نگاهی به اوضاع اخیر پرستاری

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 187
بازدید ماه : 423
بازدید کل : 22556
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




نگاهی به اوضاع اخیر پرستاری

سه شنبه 6 مرداد 1394

در چند ماه اخیر در پرستاری اتفاقاتی رخ داده است که هر کدام به نوبه ی خود قابل بررسی و بازبینی و تعمق و تفکر است. از اعتراضات شکل گرفته ی پرستاران در یک سال اخیر تا تغییر جو خواب زدگی و بی اطلاعی و بی اهمیتی  تا مهندسی انتخابات نظام پرستاری و حذف تعدادی از پیشگامان اعتراضات و مطالبات و این اواخر اعتراضات و اعتصابات درون بیمارستانی در اقصا نقاط کشور و این آخری تعلیق چند بی گناه از بیمارستان امیر اعلم و  مهمتر از همه ظهور نسل جدید عدالت خواهان پرستاری که البته امیدوارم شامل مثل تب تند و ..... نشوند ، و تعویق تجمعی بزرگ که قراربوده گویا توسط همین نسل دوم عدالت خواهان مدیریت شود ولی با پا درمیانی و وساطت و خواهش اعضا و نمایندگان خانه ی پرستار و کمیته های پیگیری و منتخبین جدید هیاتها و همکاری  این دوستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد و اتفاقا دستمایه ی اتفاقات زیاد و تاخت و تازهای دوستان و غیر دوستان هم قرار گرفت ....تا برسیم به مهندسی انتخابات شورای عالی توسط تعدادی از پرستاران  و ایجاد جوی کاذب برای بهره برداری به نفع خود و شاید هم مهره ی سوخته ی وزارت و پرستاری ........

در همه جای دنیا مرسوم است که وقتی تیمی نتیجه نمی گیرد، برای تغیییر تاکتیک سرمربی و کادر مربیان را تغیییر می دهند و البته نتیجه از نظر هر باشگاه و هیات مدیره ای متفاوت است، تیمی همین که سقوط نکند راضی است و تیمی به دومی هم راضی نیست. در هر حال شرایط امروزی پرستاری بی شباهت به این نیست و قطعا پرستاران تصمیم به تغییر تاکتیک گرفته اند و در این راه ابتدا از سرمربی و تیم رهبری شروع کرده اند.

اما متاسفانه در ایران رسم خداحافظی به گونه ی دیگری است و وقتی سرمربی را کنار می گذارند شروع می کند به تهدید و بگم و نگم کردن و ... اینکه افاشاگری میکنم  و.... و این نشات گرفته از خود بزرگ بینی و به رسمیت نشناختن حق انتخاب بقیه است.

در بلاد کفر هرگز شاهد این چیزها نیستیم و تیم حذف شده به راحتی با یک خداحافظی ساده  و آرزوی موفقیت برای مجموعه کنار می روند .

از این مقدمه که گویای همه چیز هست بگذریم و به اصل موضوع بپردازیم:

بعد از شکست گروه حاکم در اعلب شهرها و البته حفظ تعدادی از افراد قبلی در برخی هیاتها که به دلیل عملکرد نسبتا مناسبشان در سطح هیات شهرستان و روابط مناسبشاترشان با پرستاران بوده، گروهی از پرستاران رای آورده برای در اختیار گرفتن مجدد شورای عالی که در واقع مرکز قدرت نظام پرستاری است تاکتیکی انتخاب کردند به نام گروه اعتدالیون!!!!

اینکه مگر در پرستاری تندرو و کندرو داریم که میانه رو ها هم باشند خودش جای سوال است ولی ایشان با این نام شروع به یارگیری کردند والبته در این مسیر از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند.

این افراد شروع به نفوذ در هیاتهای متحد کردند و اعضایی را که برای مجمع یا کاندیداتوری در شورای عالی انتخاب نشده بودند با وعده های دروغین جذب و در گروههایشان اد کردند. با این تاکتیک در هیاتهای کاملا متحد شکافی ایجاد شد.

اقدام بعدی این افراد تماس با منتخبین مجمع و یا کاندیداهای شورای عالی صاحب رای و دادن وعده ی پوچ و دروغ  داشتن تعداد زیادی رای و کمک به این افراد در انتخابات شورای عالی بود.

این دوستان به همه قول می دهند که شما با ما باشید ما در شورای عالی به شما رای می دهیم و شما هم به ما رای بدهید حال آنکه تعداد افراد یک برگ رای نمی تواند بیش از 25 نفر باشد وهمین حرف گواه روشنی بر عدم صداقت این مدعیان است.

در کشور 118 هیات منتخب داریم و همه ی هیاتها نمی توانند منتخب در شورای عالی داشته باشند و کسی که در تماس اول به هر فردی می گوید من با بیست رای به شما اگر به من رای بدهید رای می دهم به وضوح دنبال فریب است .

همین اقدام هم به ایجاد اختلاف در بین منتخبین پرستاری و تبع آن بین پرستاران می انجامد، در حالیکه همه ی ما دنبال ایجاد اتحاد و همدلی در پرستاری هستیم همین افراد با شعار ایجاد اتحاد از طرق مختلف به ایجاد شکاف و بهره برداری به نفع خود در عمل اقدام می کنند.

تاکتیک بعدی این افراد تشکیل جلساتی با حضور تعدادی از نمایندگان هیاتها و نیز افرادی که نه نماینده ی هیاتند و نه مجمع و ... و فقط از نظر آماری تعداد حاضرین در جلسات را بالا می برند، و حتی افرادی بدون مجوز هیات شهرشان در جلسه حاضر می شوند و رای گیری می شود و فقط نتیجه ی رای گیری اعلام می شود و اینکه چه کسانی در این رای گیری بودن اعلام نمی شود.

مثلا در جلسه ی اخیری که در تبریز و با عنوان هیاتهای شمال غرب تشکیل شد جناب شمس حضور داشته اند که با چه عنوانی بوده مشخص نیست!!!!

همینطور سه نفر از میاندو آب و دو نفر از مرند و دونفر از خوی که هر هیات فقط یک رای دارد یعنی از هفده نفر حاضر 5 نفر غیر مجاز بودند و البته اینکه جناب شمس هم دو رای بن وکالت از دو هیات داده اند!!!!!

این نوع برخورد یعنی عدم احترام به آرای پرستاران و خود رایی و عدم توجه به خواسته های پرستاران از همین ابتدا!!!!!

این نوع برخورد بر خودمحوری استوار است و اینکه آنچه من می خواه بر آنچه ما می خواهیم تقدم دارد!!!!!

جناب شمس که در ارومیه منتخب اصلی نبوده و در هیات مدیره هم رای نیاورده برای هیچ پستی ، بی توجه به آرای پرستاران و آرای هیات ارومیه در جلسه شرکت میکنند و ......

این یعنی من از پرستاری و پرستاران و هیاتها برترو بزرگترم، یعنی من به شما هیچ توجهی ندارم و اهمیت نمی دهم  شما چه رایی دادید و چه می خواهید!! مهم خودم هستم که باید باشم!!

البته این گفته ها شامل حال برگزار کنندگان جلسه هم می شود و ایشان با دعوت از این افراد کلا انتخابات و احترام به رای پرستاران و احترام به رای هیات مدیره و .... کنار گذاشته اند.

جناب صفری معتقدند وجود آقای شمس برای پرستاری مفید است و قطعا افرادی هم فکر می کنند که وجود جناب مرزابیگی و ... برای پرستاری مفید است!!!!

اینکه از نظر من چه چیزی به نفع پرستاری فقط در برگ رایم باید مشخص شود و بعد باید به انتخاب انجام شده حتی اگر برخلاف نظرم باشد احترام بگذارم. کسانی که از همین الان با  خود محوری و خود رایی برای پرستاری راسا و در خلاف نظر قاطبه ی پرستاری تصمیم می گیرند که البته در جهت تامین منافع شخصیشان است، چگونه فردا می توانند پرچم دار مطالبات باشند؟

لطفا بپذیریم که پرستاری از برخی افراد با تمام توانشان گذر کرده، به خواسته ی پرستاری احترام بگذاریم و پایه های گروه محوری و ضابطه مداری را در پرستاری جایگزین منیتها و روابط دوستانه و ... کنیم.

اگر قرار است که رای گیری شود و بعد رای گیری، منتخبین بر خلاف خواست رای دهنده ها هر کاری دوست دارند بکنند که انتخابات بی معنا می شود!!!!

منتخبین دور اخیر هیاتهای شهرستانها و و بعد از این شورای عالی باید بدانند که کار دشواری پیش رو دارند و قطعا مدام زیر ذره بین ما پرستاران انتخاب کننده هستند و نباید دست از پا خطا کنند!!!

این دوستان فوق الذکر حتی ایادی و مبلغین تیم حذف شده ی آقای میرزابیگی را هم در تیمشان دارند و می فرمایند اگر لازم شد با اینها ایتلاف می کنیم تا رای بیاوریم!!!!!!!

بفرمایید هر کاری میکنید بکنید ، مهم خواسته ی پرستاران است و ما قدمی از آن پا پس نمی دهیم و اگر بناباشد انتخابات شورای عالی عاملی بر سازش کاری باشد که عوامل مهمتر و اغواکننده تر چه نتایجی خواهد داشت؟

ما قطعا در راستای مطالبات پرستاری اهل هیچ گونه معامله و بده بستان شخصی نیستیم و اگر رای نیاوریم و شورای عالی مال همانهایی شود که وزارت دوست دارد بهتر است که همین ابتدای راه رو به معامله و سوداگری بیاوریم!!

امیدوارم این افراد موفق نباشند نهایتا پیروزی از آن پرستاری باشد!!!!!

اجازه ندهید پرستاری شما را هم به میرزابیگی تبدیل کند که هیچ جا جایگاهی بین پرستاران ندارد، به همین سفر اخیرشان به گیلان و شهر رشت بنکرید و عبرت بگیرید .....

به امید بیداری و پیروزی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 13:10



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran