  اگر پول داشتند به بیمارستان دولتی نمی آمدند. علت چیست؟

بیمار دارد پول بیمه در این مملکت پرداخت می کند اما نمی تواند از خدمات درمانی که باب میلش است استفاده کند. اگر کسی یک بیماری صعب العلاج بگیرد و تنها دفترچه بیمه تامین اجتماعی داشته باشد کارش بسیار دشوار خواهد بود؛ بسیار دشوار…

این طرح جایی برای دفاع کردن ندارد

اگر در طرح تحول سلامت، تعرفه ثابت باشد، نرخ خدمات را نظام پزشکی تعیین کند، خدمات دولتی و خصوصی با هم تفاوتی نداشته باشند مثل سایر جاهای دنیا و کسانی که خدمات بیشتری ارائه می دهند، پول بیشتری بگیرند، جایی برای دفاع کردن از این طرح باقی می ماند اما در حال حاضر این طرح، جایی برای دفاع کردن ندارد.

از سویی از اواخر فروردین اعلام شد که قرار است این طرح اجرا شود و یک مرتبه از پانزده اردیبهشت آن را اجرایی کردند. در حالی که بیمارستان های دولتی ما هنوز هم کشش این همه خدمات را ندارند. به نظر می رسد اول باید پایه های یک کار را ساخت بعد آن را اجرا کرد نه این که اول این طرح را اجرا کرد و بعد در ضمن آن قصد تقویت بیمارستان ها را داشت. همین الان هم بیمارستان ها نسبت به نیاز بیماران پاسخگو نیستند. پس چه طور می شود به سیستمی که از قبل هم کشش نداشته بخواهید بار اضافه تحمیل کنید؟

 

این نوشته برداشت و کپی کاملی از سایت سلمت نیوز بود که البته اعتقاد قلبی همه ی ما نیز هست. لینک مطلب:

http://www.salamatnews.com/news/119793/طرح-تحول-سلامت؛-زیبا-در-نظر-و-معیوب-در-عمل



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:10



نظری بر معاونت نو پای پرستاری وزارت بهداشت..

جمعه 14 شهريور 1393

سلام بر همه!

وقتی جناب محمد میرزابیگی به عنوان معاون وزیر انتخاب شدند شادی پرستاران را فرا گرفت و همه از پیشرفت این شغل حرف می زدند .همه فیلم گالیور را به خاطر داریم که شخصی همه اش می گفت: ((من می دووونم، دیگه کارمون تمومه...)) بنده که حرف می زدم همکاران به این اسم صدایم می کردند.تا امروز که به وضوح مشخص شد دستاورد معاونت پرستاری هم چیزی بوده در حد نظام پرستاری...

حالا یک به یک ببینیم دستاوردها چه بوده است؟:

1-جبران معوقات: جناب آقای میرزابیگی عزیز! آیا جای شعف و خوشحالی دارد که طلب شخصی را بعد از چندین ماه پرداخت کردن؟ آیا این انجام اولین و ساده ترین وظیفه دست آورد است؟ دست آوردن یعنی به دست آوردن و ایجاد کردن حقی .. نه اینکه من کارگر شما باشم و کار کنم و بعد یک سال به من حقوقم را بسیار اندک و ناچیز پرداخت کنید و منت هم سرم بگذارید.!!!!!!!(نمیدانم چند علامت تعجب جا دارد؟) ضمن اینکه تورم در جامعه بسیار بالا بوده (عدد نمی گویم که متهم نشوم) وارزش پول هر روز کمتر از روز قبل است.مگر مبالغ که چیزی است بین ده هزار تومان در ماه تا نهایتا سیصدو پنجاه هزار تومان...یعنی وزارت محترم این حداقل را هم به موقع ندهد؟ اگر بگویید قبلا نمیدادند خلاف می کردند همان گونه که الان هم خیلی خلاف می کنند... در ضمن خدمتتان عارضم که الان هم خیلی به روز نیستید.

2-طرح جایگزین مرخصی:این حرف هم از آن حرفهاست که همه می دانیم و جنسش را می شناسیم..اولا طرح جایگزین مرخصی چیز جدیدی نیست و مثلا در تامین اجتماعی از سال فیل که بنده استخدام شدم در حال اجراست و ...

اما حرف اصلی این است که کدام بیمارستان تاکنون توانسته نیرو با حقوق و مزایاییی که به جایگزینها داده می شود این طرح را اجرا کند؟

واضح است وقتی ردیفی به طور موقت هم خالی می شود باید جایش پر شود اما پرستاری با این حقوق نمی آید کار کند...

این اقدام واقعا جای تشکر دارد اما کاش پیگیر اجرایی شدنش هم میشدید..

3-پرستاران شرکتی:در باب این موضوع حرفهای زیادی زده شده است. این هم با توجه به محدودیتهای موجود از نظر بوروکراسی اداری و موانع موجود، گویا تنها راه حل بوده که البته هنوز هم اجرایی نشده است و کاش ترتیبی داده می شد خود همکاران پرستار مالکین چنین شرکتهایی می شدند وسهامی اداره اش می کردند. در آن صورت نه به خود خیانت می کردند و نه حقی از آنها ضایع میشد....هنوز هم فرصت هست.

4-صدور پروانه ی صلاحیت:این طرح چون هنوز اجرایی نشده و نحوه ی اجرای آن نیز اعلام نشده نمی توان بررسی کرد اما فقط هر چه فکر کردم متوجه نشدم که سودش برای پرستاری چیست؟

انشاالله اجرایی شود تا بعد...

اما اینکه شما همه ی پرستاران را به یک چوب بزنید درست نیست.اینک ما پرستارانی داریم در شرف باز نشستگی و ...کاش این طرح هم مثل قوانینی که به نفع پرستاری است و اجرا نمی شود و سالها خاک می خورد و کسی هم سراغش نمی رود ابتدا برای پرستاران جدیدالورود اجرا شود و ....

ضمن اینکه با این کار شما فقط بهانه ای برای کم کردن از حقوق پرستاران به سیستم می دهید، این دوستان که به هر دلیلی از پرستاری می زنند بهانه هم دستشان می دهید..

با این همه کمبود نیرو چگونه می خواهید برای کار کردن پرستاران شرط بگذارید؟ یا اینکه قصدتان فقط باز کردن دکه ای برای افزایش در آمد نظام پرستاری بوده است؟

این طرح را هم فعلا چیزی نمی گوئیم تا اجرایی شود و ببینیم و بنویسیم...

5-قدردانی از انسجام:کاش منظورتان را دقیق تر بیان می کردید، اما اگر خاطراتی در ذهنتان از روپوش سفید مانده باشد،همیشه ی خدا انسجام بین مدیرا ن و مسیولان پرستاری برای سکوت در برابر ناحقیها و بی عدالتیها و حق خوریها...و فشار بر پرستاران و حذف ساعت استراحت و کم کردن از کارانه و ...وجود داشته است. همان طور که اینک برای سکوت در برابر این بی عدالتیها این هماهنگی بسیار زیاد وجود دارد..

کاش این هماهنگی برای احقاق حقوق ما باشد. ما از غوغا سالاری ، قانون شکنی،و هرگونه حرکتی که باغث سوئ استفاده ی سایرین برای تضعیف نظام ولایت مدار باشد بیزاریم ، اما کاش این قانون مداری ما و ولایت مداری ما و حرمتی که برای حریمها قایلیم و هرگز پا روی آنها نمی گذاریم وسیله ی بهره کشی از ما قرار نگیرد...

کاش....



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:13



محسوب نمودن شغل پرستاری و بهیاری از مشاغل سخت و زیان آور و استفاده شاغلین حرف مذکور از مزایای تبصره

چهار شنبه 5 شهريور 1393

محسوب نمودن شغل پرستاری و بهیاری از مشاغل سخت و زیان آور و استفاده شاغلین حرف مذکور از مزایای تبصره 3 ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی

‌محسوب نمودن شغل پرستاری و بهیاری از مشاغل سخت و زیان‌آور و استفاده
شاغلین حرف مذکور از مزایای تبصره 3‌ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان
انقلاب اسلامی
1368.10.17 - .76650ت929 - 1368.10.27 - 411
&‌استخدام کشوری
&‌وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1368.10.17 بنا به پیشنهاد شماره 5382 مورخ 1368.7.16
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید سازمان‌امور اداری و استخدامی کشور و
به استناد تبصره 3 ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ
تحملی و معلولین عادی و‌شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور و بند 5 آیین‌نامه اجرایی
قانون مزبور (‌موضوع تصویب‌نامه شماره .45664ت 652 مورخ 68.5.30) تصویب نمود:
‌پرستاری و بهیاری از مشاغل سخت و زیان‌آور بوده و مشاغل حرف مذکور می‌توانند از
مزایای مقرر در تبصره 3 ماده واحده قانون نحوه بازنشستگی‌جانبازان انقلاب اسلامی
ایران و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب 1367.9.1
مجلس شورای اسلامی و‌آیین‌نامه اجرایی آن استفاده نمایند.
‌حسن حبیبی - معاون اول رییس جمهور



:: موضوعات مرتبط: قوانین مرتبط با پرستاری، ،

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:41



آیین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین م

چهار شنبه 5 شهريور 1393

آیین نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان آور

‌آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه
بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و معلولین عادی و شاغلین مشاغل‌سخت
و زیان‌آور
1368.05.28 - .45664ت652 - 1368.05.30 - 1045
&‌استخدام کشوری - سازمانهای دولتی - نهادهای انقلاب اسلامی
&‌سازمان امور اداری و استخدامی کشور
‌هیأت وزیران در جلسه مورخ 1368.5.28 بنا به پیشنهاد شماره .1601‌د مورخ 1368.4.13
سازمان امور اداری و استخدامی کشوری و نظرات شماره010.5901 مورخ 68.4.28 بنیاد
جانبازان انقلاب اسلامی و شماره 868.3124 مورخ 1368.8.2.2 سازمان بهزیستی کشور
آیین‌نامه اجرایی قانون‌نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و
معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور مصوب 67.9.1 را به شرح زیر‌تصویب
نمودند:
[z]"‌آیین‌نامه اجرایی قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی
و معلولین عادی و شاغلین مشاغل سخت و زیان‌آور"
1 - کلیه وزارتخانه‌ها و شرکتها و مؤسسات دولتی و شهرداریها، بانکها و مؤسسات و
شرکت‌ها و سازمانهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام‌است می‌توانند در صورت
درخواست کتبی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحملی و معلولین حوادث ناشی از کار و
بیماران ناشی از شرایط خاص‌کار و معلولین عادی به شرط داشتن بیست سال تمام سابقه
خدمت قابل قبول از لحاظ بازنشستگی و سایر شرایط مندرج در این آیین‌نامه و
تصویب‌شورای امور اداری و استخدامی کشور به استثنای مشمولین قانون کار بازنشسته
نمانید.
‌تبصره - شورای امور اداری و استخدامی کشور مکلف است در صورت کامل بودن مدارک
حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ وصول مدارک نظریه‌خود را مبنی بر موافقت یا مخالفت
با بازنشستگی و همچنین مدت سنوات ارفاقی را اعلام نماید.
2 - ملاک محاسبه آخریم حقوق قبل از بازنشستگی برای هر یک از کارکنان دستگاه‌های
مذکور مبلغی است که در مقررات استخدامی آنان مبنای‌محاسبه حقوق بازنشستگی قرار
خواهد گرفت.
3 - درجه معلولیت جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی توسط کمیسیون پزشکی بنیاد
جانبازان و معلولین حوادث ناشی از کار و بیماران ناشی از‌شرایط خاص کار و معلولین
عادی توسط کمیسیون پزشکی مرکب از سه نفر افراد متخصص با معرفی وزارت بهداشت، درمان
و آموزش پزشکی تشکیل‌می‌گردد، تعیین خواهد گردید. دبیرخانه کمیسیون پزشکی مربوط به
معلولین در سازمان بهزیستی خواهد بود.
4 - به سنوات خدمت هر یک از مستخدمینی که به استناد ماده 79 قانون استخدام کشوری
یا مقررات مشابه آن در قوانین مربوط به دستگاه‌ها ازکارافتاده‌می‌شوند رأساً توسط
دستگاه مربوط سه سال اضافه می‌گردد.
‌تبصره - در صورتی که سنوات خدمت اینگونه افراد با احتساب سه سال کمتر از پانزده
سال باشد مدت خدمت آنان پانزده سال منظور خواهد شد.
5 - مشاغل سخت و زیان‌آور و درجات مربوط به پست سازمانی که عمدتاً در شرایط محیطی
نامساعد از قبل وجود گازهای شیمیایی، کار با مواد‌رادیواکتیو و پرتوهای مضره، محیط
عفونت‌زا، کار در اعماق، انفجار، کار با معلولین ذهنی و جسمی و غیره انجام شود و
وظایف مربوط به شغل موجب‌بروز ناراحتی‌های جسمی و روحی شدید گردد، بنا به پیشنهاد
هر یک از دستگاه‌های مشمول این قانون و تأیید شورای امور اداری و استخدامی کشور
به‌تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.
‌تبصره 1 - متصدیان مشاغل سخت و زیان‌آور در صورتی که حداقل دارای 20 سال خدمت
تمام بوده و (3).(2) خدمت خود را در مشاغل سخت و‌زیان‌آور موضوع این ماده خدمت
نموده باشند می‌توانند تقاضای بازنشستگی نمایند.
‌تبصره 2 - مدت سنوات ارفاقی به هر یک از متصدیان موضوع این ماده با توجه به انجام
وظایف و در درجات مختلف مشروط به اینکه از 5 سال تجاوز‌ننماید به شرح زیر تعیین
می‌گردد.
‌الف) انجام وظایف در مشاغل درجه یک به ازاء هر یک سال خدمت یکماه.
ب) انجام وظائف در مشاغل درجه دو به ازاء هر یک سال خدمت دو ماه.
پ) انجام وظائف در مشاغل درجه سه به ازاء هر یک سال خدمت سه ماه.
‌تبصره 3 - پرداخت فوق‌العاده سختی شرایط محیط کار موضوع بند "خ" ماده 39 قانون
استخدام کشوری ملاک تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور‌نخواهد بود.
‌تبصره 4 - کسور بازنشستگی سهم دستگاه توسط دستگاه و سهم مستخدم بر حسب مدت سنوات
ارفاقی توسط مستخدم با رعایت سایر قوانین و‌مقررات مربوط محاسبه و به حساب صندوق
بازنشستگی مربوط واریز خواهد شد.
‌تبصره 5 - سنوات خدمت ارفاقی موضوع ماده 4 این آیین‌نامه بدون پرداخت کسور
بازنشستگی اضافه می‌گردد.
‌تبصره 6 - هر گونه تغییر در مفاد این آیین‌نامه بنا به پیشنهاد سازمان امور اداری
و استخدامی کشور و تصویب هیأت وزیران خواهد بود.
‌میرحسین موسوی - نخست‌وزیر



:: موضوعات مرتبط: قوانین مرتبط با پرستاری، ،

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:38



قانون ارتقای بهره وری و دستورال عمل اجرایی آن

چهار شنبه 5 شهريور 1393

قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت



شماره31184
22/2/1388
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ـ معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس
جمهور
قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ
سی‌ام فروردین ماه یکهزاروسیصدوهشتادوهشت مجلس شورای‌‌اسلامی تصویب و در تاریخ 9/2
/1388 به تأیید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 7134/179 مورخ 14/2/1388 مجلس
شورای‌اسلامی واصل گردیده است، به پیوست جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.
رئیس جمهور ـ محمود احمدی‌نژاد

قانون ارتقاء بهره‌وری کارکنان بالینی نظام سلامت
ماده واحده ـ به منظور کارآیی و اثربخشی سرمایه‌های انسانی نظام سلامت شامل شاغلین
بالینی رسته بهداشتی، درمانی در بخشهای دولتی (کشوری و لشکری) و غیردولتی:
1ـ ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به صعویت کار، سابقه خدمت و کار
در نوبت‌کاریهای غیرمتعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت تقلیل می‌یابد.
2ـ کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی و سوختگی و مشمولین موضوع ماده (16) قانون
سازمان نظام پرستاری شاغل در بخشهای دولتی و غیردولتی از شمول ماده (75) قانون کار
مستثنی می‌شوند. دولت می‌تواند مشاغل مزبور را جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب و
از مزایای مواد (67) و (68) قانون مدیریت خدمات کشوری برخوردار نموده و علاوه بر
مرخصی استحقاقی سالیانه حداکثر تا یک ماه مرخصی کار در محیطهای غیرمتعارف به آنان
اعطاء نماید.
3ـ دولت می‌تواند ساعات کار بخشهای دولتی و غیردولتی در نوبتهای شب و ایام تعطیل
را با ضریب 5/1 و در نوبت عصر با ضریب 2/1 محاسبه نماید و همچنین مشمولین این ماده
اجازه کار بیش از دوازده ساعت متوالی را ندارند و می‌توانند حداکثر معادل نصف ساعت
کار موظف ماهانه، با توافق کارفرما اضافه کار انجام دهند.
4ـ مزایای این قانون به شاغلینی تعلق می‌گیرد که فقط در یکی از بخشهای دولتی یا
غیردولتی مشغول خدمت باشند. روش پرداخت حقوق و مزایای آنها نیز ترکیبی از دو روش
ثابت و مبتنی بر عملکرد می‌باشد، به طوری که مبنای پرداخت در روش مبتنی بر عملکرد،
تعرفه‌های خدمات به صورت کمی و کیفی براساس فهرستهای ارزیابی خدمات می‌باشد.
تعرفه خدمات کمّی، مبتنی بر بسته خدمتی و شرح وظایف مشمولین این قانون بوده و
تعرفه‌های کیفی مبتنی بر استانداردهای روشهای کار (پروسیجر) قابل ارائه در هر ساعت
براساس کدهای اخلاقی و منشور ارتباط با بیمار می‌باشد.
5 ـ آئین‌نامه اجرائی این قانون حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون، توسط وزارت
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارتخانه‌های کار و اموراجتماعی، رفاه و
تأمین اجتماعی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمانهای نظام پزشکی و نظام
پرستاری تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران خواهد رسید و از روند اجراء این قانون سالی
دو بار به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای‌اسلامی گزارش خواهد شد.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ سی‌ام فروردین ماه
یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت مجلس شورای‌اسلامی تصویب و در تاریخ 9/2/1388
به‌تأیید شورای نگهبان رسید.
رئیس مجلس شورای اسلامی ـ علی لاریجانی

 

قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت

       ماده واحده ـ به منظور كارآيي و اثربخشي سرمايه‌هاي انساني نظام سلامت شامل شاغلين باليني رسته بهداشتي، درماني در بخشهاي دولتي (كشوري و لشكري) و غيردولتي:

       1ـ ساعت كار هفتگي شاغلين موضوع اين قانون با توجه به صعويت كار، سابقه خدمت و كار در نوبت‌كاريهاي غيرمتعارف، به تناسب در هفته حداكثر تا هشت ساعت تقليل مي‌يابد.

       2ـ كاركنان باليني بيمارستانهاي رواني و سوختگي و مشمولين موضوع ماده (16) قانون سازمان نظام پرستاري شاغل در بخشهاي دولتي و غيردولتي از شمول ماده (75) قانون كار مستثني مي‌شوند. دولت مي‌تواند مشاغل مزبور را جزء مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب و از مزاياي مواد (67) و (68) قانون مديريت خدمات كشوري برخوردار نموده و علاوه بر مرخصي استحقاقي ساليانه حداكثر تا يك ماه مرخصي كار در محيطهاي غيرمتعارف به آنان اعطاء نمايد.

       3ـ دولت مي‌تواند ساعات كار بخشهاي دولتي و غيردولتي در نوبتهاي شب و ايام تعطيل را با ضريب 5/1 و در نوبت عصر با ضريب 2/1 محاسبه نمايد و همچنين مشمولين اين ماده اجازه كار بيش از دوازده ساعت متوالي را ندارند و مي‌توانند حداكثر معادل نصف ساعت كار موظف ماهانه، با توافق كارفرما اضافه كار انجام دهند.

       4ـ مزاياي اين قانون به شاغليني تعلق مي‌گيرد كه فقط در يكي از بخشهاي دولتي يا غيردولتي مشغول خدمت باشند. روش پرداخت حقوق و مزاياي آنها نيز تركيبي از دو روش ثابت و مبتني بر عملكرد مي‌باشد، به طوري كه مبناي پرداخت در روش مبتني بر عملكرد، تعرفه‌هاي خدمات به صورت كمي و كيفي براساس فهرستهاي ارزيابي خدمات مي‌باشد

تعرفه خدمات كمّي، مبتني بر بسته خدمتي و شرح وظايف مشمولين اين قانون بوده و تعرفه‌هاي كيفي مبتني بر استانداردهاي روشهاي كار (پروسيجر) قابل ارائه در هر ساعت براساس كدهاي اخلاقي و منشور ارتباط با بيمار مي‌باشد.

       5 ـ آئين‌نامه اجرائي اين قانون حداكثر سه ماه پس از تصويب اين قانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با همكاري وزارتخانه‌هاي كار و اموراجتماعي، رفاه و تأمين اجتماعي، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و سازمانهاي نظام پزشكي و نظام پرستاري تهيه و به تصويب هيأت‌وزيران خواهد رسيد و از روند اجراء اين قانون سالي دو بار به كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي‌اسلامي گزارش خواهد شد.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علني روز يكشنبه مورخ سي‌ام فروردين ماه يكهزار و سيصد و هشتاد و هشت مجلس شوراي‌اسلامي تصويب و در تاريخ 9/2/1388 به‌تأييد شوراي نگهبان رسيد.

آیین نامه اجرایی قانون ارتقاء بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت

تصویب نامه شماره: 222168/ت43616هـ تاريخ : 11/11/1388 هیات وزیران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي


هيئت وزيران در جلسه مورخ 20/10/1388 بنا به پيشنهاد مشترك وزارتخانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، كار و امور اجتماعي، رفاه و تأمين اجتماعي، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، سازمان نظام پزشكي و سازمان نظام پرستاري و به استناد بند (5) قانون ارتقاء بهره‌وري كاركنان باليني نظام سلامت ـ مصوب1388ـ ، آيين‌نامه اجرايي قانون يادشده رابه شرح زير تصويب نمود

ماده 1 - شاغلين باليني به كاركنان رسته بهداشتي، درماني اطلاق مي‌شود كه در بيمارستان‌ها و مراكز درماني شبانه‌روزي دوليت (كشوري و لشكري) و غيردولتي به بيماران بستري به صورت مستقيم ارايه خدمت مي‌دهند و شامل پرستاران، بهياران، كمك بهياران، ماماها، پزشكان، كاردان‌ها و كارشناسان اتاق عمل، كاردان‌ها و كارشناسان هوشبري و شاغلين رشته شغلي فوريتهاي پزشكي مي‌باشند.

ماده 2- ميزان ساعت كار كاركنان (44) ساعت در هفته مي‌باشد و با توجه به صعوبت كار، سابقه خدمت و كار در نوبت كاري‌هاي غيرمتعارف، بر طبق دستورالعملي كه به تفكيك مشاغل و نوع فعاليت توسط وزارتخانه‌هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تعيين و ابلاغ مي‌گردد، حداكثر تا هشت ساعت در هفته تقليل مي‌يابد. اين دستورالعمل در بخش‌هاي دولتي (كشوري و لشكري) و غيردولتي لازم‌الاجرا خواهدبود

ماده 3- كاركنان باليني بيمارستان‌هاي رواني و سوختگي موضوع ماده(1) اين آيين‌نامه و همچنين كارشناسان امور رواني، مددياران و كاردرمانگران اين بيمارستان‌ها، علاوه بر مرخصي استحقاقي ساليانه، حداكثر تا يك ماه از مرخصي كار در محيط‌هاي غيرمتعارف استفاده خواهندنمود. اين مرخصي قابل خريد يا ذخيره نمي‌باشد.
تبصره ـ كاركنان باليني نيز كه در بخش‌هاي رواني و سوختگي بيمارستان‌هاي عمومي به طور مستمر اشتغال داشته باشند مشمول مفاد اين ماده خواهندبود.

ماده 4- مشاغل كاركنان باليني بيمارستان‌هاي رواني و سوختگي و مشمولين موضوع ماده (16) قانون سازمان نظام پرستاري شاغل در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي ازجمله مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب مي‌شوند.

ماده 5- ساعات كار كاركنان باليني در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي در نوبت‌هاي شب و ايام تعطيل با ضريب (5/1) محاسبه مي‌گردد. مشمولين اين ماده اجازه كار بيش از دوازده ساعت متوالي را نداشته و مي‌توانند در صورت نياز، ماهانه حداكثر (80) ساعت براساس دستورالعمل ماده (2) اين آيين‌نامه با توافق كارفرما اضافه‌كاري انجام دهند. با اعمال اين ضرايب هيچ‌يك از كاركنان مجاز به صرف زمان جهت خوابيدن در طي شيفت‌هاي شب و ايام تعطيل نمي‌باشند.
تبصره ـ در تعويض نوبت‌هاي كاري، يك‌ساعت صرف تغيير و تحول امور جاري بخش و بيماران بستري مي‌گردد.

ماده 6- روش پرداخت حقوق و مزاياي شاغلين خدمت در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي در واحدهاي مصرح در ماده (1) اين آيين‌نامه تركيبي از دو روش ثابت و مبتني بر عملكرد مي‌باشد. پرداخت در روش ثابت، براساس قوانين و ضوابط موردعمل در بخش‌هاي مذكور و پرداخت در روش مبتني بر عملكرد تا تعيين نرخ تعرفه‌هاي خدمات، در بخش دولتي براساس طرح نظام نوين بيمارستان‌ها و در بخش غيردولتي طبق روال حاكم خواهدبود.

ماده 7- مزاياي اين آيين‌نامه فقط شامل شاغليني است كه در يكي از بخش‌هاي دولتي يا غيردولتي به كار باليني در رشته شغلي مرتبط اشتغال دارند. مشمولين اين آيين‌نامه موظف به ارايه تعهدنامه‌اي كه طي آن فرد، متعهد به انجام خدمت در يك بخش مي‌شود، مي‌باشند. متن تعهدنامه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي تنظيم و ابلاغ خواهدشد

ماده 8- اعتبارات ناشي از اجراي قانون ارتقاء بهره‌وري كاركنان باليني نظام سلامت، همه ساله پيش‌بيني و در بودجه عمومي دستگاه‌هاي ذي‌ربط منظور خواهدشد.

ماده 9- معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور موظف است كمبود نيروي انساني ناشي از اجراي اين قانون را كه از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اعلام مي‌شود در قالب مجوز استخدامي طبق ماده (51) قانون مديريت خدمات كشوري در برنامه پنجم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران پيش‌بيني نمايد.

                                                 معاون اول رئيس جمهور ـ محمدرضا رحيمي

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: قوانین مرتبط با پرستاری، ،

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:16



یک طنز جالب.....

چهار شنبه 5 شهريور 1393

سلاااام به همه!
دوستان عزیز! این گفته های جناب معاون کنونی پرستاری وزیر و رئیس سابق نظام پرستاری است (راستی ایشان چطور چند شغله اند؟)بخوانید و بدانید و ببینید انسانها چقدر راحت  با تعارف میز عوض میشوند:(لازم به ذکر است که سایت نظام پرستاری اخیرا قانون تعرفه گذاری را از سایت حذف کرده که احتمالا دستئر وزیر بوده است)
 
تاريخ : دوشنبه سی ام بهمن 1391 | 11:8 | نویسنده : yas

رئیس کل سازمان نظام پرستاری:

25بار دستور رئیس جمهور برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرا نشد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: طی 2 سال گذشته رئیس جمهور 25 بار دستور اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را به وزارت بهداشت و رفاه صادر کرد اما این قانون با گذشت حدود 5 سال از زمان تصویب هنوز اجرا نشده است

 

غضنفر میرزابیگی در گفت و گو با خبرنگار نظام پرستاری افزود: طی روزهای گذشته هم سرپرست جدید وزارت بهداشت و هم معاون درمان او از تصویب تعرفه های پزشکی سال 92 تا آخر اسفند و واقعی شدن آن خبر دادند اما با گذشت حدود 5 سال از زمان تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری این قانون همچنان فقط روی کاغذ مانده و اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: درخواست 90 درصد ارائه کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی که افراد غیر پزشک متخصص شامل پزشکان عمومی،پرستاران و ماماست، این است که در شورای عالی بیمه و دولت به تعرفه های سایر گروههای خدمات دهنده در حوزه سلامت و از جمله پرستاران هم رسیدگی شود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمانهای بیمه گر باید مطابق قانون به نحوی خدمات سلامت را تعرفه گذاری کنند که بین قیمت پایین و کیفیت بالا رقابت ایجاد شود و قطعاً ارائه خدمات توسط پرستاران می تواند از هزینه های گرانقیمت تحمیلی به مردم کم کند.

وی گفت: قرار بود تا پایان زمان اجرای برنامه توسعه چهارم سهم مردم از هزینه های سلامت به زیر 30درصد برسد اما اکنون برعکس شده و سهم دولت از این هزینه ها 30درصد است و مردم 70درصد هزینه های سلامت را از جیبشان پرداخت می کنند.

میرزابیگی ادامه داد: طبق آمارهای رسمی سال گذشته، 45 هزار میلیارد تومان برای خدمات سلامت در کشور هزینه شد که سهم دولت از این میزان فقط 12 هزار و 500 میلیارد تومان بود و برآوردها این است که اعتباری که امسال برای سلامت مردم هزینه می شود به بیش از 55 هزار میلیارد تومان برسد که کماکان بیش از 70 درصد آن به دوش مردم است.

وی تأکید کرد: دولت باید سرانه و سهم خود را از این هزینه ها بالا ببرد تا بیش از این به مردم فشار نیاید.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: یکی از راههایی که می توانست به کاهش هزینه های مردم و افزایش رضایتمندی ارائه کنندگان خدمات منجر شود، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری بود اما طی 2 سال گذشته 25 بار رئیس جمهور دستور اجرای آن را به وزارتخانه های بهداشت و رفاه صادر کرد و این رکوردی است که تصور نمی کنم در هیچ موضوعی رئیس جمهور 25 بار دستور داده باشد و البته دستورش اجرا نشده باشد.

میرزابیگی ادامه داد: تعرفه گذاری خدمات پرستاری پشتوانه دو قانون مصوب مجلس را دارد یکی قانونی به همین نام و دیگری یک بند از قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت اما هنوز حتی پایلوت اجرای این قانون که قرار بود در 3 بیمارستان کشور انجام شود، اجرا نشده است.

وی گفت: رئیس جمهوری بارها دستور اجرای این قانون را صادر کرد و به وزارتخانه های مسئول دستور داد«سریعاً اجرا کنید» یا «تا دهه فجر اجرا شود» یا «اجرا کنید و نتیجه را گزارش دهید».اگر دستگاه دیگری چنین رکوردی از دستور اجرای یک قانون و اجرا نشدن آن دارد اعلام کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: آقای احمدی نژاد حتی دستور عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه را صادر کرد تا نظرات جامعه پرستاری هم در این شورا شنیده شود اما هیچکدام از این دستورات به گوش سیستم پزشک سالار نرفت که نرفت.

وی گفت: در سالهای گذشته مسئول وزارت بهداشت طی نامه ای به رئیس جمهوری نوشت که اجرای این قانون 2500 میلیارد تومان اعتبار می خواهد و تلاش کرد رئیس جمهور را مرعوب کند تا این قانون اجرا نشود. در حالی که اولاً از نظر سازمان نظام پرستاری اجرای این قانون نصف این اعتبار را هم نمی خواهد دوم اینکه حتی اگر به گفته آنان چنین اعتباری هم لازم باشد چطور می شود اجازه داد، 55 هزار میلیارد تومان از جیب مردم هزینه شود اما نمی توان چنین اعتباری را برای کاهش هزینه های مردم و افزایش رضایتمندی آنها هزینه کرد.

میرزابیگی ادامه داد: چرا باید همه تصمیمات و بودجه ها به طور مطلق العنان فقط برای 10 درصد جامعه ارائه کننده خدمات سلامت که همان پزشکان متخصص هستند باشد. متأسفانه 90 درصد بقیه این جامعه کلاً فراموش شده اند.

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:35



چند کلمه حرف حساب با وزیر محترم....

چهار شنبه 5 شهريور 1393

اول سلام

    هر چقدر دوستت نداشته باشم مجبورم تحملت کنم ، واین بزرگترین درد است...

دکتر هاشمی عزیز! نمی دانم برای کدام می کوشید دنیا یا آخرت؟ قضاوت نمی کنم شما را چون در جایگاهش نیستم.اما مطالبی را دوست دارم دوستانه بگویم:

1- در تاریخ این کشور بخصوص بعد از انقلاب اسلامی و مردمی ، هر گاه خواسته اند موضوعی را سرپوش بگذارند و عوام فریبی بکنند از مردم و مذهب مایه گذاشته اند.....

شما هم می فرمایید  ما اولویت اولمان مردم بود که اول به آنها پرداختیم...از شما وزیر محترم سوالی دارم: آیای یک تحول عظیم یک شبه اعلام و اجرا می شود (برنامه ریزی اش را نمی گویم که بفرمایید ما چندین ماه ، چندین دکتر کارشناس نشسته وبررسی و برنامه ریزی کرده ایم)؟

 

آیا برنامه ریزی شما چه تغییری کرده است؟

امکانات و نیروهایتان چه تغییری کرده اند؟

آیا انگیزشی برای مجریان این طرح داشته اید؟

اصلا اگر واقعا طرحی در کار بوده است چرا بند بند آن را به رسانه ها نمی دهید؟  خنده ام گرفت وقتی شما فرمودید: از فردا درمان بیماران متحول می شود؟ دادن لباس یک بار مصرف و چند قلم دارو ی ارزان به مریض در بیمارستانها که جزو وظایف اولیه ی یک مرکز درمانی است واقعا تحول است؟ بر من ایراد نگیرید که به عنوان کسی که در این سیستم درمان کار می کنم از طرح عظیم شما اطلاع ندارم ، چون طرحی در کار نبوده و نیست و نخواهد بود.....

مردم باید نتایج را ببینند،شما همان وظایف اولیه را انجام می دهید و سر مردم منت می گذارید..

هر جا هم کم آوردید دولت قبلی خراب کرده و شما همه آبادگرید....

2- شما در این طرح فقط پرداختی به پزشکان را زیاد نموده اید که البته قابل نقد نیست، چون خودتان هم پزشک تشریف دارید و نمیتوان خرده گرفت که چرا به فکر خودتان بوده اید؟ ضمن اینکه بیشتر خانواده تان پزشک تشریف دارند..

اما مگر اتند های محترم از قبل برای کشیکهای شبشان مبالغ بالایی نمی گرفتند که اینک برای هر شب پانصد هزار تومان اضافه پرداخت می کنید؟ اتندهای محترمی که ماهیانه حداقل بیست و حد اکثر ...(نا معلوم) کارانه دریافت می کنند یا پرکیس ..

کو چکترین بیمارستانهای ما حد اقل سه متخصص دارند، واز قبل هم داشته اند، اینکه وظیفه شان یعنی بودن در محل کار را انجام نمی دادند و با این طرح هم نمی دهند...(ما شاهدیم خدا را نمی دانم) تقصیر پول نیست تقصیر شماست... شما شبی برای مراکز کوچک یک میلیون و پانصد اضافه هزینه می کنید و در عمل تغییری حاصل نشده و اتندهای محترم کما فی السابق رفتار میکنند.. اینن مراکزروزانه حد اکثر حدود شصت پرستار در شیفتهای مختلف دارند، که اگر پیش از پزشکان به پرستاران می پرداختید رضایتمندی متصدیان اصلی سلامت با رضایتمندی بیشتری کار می کردند و کمبود نیرو و ... هم نمود پیدا نمی کرد..

3- شما حق خواهی قانونی پرستاران را سیاسی اعلام کردید، اما ما به سیاست کاری نداریم و اغلب صیاصتش مینویسیم و نمی دانیم اصلا چیست؟ما در سایه ی ولایت مداری و رهبری ، در سایه ی اسلام، در چارچوب قانون خواهان حقوقمان هستیم. ما اگر می گوییم چرا پزشک اینقدر و ما اینقدر به این دلیل نیست که خدای ناکرده با ایشان مشکلی داریم ... نه!!!! بلکه بسیار هم دوستیم ولی حرف ما این است : ما همه از یک جیب می خوریم، چطور همین جیب اینقدر برای دو دست اختلاف ایجاد می کند؟ دست ایشان از ما بزرگتر است ، قبول! اما آیا دلیلش این نیست که بند جیب دست آن گروه محترم است و حق این گروه نا محترم حق ندار سیاسی کار را می خورد...

4-شما با زرنگی بسیار ظریفی نظام پرستاری را هم سوی خود کردید وآن هم انتخاب رئیس نظام پرستاری به عنوان معاون پرستاری وزارت بود...این کار با خواب خرگوشی پرستاران همراه بود (البته ما همیشه خوابیم و شما خوب رگ خواب مارا گرفته اید). سیاست ماکیاولی در نظام بهداشت با محتاج و گرسنه نگه داشتن پرستاران ادامه دارد.. پرستاران سابقه دار چاره ای ندارند و چند جا کار میکنند و جوانترها اغلب مهاجرت و یا تغییر شغل و ...

و شما هم از گنجینه ی بیماری مردم متنعم می شوید ...

5- نمی دانم تا کی می خواهید از تریبونهای یک طرفه با مجریان بی اطلاع یا بدون مجری همین رفتارهایتان را ادامه دهید اما بدانید که پرستاران بیدار شده اند واین چالشهای شبکه های اجتماعی به زودی وبا حجمی گسترده به درون جامعه تزریق خواهد شد و از مجاز به حقیقت خواهد پیوست..

این تهدید نیست فقط آگاهی دادن است، من در بطن پرستاری هستم و می بینم همه در حال تکان خوردن و بیدار شدن هستند...

شما اگر مردم محور بودید (اگر نبودید بهتر است باشید) بهانه دست وجدان پرستار که بر بالین بیمار است نمی دهید... ژان وال ژان فقط نصف نان دزدید که پسش بدهد برای اینکه بچه هایش گرسنه بودند، اما برای همین نصف نان چندین سال به او نان رایگان در زندان دادند، کاش شما چنین نکنید.

6-ما پرستاران ایران، مظلومان جامعه، خواهان حقوقمان هستیم که یکی از آنها اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، اصلاح این قانون باید طوری باشد که ماهم از درآمدهای بیمارستانها سهمی داشته باشیم،. چرا اول کارانه یا پرکیس پزشکان از درآمد بیمارستان  به عنوان هزینه کسر و سایر هزینه ها هم کسر و بعد بیست در صد محاسبه می شود؟ تازه بیست درصد بین تمام کارکنان تقسیم می شود .شما هزینه در رفته بدون کم کردن پرکیس پزشکان محترم بیست درصد را محاسبه وبه پرستاری بپردازید، و در سایر مراکز هم همین روال را پیش بگیرید.

7-شما در مراکز درمانی بی عدالتی را به حد اعلا رسانده اید، برای پزشکانتان که همکارانتان هستند پاویون و تردمیل و تلویزیو ن و ... تهیه می کنید و به پرستاران می گویید خواب ندارید... استراحت ندارید..

پزشک شما می خوابد و پول می گیرد و ...

بگذریم مثلش بد است نمی گویم همه می دانند.. کار کردن ... و خوردن ...

(در مثل مناقشه نیست)

8- من یکی امیدی ندارم که شما اصلاحی در این روند داشته باشید ..کاش من و دوستان را ناامید کنید.

9-نکته ی اساسی که شما بدان مفتخرید کم کردن پرداخت نقدی مردم به ده و پنج در صد است...

برادر من! برادر مومن و مسلمانم! برادر خداشناسم!  خودت فکر کن ببین راست می گویم یا نه؟

دولت یارانه برای برخی اقلام می پرداخت اما وقتی یارانه به مردم پرداخت شد(ماهیانه 45000تومان) همه چیز گران شد، هم نان یارانه خور هم هنداوانه ی یارانه نخور..تورم به شدت بالا رفت. هزینه ی درمان بسیار افزایش یافت. پیش از این مردم با بیمه ی خدمات درمانی 25 و تامین اجتماعی 10 درصد هزینه می دادند که مبلغش چیزی نمیشد چون تعرفه ها هم پایین بود اما اینک با توجه به عدم رشد مناسب درآمد مردم عادی نسبت به تورم پرداخت همین 5 درصد فشار بیشتری دارد. ضمن اینکه شما از جیب مردم خرج می کنید، یعنی یارانه را که باید میدادید خودشان خرج کنند را به حساب خودتان ریخته (منظور دولت و وزارت بهداشت است نه شخص) و از آن هزینه می کنید. یعنی از حساب بانکی مردم هزینه می کنید، و منت سرشان می گذارید.

نمیدانم چطور خدا را ناظر اعمال خود می دانید و ...

چطور ادعای عدالت می کنید و ظلمها...

برادر مسلمانم! این حرف را نمی پسندم ودیدگاه درستی نیست ،اما واقعیت است: شما با این رفتارها دین گریزی ایجاد می کنید. می دانم دین مقصر نیست ولی اکثریت این باور را ندارند. آیات قرآنی و احادیث کمتر از حرفهای نویسندگان غربی در شبکه های اجتماعی می چرخد.....

حرف برای گفتن و نوشتن زیاد است اما چون می دانم نه می بینید و نه می شنوید با همینها خودم را خالی میکنم و مطمئن باشید  بیشتر پرستاران با این اقدامات وجدان -خوابی می گیرند و عواقب بدی در انتظار مراجعینشان است .... هنوز به آن مرحله نرسید ه ایم.. چاره ای بیاندیشید که نرسیم.

 

 



نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 8:54



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran