نامه ی پرستاران کرج به وزیر بهداشت

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 391
بازدید کل : 22524
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




نامه ی پرستاران کرج به وزیر بهداشت

جمعه 19 تير 1394


وزیر محترم بهداشت
جناب آقای دکتر  قاضیزاده هاشمی
سلام عليکم
احتراما به استحضار میرساند که جامعه برزگ پرستاری با پیروی از آرمانهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین توجه رهبر فرزانه انقلاب به ارزش و جایگاه پرستاری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در تاریخ 3/ 4/ 1383 خطاب به جامعه پرستاری که متن فرمایشات ایشان به شرح ذیل میباشد:
"فرهنگ جامعه باید اهمیت کار پرستار را بشناسد، باید فهم عمومی جامعه و فرهنگ عام مردم ما این مطلب را به درستی درک کند که برای حفظ سلامتی در جامعه اهمیت پرستاری در طراز اول قرار دارد یعنی اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خودشان را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار به خوبی پرستاری نشود به طور غالب کار ان پزشک یا جراح بی فایده خواهد بود. نقش پرستار بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است، معادل است با نقش یک پزشک ماهر ، بسیاری از این نکته غفلت دارند لذا ان وزن و ارزشی که باید برای پرستاری در نظر گرفته شود از ذهن آنها مغفول میماند و به آن توجه نمیکنند."
 لذا اینجانبا امضا کنندگان نامه ذیل خواستار توجه ویژه وزارت بهداشت به قشر پرستاری بالین میباشیم و پيرو اجراي آزمايشي طرح موسوم به پرداخت مبتني بر عملکرد در بیمارستان ..........(نام بیمارستان محفوظ) پرسنل پرستاری بالین، شاغل در این مرکز خواستار اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و توقف یا اصلاح طرح سراسر تبعیض مبتنی بر عملکرد میباشیم و انتقادات خود را به این طرح به شرح ذیل اعلام میکنیم:
همانطور که مستحضرید در ساير ادارات و وزارتخانهها تفاوت حقوق و دستمزد با در نظر گرفتن کليه عوامل از قبيل مدرک تحصيلي ،مسئوليت ، سابقه خدمت و .. در يک بازه محدود و منطقي ميباشد و به غير ازچند نفر محدود که بالاترين مسئوليت و معمولا بالاترين مدرک تحصيلي و سنوات خدمت را هم دارند و تفاوت دو ياسه برابري نسبت به ميانگين دريافتي سايرين دارند ، بقيه تفاوتهاي چندبرابري ندارند ، در وزارت بهداشت هم تا قبل از برقراري کارانه و هم اکنون هم در ميزان حقوق طبق حکم کارگزيني ، تفاوتهاي غيرمنطقي نبوده است ، سوال ما به عنوان یک کارشناس درمان به نحوه توزیع کارانهها میباشد به نحوي که در توزيع جديد که از محاسن آن حذف اضافه کار بي کارکرد و تشويقي است – افرادي که قبلا اضافه کار بي کارکرد بعنوان حق مسئوليت و از محل درآمد اختصاصي يا بودجه جاري دريافت ميکردند ، اين بار چند برابر مبلغ قبلي را آن هم از محل کارانه سهم پرسنل دريافت مينمايند و آیا اين عين بيعدالتي و ظلم به کارکنان بالین و عادي سازمان نميباشد.
با کمي دقت در نحوه توزيع کارانه بر اساس طرح مبتني برعملکرد در بيمارستانهاي استان البرز  کاملا واضح است که کارانه برخي پرسنل نسبت به قبل تغييري نداشته يا تغيير اندکي داشته است ، عده ديگري کمي بيشتر شده است (در حدود يک ونيم برابر) ، عده ديگري که بيشتر از مسئولين مانند سرپرستاران هستند تا دويا سه برابر و برخي مانند رئيس امور مالي و مدير داخلي بيمارستان ، تا 10 و 20برابر قبل ، افزايش کارانه داشته اند ؛ آيا اين عدالت است؟ آيا اين پرداختها مبتني بر عملکرد فیزیکی آنها و عادلانه است؟ آیا پرستاری که در بالین مشغول به انجام وظیفه است و عملکردش محدود به زمان خاص نمیباشد و شبانه روز و حتی ایام تعطیلات دور از خانواده و جهت انجام وظیفه بر بالین بیماران حاضر میباشد و با توجه باسختی کار بالا و در معرض فرسایش شغلی بودن در قیاس با مسولین ذکر شده از شرایط ویژهای برخوردار نمیباشد؟و نیازمند توجه ویژه و عادلانه نمیباشند؟
لذا اشکالاتی بر این طرح وارد میباشد که ممکن است از نگاه کارشناسان مربوطه بررسی نشده باشد و به شرح ذیل میباشد:
1. افزايش ناگهاني دريافتي برخي از مسئولين تراز اول غير پزشک مانند مدير، مترون و رئيس امورمالي براي جلوگيري از اعتراض ايشان به افزايش تصاعدي دريافتي پزشکان متخصص در طرح تحول سلامت و عدم همراهي با منتقدين.
2. ايجاد شکاف طبقاتي بين گروه پرستاري -به خصوص به جهت انتقادهاي سالهاي اخير ايشان به فاصله دريافتي پزشکان وپرستاران- و دنبال کنندگان اجراي قانون تعرفه گذاري پرستاري و مشغول کردن ايشان به رفع تفاوت دريافتي بين خودشان
3.  پيچيده کردن فرمول توزيع به نحوي که حتي برخي پرسنل مالي هم متوجه آن نميشوند ، مثلا اکثر پرسنل نميدانند که با افزايش 7% به سهم کارکنان ، هزينه اضافه کار جبران نمي شود يعني با حذف اضافه کار و پرداخت در اين قالب در واقع کارانه ايشان زياد نشده است بلکه اضافه کارايشان در همين قالب پرداخت شده است، بدينوسيله اولا بخش مهمي از هزينه اضافه کار از اضافه شدن طبيعي مبلغ ريالي کارانه گروه غيرپزشکي تامين مي شود و ثانيا پرسنل پرستاري نسبت به کاهش تعداد پرسنل حاضر در شيفت و انجام کار بيشتر براي درآمد بيشتر ترغيب شوند و اين يعني انهدام توام سلامت جسمي پرستاران و بهبود بيماران .           
4. طبق قانون مبناي محاسبه نرخ اضافه کار پرسنل ، مبلغ حکم کارگزيني مي باشد که با بالا رفتن سنوات ، آن هم اضافه مي شود ، در اين طرح ارزش سنوات پرسنل در اضافه کاري ايشان و در حقيقت در کارانه و اضافه کار ايشان هيچ تاثيري ندارد
5. عدم همخواني نام اين طرح با واقعيت ، آيا وقعا پرداختها مبتني بر عملکرد فیزیکی ميباشد ؟ به راستي به کدام سنجه ، دريافتي رئيس امور مالي که نهايتا يک نفر کارشناس حسابداري است هفت برابر يک سرپرستار و 14 برابر يک کارشناس پرستاري شده است؟ آیا کار پرسنل پرستاری بالین در قیاس با کار نگهبان بیمارستان یا کار پرسنل اداری همسطح میباشد؟ آن هم پرستاری که در نوک پيکان سازمان و در جبهه اصلي مشغول خدمت بوده است ؟!
6. سابقه کار و سختی کار پرسنل در این طرح در نظر گرفته نشده است و همین امر موجبات نارضایتی پرسنل با تجربه و کاهش انگیزه کاری را فراهم کرده است.
7. طرح مبتنی بر عملکرد علارغم پیشبینیها باعث کاهش انگیزه کاری در پرستاران، اختلاف افکنی بین پرستاران یک بخش، عدم تمایل پرستاران برای اضافه کاری بیشتر و ایحاد شکاف بزرگ بین پرسنل پرستاری و مسولین مدیریتی پرستاری و نارضایتی کامل در پرستاران شده است.
ملاحظه ميفرماييد که تمام جوانب امر طوري درنظر گرفته شده است که جايي براي اعتماد باقي نميگذارد لذا خواهشمند است تا دير نشده  و اجراي اين طرح موجي از اعتراض همکاران را به همراه نياورده ، اجراي طرح متوقف و یا اصلاحات لازم در موارد مطرح شده انجام شود تا به خواسته هاي منطقي جامعه پرستاري توجه خاص و ويژه شود و آرامش به جامعه پرستاری برگشته و باعث ایجاد انگیزه کاری در پرستاران گردد .
رونوشت :
1. دفتر مقام معظم رهبری
2. نهاد ریاست محترم جمهوری
3. ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی البرز
4. نمایندگان محترم مردم کرج در مجلس شورای اسلامی
5.  رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

 



نظرات شما عزیزان:

صوفیا رشیدی
ساعت17:34---25 تير 1394
سلام
قدرت پرستاری در اتحاد است .


ابراهیمی
ساعت9:33---24 تير 1394
ما پرستاران همه باهمیم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 20:21



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran