مهندسی انتخابات

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 153
بازدید ماه : 389
بازدید کل : 22522
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




مهندسی انتخابات

یک شنبه 3 خرداد 1394

بی گمان یکی از نمادهای اصلی دموکراسی انتخابات است که اگر به درستی اجرا شود می تواند به رضایت عمومی جامعه ی انتخاب کننده و به حمایت انها از افراد  منتخب در سطح گسترده منجر شود.

اما انتخابات نظام پرستاری با توجه به نحوه ی برگزاری و نحوه ی اعمال نظر و نفوذ به نظر می رسد که از انتخابات در واقع به یک نوع از انتصابات می رسد. همانطور که جامعه ی پرستاران معتقد است انتصاب مدیران پرستاری از بالا تا پایین اغلب بر اساس صلاحیتها نبودهخ و افرادی نصب می شوند که سازگاری بیشتری با منافع عده ای خاص (ونه گیرندگان خدمت ) دارند، به نظر انتخابات نظام پرستاری به ویزه در این دوره چنین حالتی پیدا کرده است و مسئولان وزارت بهداشت در تلاش برای مهندسی انتخابات نظام پرستاری در راستای  منافع خودشان هستند که ذیلا به صورت نمره ای (دیجیتال) مورد نقد و نظر قرار می گیرد:

1- تاخیر در برگزاری انتخابات که راسا توسط معاون پرستاری وزیر بهداشت انجام گرفت، گو که ایشان رئیس نظام پرستاری هم اسما هستند. این تاخیر برای خرید زمان و از تکاپو افتادن پرستاران عدالت خواه و خسته و ناامید شدن جامعه ی پرستاری با اعمال فشار در مدت خریداری شده انجام گرفت که البته با درایت و هوشیاری پرستاران خنثی شد و امروز شاهدیم که روز به روز گستره ی عدالت خواهی از نظر جغرافیایی و از نظر کیفیت و کمیت اطلاعات مورد تبادل بیشتر و بیشتر می شود.

2- مهندسی عضویت پرستاران در نظام پرستاری که بر خلاف رویکرد و وظیفه ی اصلی آن بوده به طوری که در اغلب شهرها برای عدم عضویت پرستاران راههای مختلفی پیموده شد مانند بستن در هیاتها، بهانه کردن اینکه نزدیک انتخابات عضویت معنا ندارد، عدم صدور به موقع و سریع کارتهای عضویت نظام پرستاری و....

3- مهندسی کاندید شدن که با دستور به کاندید شدن برخی مدیران پرستاری همراه با وزارت بهداشت که در شهرهای بسیاری به طور هماهنگ در روز آخر ثبت نام کردند و یا تهدید مستقیم افراد شناخته شده یا محبوب نزد پرستاران برای عدم کاندیداتوری ، که هردو دموکراسی در کاندیداتوری را زیر سوال می برد. زیرا افراد باید بدون اعمال فشار در کاندید شدن مختار باشند.

4- استفاده از امکانات دولتی و نیز نظام پرستاری برای تبلیغ گروهی خاص مانند استفاده از سایت نظام پرستاری، سفرهای مختلف با امکانات نظام پرستاری به شهرهای مختلف ،استفاده از امکانات مراکز دولتی برای برگزاری نشستهای تبلیغاتی و....

5- قرار دادن اطلاعات کاندیداها قبل از تایید بدون اجازه ی ایشان در اختیار گروهی خاص.

6- بودن رد یا تایید صلاحیتهای کاندیداها در اختیار تیمی که مستقیم یا غیر مستقیم در  نتیجه ی انتخابات منافعی دارند.

در نظر داشته باشید که هم هیات اجرایی و هم هیات نظارت از پزشکان محترمی تشکیل شده که به طور مستقیم و غیر مستقیم وابسته های وزارت بهداشت هستند .این امر می تواند به رد افرادی خاص که گویا نیاز به دلیلی هم ندارد ویا تایید افرادی خاص منجر شود که به طور واضحی در نتیجه ی انتخابات تاثیر مستقیم دارد.

7- ...........................(ذکر چند نکته را هم به همکاران محترم وا می گذارم)

اما موضوعی که مد نظر پرستاران بوده و هست و از روز اول  همواره متذکر شده اند پیگیری مطالبات قانونی تا حصول کامل بدون کمترین ناامیدی و ... است. اینکه با مهندسی بخواهند انتخابات را به سمت و سویی ببرند که مورد نظر و رای غاطبه ی پرستاری نباشد ، قطعا در مسیر همان اشتباهاتی است که قبلترها منجر به اقداماتی شد که علیرغم قانونی بودن از طرف عده ای غیر قانونی تلقی می شود.

قطعا تنشهای ایجاد شده در اثر یک سلسله اشتباهات و برداشتهای غلط عده ای که سر رشته ی امور را در وزارت بهداشت به دست دارند و بویژه توجیهات غلط مسائل توسط معاونت پرستاری ، دامن زده شده و البته هر روز با تکرار اشتباهات و افزودن فشار و ...و ارائه ی طرحهای من درآوردی پرستار ستیز شدیدتر گردیده است.

آخرین اقدام همانا اقدام به احیای  بهیاری یا شاید بهتر است بگوییم تلاش در سوئ استفاده از عنوان بهیاری بود که با هوشیاری پرستاران عدالت خواه که به گستره ی تمام پرستاران است فعلا با عقب نشینی همراه بوده است.

حرف راست در این باره این است که اگر قصد جایگزینی افرادی به جای همراهان بیمار است همین الان نیروهای آموزش دیده ی بسیاری با عنوان کمک بهیار در جامعه وجود دارند که قبلا با قول معرفی به مراکز درمانی و اشتغال به کار با صرف هزینه دوره دیده اند.

اگر واقعا نیت بعد مالی این ماجرا نیست و افرادی دنبال نهنگ گرفتن از آب گل آلود نیستند، همینها را به سر کار به عنوان کمک بهیار بیاورند.....

از این دست اقدامات غلط بسایر در یک سال گذشته دیده شده که با مدیریت و مهندسی انتخابت به اوج خود رسیده است، لذا پیشنهاد می کنم برای ازبین بردن تنش ، ایجاد تنش دیگر  و ایجاد تنشهای پیدر پی به اشتعال بیشتر منجر می شود و بهتر است با درایت و کیاست با مسائل و واقعیات روبرو شده و از اعملا کارهای خلاف قانون و مطالبات قانونی که به تنشها و چالشهای تازه دامن می زند بپرهیزم.....



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 19:55



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran