کند و کاوی در انتخابات

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 367
بازدید کل : 22500
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




کند و کاوی در انتخابات

سه شنبه 1 ارديبهشت 1394


سه گام تا انتخابات
با سلام خدمت تمامی همکاران محترم
اینک که گام به گام به انتخابات نظام پرستاری نزدیک می شویم بد نیست  مسیر گذشته ، حال و آینده نظام صنفی خویش که نه سرنوشت خویش را مرور کنیم
گام اول : ( گذشته )
با کندوکاوی کوتاه دراینترنت  وقایع و رخدادهائی که از انتخابات دوره قبل تا این زمان بر سرپرستاری گذشته است را می توان به راحتی مرور کرد .
ومن و شما به خوبی می توانیم قضاوت کنیم که سال گذشته و بخصوص 6 ماهه دوم آن فصلی طلائی در این سالها بوده است  به مدد شبکه های اجتماعی و درسایه توجهات خاص وزارت بهداشت تکثر گرائی که سالها موجبات درد و رنج جامعه پرستاری را فراهم نموده بود و در سایه آن گروهی خاص با استفاده از سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن هر روز بر درد و رنج این گروه با قوانین خودنوشته که با هیچ یک از استانداردهای جهانی قابل قیاس نیست می افزودند و  شالوده امپراطوری خویش را بر وزارت بهداشت و درمان هر روز گسترده تر می ساختند کم رنگ شد
شما و من می دانیم که جامعه پرستاری بعنوان بزرگترین و تاثیرگذار ترین جامعه در نظام بهداشت و درمان ما همیشه اسیر قوانین و دستورالعملهایی بوده که خود هیچ نقشی در تدوین انها نداشته است.
جامعه پرستاری همیشه پایلوت اجرای قوانین نظارتی بوده و جاده صاف کن سایر گروهها،
جامعه پرستاری علیرغم کثرت در تعداد و پایه و اساس رکن درمان بودن همیشه مورد بی مهری و بی توجهی مسئولین وزارتی بوده است که خود و هم صنفیانشان هیچ گونه پایبندی به قوانین و مقررات ابلاغی ندارند .
درسایه همین امپراطوری قدرت وثروت  شکل گرفته در وزارت بهداشت پرستاران از کوچکترین امکانات رفاهی نیز در محیط کار محروم می گردند و در همین حال باز هم با استفاده از قوانین خود نوشته  پاویونها و اتاق های استراحت و پرداخت اجاره منزل برای گروهی خاص تحت عنوان متخصص شکل می گیرد.
درحالیکه جامعه پرستاری به خاطر دقیقه ای تاخیر و یا پاس مواخذه می گردد، گروهی در بیمارستانی آنکال و در بیمارستان دیگر دراتاق عمل بسر می برند و گروهی دیگر همزمان دو آنکالی را پوشش می دهند .
اینها و هزاران درد دیگر سیستم پرستاری که نه نظام بهداشت و درمان این کشور تنها ریشه در یک اصل دارد در این وزارتخانه قانون گذاران ، سیاست گذاران ، مجریان و ناظرین قوانین و دستورالعملها تنها یک قشر هستند بنام متخصص و فوق تخصص .و نتیجه اش این می شود که می توان به یدبیضائی و بفاصله خوابیدن یک شب تا صبح کتاب تعرفه خدمات پزشکی و استانداردی بنام کالیفرنیا را زیرو رو کرد و هزینه درمان را یک شبه تا 3 برابر افزایش داد و خود و هم صنفیانشان را از پول یارانه و مالیات مستضعفین سیراب کرد و البته نیازی به هیچ قانونی هم نداشت و آنرا در سایه خدمت به مردم قانونی کرد و طرحی را بیرون داد بعنوان طرح تحول نظام سلامت و با تقلب شاگرد اول دولتی شد که ندای تدبیر سر می دهد .
و در کنارش برای اجرای قانون مصوب این کشور 8 سال انتظار کشید ، هر بار وعده سر خرمن داد و در نهایت هم قانون گذار و ذینفعان قانون را بدهکار کرد .
کمی آن ورتر و در برابر دوربینی دیگر تمام حق خواهان از این سیستم بیمار پزشک محور را با چوب زیاده خواهی شماتت کردو  و نقد آنها را تخریب و بی اطلاعی جلوه داد .
اگرچه در سال گذشته فریاد اعتراضهای پرستاری را گویا همه شنیدند بجز آنها که باید می شنیدند ، اگرچه پول برای اجرای قانون نداشتند اما توانستند هزینه های صداو سیما را پرداخت کنند تا بتوانند ثریا را خاموش کنند .
اگرچه برای جمع نمودن 2هزار پرستار برای جشن فرمایشی خود و تکمیل شوی تبلیغاتیشان با مشکل روبرو شدند اما حضور 4 ، 5 هزار پرستار که سرما هم نتوانست مانع تجمع 3 اسفند انها باشد را ندیدند بگذریم که با تقلب وعده و وعید سکوت را بر جمع ما حاکم نمودند .
راستی دراین میان شما هرکجا مطلبی یافتید دیدید که سازمان صنفیمان در خلاف مسیرصنفمان حرکت می کند سازمانی که نمیدانم رئیس کلش را معاون وزیر کردند به نفع ما شد یا آن زمان که ما فقط رئیس کل داشتیم به نفعمان بود بگذریم که نقد عملکرد افراد مبحث کلام ما نیست .
در اوج اعتراضات و تجمعات صنفی آنچه اکثریت جامعه پرستاری را رنج می داد نامهربانی وزارت نشینان نبود که بی مهری مسئولین سازمانی بود که روزگاری به واسطه رای من و تو صندلی خدمت پیدا نموده بودند .
ناراحتی از گروهی بود که حق را می دیدند اما در سایه سیاست سکوت خواستند میوه بیداری و همدلی بر درخت اتحاد و یکپارچگی جامعه پرستاری بپوسد اما چرا حال بماند تا بعد ..........................................
گام دوم : ( حال )
مرور گذشته درسهائی را به ما خواهد آموخت :
به ما می آموزد تکثر گرائی و تفرقه و هر کسی را به بهانه ای ازجمع خویش راندن دردی از جامعه ما دوا نمی کند .
به ما می آموزد تغییر اگرچه سخت است اما میوه شیرین پیروزی به همراه دارد .
به ما آموزد که عدم اشراف ما به قوانین زمینه ساز شکست ما بوده است
به ما می آموزد که باید قوی باشیم
به ما می آموزد برای قوی شدن در این سیستم باید تغییر ایجاد کرد
به ما می آموزد برای ایجاد تغییر در امپراطوری قدرت در این وزارتخانه باید تغییر را از خود آغاز کنیم .

و...................
 اگر چه ما درس گرفتیم که وعده های شیرین دل خوش نکنیم .
اگرچه ما درس گرفتیم که در این سیستم ما تنها خود پشتیبان خود هستیم .
و درس آخر اینکه ما هرچه تاکنون در د و رنج دیده ایم از نقاق و جدائی بوده است ما همیشه پشت یکدیگر به بهانه پرستار و سرپرستار و سوپر وایزر و مترون بودن خالی کرده ایم پائینی ها پشت بالائی ها را به بهانه ما نردبان ترقی او شده ایم خالی کرده اند بالائی ها سرخورده از پشتوانه بودن پائینی ها ،دل به دیگران سپرده اند پس باید یک دل و یک رنگ پشتبان یکدیگر در هر پست و مقامی باشیم و ازتمام ظرفیتها هم صنفیانمان برای ایجاد تغییر استفاده کنیم  .
باید مراقب بود نقد عملکرد افراد به گونه ای نشود که اصل سازمان صنفی ما را به زیر سوال برد ، باید قدرت این سازمان برای ایجاد تغییر حفظ شود و هرگونه تضعیف آن خودداری کرد .
بیایم شعارمان این باشد ما عملکرد افراد را نقد می کنیم نه اینکه سازمان خود را تضعیف کنیم .
بیاییم عنوان کنیم که سازمان نظام پرستاری بعنوان یک NGO  ی قانونی اصلی ترین حامی ما در تمامی زمینه های صنفی است
اقتدار این سازمان اقتدار ما ست البته باید مراقب باشیم کلید این خانه را به که می سپاریم
گام آخر:آینده ( روز انتخابات )
انتخابات نظام پرستاری با توجه به حساسیتهای کنونی و سالی که انتخابات در آن برگزار می گردد باید به پر شورترین انتخابات این صنف تبدیل گردد . مطمئن باشید که حضور پررنگ ما در پای صندوقهای رای بیش از انکه خوشحالی انتخاب شوندگان را به همراه داشته باشد زمینه ساز مسیری خواهد بود که می تواند خواسته های پرستاری را به سر منزل تحقق برساند .
در انتهای این سال انتخاب نمایندگان مجلس را خواهیم داشت که هر کدام به رای من شما خانواده و دوستان ما نیاز دارند اگر نمایندگان به این نتیجه برسند که جامعه پرستاری وزنه تاثیر گذار در انتخاب مجدد آنها از حوزه های انتخابیه می باشد .آنها نیز در تکاپوی کسب نظرمن و  شما خواهند بود این می شود که بازوی نظارت و بازخواهی مجلس با ما همراهی می کند ومی تواندخواسته های بحق ما را به سرانجام برساند  . و مطمئن باشید کسی که به سرنوشت خود اهمیتی نمی دهد به سرنوشت دیگران نیز اهمیت نخواهد داد
باید آنچنان شوری در میان همکاران ایجاد نمود که هر همکار خود و سرنوشت خویش را به این انتخابات گره بزند تا بتوان تغییر ایجاد کرد .
شرکت در انتخابات قانونی ترین روش برای به رخ کشیدن قدرت جامعه پرستاری است که چشم پوشی از این قدرت خیانتی است که به خود و خانواده خویش می کنیم .
باید آگاه بود و هوشیار نگذاشت که لابی مخالفین اتحاد پرستاری آنها که سود و منفعشان با جدائی جامعه پرستاری گره خورده به اهدافشان برسند .
باید از هرگونه کلام و رفتاری که موجبات تشدد می شود دوری کرد هرچند مطابق میل ما نباشد .
نیازی نیست که عملکرد افراد را داد بزنیم و با فریاد حرفمان را به گوش دیگران برسانیم که جامعه پرستاری آگاه ، با فکر و شعور همراه است و خود صواب را از ناصواب تشخیص می دهد .
اما باید مراقب رای خویش هم باشیم مراقب باشیم اسیر موج سواری موج سواران نشویم
و می دانم من و شما خوب می دانیم که در هر مجموعه ای که هستیم چه کسی توان آنرا  دارد که اسب سرکش قدرت را به ارابه خدمت لگام زند و پاسدار حقوق من و تو شود

وعده ما 29 خرداد 1394 پای صندوق های رای......

 

نوشته ی نرس 123



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:18



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran