غیرت پرستاری جوشید.....

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 22481
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




غیرت پرستاری جوشید.....

سه شنبه 15 ارديبهشت 1394

یادم می اید در سال هفتادو یک در بخش جراحی عمومی بیمارستان شفیعیه ی زنجان کار می کردم ، رئیس وقت بیمارستان جراحی بود به نام دکتر مقیمی اهل شهر ابهر بود و در بخش جراحی مریض بستری می کرد.

سرپرستار بخش آقای جوانی بود به نام ملکی (گمانم مجید)، که مرتب شکایت همکاران را مبنی بر عدم نظم در ویزیتهای پزشکان و جمع نشدن بخش در شیفت صبح می گرفت و نهایتا تصمیم گرفت برای ویزیت پزشکان ساعت تعیین کند وبرایشان ویزیت را قبل از ساعت 10 صبح تعیین کرد. همه را به نام و مشخصات می نویسم که نگویند دروغ نوشته ام. به خاطر دارم یک روز دکتر مقیمی رئیس بیمارستان به دلیلی دیر رسیده بود برای ویزیت، آقای ملکی زیر بار نرفت و گفت نمی توانیم ویزیتها را جمع کنیم و کار بیماران می ماند. نهایتا بعد از کش و قوس زیاد رئیس بیمارستان از خدمات بخش خواست پرونده های بیمارانش رابالای سر بیماران بگذارد و ... از ان به بعد کلا مشکل حل شد....

اما آیا امروزه سرپرستاری که نه! مترونی می تواند با یک رزیدنت (رئیس بیمارستان پیشکش) چنین رفتاری بیمار -محور داشته باشد؟

ولی گویا دیگ غیرت پرستاران هم از خوزستان جوشیده است و شرایط را بر نمی تابند وباید حق حاکمیتی پرستاران در شغل خودشان منبعد به رسمیت شناخته شود.

قضیه از این قرار است که مترون بیمارستان شهید چمران سوسنگرد تصمیم می گیرد سرپرستار (شاید هم سر ماما ی) بخش زایمان را بنا به عللی که خودش میداند و به رئیس بیمارستان توضیح داده قطعا، با هماهنگی رئیس بیمارستان با یک مامای دیگر جابجا کند، اما مسئول قبلی وقتی حکم جدید را دریافت می کند به رئیس شبکه ی بهداشت و درمان آن شهرستان پناه می برد که از بد حادثه از آشنایان ایشان بوده است و ماجرا را به بزرگتر خودش می کشاند.

رئیس شبکه در بیمارستان بدون به رسمیت شناختن اختیارات مدیریتی مترون و رئیس بیمارستان، در این مرکز حاضر و دستور می دهد که وی به سر کارش برگردد و ...... مترون اگر موافق نیست عوض شود.......

مترون هم زیر بار نمی رود و استعفا می کند و در حرکتی بسیار نایاب (نایابتر از اقدام مترون شجاع و قهرمان) تمام سرپرستاران و سوپروایرهای آن مرکز استعفا می دهند.....

اینک از کل پرسنل آن بیمارستان انتظار می رود که هیچ کس زیر بار این ننگ نرود و مسئولیت قبول نکند تا بدانند این گردن -کلفتها که پرستاری تغییر کرده و همبستگی پرستاری و همدلی در پرستاری شعار نیست.

متاسفانه این مورد که با شجاعت مثال زدنی  مترون و کادر مدیریتی پرستاری شاید برای اولین بار رخ داده ، بارها و بارها تکرار می شود  و اصلا می توان گفت که درد اصلی پرستاری همین فشار از بالاست.

نداشتن حق حاکمیتی در حوزه ی شغلی است . نداشتن امنیت شغلی به دلیل اعمال نفوذ عده ای خود محور و زورگو است.

من به نوبه ی خودم این حرکت را نقطه ی عطفی دئر تاریخ پرستاری میدانم و آن را در خاطرم ثبت می کنم و نام افرادی را که چنین اقدام غرور انگیزی را رقم زده اند در تاریخ پرستاری ثبت می کنیم تا بعدها همه بدانند که اعتلای پرستاری از کجاها به کجاها قد کشید و ...قطعا به درختی ستبر تبدیل خواهد شد.

زهی عشق ، زهی عشق ، که ماراست خدایا!                      چه خوب است و چه نغز است و چه زیباست خدایا!



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: درگیری پرستارن در سوسنگرد"اعمال قدرت رئیس شبکه" اختاف در بیمارستان چمران سوسنگرد,

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 18:53



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran