گپی با گفته های جدید وزیر بهداشت...

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 109
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 447
بازدید کل : 22580
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




گپی با گفته های جدید وزیر بهداشت...

سه شنبه 15 ارديبهشت 1394

وزیر محترم بهداشت هر روز حرفهای تازه ای درباره ی پرستاری میزند که فقط در حد حرف است و به اجار نمی رسد. اما ما همین حرفها را مبنا قرار می دهیم.

ایشان در حرفهای اخیرشان چند نکته درباره ی پرستاری گفته اند که با شماره ذکر و تحلیل واره ای تقدیم می کنم:

1-تا مجلس پول ندهد تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا نمی کنم!!! اولا که جناب وزیر محترم! مگر مجلس برای تک تک برنامه ها بودجه می دهد؟ شما باید در بودجه ی پیشنهادی برای برنامه تان اگر واقعا مد نظر داشتید اجراییش کنید ردیف وپیشنهاد بودجه می دادید. اما اینکه ادعا می کنید 2000 میلیارد بودجه لازم دارد اینطور نیست.

اولا شما چطور به چنین رقمی رسیده اید؟ حتما یک سقفی برای دریافتی پرستار گذاشته اید که این را اعلام می کنید اما مگر در قانون نگفته که بر اساس تعرفه های پرستاری مبتنی بر عملکرد پرداخت شود؟

بنده در چندین نوشته گفتم که 250 خدمت پرستاران هم اینک تعرفه دارد گو اینکه وارد کتاب نشده باشد ولی برای اینها از بیماران پول دریافت می شود مانند انواع تزریقات و پانسمان و نوار قلب وحتی کنترل علائم حیاتی و ... که اینها گرانترین تعرفه های پرستاری هستند. اما برای برخی مانند پذیرش بیمار، شناسایی هویت بیمار و .... در هتلینگ دیده شده است.البته اینها حدود سیصد خدمت هستند که تعرفه های نیم کا و .. دارند.

یعنی شما از کارکرد خود پرستار در حدود 250 تعرفه به خودش در صدی خواهید داد واین بار مالی ندارد. چون از مردم یا بیمه ها دریافت می کنید وهمین الان هم بیمه ها پول این خدمات را دارند می دهند. یعنی این خدمات در سیستم ثبت و در هزینه ها دریافت می شود.

اما برای سایر تغعرفه ها هم باید بگویم که متوسط کارانه ی قبلی پرستاران 250 هزار تومان بود و الان طبق ادعای شما سه برابرش می شود 750 هزار تومان و اگر پرستارانم مراکز دولتی را 100 هزار نفر بدانیم(که در همین حدود هستند) همین الان ماهیانه 75 میلیارد در ماه و حدود 900 میلیارد در سال قرار است دریافت کنند و شما هم (اگر مجدد زیرش نزنید) قرار است از اول مهر ماه نود و سه پرداخت کنید.

پس میبینید که نیمی از آن مبلغ در کیسه تان موجود است و نیم دیگر را هم از مردم میگیرید. کلا زیر یک هزار میلیارد بودجه نیاز دارد این کار و شما هم می دانید و می خواهید از اعتراضات پرستاران به نفع خود بهره بگیرید و از مجلس پول بیشتری دریافت کنید که البته این کار شما ستودنی است وکاش اعضای نظام پرستاری هم از شما این موقعیت شناسی را یاد می گرفتند.

اما جناب وزیر از گفتن این جمله هدف دیگری هم دارند  و آن هم این است که می خواهند توپ را به زمین مجلس بیاندازند. ایشان چون حرفی برای گفتن ندارند و مطالبات پرستاران را کاملا حق می دانند حاضر به رویارویی با نمایندگان پرستاری در مجلس نشدنداما اینک می خواهند به پرستاران بگویند که تقصیر عد اجرای قوانین شما به گردن مجلس ات وبیمه ها است و ..

البته ایشان بارها اثبات کرده اند که زور شان از مجلس بیشتر است، چرا که هم به کمیسیون اصل نود قول داده بودند تعرفه گذاری را اجرا می کنند وهم اخیرا به کمیسیون بهداشت قول داده اند دو ماهه مشکل را حل کنند، اما هر بار زیر قولشان زده اند و کسی هم نتوانسته بگوید بالای چشمت ابروست....

2-درباره ی افزایشها هم قطعا یک فرافکنی کرده اند در حرفها گفته شد سیصد درصد افزایش داشته که خودتان هم همین را می گویید: 3 برابر شدن یعنی سیصد درصد افزایش...زایمان طبیعی را هم گفتند سیصد و شصت درصد افزایش داشته نه سیص برابر....که این هم همان گفته ی همینجای خودتان است. و اینکه می فرمایید در شهرستانها زیر میزی نداریم و در تهران هم کم شده سندی ندارد چون پایش زیر میزی گیری چگونه انجام می شود؟ مگر همه اطلاع می دهند؟ از این بگذریم چون بحث ما نیست..

3- متاسفانه خوشحالی مردم هم فقط در حرفهای شماست. مردم از چه چیزی بیاد خوشحال باشند؟ شما اینقدر در رسانه ها گفتید و می گویید و منتقدان را کوبیدید و قلع و قمع کردید که ....بگذریم این هم بحث ما نیست.

4-در پایان می خواهم بگویم که شما مدام می فرمایید این کارها سیاسی است، جناب وزیر باور کنید ما هیچ قصد و غرض سیاسی نداریم و فقط دنبال مطالباتمان هستیم. اما مشکل از شماست که حاضر به حرف زدن با ما نیستید رودر رو ، شاید شما از نزدیک می توانستید مارا هم روشن کنید که کجای کار چه کسانی اهداف غیر صنفی دارد؟ شاید هعم حق باشما بود؟ (مثلا) لااقل تلاش می کردید بقیه را روشن کنید و سره را از ناسره جدا می کردید ولی هرگاه با پرستاران مواجه می شوید تند برخورد می کنید و ....خاصیت مقام نقد است. عملکردها را نقد می کنند و جواب می خواهند. برآشفتن و پرخاش کردن دلیل بر نداشتن توجیه مناسب است.

بگذریم ولی خواستن اجرای یک قانون گردن کلفتی و زور گویی نیست بلکه اجرا نکردنش این طور است.

در مقابل مجلس و یک صنف که حقانیتش را حودتان هم جار می زنید ایساتدن زور گویی است...

حرف بسیار است اما شما که گوش شنوایی برای حرف حق که خلاف نظرتان باشد ندارید پس من هم زبان در کام میکشم. به امید باز شدن قفل این تردیدها با کلید تدبیر رئیس جمهور محترم...



نظرات شما عزیزان:

نرگس
ساعت15:07---16 ارديبهشت 1394
رییس جمهور هم هیچ کاری نمیکنه ، وگرنه تا بحال باید یه فکری میکرد....

صوفیا رشیدی
ساعت11:37---16 ارديبهشت 1394
سلام
متاسفم برای وزیری که برای فرار از مسولیت خود و توجیه بیعدالتی بوجود آورده در سیستم پرداخت درمان ، به پرستاران آنهم قشری که پایه درمان است برچسب سیاسی میزند !
متاسفم برای وزیری که وقتی نمایندگانمان میخواهند مشکلات و مطالبات ما را با وی در میان بگذارند با بهانه فرصت نداشتن ؛ نمایندگانمان را نمیپذیرد !
متاسفم برای وزیری که خود را شاگرد اول کابینه میداند ولی منطق را نمیشناسد !
با عدالت آشنا نیست ! حرف حساب نمیداند !
متاسفم برای این وزیر


غلامرضا قدمی
ساعت8:56---16 ارديبهشت 1394
با سلام

جناب وزیر محترم ، شما چطور توانستید یک شبه کتاب تعرفه پزشکان را عوض کنید ، کدها را افزایش دهید ، از محل سهم وزارت بهداشت از هدفمند یارانه ها ، بودجه آنرا تامین کنید و بیمه ها را هم همراه کنید اما برای پرستاران ، مجلس باید پول بدهد ؟!

اگر این پول هدفمند را میشد برای تعرفه هزینه کرد پرستاران به دو دلیل ارجح بودند اول اینکه درآمد خیلی کمتر دارند و به این پول مجازتر میباشند و دوم اینکه قانون تعرفه و کتاب آنها چند سال جلوتر از این کتاب شما تصویب شده بود ، الان هم نیاز به پول جدید نیست ، با توجه به افزایش سه برابری ضرایب تعرفه پزشکان ، کمی از مبلغ ضریب ایشان کم کنید و برای گروه پرستاری تامین اعتبار کنید ، فوق فوقش دوستان نخبه شما یک سفر خارجی کمتر میروند ، اتفاق دیگری نخواهد افتاد مطمءن باشید ..


ساناز جلالی
ساعت8:17---16 ارديبهشت 1394
عالی بود جناب عمید

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: تعرفه های پرستاری"قانون تعرفه گذاری" خدمات پرستاری",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 23:55



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran