آخرین روز سال نود وسه

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 340
بازدید کل : 22473
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




آخرین روز سال نود وسه

جمعه 29 اسفند 1393

در روز پایانی سال نود و سه و در ساعات آخر نشسته ام و به یک سال گذشته می اندیشم:

می خواهم ببینم که در روزهای آغازین سال نگرشم به پرستاری  چگونه بود و اینک چگونه است؟ می خواهم بدانم چقدر اطلاعات صنفی و آگاهی از قوانین مربوط به پرستاری در من رشد داشته است؟

آینه ای فراروی خود گذاشته ام تا ببینم چقدر تلاش کردم و چقدر نکردم!! چقدر مشارکت کردم و چقدر می توانستم مشارکت کنم!

می خواهم واقعیتهای  یک سال صنفی خودم را بی رودربایستی ببینم و  چراغی برای نود و چهار برافروزم.

توصیه ام به همه ی همکاران این است که این کار را بکنند. ببینند چقدر بی خیال از کنار مسائل گذشتند وچقدر مشارکت کردند و چقدر نکردند. بیاندیشند که اگر همه مشارکت فعالی داشتند چه اتفاقاتی که می توانست رخ دهد.

این را از خود دور کنیم که نمی شود! همیشه یاد صحنه هایی از کارتونهای خارجی می افتم که مثلا همه سعی دارند مانعی بزرگ را از سر راه بردارند و نمی شود و یک باره کوچکترین و ضعیفترین عضو گروه که به آنها ملحق می شود و کمک می کند کار به انجام می رسد.

باور کنید واقعیت زندگی همین است. اگر همه کمک کنیم و منتظر توفیقتلاش دیگران و بهره مند شدن از آن نباشیم به راحتی موانع از سر راه کنار می رود. هنوز کسی قدرت واقعی پرستاری را ندیده است، و هنوز باور ندارند که پرستاری هم می تواند متحد باشد.

اما دوستان هیاتهای نظام  پرستاری و شورای عالی نظام خشتی مقابل خویش بگذارند و بنگرند به عملکرد یک سال گذشته شان،

بیاندیشند که اگر مشارکت می کردند مطالبات پرستاری بسیار ساده تر و کم هزینه تر قابل دسترسی بود.

این دوستان بیاندیشند که اگر مشارکت و همراهی  ورهبری می کردند تاکنون مشکلات پرستاری یا حل شده بود و یا در حال حل شدن بود، لذا مجبور نبودند اساس خطر کنند که مبادا میزهایشان را از دست بدهند. مجبور نبودند امروز تمام تلاشها ی  اخیر را که از ماهها پیش جدیتر شده به انتخابات وصل کنند و بخواهند با تکذیب دیگران برای خودشان  جایگاهی تعریف کنند.

مگر می شود تمام این کسان که مشارکت داشتند در اندیشه ی چنین سودایی بوده باشند؟

ضمن اینکه در هر حال انتخابات برگزار خواهد شد و همین افراد که دیگران را متهم به سودای انتخابات داشتن می کنند سالهاست بر اریکه ی نظام تکیه زده اند و کارنامه ی قبولی ندارند.

حتی اگر قبول کنیم که در یک ماه اخیر تلاشهایی کرده باشند (که البته نکرده اند و فقط مانور است) نشانه ی خوبی برای صداقتشان نیست. این افراد مرتب در حال تبلیغ چیزهایی بودند که از طرف وزارت بهداشت ابلاغ می شد و انگار کارمندان وزارت بهداشت در هیاتهای نظام پرستاری بودند.

این حرفها بسیار زده شده و همه ی پرستاران اینها را از حفظند، اما اینک در آستانه ی تحول سالی به سال دیگر از این دوستان تقاضا می کنم که تمام این حرکت را فدای خود خواهی خود  نکنند و انصاف داشته باشند. ایشان که تاکنون از راههای مختلف در نظام خود را بهره مند کرده اند دیگر به تخریب اتحاد پرستاران بر نحیزند و همه چیز را فدای حفظ سمتها و میزهایشان نکنند.

به فرض که جلوداران این حرکت خودجوش ، سودای انتخابات داشته باشند این  از ارزش تلاششان کم نمی کند چون برای من پرستار نیتها مهم نیستند و نتایج اهمیت دارند. در سال نود و سه زمینی بایر آماده ی کشت شده و باید مراحل تکمیلی کاشت در سه ماهه ی اول نود و چهار تکمیل و داشت و. برداشت در همین سال انجام شود.

این مهم در سایه ی اتحاد و همدلی ممکن است، بیایید خودخواهیها را کنار بگذاریم و همه پیز را فدای انتخابات نکنیم و اجازه بدهیم پرستاران در محیطی سالم و بی تنش دست به انتخابی درست بزنند.

همه چیز را فدای خودخواهی خود نکنیم که اگر من نباشم پس همه چیز باید خراب شود. این حرکت اگر به بار ننشیند پرستاری سقوط خواهد کرد و دیگر این سال و این فضا تکرار نخواهد شد.

سال نو را بادید نو و با  رویکردی نو به مسائل صنفی آغاز کنیم و اگر کاندید شدیم و رای نیاوردیم هم باید به کسانی که رای آورده و حرکتشان در مسیر تعالی پرستاری است کمک کنیم و باید در صحنه باشیم ولی پیش از آن جو را برای خواسته های خودمان تخریب نکنیم.

بگذاریم هر کس و هر گروهی برنامه هایش را ارائه دهد و پرستاری انتخاب کند که کدام برنامه ها را می پسندد....

بیایید دست در دست هم بدهیم و وسعت دیدمان را به گستره ی جامعه ی پرستاری بگسترانیم و از پرچین خودمان بیرون بزنیم.....

به امید پیروزی ..

سال نو مبارک



نظرات شما عزیزان:

صوفیا رشیدی
ساعت15:18---29 اسفند 1393
سلام
جناب نجاتیان و .... چرا نتایج حرکت عدالتخواه پرستاری را در کارنامه خود ثبت و اطلاع رسانی میکنید !! مانند نامه رییس نمایندگان استان خوزستان به وزیر بهداشت در مورد اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری .
اگر حاصل زحمات شماست لطفا مکاتبات مربوطه ارایه شود .
در ثانی مگر استان تهران نماینده کم دارد که از خوزستان شروع کردید !!

پاسخ:سلام من فکر میکنم مهم نیست که این نتایج به نام چه کسی یا نتیجه ی تلاش چه کسی بوده که قطعا نتیججه ی تلاش نکرده نبوده، مهم حصول نتیجه است که به اعتلا و ارتقای پرستاری بیانجامد...


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 12:19



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran