پاسخ به یک سوئ تعبیر

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 343
بازدید کل : 22476
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




پاسخ به یک سوئ تعبیر

دو شنبه 20 ارديبهشت 1394

جناب آقای نجاتیان در تاریخ 25 آبان 93 به عنوان قائم مقام سازمان انتصاب شدند والبته در مناظره ی چند هفته قبل دلیل این انتصاب را نبودن افرادی توانمند در شورای عالی برای تصدی این پست ذکر کردند که فایل صوتی ان موجود است. ایشان اخیرا در نوشته ای دلایلی برای سیاسی بودن یا خوانده شدن حق طلبی صنفی پرستاران در وبسایت شخصیشان ذکر کرده اند که بنده عینا از آن کپی می کنم تا در صورت حذف از آن سایت مورد هجمه ی دوستانشان فعالند قرار نگیرم.

(چرا پرستاران را متهم به سیاسی کاری میکنند؟

چند روز است که ذهنم درگیر مسئله اظهار نظر وزير در مورد سياسي بودن بعضي پيگيريهاي پرستاران است و اينكه چرا چنين برداشتي ايجاد شده است و آيا سياسي بودن به خودي خود بد است يا خوب؟

البته ميدانم دوباره از سوي جريان خاص در فضاي مجازي متهم به خيلي چيزها ميشوم كه البته ديگر اين نوع برخوردها و انگ زنيها برايم عادي شده است  ولي مايلم نظرم را بتويسم:

طبق تعريف علماي علوم انساني سياست علم تدبير امور است سیاست در معنای عام هرگونه راهبرد و روش و مشی برای اداره یا بهکرد هر امری از امور، (چه شخصی چه اجتماعی) است. از اين ديدگاه به كاربستن سياست  نه تنها بد و مذموم نيست بلكه ممدوح پسنديده است و همه ما سفارش به آن شده ايم و تعبير ديگر آن تدبير امور است.

ولي آنچه مورد انتقاد است معناي خاص سياست است كه عبارتست از کوشش برای نگهداری یا بدست آوردن قدرت یا کاربست قدرت در جهت هدف‌ها و درخواست‌های گوناگون.

شايد فعاليتهاي مشابه از نگاه بيروني داراي انگيزه هاي دروني مختلف باشند و مثلا صدور يك بيانيه در جهت دفاع از حقوق قانوني يك گروه ميتواند داراي اهداف اصلاحي و يا كسب قدرت و جايگاه اجتماعي باشد.

با اين مقدمه ميخواهم وارد قرايني شوم كه احتمالا به عنوان شواهدي براي تحركات سياسي در بين برخي  پرستاران  مطرح است(خارج از اينكه اين نوع نگرش را قبول داشته باشم يا نداشته باشم)

1-      برگزاري تجمعات مختلف در حالي كه مذاكرات با مسئولين در حال نتيجه دادن بود واين مسئله از تريبونها اعلا م ميشد يكي از نشانه هاست.

2-      نوع سازماندهي تجمعات و سر دادن شعارهاي داراي رنگ و بوي سياسي مثل درخواست استيضاح وزير و فشار بر رسانه ملي

3-      برگزاري انتخابات يك نهاد كاملا سياسي در بحبوحه برگزاري تجمعات و با برجسته سازي بعضي چهره ها ي خاص

4-      سعي در متصل كردن جريان پرستاري  به جريانات معترض در گروههاي ديگر اجتماعي

5-      انجام واكنشهاي انفجاري در مقابل كوچكترين اظهارات مسئولين در مورد مسائل حرفه اي چه مثبت و چه منفي

6-      نقد افراد به جاي نقد برنامه ها

7-      سعي در ايجاد فضاي دوقطبي در انتخابات نظام پرستاري كه  جزو روشهاي شايع در انتخابات سياسي است

8-      ايجاد هياهو در اتفاقاتي كه ميتواند درون سازماني حل شود و دادن ابعاد فراسازماني وملي به آن و  دخالت دادن افراد سياسي مثل فرماندار و نمايتده مجلس در موضوعي كه ماهيتا حرفه اي است.

حال بايد از ديد يك ناظر بيروني به جريانات نگريست آيا پيگيريهاي ما حرفه اي بوده است؟)

 

اما ایشان به منابعشان اشاره ای نکرده اند واینکه تعریف سیاست را از کجا آورده اند؟

لذا بنده از ویکیپدیا که از معتبرترین دانشنامه های دنیاست و بسیار دقیق و علمی تهیه می شود تعریف سیاست را ذکر میکنم:

(سیاست در معنای عام هرگونه راهبرد و روش و مشی برای اداره یا بهکرد هر امری از امور، (چه شخصی چه اجتماعی) است؛ و در معنای خاص اموری است که مربوط به دولت و مدیریت و تعیین شکل و مقاصد و چگونگی فعالیت دولت باشد. کوشش برای نگهداری یا بدست آوردن قدرت یا کاربست قدرت دولت در جهت هدف‌ها و درخواست‌های گوناگون. سیاست به معنای باستانی کلمه، دخالت در امر عمومی و به معنای جدید، شهر مدرن صنعتی است که کنشگرانش به سیستم سازمان دهنده آن مشروعیت می‌دهند.)

البته پیش از هر سخنی باید بگویم که سیاسی بودن اصلا بد نیست تنها بد این است که بر علیه مصالح کشور و ... (سیاسی یا غیر سیاسی) قدم برداری.

اما نظر به تعاریف سیاست می بینید که سیاسی بودن خیلی هم خوب است. اما قصد این نوشته بررسی حرفهای جناب نجاتیان است:

1- اگر مذاکراتی در کار بود و در حال نتیجه دادن، چرا تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است؟ وزیر که بعد تجمع دوم به خبرنگاران گفت 100 نفر که نمایندگان پرستاران نیستند! پس نمی توانید بگویید که ایشان به خاطر این تجمعات که البته تعدادش را شما به خطا 8 مورد ذکر می کنید از برنامه ریزیشان و از نتایج مذاکرات گذشتند! ضمن اینکه ایشان برای حل زیرمیزی بگیری پاداش افزایش تعرفه ها و افزایش درآمد را اجرا کردند پس منطقی نیست که بگوییم درباره ی ما اگر تخلفی کردیم پاداش نمیدادند!!!

ضمن اینکه شما یک مورد شاهد بیاورید که کسی از طرف نظام پرستاری گفته باشد که ما در حال مذاکراتیم و دارد مذاکرات جواب می دهد، حال آنکه نوشته های بنده که تاریخ و ساعت دارد و در وبلاگ موجود است کاملا نشان می دهد که بنده شخصا از اعضای نظام خواستم که اگر سکوتشان معنایی دارد برای پرستاران هم شرح دهند که همه در سکوت محض باشند.

اگر واقعا اینطور بود ، این دوستان می توانستند در همان تجمع اول که هفت آبان بود با اغلام مخالفت خود نسبت به تجمع، به عنوان نمایندگان پرستاری در صحنه حاضر شده و پرستاران معترض را توجیه کنند و دلایل سکوتشان را شرح دهند...

اما ایشان مقابل همه ی پرستاران جبهه گرفتند و اصلا باور نداشتند که پرستاران بتوانند دور هم جمع شوند.

2-شما گویا یا خواب دیده اید یا خواب نما شده اید؛ در این تجمعاتهیچ گونه شعار و ... داده نشد و فقط در تجمع سوم که اتفاقا 3 اسفند 93 بود چند نفری به دلیل توهینهایی که شده بود شعارهایی دادند که بلافاصله به سکوت فراخوانده شدند و این را همه ی حاضرین غیر پرستار و نمایندگان مجلس که در تجمع حضور یافتند قطعا گواهی می کنند و مخاطبین ما نیز که خود حاضرین آنجا بودند این حرف خلاف واقع را به چشم خود دیده اند.

3-این اولین بار نبود که انتخابات یک تشکل برگزار می شد وچهره هایی که می گویید خیلی قبلتر  شاخص شده بودند.واین برگزاری انتخابات نمیدانم چطور می تواند به سیاسی بودن دلالت داشته باشد که اگر اینگونه است اینک برگزاری انتخابات نظام پرستاری هم دلیل بر سیاسی بودن آن است؟ گر چه در این انتخابات چهره های سیاسیتری نسبت به انتخابات خانه ی پرستار کاندید میشوند و شده اند.حال آنکه در خانه ی پرستار فقط اعضای ساده که پرستاران بالینند

4-واقعا در عجبم که از کجا چنین استنباطهایی می آورید؟ لطفا مستند بفرمایید ببینیم با کدام جریان معترض سعی در همبستگی بوده است؟ این واقعا به یک طنز می ماند... ناگفته پیداست.

5-البته که انفجار رخ داده ، اما این انفجار از جهت اظهار نظرهای افرادی که به وظایفشان عمل نکرده اند نبوده، بلکه از بابت پر شدن کاسه ی صبر بوده است. یعنی هر کس به  منتخبین خود اعتراض کند سیاسی است؟ نمیدانم اینها چطور استدلالهایی است؟

6-اتفاقا افراد مورد نقد نبوده و نیستند، پرستاران بسیاری اعضای شورای عالی نظام را نمی شناسند چطور می تواننذ نقدشان کنند، دقیقا نقدها بر عملکردهاست که پرستاری را در یک سیر نزولی از نظر صنفی قرار داه است، طوری که روز به روز از قدرت مدیران آن کاسته می شود و در بخشها پرستار جرات ندارد بگوید فلان کار در شرح وظایفم نیست ولی خدمات بخش و منشی و ... به راحتی جز شرح وظایف کاری نمی کنند. کاسه ی صبر ما از افراد نه، که از عملکردهایشان لبریز شده است.حتی یک مورد هم نمی آورید که گفته باشیم فلانی چرا چگونه است! بلکه همواره گفته ایم فلان عملکرد ناناسب بوده است که نمونه هایش در وبلاگ و وبسایت پرستاران ایران موجود است.

7-هیچ فضای دو قطبیی وجود ندارد. فضا کاملا یک قطبی و مملو از پرستاران خسته و  نا امید است. پرستارانی که دنبال عدالت و رفع تبعیضها هستند. تعدادی از افراد که منافعشان را در خطر می بینند سعی در ایجاد قطب دارند! ضمکن اینکه دو قطبی شدن انتخابات دلیلی بر سیاسی بودن آن نیست. هر انتخاباتی می تواند یک قطبی یا چند قطبی باشد، این برنامه ها و راهکارها و دیدگاهها هستند که قطبها و ائتلافها را به وجود می آورند و این اختلاف سلیقه ها می تواند صنفی یا سیاسی یا ... باشد.

8- از وظایف افراد سیاسی چون فرماندار ونماینده ی مجلس و رئیس جمهور رسیدگی به تمام مسائل جامعه است. اگر کشاورزی به فرماندار مراجعه می کند و شکایتی و گله ای دارد کارش سیاسی است؟   ارجاع مسائل به افرادی که نمایندگان دولت یا ملت هستند نمی تواند دلیلی بر ماهیت سیاسی آن موضوع یا ارجاع کننده اش باشد چرا که از وظایف این افراد رسیدگی به هر نوع امور در ناحیه ی مربوطه است.

ضمن اینکه این کار پرستاران که به وضوح به موضوع سوسنگرد اشاره دارد یک کار خود جوش بوده و اساسا پرستاران به این نتیجه رسیده اند که باید همدل و متحد باشند واین نمی تواند سیاسی باشد چون همبستگی بین این افراد یک موضوع صنفی است و نه سیاسی....

 واما در پایان توصیه ای دارم که جناب نجاتیان چندین مقاله درباره ی مشخصات کارهای سیاسی مطالع فرموده و سپس به مقایسه ی رفتارهای واقعی(نه تخیل آفریده ) پرستارن با این چارچوب بپردازند و در نوشته شان منابع را ذکر کنند.

گرچه کار سیاسی برای بار چندم می گویم که هیچ اشکالی ندارد و نه جرم است و نه گناه....

بارها گفته ام وبار دگر می گویم.........

اما حرف ما این است که شما به شدت با وزارت همگام و هم راستا هستید و این به صلاح جامعه ی پرستاری نیست. همین نوشته ی بی استناد و بی سند شما برای نشان دادن درجه ی اخلاصتان نسبت به وزارت شاهد خوبی است. اینکه از اطلاعات کم پرستاران در رابطه با مسایل سیاسی سوئ استفاده کرده ودلایلی نامرتبط برای اثبات سیاسی بودن اقدامات بکنید.

اما هدف از این تلاش چیست؟ هدف ترساندن پرستاران به طور غیر مستقیم و دور کردنشان از جو همدلی به وجود آمده است که به شدت با منافع عده ای منافات دارد. مگر خواستن اجرای قانون چیز بدی است؟ مگر عدالت خواهی بد است؟ طبق قانون این کشور نباید دریافتی در یک سازمان یا اداره بیش از هفت برابر اختلاف داشته باشد. خود وزیر که قوانین مارا نادیده می گیرد از عدم تمکین تعدادی از همکارانش به قانون به ستوه آمده است.

پیشنهاد می کنم چند کتاب و مقاله درباره ی ماهیت فعالیتهای سیاسی بخوانید وتا نمایشگاه کتاب دایر است سری به آنجاز ده و باتخفیف کتاب تهیه کنید.

به امید تابیدن نور خورشید حقیقت بر قلبهای تمام انسانهای روی زمین .....

پایدار و پیروز باشید..



نظرات شما عزیزان:

امیرعباس
ساعت22:11---25 ارديبهشت 1394
با سلام بخشید از اشتباه اسمی که پیش آمد. منظور م آقای نجاتیان بود که اشتباها تاتاجدینی تایپ شد. بود.
پاسخ:سلام بله اصلاح شد


امیرعباس
ساعت23:37---23 ارديبهشت 1394
باسلام من ازهمان روزیکه وزیرنخبگان تهمت سیاسی بودن را به جامعه پرستاران عدالتخواه زد عرض کردم که جناب تاجدینی ومیرزابیگی جز خیانت به پرستاری کاری برای پرستاران نکرده ونمیکنند. بعداز جریان پرسنل سوسنگرد هم سکوت میرزابیگی و نوشته تاجدینی علنن نشان داد که اینان در راستای خواسته های لجوجانه وزیر علیه پرستاران شمشیر از رو بستند.
اما اینان روسیاهان تاریخ پرستاری بوده ودوره خدمتشان به سر رسیده و دیگر تاریخ گذشته شده‌اند. به امید پیروزی پرستاران عدالتخواه در انتخابات 29 خردادماه
پاسخ:سلام البته منظور نگارنده قطعا آقای نجاتیان است...


لیلا.گیلان
ساعت23:48---22 ارديبهشت 1394
بسیار دقیق ما زمانی که بی عدالتی دیدیم متحد شدیم و هیچ ربطی به سیاست نداره و کاملا صنفی است،اگه جناب نجاتیان بجای شعار و بیهوده گویی عمل میکردند، ما هیچ وقت از وقتمان که باید با آرامش صرف تیمار بیماران کنیم، اینگونه برای متحد شدن و گرفتن حق بر زمین مانده هدر نمیدادیم،،،،،،،مخصوصا با ابلاغ طرح مبتنی بر تبعیض دیگر حرفی برا گفتن نداری جناب نجاتیان، وقت رفتن رسیده شاید تاآخر عمرت در پشیمانی بسوزی چون فرصتهای زیادی را از دست دادی هر چند جز سگی با وفا نبودی،البته در مثل مناقشه نیست

محمد
ساعت4:33---21 ارديبهشت 1394
دزوذ بر صدای واقعی و عدالت طلب پرستاری جناب اقای عمید

الحق که روشنگر خوبی هستید و حواب سرسپردگان و خدذ قروختگان نظام ئزستازی را خوب میدهید.

اما یک نکته

درباره سعاره،، ک اولین دفعه که در تجمع سوم اسفند شعار داده شد جناب اقای شریفی مقدم از حضار درخواست کزدن که شعار ندهند، ولی بعداز ان وطی صحبتهای نمایندگان استانها به تناسب شعار داده شد البته شعارها خودجوش واز طرف خود حمع شروع وادامع میافت وربطی ب لیدرها نداشت

دز هنگام قرایت ااقای شریفی مقدم در رابطه با گیله از صداوسیما جمع حاضر شعار\"صداوسیمای ما خجالت خحالت \"سردادتد

همچنین شعارهای \"وزیر بیاد بشمازه \" و پرستارحمایت نمیشه \"نیز داده شد

ولی شعاری مبنی بر استعفای وزیر داده نشد هرچند دوسه نفر میخاستن که این شعار طنین انداز شود ولی نشد

در ضمن هیچگدام لز شعارهای داده شده سیاسی نبوده و صرفا صنفی بود اگرهم شعاری علیه وزیذ داده میشد هم سیاسی نبود چون طرف حساب پرسناران وزیری بود که ندای حق طلبی انها را نشنیده بود وخود را به کری زده بود(هرچندکه هنوزهم خودرابه کری زده است)

درثانی طبق قوانین برگزتری تجمع که از قبل بیان شده بود ونیز در ذوز تمجع بین حاصرین پخش شده بود قرار نبود شعاری داده شود وتجمع د ر سکوت برگزتر شود ولی در بعضی مواقع وبه دنبال احساسی شدن فضا)یا بهتربگویم حساسیت بوجودامده در ان لحظه (شعارهایی متناسب با ان موقععیت داده میشد.

از غلط های املایی عذر خاهم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: کار سیاسی"پرستار سیاسی",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:51



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran