دروغها و وعده های جدید

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 356
بازدید کل : 22489
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




دروغها و وعده های جدید

چهار شنبه 11 آذر 1393

مردم شریف وبزرگ ایران!

پرستاران نه تنها در محیط کار بلکه در محیط مدیرانش هم مورد ظلم واقع است! بالاترین سطح مدیران نظام سلامت وزارت بهداشت است.متاسفانه این مدیران بسیار توانمند تریبونها را در اختیار گرفته و هرچه دوست دارند بیان می کنند.

در همین یک سال اخیر دروغهای بسیاری از زبان معاونان وزیر و خود وزیر زده شد. مردم می پندارند حرفی که از تلویزیون پخش می شود حجت است . اما باور کنید فقط دروغ است.

همه حتی همکاران پزشک می فرمایند حقوق شما که زیاد شده است. به خدا! به پیر به پیغمبر! نشده! ونمی شود.

اینها یک سری وعده ی تو خالی است. هم اینک درافتی اغلب پرستاران بالای یک و هشتصد است چون به اجبار باید اضافه کار بایستند.البته پرستاران بسیاری هم هستند که دریافتیشان پایینتر است ولی نهایتا سیصد چهار صد هزار تومان! آیا این افزایش چشم گیر است؟

آیا در کدام قانون نوشته و نانوشته آمده است که حقوق و مزایا بر اساس رتبه ی کنکور و آی کیو داده می شود؟ که البته مطمین باشیدبهره ی هوشی پزشکان از سطح جامعه به اندازه ی دریافتشان بالاتر نیست.

جناب وزیر محترم! ما قشر صبوری هستیم! شما هم با همین بنا به ما ظلم می کنید، اما تحملمان هم حدی دارد. ما هر چه خودداری می کنیم شما توهین می کنید.شما فکر می کنید بهره ی هوشیتان از همه ی مردم ایران بیشتر است؟

آیا بهره ی هوشی فوتبالیستها از همه ی دانشمندان فیزیک بیشتر است؟ به خدا قسم اختاف پرداخت پانصد برابری هم قبل از اجرای تعرفه های جدید داشتیم و هنوز هم داریم.

وزیر محترم کشور! ما هم همین را می گوییم! می گویییم هر کس به قدر کار کردنش پول بگیرد. چرا به ما پرستارها پول اضافه می دهید؟ به خدا حرام است. ما نمی خواهیم.

از طلا بودن پشیمان گشته ایم           مرحت فرموده مارا مس کنید....

ما می گوییم چیزی که حقمان است را بدهید. بگذارید بقیه بخوابند و پول پارو کنند.بارشان بر دوش دیگران باشد و پول ببرند. حرام و حلالش به ما ربطی ندارد. اما این پولها دارد از جیب ما پرداخت می شود. از چند جا دارند ما را می دریند.

یارانه هایمان را که نمی دهند، اجناس هم که هر روز گران می شود، و حقوق کارمان را هم نمی دهند!! شما راهکاری پیش پای ما بگذارید!

بیایید کج بنشینیم و راست بگوییم. آیا برای اجرای قانون مصوب مجلس باید جار و جنجال کنیم؟ این چه منشی است؟ این چه روشی است؟

خود دولتمردان قوانین را دور می زنند آن گاه چطور انتظار دارند که ما در مراکز در مانی قوانین را مو به مو اجرا کنیم؟  انصاف هم خوب چیزی است ولی انصاف نیاز به وجدان دارد.....باور کنید.

ما که پول زور نمی خواهیم، دقت بفرمایید لطفا! سیستم کارانه ی پزشکان با پرستاران که نوع شغلشان و محل انجام کارشان یکی است فرق دارد. نه نیاز به مهربانی است و نه نیاز به رضایت سنجی! می توانند بخوابند و گوشی موبایل را خاموش کنند و گوشی تلفن را هم از پریز جدا کنند و ....

همکاران اداری هم تافته ی جدا بافته اند. چون برای کارانه شان امتیازی کسر نمی شود. اضافه کاری تشویقی می گیرند بعد همان اضافه کاری تشویقی در نمره ی کارانه اعمال می شود. نه مهربانی می خواهد و نه رضایت سنجی!!!

اما درباره ی پرستاران!!! ورود و خروج به ثانیه حساب می شود! اضافه کاری تشویقی کلا برای پرستاران ممنوع است! نمره ی ارزشیابی برا کارانه از کانال مهربانی و رضایت بیمار که عبور کند تاز ه به عقده ای بقیه می رسد! که فلان روز به فلان کسک من سلام نکرده!!این کانال خودش سه مرحله دارد!!!!

شما که عاقلید و رتبه ی پانصد آورده اید بفرممایید بی عدالتی وتبعیض چیست؟در کشورهای دیگر عقب مانده مثل امریکا و کانادا و استرالیا که بدبختند و پزشکانشان از کمترین بهره ی هوشی برخوردارند این پرداختها چگونه است؟

شما آیا خودتان را از صدو نود نماینده ی مجلس عاقلتر می دانید؟ باور کنید بین ایشان هم آدم با کیفیت و بهره ی هوشی بالا حضور داشته است.این را از آن منظر می گویم که شما فقط پزشکان را تافته ی جدا بافته می دانید.

مردم شریف ایران! به خدا قسم هیچ اتفاقی برای ما نیا فتاده است! ما دنبال اجرای قوانین حوزه ی پرستاری هستیم. نه زیاده خواهیم و نه بی بهره از هوش! مارا  استثمار می کنند!

خیلی ساده است! در کش اصلا سخت نیست و رتبه ی زیر پانصد نمی خواهد! همه ی ما ها به بیمارستانها رفته ایم. اغلب مشکل شما کجاست؟ خودتان ببینید. صفها و چشم انتظاریهایتان بابت چیست؟ ساعتها منتظر چه کسانی می مانید؟ آیا جرات می کنید از ایشان که رتبه ی زیر پانصد بوده سوال بپرسید؟

بگذریم از اینها........ اینها به شما مربوط است .

اما چیزی که به ما مربوط است ظلمی است که به ما می شود. شما ظلمها را نمی بینید و ما بارگ وریشه حسش می کنیم.

آنگاه جانسوزتر از همه این قیافه ی حق به جانب و دروغ گویی های رسانه ایست. این هم نمونه هایش:

-دکتر حریر چی در تاریخ هشتم اردیبهشت نود و سه فرمودند: حقوق پرستاران سی تا چهل درصد افزایش می یابد وامیدواریم از اول تیر اجرایی شود.

-دکتر هاشمی وزیر بهداشت شانزده آبان: حقوق پرستاران افزایش می یابد.

-دکتر آقاجانی معاون درمان هشت آبان: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری از آذر ماه اجرا می شود.

-اقای میرابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت 12 خرداد92:پایان انتظار شش ساله ی پرستاران با اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری...

-آقای میرازبیگی  20 آبان 93:مقرر شده است تا این قانون (تعرفه گذاری خدمات پرستاری)در حال حاضر بصورت آزمایشی در چند بیمارستان اجرایی شود و نتیجه آن بررسی و ارزیابی شود و سپس برای اجرای کشوری آماده شود.

آقای میرزابیگی رییس اسبق نظام پرستاری خرداد نود ویک:به گزارش سرويس سلاامت ايسنا، غضنفر میرزابیگی در اين باره اظهار داشت: این طرح در مرحله نخست در سه بیمارستان منتخب در تهران و اصفهان به مدت سه ماه اجرا می شود.

-دکتر هاشمی آبان نود و سه: تعرفه گذاری دریک بیمارستان از هر استان اجرا می شود تا بودجه ی لازم محاسبه شود.

البته از این دست حرفها و وعده ها زیاد است که هیچ کدام عملی نشد.

موضوع بعدی تامین کمبود پرستار با پرستاران شرکتی با پایه حقوق یک و پانصد بود که هنوز بعد چند ماه عملی نشده و متاسفانه شرکتها کاملاغ سلیقه ای با پرستاران قرادادی از 608 هزار تا 800 هزار تومان می بندند و وقتی همکاران پرستار برای اعتراض به مبلغ قرارداد به دانشگاه مراجعه کرده اند  جواب شنیده اند که به ما مربوط نیست. حالا این شرکتها به چه کسانی تعلق دارد...... الله اعلم!!!!

می بینید که چقدر دروغ شنیده ایم .شما باشید به این افراد اعتماد می کنید؟

 

 



نظرات شما عزیزان:

محبوبه هاشمی
ساعت18:47---9 دی 1393
آقای میرزابیگی شما با سو استفاده از موقعیتی که توسط رای ما پرستاران به دست آورده اید مقابل ما صف کشیدید !! هرگز شما را نخواهم بخشید .

loln
ساعت13:41---22 آذر 1393
به نام خدای عادل
بیانه پایانی تجمع بزرگ پرستاران در اعتراض به بی عدالتی و تبعیض در نظام سلامت
"مسئولان زیربط مسایل مدیریتی کشور بایستی برای شغل یک باب جداگانه ای بار کنند"مقام معظم رهبری
جامعه بزرگ پرستاری به عنوان تاثیرگذار ترین گروه در نظام سلامت که بیشترین میزان خدمات بهدشتنی و درمانی و مراقبتی را در سخت ترین شرایط به مردم عزیز و بیماران نیازمند و درد مند ارائه می نمایند و در صف اول پاسخگویی بوده و بدون هیچگونه وقفه ای بطور شبانه روزی با جان و دل و ازخودگذشتگی،علی رغم کمبود شدید نیروی انسانی و محدویت های گوناگون ؛در حال خدمت به مردم هستند.ولی با توجه به تمامی تلاش های ممکن باز هم مردم از حداقل مراقبت های لازم ،محروم وبیماران دچار خسارت سنگین می شوند و علت اصلی مشکلات ایجاد شده برای پرستاری ومردم بی توجهی مسئولین وزارت بهداشت و علت بی توجهی مسئولین سیستم پزشگ سالارمنفعت طلبی های گزوهی معدود وتمامیت خواهی است که با قبضه تمامی پست های ریاستی ازسطح ریاست بخش گرفته تا بیمارستان ها ،دانشگاهها و وزارت بهداشت که با تنظیم وتصویب قوانین ،طرخ ها و دستورالعمل ها را به نفع خود و حضوردر برنامه ریزها،تصمیم گیریها و سیاست گذاریها،فقط منافع گروهی خاص را می بینند و از آنجایی که نظارت هم توسط این گروه انجام می شود ؛به هیچ سیستمی پاسخگو نیستند و خود را حاکم مطلق بر وزرات بهداشت می دانند و این گروه سیری ناپذیر حد و مرزی برای منفعت طلب های خود قائل نیستند و معتقدند بقیه گروهها یعنی آن 90 درصدی باید مثل بردگانی کار کنند تا منافع آنان تامین شود.
و این سیستم اعتقاد دارند نظام سلامت ایران سرآمد منطقه و بلکه جهان است ولی خود بهتر می دانند که چنین ساختار و پرداختی هایی در دنیا بی سابقه است و در زمینه مدیریت عمر چنین ساختارهای نخ نما و تفکرات انحصارطلبانه وتمامیت خوه سالهاست که در سراسر جهان و ختی در کشورهای عقب افتاده برچیده شده است و امروزه بدون مشارکت گروهی و خرد جمعی هیچ برنامه ای و طرحی موفق نخواهد بود.وآری امروز برای پرداخت ها کف وسقفی تعیین می کند ودر دینای امروزاختلاف در پرداخت ها حد و مرزی دارد.
ما پرستاران ایران اسلامی با الگوی از حضرت زینب (س)،سختی ها و مصائب را تحمل کردیم،از خود گذشتیم،ایثار کردیم و از جان مایه گذاشتیم تا بیماران و مردم آسیب نبینند ولی صبوری ما را به حساب کج فهمی گذاشتن ،خویشتنداری ما را به حساب ترسیدن گذاشتن و عدم اعتراض را به حساب عدم جسارت گذاشتن ،ولی نتیجه اینکه پرستاری امروز زمین گیر شده و دیگز توان لازم برای مراقبت مناسب را ندارد و ما بیشتر نگران آسیب به بیماران هستیم و اعتراض امروز ما به خاطر رفع موانع خدمتی است تا بتوان مراقبتی در شان مردم ارایه نماییم
آری اعتراض گسترده امروز پرستاران به وضعیت مومجود به یکباره نبوده بلکه به علت کم توجهی به پیگیری ها از سایر طرق و راههای ممکن بود،پرستاران ابتدا با گلایه ها ونجواها گاهی التماسها،درخواست ها ،نامه ها ،طومارها،گزارشات و شکوائه ها فراوان به رئیس دانشگاه گرفنه تا وزیر بهداشت ،مجلس شورای اسلامی،کمسیون اصل 90 و سیستم های نظارتی وامنیتی گرفته تا مقامات عالی رتبه نظام اعلام کرده اند ولی دریغ از جوابی مناسب؟
حتی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری مصوبه مجلس را به بهانه نبود بودجه اجرایی نکرده اند وتا زماینکه بودجه 10 هزار میلیارد تومانی به وزارت بهداشت تخصیص نداده بودند جامعه پرستاری تصور داشت واقعا مشکل نبود بودجه است ولی با اجرای طرح تحول نظام سلامت خصوصا مرحله سوم طرح اختلاف در پرداخت ها در بخش دولتی به چند ده ملیون و در بخش خصوصی به چند صد ملیون تومان در ماه رسید. دیگر به حسن نیت وزرات بهداشت شک کرد
گفتند گوش شنوا داریم و اهل گفتگو هستیم ولی تا خواستیم نقدی دلسوزانه داشته باشیم،امار وارقام دادیم واعلام کردیم اختلاف تا پرداخت تا 100 برابر زیاد است وبا اجرای طرح تحول اختلاف به چند ده میلون تومان در ماه رسیده ،تربیون ها را ازما گرفتن ،محدودمان کردند و حتی نماینده صنفی مان را تبعید کردن،برنامه ای سیما را برایمان کنسل کردن،برنامه ضبط شده صدا را پخش نکردن و کار تا جایی پیش رفت که سازمان صنفی مان را که نهاد هویتی پرستاری است دولتی کردند ورییس کل ان را از ما گرفتن؟ حال پرستاری باید کدام را باور کند؟
رئیس محترم جمهور!
جامعه پرستاری کشور به استاندارهای جهانی ،به قوانین بالا دستی کشوری و اقدامات کارشناسی معتقد و التزام دارد ،پرستاری به اصلاح نظام پرداخت مبتنی بر کیفیت عملکرد ،افزایش کارائی ،ایجاد درآمد عادلانه و ترغیب انگیزه های مثبت ارائه کنندگان خدمات (بند 7-9) ازسیاست های کلی ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری اعتقاد راسخ دارد.پرستاری کشور به میزان اختلاف در پرداخت های عرف در سایر کشورهای مختلف از پیشرفته تا عقب افتاده که حدود یک تا سه برابر است قبول دارد.
واز جنابعالی که دغدغه سلامت مردم را دارید و به همین دلیل دولت تدبیر و امید با نگاهی ویژه و توجه به محدودیت های مختلف دولت منابعی عظیم از یارانه دولت برای وزارت بهداشت تخصیص داده است تا مردم عزیز بتواند از خدمات تمامی گروهای بهداشتی درمانی خضوصا خدمات پرستاری که بیشترین خدمات را ارایه می دهند برخوردار شوند نه گروهی 7 درصدی!
تنها خواسته قانونی ومنصفانه پرستاری کشور:
"کاهش اختلاف در پرداخت ها بین گروهای پزشکی به مشابه سایر کشورهای توسعه یافته و نیافته و منطقه تا حداکثر تا 3برابر ،از مسیر اجرای جامع وکامل قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری جهت افزایش جذابیت های حرفه ای و پیشگیری از مهاجرت های روزافزون پرستاری،تغییر شغل ها ،ترک شغل ها و نهایتا احیای پرستاری به وضعیتی که بتوانند حداقل مراقبت های لازم را به مردم ارائه نمایند"
که امید است دولت تدبیر و امید با تدابیر ویژه به این مشکل پرستاری که در حقیقت مطالبه مردم است توجهی ویژه داشته باشد و بدیهی است عدم توجه بیشتر به این حرفه حساس که بار اصلی نظام سلامت را بر دوش می کشد باعث تهدید سلامتی مردم خواهد شد که مسئولیت آن در درجه اول بر عهده مسئولین وزارت بهداشت و سیاستگذاران و نصمیم گیرندگان در خوزه نظام سلامت خواهد بود.
جامعه فهیم واگاه پرستاری کشور تا رسیدن به هدف که همان تنها خواسته فوق می باشد موضوع را پیگیری خواهد کردو اجازه نخواهد دادهیچ جریان سیاسی ویا گروهی در داخل کشور ورسانه های بیگانه در خارج از کشوراز این حرکت صنفی بهره برداری نماید
والسلام
بیست سوم اذر ماه نود وچهار


میلاد
ساعت15:33---13 آذر 1393
آقای میرزابیگی در این یادداشت تلاش کرده است اول از همه به دفاع از خود و خارج کردن خود از زیر اتهامات وارده بپردازد.
ایشان در این تلاش ناموفق کوشیده است به پرستاران القاء کند که در این سالها توفیقاتی را برای پرستاران فراهم نموده است درحالی که بدنه جامعه پرستاری هیچ گونه دستاورد ملموس را برای خود نه احساس کرده اند و نه پذیرفته اند.
پرستاران که از وعده های پوچ خسته و اعتماد خود را از دست داده اند نه تنها دایر شدن معاونت پرستاری را برای خود دستاورد تلقی نمیکنند بلکه تصدی این پست نمایشی و بی ثمر را پاداشی برای برخی متولیان پرستاری میدانند که جایگاه نمایندگی پرستاران را اشغال کرده و نقش کنترل و آرام کردن فضا را برای مسئولان وزارت بهداشت اجرا کرده اند.
آنها حتی نظام پرستاری را که روزی جزو امیدها و آرزوهای پرستاران بود به این شکل که الان هست قبول نداشته و مسئولان محافظه کار آنرا خائن به مطالبات و منافع صنفی پرستاران میدانند که از این رهگذر منافع خود را تامین میکنند.
در حال حاضر تلاش برای القای اجرای پرداخت مبتنی بر عملکرد به عنوان جایگزین تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در راستای آرام کردن فضای التهاب موجود دانسته و با آن همراهی نخواهند کرد.
در یک کلام پرستاران از نظام پرستاری عبور کرده و سخن مسئولان آن به عنوان نمایندگان پرستاری را قبول ندارند و در انتخابات آینده تلاش خواهند کرد نمایندگان واقعی خود را پیدا کنند. و برای آقایان راهی جز رد صلاحیت افراد غیر خودی برای نگهداشتن وضع موجود نظام پرستاری وجود ندارد.
در این یادداشت آقای میرزا بیگی تلاش کرده است تقصیر مشکلات را به گردن دولتهای قبلی بیندازد و این نکته را فراموش کرده است که پرستاران به خاطر دارند که ایشان چگونه در دولتهای قبلی از افتخارات آنها و عنایات آنها به پرستاری تعریف میکرد و مجیز گوی همان دولتها و وزرایی بود که الان متهم به کم کاری میکند.


عابدینی
ساعت7:03---13 آذر 1393
به موارد فوق اضافه فرمائید ارقامی که آقای میرزابیگی در مورد افزایش حقوق پرستاران در سالهای قبل ارائه داده بودند - یادم هست سه چهار سال پیش یک نوبت فرموردند حقوق پرستاران 5 میلیون افزایش می یابد

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:31



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran