رو در رو....(چیزی مانند مناظره)

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 57
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 22528
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




رو در رو....(چیزی مانند مناظره)

دو شنبه 31 فروردين 1394

امروز سی و یکم فروردین ماه نود و سه، به ابتکار و دعوت بسیج جامعه ی پزشکی جلسه ی هم اندیشی (ظاهرا)  پرستاران معترض به نظام پرستاری به نمایندگی چناب آقای شریفی مقدم و آقای عمیدی  در مقابل نمایندگان نظام پرستاری  جناب اقای نجاتیان و آقای ثقفی  از ساعت سه و سی دقیقه عصر انجام شد.

در این جلسه که با حضور تعدادی از پرستاران بسیجی مراکز تهران به دعوت بسیج جامعه ی پزشکی برگزار شد ابتدا رییس مرکز  بسیج جامعه ی پزشکی سخنرانی کوتاهی کردند و پرستاری را ستون فقرات و رکن درمان نامیدند و اظهار داشتند که پرستاران باید مدیر تیم درمان باشند.

در ابتدای جلسه آقای شریفی مقدم به تشریح مواضع پرستاران عدالت خواه به رهبری خانه ی پرستار پرداختند. ایشان اشاره داشتند که: نظام پرستاری هویت اصلی پرستاران است و بر همه واجب است که در تقویت آن کوشا باشیم.

سپس با اشاره به برخی برنامه های وزارت بهداشت مانند طرح تحول سلامت، به دیده نشدن پرستاران در تیم درمان و بهداشت اشاره کردند.

آقای نجاتیان در بیانات خود بعد از ایشان گفتند که هدفها یکی است ولی روشها باهم متفاوت است،  و با بیان اینکه تجمعات و .. بی نتیجه بوده و باید با ریازنی مشکلات حل شود اقدامات انجام شده را زیر سوال بردند.

در نوبت بعد آقای عمیدی ضمن تشکر از بانیان این برنامه ی مناظره، از مسئولین نظام پرستاری که بالاخره افتخار رو در رو شدن به پرستاران را دادند تشکر کرده و اشاره کردند که: متاسفانه روشهای انتخابی نظام پرستاری در مقابل اقدامات یک سویه ی وزارت بهداشت مورد نقد ماست. این اقدامات که در راستای تایید و تقویت وزارت بهداشت انجام می شود، نظام پرستاری را به یک تشکل دولتی و زیر شاخه ی وزارت بهداشت تبدیل کرده است....

جناب شریفی مقدم با ارائه ی آماری از گذشته تا امروز اشاره کردند که با وجود پیشرفتهای بسیار در زمینه ی دانش پزشکی و پرستاری و افزایش نیاز مردم به خدمات پرستاری بیشتر که نیاز به مراقبت از 4 ساعت در روز به 12 ساعت رسیده در حالیکه آمار پرستار به تخت  از یک به 8/ تقلیل یافته است. ضمن اینکه قدرت مدیران پرستاری بسیار کاهش یافته است و مانند گذشته مدافع حقوق پرستاران نیستند.

آقای ثقفی با بیان مشکلات جهانی در کمبود نیروی پرستاری، افرادئ را به داشتن انصاف دعوت کردند.

البته در پاسخ به ایشان گفته شد که مردم ما از حداقلها محرومند در حالیکه در کشورهای ی که شما مثال می زند آمار پرستار به بیمار چند برابر  ایران است.

ضمنا در این تبادل نظر به اختلاف پرداختها، تبعیضهای متعدد در سیستم درمان، عدم اجرای قوانین در حوزه ی پرستاری و... اشاره گردید.

همچنین آقاقی عمیدی با ارائه ی پرینت صحبتهای مختلف اعضای شورای عالی و بویژه آقای میرزابیگی و آقای نجاتیان به همسویی گفته ها و مواضع اعضای شورای عالی با وزارت بهداشت اشاره کرده، و تغییرات متناوب  در مواضع در چند ماه اخیر توسط اعضای شورای عالی و نیز تبلیغ طرح مبتنی بر عملکرد که به گفته ی ایشان با قانون بهره وری منافات دارد  انتقاد کرده و از عدم تحلیل درست مسائل روز توسط سردمداران نظام پرستاری و نیز اینکه بارها سعی در منحرف کردن مسیر مطالبات با انگ سیاسی زدن (که اتفاقا در همین جلسه هم توسط آقاقی نجاتیان مجددا تکرار شد) ابراز نارضایتی توسط پرستاران و ایجاد بی اعتمادی  اشاره کرد.

جلسه برای دقایقی با اعتراضات حاضرین به مواضع مختلف نظام پرستاری و نیز صحبتهای مطرح شده توسط نمایندگان آن بهچالش کشیده شد.

در نهایت آقای نجاتیان در پاسخ به اینکه چرا شما و آقای میرزابیگی بارها اعلام کردید که تعرفه ها اجرا می شود و نشد یا افزایش حقوق پرستاران انجام شده است و خبری نبوده گفتند:

چون در جشن روز پرستار یکی از پرستاران اعلام اعتراض کرد وزیر هم اجرای تعرفه ها را کنسل نمود!!!!!

در پایان به علت ضیق وقت بنا شد جلسه ای در سالنی بزرگتروبا حضور ناظران پرستاری بیشتر جهت ارائه ی برنامه ها وراهکارهای مد نظر دو جناح در صورت پیروزی در انتخابات برگزار شود.

در نهایت جلسه با الفاظی دوستانه به پایان رسید.



نظرات شما عزیزان:

صوفیا رشیدی
ساعت20:09---1 ارديبهشت 1394
سلام
جناب آقای شریفی مقدم و آقای عمیدی ! اساتید عزیز و روشنفکر جامعه پرستاری
از حمایت و شفاف سازی بسیار عالی که بعنوان نماینده های پرستاری واقعی در برابر آقایان نجاتیان و ثقفی
در جلسه مناظره داشتید تشکر مینمایم . صحبت ها و نارضایتی اعضا حاضر در جلسه بیان کننده این موضوع بود که پرستاری دیگر اعتمادی به اشخاصی که فقط وعده دروغین میدهند نداشته و جامعه پرستاری بیدار است .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 22:16



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran