برداشتهای من از مناظره ی رو در رو

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 109
بازدید ماه : 345
بازدید کل : 22478
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




برداشتهای من از مناظره ی رو در رو

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394

سلام دوستان!

در گفتمان رو در روی دو طیف انتخاب شده توسط بسیج جامعه ی پزشکی حقایق بسیاری روشن شد.

جناح حاکم بر نظام پرستاری از استخدام 23 هزار نفر پرستار در سال 89 به عنوان دستاوردی بزرگ یاد کرد حال آنکه در همان سالها همه اطلاع دارند که رئیس جمهور وقت چقدر مقابل همه ایستاد و استخدامهایی بسیار در تمام ارگانها و ادارات (به غلط یا درست) انجام داد.

ایشان فرمودند که ما در روشها اختلاف داریم و بنده همانجا گفتم که ما نه تنها روشهای نظام را نمی پسندیم بلکه میبینیم که مسیر حرکتی این روشها به سمت منافع پرستاران و مردم نیست و این را می توان از اوضاع کنونی جامعه ی پرستاری و خدماتی که مردم دریافت می کنند به سادگی برداشت کرد.

در توجیه قبول معاونت پرستاری توسط رئیس سازمان نظام پرستاری توجیهاتی داشتند که شاید اول با این فکر که می توان از این موقعیت بهره برداری کرد و نیز اعضای شورای عالی موافق بودند قابل پذیرش باشد اما از هر ججای ضرر برگردی منفعت است، وقتی دیدند که این چنین نیست باید از یکی از سمتها استعفا می دادند و حتی اعضای شورای عالی هم متوجه این اشتباه شدند.

جناب نجاتیان در توجیه عدم استعفا از معاونت فرمودند که اگر استعفا داده می شد معاونت پرستاری حذف می گردید!!!!!! البته همین حرف قطعا قابل پذیرش نیست و مگر معاونت پرستاری برای جناب میرزابیگی نوشته شده است؟

از طرفی ایشان اگر واقعا این دغدغه را داشتند می توانستند از ریاست سازمان نظام پرستاری استعفا دهند، که البته توججیه این حرف بیشتر به جوک (نه طنز) می ماند، توججه بفرمایید:

کسی نبود رئیس سازمان شود!!!!!!!!! این عین جمله ی آقای نجاتیان است!!!!!

کسی نبود رئیس سازمان شود!!!!!!!

یعنی در پرستاری قحط الرجال است و تنها پرستار قابل این کشور جناب میرزابیگی است!!! از طرفی چرا باید قائم مقام شخصی از شهر مشهد و از دوستان نزدیک رئیس باشد؟ مگر جناب قدسیان، شریفی مقدم  وشمس و .... نبودند؟

البته ایشان اشاره کردند که به آقای جعفری و آقای شمس پیشنهاد شد ولی قبول نکردند!! خوب گویا جناب نجاتیان اطلاعه ندارند که شورای عالی و رئیس شورای عالی از رئیس سازمان مقامی بالاتر است، چطور از رئیس شورای عالی می توان خواست که قائم مقام پست پایین تر شود؟

از طرفی حرف ما انتخاب قائم مقام نبود و استعفا گفتیم. قطعا شورای عالی می توانست فردی را از بین خود انتخاب کند اما ترس معاون وزیر این بود که نکند رئیس نظام انتخابی همراه و همصدای پرستاران باشد که در این صورت کار وزارت بیخ پیدا می کند.

اما با انتخاب جناب نجاتیان هیچ تغییری در سازمان رخ نداد. چرا که ایشان کاملا از معاون وزیر و بالتبع از وزارت حرف شنوی کامل دارند. در برنامه گفنگوی ویژه ی خبری به وضوح هماهنگی این عزیزان به اثبات همه رسید.

ضمنا در سال اخیر و از روزی که رئیس سازمان معاون وزیر شد (24 دیماه 92)تمام مواضع سازمان هم راستا با وزارت بهداشت شد.اگر به حرفهای زده شده ی  وزارت نشینان و سپس جناب میرزابیگی و نجاتیان و ... دقت کنید همه در یک راستا بودند و حتی مدتها سایت نظام پرستاری را که باز می کردی گمان می بردی در سایت وزارت بهداشت هستی!!!!!

قدمها کاملا هوشمندانه برداشته می شود و ما خواب تشریف داریم. ابتدا به بهانه ی کمبود پرستار ، پرستار شرکتی راه می اندازند، حال انکه بیشترین نیاز در همه جا نیاز به پرستاران است و اولویت هم با سلامتی مردم است. چرا سایر ادارات را شرکتی نمی کنند و پرستاری شرکتی میش ود؟

بعد باز هم به بهانه ی کمبود نیرو تربیت بهیار را احیا می کنند!!! و البته مجددا قراراداد شرکتی به جای استخدامی تمدید می کنند. این قدمها در راستای هیات امنایی کردن بیمارستانها و سپردن امکانات دولتی به پزشکان است چرا که اعضای هیات امنای بیمارستانها مانند تمام رده های مدیریتی از پایین تا بالا در اختیار ایشان است.

میبینید که قدمها در کدام مسیر برداشته می شود و نظام پرستاری سکوت اختیار کرده!!

کنار رودخانه هیاهویی است

انگار کسی را از آب گرفته باشند

          -که خود را به امواجج رود سپرده-

و من سکوت کرده ام

تا ماهی قرمز کوچک

سر قلاب تورا گاز بگیرد.......

در این وانفسای اوضاع پرستاری متاسفانه پرستاران هم آگاهی خوبی نداند و بیشتر مشغول آمد و شد بین بیمارستانهای مختلفند تا شرمسار بانکها و ضامنین و در نهایت و آخر سر خانواده و اهل و عیال نباشند.

اگر انتخابی درست انجام پذیرد و بعد نظارت بر انتخاب شده ها توسط یک تیم مجزا مدام باشد قطعا نیاز نیست پرستار در بیمارستان خصوصی با یک میلیون تومان کار کند1

قطعا لازم نیست پرستار در مراکز دولتی با صد هزار تومان کارانه یا پرکیس کار کند!!

مطمئن باشید که حق پرستاری از درآمد مراکز خصوصی و دولتی بیش از اینهاست.

چشمها را باید شست

 جور دیگر باید دید....

نظرات شما عزیزان:

صوفیا رشیدی
ساعت20:21---1 ارديبهشت 1394
درود بر استاد شریفی مقدم و آقای عمید , شما سرمایه های پرستاری هستید امید که بتوانیم در این راه سرباز کوچکی در رکاب شما و خدمت جامعه پرستاری و بالطبع مردم کشورمان باشیم . درود بی کران بر شما .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 11:25



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran