اولویتهای مطالبات پرستاران از نظر خودشان

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 346
بازدید کل : 22479
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




اولویتهای مطالبات پرستاران از نظر خودشان

یک شنبه 13 ارديبهشت 1394

بر اساس هرم نیازهای مازلو نیازهای انسانها به پنج بخش تقسیم کی شود. از قاعده به راس هرم که نگاه کنیم به ترتیب از پایین به بالا 1-نیازهای فیزیولوژیکی 2-نیازهای امنیتی 3- نیازهای اجتماعی 4-نیازهای احترام 5- نیازهای خود شکوفایی را میبینیم. البته این هرم به شکلهای مختلف و هفت سطح هم دیده می شود اما کلا نیازها به دو بخش نیازهای اساسی و نیازهای متعالی تقسیم می شود. در هر سطح از این هرم موارد مختلفی قرار دارد اما بحث ما این است که این نیازها باید از قاعده به راس برآورده شود.یعنی ابتدا باید نیاز های فیزیولوژیک انسان تامین شود تا بتواند دنبال برآوردن نیازهای امنیتی خود و دیگران باشد و....

بر این اساس به نظر من مطالبات پرستاران را می توان به دو بخش مطالبات اساسی و مطالبات متعالی تقسیم کرد. درست است که اهمیت مطالبات متعالی بسیار زیاد است ولی بدون برآورده شدن مطالبات اساسی رسیدن به آن نقطه میسر نیست.

لذا میتوان این طور گفت که نیازهای اساسی فوریتی تر هستند. نیازهای اساسی پرستاری به دو بخش کوتاه مدت و بلند مدت از نظر نیاز به پیگیری و اجرا تقسیم می شود در این مطالبات گرچه هدف اصلی بهبود معیشت پرستاران نیست ولی بدون بهبود معیشت  رسیدن به سطوح بعدی عملا امکانپذیر نیست.

طبق نظر سنجی در چند گروه صد نفره و دویست نفره و نیز یک گروه نهصد نفره که با مشارکت کلی صد نفر به انتها رسانده شد (از ابتدای شروع این نظر سنجی بنا بر بررسی صد نظر ابتدایی بود گرچه کل نظرات در یک نوشته ی مجزا به طور کامل مورد نقدو بررسی قرار خواهد گرفت)اولویتها به این شکل از طرف پرستاران تعیین گردید:

1-پیگیری اجرای کامل تعرفه گذاری خدمات پرستاری

2-اجرای کامل قانون مشاغل سخت و زیان آور

3-اصلاح نحوه ی انتخاب مسئولان حوزه ی پرستاری از اعضای هیات علمی دانشکده ها تا مدیران پرستاری مراکز و سوپروایزرها و ...

4-کم کردن از کارهای نوشتاری غیر ضروری و غیر مرتبط با پرستاری .

5- تامین نیرو در حد استانداردها و کاهش فشار کار

6- ایجاد تغییر نگرش پرستاران و نیز مردم به پرستاری و معرفی پرستاری علمی

7-حذف اصطلاح دستورات (اوردر) و جایگزین کردن  تجویز

8- قراردادهای غیر رسمی و شرکتی از پرستاری

9-........ ادامه دارد و از ارادامه ی نظر سنجیها تا هزار نفر استخراج خواهد شد و با بررسی کامل ارائه می شود.

همانطور که دیده می شود اغلب مطالبات از دید خود پرستاران مطالبات مرتبط به معیشت است ، گرچه شاید  در دل این مطالبات بتوان گفت که خواسته های متعالیتر هم نهفته است اما اگر به جمله بندیهای همکاران که موجود است دقت کنیم بیشتر قصد معیشت بوده است. والبته این کگاملا طبیعی است که ابتدا هر کس دنبال برآورده کردن سطح اول نیازهایش و ساختن پله ی اول باشد.

بسیاری از پرستاران معتقدند که نباید تمام حقوقمان را یکجا مطالبه  کنیم و باید بر اساس اولویتها از دولت بخواهیم یکی یکی و به مرور زمان حقوق پامال شده مان را اجرایی کند!!!!!

این از نجابت و درک و فهم بسیار بالای پرستاران و سازگاری و از خودگذشتگیشان حکایت دارد. اینکه کار مردم را به بهترین حد توانشان انجام میدهند هم گواه این ادعاست. اما با این همه سازگاری پرستاران، وزارت حتی یک قدم هم نمی خواهد به سمت پرستاران بردارد و مرتب در حال گریز از ایشان است.

حتی در ماههای اخیر فشار بر پرستاران از چند جهت افزایش یافته تا آنها را به ناامیدی و پذیرش شرایط تبعیض و ظلم موجود برگرداند. کاش گوش شنوایی این حرف را بشنود که دیگر پرستاری در حال پوست اندازی است، پرستاری در حال خروج از پیله ی خود بافته است و دیدگاه پرستاران به حقوق ومادی و معنوی و نیز شغلشان از جنبه های مختلف بسیار تغییر کرده است و روز به روز این تغییرات و این آگاهی  دامنه ی وسیعتری به خود می گیرد. لذا پیشنهاد من به وزارت محترم بهداشت این است که نیت خیر خود را به پرستاران نشان دهد.

ایجاد تنش بیشتر، به ضرر مردم خواهد بود و قطعا در هر نزاعی هر دو طرف آسیب می بینند. لذا بابرگزاری بی تنش انتخابات ، بااین نوشته و با این فراخوان برای تعیین اولویتها تلاش داریم برای تیم جدید روی کار امده مسیری مشخص کنیم و مستمر و پیگیر خواهان پیگیری مطالباتمان با اولویتهای تعیین شده باشیم.

قطعا در این مسیر هر حمایتی که افراد منتخب بخواهند دریغ نمی کنیم ولی در قبالش کار می خواهیم ؛ کار درست در مسیر صحیح، لذا دوستان و همکاران محترم در بخش ارسال نظر یا نظرات ، اولویتهای خودشان را پای همین نوشته ارسال کنند تا مستندسازی شده وتحویل تیم منتخب جدیدی شود. از تمام ارسالها پرینت گرفته شده و مورد تجزیه و تحلیل دقیق آماری قرار گرفته و در دسترس همه ی دوستان قرار خواهد گرفت.

با امید به مشارکت فراگیر همکاران معظم و محترم و زحمت کش و......



نظرات شما عزیزان:

اسكراب اتاق عمل خصوصي بامدرك كارشناس مامايي
ساعت20:38---13 ارديبهشت 1394
سلام تشكراززحمات اقاي عميد.خواهش ميكنم به جاي كلمه پرستار كلمه اي استفاده شود كه شامل همه افراد كادر پيراپزشكي باشد ودرجهت احقاق حقوق انها هم كارشود تا انها هم مشاركت بيشتري داشته باشند.ازجمله ازمايشگاه ماماها رايولوژي و...
پاسخ:سلام، خوب ما همیشه گفتیم منظور از پرستار کل تیم پرستاری است ولی چشم! اگر واژه ای در نظر دارید بفرمایید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: مطالبات پرستاران"اولویت بندی مطالبات" اولیوتهای پرستاران",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 12:6



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran