مصوبه ی شورای عالی؛ زشت یا زیبا؟

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 92
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 430
بازدید کل : 22563
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




مصوبه ی شورای عالی؛ زشت یا زیبا؟

پنج شنبه 6 خرداد 1394

سوئ استفاده از مردم و نیازهایشان همواره در این کشور وجود داشته است.اما دستمایه قرار دادن سلامتی مردم و بیکاری جوانان توامان توسط عده ای که پرستار بوده اند جدید است.

پرستاران را همیشه مدافع حقوق بیماران و مردم دیده ام و اغلب درگیریهایشان با افراد هم سر همین دفاع بوده است، اما فریبکاری اخیر برخی نباید به اسم پرستاران تمام شود.

در اینکه در مراکز درمانی ما برخی امور اولیه ی بیماران را که در شرح وظایف پرستاران نیست و در شرح وظایف کمک بهیاران دیده می شود، اغلب همراهان بیماران انجام میدهند شکی نیست. اما دلیل این موضوع کمبود نیروی کمک بهیار در جامعه نیست که بخواهیم با تربیت و آموزش ده هزار نفر این نیاز را مرتفع کنیم.

دلیل اصلی این مشکل عدم به کارگیری تعداد مناسب و لازم از هر شغل در سیستمهای درمانی است. همانطور که تعداد پرستاران بسیار کم است، در کنار آن تعداد کمک بهیار هم کم است، حتی تعداد منشی در بیمارستانها نیز کم است.

از سالها پیش در سازمانها و تشکلهای مختلف افرادی را به عنوان کمک بهیار با دریافت مبالغی آموزش داده و در نهایت مدرک کمک بهیاری و این اواخر مدرک کمک پرستاری به ایشان داده اند که خود نظام پرستاری هم از این دست اقدامات درآمدهای بسیاری کسب کرده است.

اگر وزارت بهداشت قصد دارد افرادی را به کار بگیرد که کارهای اولیه ی بیماران را که در شرح وظایف کمک بهیار آمده است به کار بگیرد ، همین فردا یک اطلاعیه بدهد  بیش از ده هزار نفر پشت درهای دانشگاهها برای پر کردن فرم صف می کشند.

پس اهدافی جز این در سرشان است که دنبال آموزش دادن به افراد جدیدی هستند.سوالاتی که در ذهن من است شاید در ذهن بسیاری باشد ، لذا می پرسم شاید کسی جواب قانع کننده به سوالات داد:

1- چرا جز معاون پرستاری هیچ کسی از وزارت بهداشت درباره ی این طرح حرفی نمی زند؟

2- چرا اگر وزارت بهداشت قصد دارد این افراد را جذب کند راسا اقدام به ثبت نامشان می کند؟

3- اگر واقعا قصدشان آموزش افرادی برای گماردن بر سرکار به عنوان (عنوان مهم نیست) مثلا کمک پرستار است، چرا شرط سنی برای ثبت نام نگذاشته اند؟

4- چرا برای این افراد شرح وظایف بهیاران را پیشنهاد داده اند که حتی احیا را هم شامل می شود؟

5-آیا تعداد پرستاران با انجام امور اولیه ی بیماران توسط کمک پرستار افزایش می یابد؟یا باری از دوششان برداشته می شود؟ این کارها را که پرستاران انجام نمی دهند و خود آقایان می فرمایند همراهان انجام می دهند.

6- آیا وزارت بهداشت زیر بار مصوبات شورای عالی می رود؟ یا فقط آن بخشهایی از مصوبات را که بر علیه پرستاران است اجرا می کند؟ این ادعا نیست و تجربه نشان داده که حتی از قوانین هم فقط بخشهایی که به ضرر پرستاران باشد اجرا می کنند.

7-چرا در سایت نظام پرستاری این طرح تبلیغ می شود و حتی حرفهای مدیر آموزش شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت را هم به طور مفصل نشر کرده اند؟

8- مگر قرار نیست که این طرح و ثبت نام توسط شرکت خصوصی آقایان اجرا شود؟ چرا پس نظام پرستاری در تبلیغ آن از خود شرکت کوشاتر است؟

9-آیا تعریف رده های پرستاری شامل همین سه رده است؟ پیش از این آیا رده های پرستاری چگونه بود؟

10 اولویت نیازهای مردم کدام است؟ کارهایی که کمک بهیاران یا همراهان انجام می دهند یا کارهاییی که پرستاران باید انجام دهند و به دلیل کمبود شدید نیرو نمی رسند انجام دهند و مردم بابت این سلامتیشان را از دست می دهند؟

11- افزودن یک رده ی اضافی بار مالی سنگینی دارد و این در حالی است که هیچ درآمدی هم نخواهد داشت چرا که بیماریار شرح وظایفش همان شرح وظایف کمک بهیار است و درآمد زا نیست. اگر بپذیریم که کمک پرستار رده ی جدید است و بیماریار همان کمک بهیار است یا برعکس ، یکی از این رده ها اضافه شده است و بار مالی دارد.

12- آیا وزارت بهداشت برای به کار گیری 10 هزار نفر بودجه دارد؟ که می شود سالیانه با احتساب عید ی و پاداش و ....حداقل 200 میلیارد بار مالی دارد.

13-چرا در سایت وزارت بهداشت هیچ خبری و حرفی از این داستان نیست؟

14-فعلا به همین دوازده سوال بسنده می کنم و در ارسالی دیگر اینها رااز منظر خود واکاوی خواه کرد. اگر کسی جواب داد که پاسخهای ایشان را هم درج خواهم نمود.

ضمنا اگر همکاران هم سوالاتی در ذهن دارن پای نوشته ارسال نظر بفرمایند تا به این مکتوب افزوده شود....

 

هی بر خود می زنم که مگر در واپسین مجال سخن

هر آنچه می توانستم گفته باشم، گفته ام؟

- نمی دانم...

این قدر هست که در آوار صدا

در لجه ی غریوخویش، مدفون شده ام

و این

فرو مردن غمناک فتیله یی مغرور را ماند

در انباره ی پر روغن چراغ اش....

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 23:15



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran