چالشهای پیش روی انتخابات دور چهام نظام پرستاری

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 22500
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




چالشهای پیش روی انتخابات دور چهام نظام پرستاری

پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394

با نزدیک شدن به زمان انتخابات، تغییر مواضع هم بیشتر شده و باز هم سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت. اما اخیرا برخی از اعضای قبلی که اتفاقا منافعشان را در خطر میبینند سعی در القای خطی ویژه برای انتخابات پیش رو هستند اما آنچه اهمیت دارد آگاهی پرستاران و مشارکت آگاهنه است .

افراد می آیند و می روند و نظام سر جای خودش هست. اما اخیرا برای مهندسی بهتر انتخابات در فضاهای مجازی که قبلا وایبر مایبرش می خواندند مدیر روابط عمومی که البته از ورز اول هم به اتفاق تعدادی از دوستان حضور داشتند وبا نامهای مختلف مطلب می نگاشتند، این بار به نام خود سعی در تحریف نظرگاه پرستاران از واقعیتها به خیالات خودشان دارد.

ایشان در متنی با عنوان آفتهای انتخابات نظام پرستاری با وجودی که در مقدمه به درستی به مشارکت بالا به عنوان نشان بالندگی صنفی اشاره کرده اما در ادامه به بیرهه می رود.

1- از اول جریان جنبش عدالت خواهی که بسیاری از فعالان آن حتی یک لحظه هم هوای انتخابات در سر نداشتند و بسیاری از افراد اصلا شرایط کاندیداتوری را تا روز آخر نداشتند، وفقط برای اعتلای صنف خود تلاش می کردند و می کنند از طرف وزیر متهم به سیاسی کاری شدند و امروز میبینیم که جناب لک که مدیر روابط عمومی نظام پرستاری است در راستای سخنان مکرر وزیر محترم به سیاسی خواندن این تلاشها که همه از صنفی بودنش اطمینان دارند، اشاره می کند.

این جملات در راستای این گمان که پرستاران از کلمه ی سیاسی می ترسند با روانشناسی ویژه ای بیان می شود اما هرگز انتخابات صنفی پرستاری سیاسی نبوده و نخواهد بود.

2- اما درباب غلبه ی احساس بر برنامه باید بگویم که کاندیدهای جدید را به شعارها و برنامه هایشان می سنجند ولی افراد منتخب قبلی را به عملکردشان، چرا که اگر برنامه ای داشتند اجرایی می کردند اما مشکلات را که همه می دانند ، مهم برنامه ی کاندیداها برای رفع مشکلات پرستاری است.

این هم که نظام پرستاری قدرت اجرایی ندارد درست نیست و هر تشکلی قدرتش را  از برنامه ها و توانمندیهای هیات مدیره و مدیرانش در سایه ی حمایتهای بی دریغ اعضایش می گیرد. وقتی مدیران ضعف داشته و برنامه ای برای پیشبرد وتعالی صنف نداشته باشند اعضا کم کم منفعل شده و به تشکل صنفیشان بی میل می شوند. چیزی که هم اینک در پرستاری قابل رویت است و مشارکت موجود کنونی مرهون جنبش عدالت خواهانه و خود جوش پرستاران است.و گرنه در بسیاری از شهرهای بزرگ تعداد کاندیداها به هیجده نفر نمی رسیودو اغلب هیاتها می بایست تعطیل می شد.

3-در تمام انتخابات که به صورت گزینش چند نفره برگزار می شود یعنی باید چند نفر انتخاب شوند همواره دیده شده است که لیستهای گروهی  داده می شود.این رویه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات صنفهای مختلف به وضوح دیده می شود و این روش به حذف شایسته ها منجر نمی شود بلکه به انتخاب تیمی هماهنگ و قدرتمند می انجامد. گرچه در این دوره هنوز رسما از جایی لیستی ارائه نشده است ولی ارائه ی لیست کاملا به برنامه -محور بودن کمک می کند و اینکه تیمی بتواند برنامه هایش را پیاده کند و تیمهای بیرون مانده باید مدام منتخبین را تحت نظر داشته ، ضمن حمایت از ایشان اشتباهاتشان را ذکر کرده و در صورت خروج از مسیر به استیضاح و ... اقدام کنند. این رویه یک روش متعالی و پیش رفته است و کسی نمی تواند آن را که در همه جای دنیا اجرا می شود زیر سوال ببرد. تا کنون انتخابات نظام پرستاریبا پراکندگی اهداف و نظرات و جغرافیا و ... بوده ، و متاسفانه روز به روز شاهد پس رفت پرستاری در زمینه های اداری و شغلی (نه علمی) بوده ایم و هستیم.

قطعا پراکندگی جغرافیایی کمک شایانی به فرگیر بودن تصمیمات و...... می کند ولی انتخاب افراد از طیفهای مختلف می تواند به شدت بر اثرگذاری تشکل صدمه بزند. با تمام این تفاسیر تصمیم نهایی را رای دهنده ها که در این مورد همه تحصیل کرده و آگاهند می گیرند و همه باید بر این انتخاب احترام بگذارند. 

سیستم حاکم فعلی بر نظام هم باید اجازه دهد که انتخابات در کمال آرامش خیال و در کمال آزادی اندیشه و رای برگزار شود تا برخورداری از مزایای داشتن یک تشکل صنفی به دندان پرستاران نیز مززه کند.

اختلافات موجود بین رئیس سازمان و برخی اعضای شورای عالی که از حد اختلاف نظر گذشته و به استعفا و ... انجامید گواه این گفته هاست.

4-قطعا کسی نمی تواند خورشید را کتمان کند، همانطور که دوستان نمی توانند مواضع قبلیشان را که در حافظه ی رسانه ها ثبت و ضبط شده کتمان کنند(باور کنید اینطور نبود زیر همه می زدند)، کسی هم نمی تواند دستاوردهای گذشته را که قطعا ثبت شده انکار کند اما نقد این دستاوردها می تواند درباره ی توانمندی افراد حاکم قضاوت را راحت کند.

تجمیع آرا بین اغلب پرستاران درباره ی به بیراهه رفتن منتخبین دور سوم نظام پرستاری  وحتی به گواه بسیاری از اعضای شورای عالی نیاز به اثبات ندارد و بیشتر اعضا معتقد به بی دستاورد بودن ور سوم نظام هستند و اغلب انتقادها هم بر همین دوره است.

گرچه اگر کسی حاضر باشد حضوری درباره ی سایر دستاوردها هم می توان کلی مطلب گفت و نوشت ولی عمده دستاورد 12 سال نظام پرستاری همان یک بند قانون بهره وری کارکنان بالین بوده است و البته تصویب قانون کاملا اجرا نشده ی  تعرفه گذاری خدمات پرستاری....

قطعا کسی که به خودش ایمان دارد از نقد نمی ترسد و ذات مسئولیت بر نقد پذیری و جوابدهی استوار است. اگر پاسخی به نقدها داشتید بفرمایید: این گوی و این میدان ،

اما درباره ی برنامه ها: الان وقت اعلام برنامه نیست گرچه لابلای همین نقدها و حرفها تا حدودی برنامه ها را می توان دید ولی ارائه و تفسیر برنامه ها برای کاندید ها بعد از شروع زمان قانونی تبلیغات امکان پذیر است. مگر اینکه در قالب یک مناظره یا نشست  و...تعدادی از گروههای درگیر به اظهار نظر و برنامه بپردازند.

امیداوارم بیش از این پا روی پای هم ننهیم و بپذیریم که همه حق انتخاب، حق نقد(حتی غیر منصفانه)،حق انتخاب شدن و انتخاب کردن و... دارند. پس به صرف اینکه ما قبلا بارها انتخاب شده ایم نباید حقوق دیگران را ندیده بگیریم. برای آرای داده شده که احترامی قایل نبودیم و مقابل موکلینمان ایستادیم. لااقل برای آرای نداده احترام قایل باشیم..............



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: انتخابات پرستاری" انتخابات نظام پرستاری" نظام پرستاری",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 15:47



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran