اندر احوالات اختیاری شدن اجرای مبتنی بر عملکرد

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 355
بازدید کل : 22488
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




اندر احوالات اختیاری شدن اجرای مبتنی بر عملکرد

چهار شنبه 28 مرداد 1394

یکی از بحث برانگیزترین طرحهای وزارت بهداشت که از روز اول مورد اعتراض پرستاران بود و هنوز هم هست و حتی بعد از اصلاحات هم هنوز در برخی نقاط کشور خبرهایی از تجمع و .. در مراکز در مانی به گوش می رسد طرحی بود به نام پرداخت مبتنی بر عملکرد، البتهخ این اسم بسیار زیباست و توجیه کننده، چرا که هر کس بشنود می فرماید که: مگر بد است که هر کس به قدر کارکردش بگیرد؟

البته که بد نیست اما در عمل موضوع مهم نحوه ی سنجش میزان عمکملکرد و کارایی افراد است که در عمل هم ثابت شد که نقدهای پیش از اجرای ما درست بود.البته در اینجا نمی خواهم به معایب این طرح بپردازم که پیشتر بسیار گفته شده است اما موضوع مهم اختیاری کردن انتخاب روش پرداخت کارانه است که توسط وزیر محترم بهداشت و اعلام شد. اینجا چند تا سوال وجود دارد:

1- قطعا این طرح پیشنهاد شخص وزیر نبوده است اما چرا ایشان بدون برسی کامل و گرفتن نظرات افراد و پایلوت کردن در یکی دو مرکز اقدام به اجرای سراسری این طرح کردند که هزینه ی بسیار زیادی هم در بر داشت چه از نظر مادی و چه از منظرهای دیگر که مستند شده است؟

2-چرا یکباره با توجه به عدم توفیق طرح و اعلام قبلی که آزمایشی اجرا می شود ، طرح را طبق وعده ی داده شده جمع نمی کنند و به اختیار گذاشته اند؟ چگونه می شود در یک سیستم تقسیم منابع مالی را به اختیار عده ای بگذاریم بدون تعیین اشلهای خاص و مشخص؟

3-آیا برای پرداخت مبتنی بر عملکرد جز منابع کدهای عمکردی پزشکان منابع دیگری  هم وجود داشت؟ یعنی بجز از کارکرد پزشکان برای این طرح از منابع داخل یا خارج مراکز هم مبالغ دیگری اضافه می شد؟

4- این مبلغ 1/7برابر بر چه اساسی اعلام می شود؟ پیشتر چون علی الحساب بود می گفتیم که ایرادی ندارد و بعدا دقیق حساب می شود اما لطفا یک نفر واضح بگوید 1/7 برابر از کجا درآمده است؟

با توجه به آمار خود وزارت بهداشت مراجعات به مراکز دو برابر شده است  و این یعنی دو برابر شدن درآمد مراکز و یعنی دوبرابر شدن کارانه ی پرسنل، از طرفی تعرفه ها هم افزایش داشته(نرخ نمی گویم که موجب اختلاف نظر نگردد) اما دو برابر که شده و همان دوبرابر هم پانزده در صد مجددا افزایش داشته، پس ازایش در آمد مراکز می شود دو (دو برابر شدن مراجعات) ضرب در دو (دو برابر شدن تعرفه ها که البت بیشا این بوده) ضرب در پانزده درصد (افزایش تعرفه ها در سال 94)

اما حالا یک موضوع مشکوک وجود دارد: آیا رفتار با مراکزی که پرداخت مبتنی بر عملکرد را انتخاب کرده اند و مراکزی که روش قبلی را انتخاب کرده اند یکسان خواهد بود؟

یعنی منظورم این است که ممکن دستور داده شده باشد که به مراکزی که روش قبلی را انتخاب کرده اند به جای پرداخت 27/5 درصد از درآمد و اضافه کاری مجزا، مبلغ ریالی را کاهش دهند و تلاش کنند که صندوق روش قدیمی از صندوق روش مبتنی بر عملکرد سبکتر باشد و اینطور به همه وانمود کنند که: دیدید ! ما به نفع پرستاری کار می کردیم و .... از این دست حرفها!!!!!

اگر واقعا یکسان دیده شوند هر دو روش قطعا روش قبلی عادلانه تر بوده است چرا که اختلاف پرداختها بین اعضای غیر پزشک به چند برابر و گاهی بیش از ده یا حتی بیست برابر نمی رسید.

هر کس اضافه کاری می کرد مبلغ ریالی آن را طبق قانون به تعداد ساعتش دریافت می نمود و البته امتیازش را هم در کارانه دریافت می کرد .....

فرمولها هم پیچیده و غیر قابل درک نبود. ضمنا اعمال سلیقه بسیار کمتر بود. حالا توصیه ای هم به مدیران پرستاری دارم که لطف کنند و امتیاز همکاران را در هردو روش به یک چشم ببینند و بدهند و دستور نگرفته باشند نمرات روش قبلی را کمتر کنند. چرا که اینطوری بیشتر منابع به سمت همکاران غیر درمانی که امتیازاتشان همیشه دست نخورده است سرازیر می شود و مجددا موجب اعتراض و....

در هر حال به نظر بهترین کار تمکین به قانون و اجرای قانون مصوب مجلس است که بر اساس آن سنجش عملکرد افراد دقیق و بدور از سلیقه و ... بوده و تقسیم منابع مبتنی بر عملکرد واقعی افراد خواهد بود.

به امید حق و پیروزی قانون و قانونمداری

محمود عمیدی -پرستار بالین

28 مرداد 94



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:8



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran