تفسیر طرح تحول از زاویه ای دیگر

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 339
بازدید کل : 22472
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




تفسیر طرح تحول از زاویه ای دیگر

جمعه 25 مهر 1393

با سلام

واقعا نمیدانم با چه زبانی(فارسی ، ترکی ، عربی یا..)باید بگوییم تا متوجه بشوند که حرف ما چیست؟

یا اینکه فقط یک زبان و آن هم زبان پزشکان محترم قابل درک است در این سیستم؟!؟!؟!

بابا ما میگوییم که این طرح اصلا چیزی را عوض نکرده و نمی کند و تمام این فاز یک و دو و سه و ... برای سرپوش گذاشتن روی افزایش سیصد در صدی تعرفه هاست. بیایید از زاویه ی دیگری به این طرح نگاه کنیم:

 طرح تحول از دو کلمه تشکیل شده:1- طرح: خوب اگر حضرات طرح و برنامه ی مدونی دارند چرا مکتوب در اختیار رسانه ها قرار نمی دهند؟

2-تحول: خوب بفرمایند چه چیزی متحول شده است؟ امکانات همان؛پزشکان همان؛ پرستاران و ... همه همان؛ حتی امکانات ساختمانی و .. هم همان ،پس تحول در چه چیزی بوده؟

کیفیت درمان هیچ تغییری نکرده و حتی برنامه های قبلی مثل حاکمیت بالینی و اعتبار بخشی هم که پزش را می دهند اصلا به کیفیت درمان مریض در حوزه ی پزشکی کاری ندارد پزشک مغز و اعصاب در یک ساعت چهل مریض را ویزیت میکند؛ ارتوپد هم .. وبرایشان تعداد بیماران تقسیم بر 8 تا 10 ساعت کارکرد رد میکنند که تعداد هشت ویزیت در یک ساعت رعایت شود...

هنوز هم اتندها در مراکز  نمی مانند ..

هنوز مردم داروهای خاص وگران را از بیرون تهیه میکنند. هنوز مردم دنبال تختهای ویژه یا به آمبولانسها و مراکز خصوصی مراجعه می کنند (پول داشته باشند) البته نداشته باشند هم تحت تاثیر حرفهای همکاران محترم پزشک و پرستار حاضرند خانه ی خود را فروخته و خرجج بیمارشان کنند (یعنی جیب اطبا را با فروش خانه شان پر کنند) یا اینکه بیمارشان را با قبول خطرات و به علت نداشتن امکانات مالی از این بیمارستان به آن بیمارستان بیمارستان می کشانند و حتی مراکزی که امکانات دارند هم اغلب بیماران را رد می کنند.

چون نظارتی بر آنها نیست.

مشکل این است که خود وزارت بهداشت ناظر خودش است و به مراکز خودش درجه ی یک می دهد!!!! درجه ی یک بیمارستانی است که کلیه ی استانداردها در آن رعایت شده باشد و امکانات را کامل داشته باشد. خود این یک نوع دروغ است و فریب. کالای درجه ی چند را به نام درجه ی یک فروختن!!!!!

حرف خلی زیاد است اما افتخار اصلی وزیر در این نمایش ،کم کردن از پرداخت مردم است که دیگر همه می دانند فقط حرف است و عملا مردم چند برابر قبل پرداخت می کنند:

اما در زمینه ی پرداخت عرض کنم که ماچهارنوع مراجعه کننده داریم:

الف : آزاد که هزینه اش را باید خودش بدهد  و با این تعرفه ها سه برابر قبل پرداخت می کند

ب- بیمه شده های تامین اجتماعی: این نوع مراجعان به مراکز غیر تامین اجتماعی از قبل هم ده درصد پرداخت داشتند والان باید باز ده درصد با تعرفه های جدید بدهند که عملا سه برابر می شود. واضح است که مراکز تامین اجتماعی جوابگوی همه ی بیمه شده هایش نیست ومردم به مراکز دولتی هم زیاد مراجعه می کنند. ضعیفترین قشر همین ها هستند و بیشترین تعداد بیمه شده هم متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. این سازمان یک سازمان بیمه گراست ولی اجبارا بیمارستان و .... هم دارد. تعجب میکنم چطور خانه ی کارگر و نمایندگان این قشر سکوت کرده اند؟

ج- بیمه شده های خدمات درمانی : که تعدادشان کمتر از قبلی است.این بیمه شده ها قبلا بیست و پنج درصد هزینه هارا میدادند و اینک ده درصد،اگر بگوییم قبلا برای صد تومان هزینه بیست و پنج تومان می دادند حالا همان کار شده سیصد تومان وباید ده درصد بدهند که می شودسی تومان یعنی از قبل بیشتر می دهند. ضمن اینکه سهم پرداخت شرکت بیمه از محل اعتبارات بیمه شده ها بیشتر نشده واین اختلاف پانزده درصدی هم از محل ذخیره ی یارانه ها که خودش هم جیب مردم است پرداخت می شود.دولت با گران کردن اجناس پول مردم را میگیرد و قرار بود که این پول به مردم پرداخت شود تا خودشان هزینه کنند ولی دولت محترم پول را ذخیره کرده و به جای مردم و با منت خرج می کند.

د:سایر بیمه شده ا: که مثل نیروهای مسلح و شرکت آبو فاضلاب و .... بستگی به نوع قرارداد بیمه شونه و ربطی به این موضوع نداره و عملا باید مبالغ بیشتری پرداخت کنند

خوب با این تفاسیر میبینید که اتفاقی برای مردم نیافتاده و مردم ظاهرا فکر میکنند پرداختشان کم شده...با این تبلیغات

حتی اگر پرداخت مستقیمشان به بیمارستان کم شده باشد (به فرض) در اصل دارند با گران خریدن چیزهای دیگر مثل بنزین و ... چند برابر این هزینه را پرداخت می کنند. وقتی سهم شرکت بیمه تغییری نکرده چطور می توان گفت که بیمه گذار کمتر می دهد؟

حرف بعدی وزیر محترم مراجعه ی مردم بوده، چون الان در مراکز تریاژداریم میتوانید خیلی راحت آمار دربیاورید که چقدر از مراجعات به اورژانسها واقعیست؟ این آمار در تامین اجتماعی بسیار بد بوده و بالای نود در صد مراجعات غیر اورژانس است چون خدمات در تامین اجتماعی برای بیمه گذاران رایگان انجام می شود. همین مراجعات اضافی باعث می شود که انجام خدمات به بیماران اورژانس واقعی با مشکل مواجه و با کیفیت کمتر انجام شود. هیچ برنامه ای در وزارت بهداشت هدف محور نیست و همه شعار محور است. یعنی در شعار زیبا ولی در اجرا می بینیم که هدف فراموش شده است و کاغذ بازی انجام می شود. وفقط پر کردن فرم و ...وآمار غیر واقعی مهم است.

حتی مراجعین با دو کیسه داروی دست نخورده مجدد مراجعه می کنند..پس این نمیتواند آمار باارزشی باشد.

موضوع بسیار مهم سکوت شرکتهای بیمه گر است. گرچه ایشان هم دولتی هستند اما وزیران این ادارات نمیدانند که چه باری بر دوششان می افتد؟

یا اینکه می خواهند حق بیمه ها را افزایش دهند؟

حالا اگر فرصتی بود به خودمان هم بپردازم

در این سیستم همه ی بار بر دوش پرستاران است حتی همه ی این طرحها که مورد افتخار حضرات است کلا توسط پرستاران اجرا می شود بدون افزایش تعداد نیروها و مبلغ دریافتی..

هر برنامه ای برای اجرا نیاز به نیروی انسانی دارد ولی حضرات برنامه ها را دیکته میکنند وباوجودی که خودشان هم می دانند واعتراف هم میکنند کمبود پرستار داریم بی توجه این برنامه ها وفرم پر کردنها را نیز گردن پرستاری می اندازند.

می بینید که عملکرد با هدف نمی خواند.

پرستاران ما در شرایط دو تا چند برابر استاندارد تعداد مریض به پرستار کار میکنند. ضمن اینکه به علت مسایل معیشتی و تورم .. هر کدام دو وحتی سه جا کار میکنند. بیماران و مراجعان و همراهان همه ی کمبودها و کوتاهیهای دیگر اعضای تیم درمان را از آنها بازخواست میکنند. مرتبا در مظان اتهام و توهین مراجعان به دلیل کمبود امکانات و ... هستند که اصلا به ایشان ربطی ندارد.دریافتیشان بسیار پایین است.ما در عالم مقایسه با دیگر کشورها باید شرایطمان برابر باشد حال آنکه دیگر کشورها آن مبالغ را در شرایط استاندارد می دهند و لی اینجا...

مشکل دیگر کارانه های پرستاری این است که در اختیار صد نفر است: یعنی برای پرداخت ابتدا باید سرپرستار نمره ی کامل دهد، مترون تایید کند مدیر تایید کند... حالا این وسط شانس بیاوری و به دوستان این افراد سلام کرده باشیو احترام گذاشته باشی و...

اضافه کار اجباری آمده باشی و ... تا نمره ای نزدیک به کامل بگیری (نمره ی کامل مال از ما بهتران است)

اما اگر اشتباه پزشک به مرگ بیمار منجر شود (اولا که پایش نمی شود)به قطع عضو یا...

ربطی به دریافتی اش ندارد..

حتی همکاران اداری که مثل پرستاری کارانه می گیرند هم با توجه به اینکه اضافه کاری غیر حضوری و تشویقی می گیرند در کارانه شان منظور می شود. یعنی کار نمی کنند اضافه کار می گیرند و تازه امتیاز اضافه کاریشان از پرستاران بیشتر است. مسیولین محترم می فرمایند دادن اضافه کاری تشویقی و اضافه بر تایمکس و کارت زنی برای پرستاران ممنوع است...

مشاهده می فرمایید؟!!!!!!

قوانین حوزه ی پرستاری هم یا مثل قانون تعرفه گذاری اجرا نمی شود که ما اگر پیگیر نبودیم به خاطر رعایت وضع مردم بوده است ولی اینک میبینیم که چطور مبالغ چند ده میلیونی یه بالای یکصد میلیون ارتقا داده می شود پس ماهم پیگیر حقمان می شویم.یا اگر هم اجرا شود سلیقه ای اجرا می شود.مثل قانون ارتقای بهره وری یا قانون مشاغل سخت و زیان آور...

پرستاران مراکز خصوصی با بیست سال سابقه ی کار باز نشسته می شوند و سی روز حقوق می گیرند که عین قانون است. اما پرستاران تامین اجتماعی باید بیست سال در خود تامین کار کرده باشند وبا پنج روز ارفاق باز نشسته می شوند یعنی بیست سال خدمت بیست و پنج روز حقوق باز شستگی..

پرستاران مراکز دانشگاهی که به دلخواه رییس دانشگاه است. وقانون کوچکتر از ایشان است.

میبینید که بدبختیهای پرستاری یکی دو تا نیست!!!!

و متاسفانه کسی هم پیگیر نیست. نظام پرستاری خواب تشریف دارد. ما مردم محوریم. مردم مارا می زنند و می کوبند و فحش دیگران را به ما می دهند و کتک دیگران را به ما می زنند و ...

باز ما دوستشان داریم و عملا اثبات کرده ایم. اما دیگر کاسه ی صبرمان لبریز شده است.

این کارها قطعا از نظر شرعی هم حکم بدی دارد.دکتر هاشمی خودش را متشرع می داند.ما خواهان عدالتیم  نه پرداخت برابر. اختلاف مدارک تحصیلی و سابقه ی کار در حکم کارگزینی یا قرارداد لحاظ شده است واختلافها چندان زیاد نیست. اختلاف اصلی را سیستم محاسبه ی کارانه ی پزشکان وسایر گروههای درمان ایجاد می کند . ما می گوییم در یک تیم نباید دو سیستم محاسبه وجود داشته باشد. سیستم ما هم مثل ایشان یا سیستم ایشان هم مثل ما باشد ...

 باز هم حرف هست باور کنید...

ما به شانه ای نیاز نداریم که بر آن اشک بریزیم...

ما دستی می خواهیم که دست عدالت خواهمان را بگیرد.



نظرات شما عزیزان:

حمید تاج الدینی
ساعت19:45---21 آذر 1393

یک روز فرشته ای و لطیف،روز دگرباید قوی باشی و سنگ صبور خوانندت ،یک روز زینبی و روز دگر زیاده خواه و قدر نشناس هستی. تکلیفت با خودت که هیچ.... با مسولین هم مشخص نیست.بیش از 100 سال از شروع به کاراولین مدرسه پرستاری در کشورت میگذرد و هنوز معلوم نیست که شرح وظایف تو کدام است. اصلا پرستار چقدر باید درس بخواند؟ 6ماه؟یکسال؟ لیسانس بگیرد؟ یاباید تخصصی شود و ارشد داخلی و جراحی یا سالمندان یابهداشت جامعه و ....را بگیرد که صلاحیت کار کردن داشته باشد؟ یا نه!!!!بازهم کم است و باید Phdبگیرد؟ هیچکس هنوز نمیداند چون با هیچکدام نه جایگاهت آنچنان فرقی میکند و نه حقوقت.صلاحیت تو همیشه باید توسط پزشک تایید شود حتی اگراو پزشک عمومی باشد که معادل فوق لیسانس است و تو Phdگرفته باشی.....همه چیز باید توسط تو استانداردسازی شود بجز شغلت!!! چون صلاحیت آن را نداری. همه جا تو را تکریم میکنند بجز کشور خودت.... حرف بسیار است و بی رحمی زیاده خواهان وزارت از آن بیشتر...
بگذریم.....
راستی 23آذر میبینمت؟؟؟؟


مهتاب
ساعت23:01---14 آبان 1393
سلام.من ترم یک پرستاری هستم چراانقدازپرستاری بدمیگن؟ من کم کم دارم ازانتخاب رشتم پشیمون میشم

پاسخ:سلام همکار محترم! پرستاری بسیار هم خوب است. بازار کار فوق العاده دارد.اما ما باید بکوشیم از نظر ریالی هم به سطح خوبی برسد. یک شغل از دو جهت انسان را ارضا می کند: روانی و مالی.. پرستاری ارضای روانی بالایی دارد و با این حرکات ارضای مالی هم اغنا می شود...


علیرضا.
ساعت10:24---29 مهر 1393
همکار خوبم از زحمات واطلاع رسانیتون تشکر میکنم. خداوند حفظتون کمه خوشحال. از اینکه پرستاران بتونند حرف دلشونا بزنند من 16 ساله. سابقه دارم وشاهد همه موارد فوق بوده وهستم شاهد کم کاری بزخی پزشکان. شاهد ظلم در حق بیمار. شاهد. استراحت پزشک در ساعت. کاریش در پاویون و دروغهایی که پرستار را مجبور به گفتن وتوجیه نبودن پزشک. به بیمار. داده.شاهد گرفتن پول در قبال پروسیجری که وظیفه. پزشک بوده وبا منت تمام انجام داده شاهد. قراردادهای بین پزشکان جراح وشرکت های لوازم پزشکی و......هزاران حرف دیگر

آمنه
ساعت9:56---27 مهر 1393
با سلام
آقای عمید مثل همیشه با زبانی ساده و بدروغ از عوامفریبیهای تکراری این روزها اصل مطلب رو گفتین. ایکاش همین مطلب رو بدیم روزنامه ها چاپ کنن بخدا مردم از اینهمه ظلم و کوتاهی که در حقشون میشه خبر ندارن. خیلی زیبا چهار دسته بیمه شوندگانو توضیح دادنو این چیزیه که فکرمیکنم همه میتونن درکش کنند. ممنون از احساس مسیولین و نطق شیواتون...


مجید
ساعت2:17---27 مهر 1393
حرف و صحبت و مراعات دیگه فایده نداره > اخرین سنگر سکوت نیست . اعتصاب لازم داریم همه با هم...

فاطمه محمدی
ساعت20:41---26 مهر 1393
احسنت به انرژی وپویایتان

مژگان
ساعت18:58---26 مهر 1393
عالی عالی عالی نوشتید ٰواقعیت تلخی که امروز در مراکز درمان جریان دارد ,ایکاش وجدان خفته مسئولین محترم بیدار شود !

samaneh
ساعت13:57---26 مهر 1393


samaneh
ساعت13:56---26 مهر 1393
<

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 21:54



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran