آخرین تلاشهای رئیس- معاون پرستاری

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 76
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 76
بازدید ماه : 414
بازدید کل : 22547
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




آخرین تلاشهای رئیس- معاون پرستاری

چهار شنبه 27 اسفند 1393

از کودکی به یاد دارم که بزرگترها همیشه می گفتند: هر چیزی که خیلی تبلیغ می شود جنس بنجل است، جنس خوب نیاز به تبلیغ ندارد.

این مثل درباره ی عملکردها هم صدق می کند، خود عملکرد مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و اصولا نتایج اهمیت دارد. شاید روشها برای قانون گذاران و ناظران و منتقدان اهمیت داشته باشد ولی برای کاربران چیزی که مهم است نتایج حاصل است، حال اینکه این نتایج از چه مسیری به دست آمده برایشان اهمیتی ندارد.

اینها را پیش مقدمه گفتم تا به حرفهای پایانی جناب میرزابیگی برسم، و خواننده هم پیش زمینه ای داشته باشد، البته پاسخ اصلی را با ارسال تمام دیدگاههای دوستان و همکاران در یک ارسال تقدیم خواهم کرد:

سال هفتادو یک که وارد بیمارستان شدم نه نظام پرستاری داشتیم و نه معاونت و نه ...اما جایگاه پرستاری بسیار ویژه بود،  مترونها قدرتی بسیاری داشتند و سرپرستاران برای پزشکان و ... از هر نظر تعیین تکلیف می کردند.

در سیستم هر کس وظیفه ی خودش را انجام میداد و کمک بهیاران کارهای اولیه و بهیاران و پرستاران کارهای درمانی و پیگیری را انجام می دادند. اما روز به روز تا به امروز از ارج و قرب پرستاری کاسته شده است.

البته دیدگاه مردم به خود کلمه ی پرستار دید یک شغل خدماتی بود و تقریبا هنوز هم هست گرچه کمی بهتر شده است اما همه ی آگهیها و..... اثبات این مطلب است که مردم پرستاری را نمی شناسند.

آن روزها اختلاف پرداختها نهایتا پنج برابر بود که البته تعداد بسیار کمی چنین دریافتیی داشتند وگرنه اختلاف پرداخت بیش از سه برابر نمی شد.

جناب میرزابیگی که اولین بار است چنین ارسالی در چندین سال ریاستش ارسال کرده ، نکات بسیاری را فراموش کرده است و اولین نکته عذرخواهی بابت رفتار خود و همکارانش در قبال پرستاران است.

ایشان که متولی پرستاری بوده اند(در جامه ی معاون پرستاری یا ریاست سازمان فرقی ندارد) چگونه به افراد حوزه ی ریاست و معاونتش اجازه می دهد که به پرستاران توهین کنند و می نشیند و گوش فرا می دهد و پوزخند می زند؟

اما بهتر است به حرفهای خودشان دقیق شویم:

همواره ساختن در زمین خالی از ساختن در روی بنای خراب سخت تر است، لذا صرف بنا نهادن مایه ی افتخار نیست و به قوال سعدی علیه الرحمه:

تهی پای رفتن به از کفش تنگ....

برادر گرامی! سازمان و معاونت هرف نیستند ، وسیله اند؛ وسیله ی ارتقای جایگاه پرستاری، وسیله بهبود خدمات پرستاران، وسیله ی ارتقای سطح آسایش پرستاران که منجر به ارائه ی خدمات بهتر به مردم می شود ....

بنا بر این وسیله ای که تو را به مقصد نرساند چه افتخاری دارد؟ ماشینی که هر صد متر جوش می اورد و پنچر می شود و فرمانش در می رود و..... به درد سفر نمی خورد.

سازمانی که در خدمت صنفش نباشد به چه درد صنف می خورد؟ چطور می تواند مایه ی افتخار باشد؟

من متوجه ارتقای مسیر شغلی نشدم که یعنی چه؟

اما استخدام این همه کارمند در سازمانها و ادارات مختلف دولتی و در وزارت بهداشت چه ربطی به نظام پرستاری دارد؟ اگر این استخدامها در زمانی بود و در جایگاهی بود که نیروها در کمترین حد استانداردها موجود بودند و استخدامی صورت می گرفت با فشار نظام پرستاری باز یک حرفی بود اما شما که افتخار می کنید پرستاران استخدام شده اند و به بیست و سه هزار پرستار استخدامی اشاره می کنید باز که الان از ده سال قبل عقبتریم از نظر تعداد پرستار به بیمار.

مگر دولت قبلی فقط در حوزه ی پرستاری استخدام داشت که شما چنین سند افتخاری رو می کنید؟

افتخارمی کنید به تصویب قوانینی که اجرا نشده اند!!! وخودتان هم مدام می گویید که این قانون به نفع پرستاران نیست!!!!

بهره وری که نصفه و نیمه اجرا شده و کسی هم پیگیرش نیست. تعرفه گذاری هم که اصلا کسی زیر بارش نمی رود. خوب خروجی این همه تلاش شما دو چیز بیهوده است.

مثل این است که کارخانه ای احداث کنی که ظرف مایع تولید کند و همه ی ظرفها را از دوسر سوراخ بیرون دهد،  این چه کارخانه ایست؟

خود آن کارخانه هدف نیست ....

از قوانین هر چه به ضرر پرستار بوده بلافاصله و بدون ابلاغ اجرایی شده است و هر چه به نفع بوده اجرا نشده است.

قطعا به خاطر ندارید که من (محمود عمیدی) چندین چهار شنبه به شما بابت مسائل مختلفی زنگ زدم، یکی از آنها همین بهره وری بود که گفتم : جناب میرزابیگی!  لطفا الان که فضا محیاست دنبال اجرایی کردن مزایای مشاغل سخت برای پرستاری باشید که بهترین بهره وری است.

آن روزها شما چهار شنبه ها تلفنی در خدمت پرستاران بودید. هنوز هم معتقدم اجرایی کردن مزایای مشاغل سخت در پرستاری بسیار مقرون به صرفه تر از بهره وری بود و هست.

اما تعرفه ها هم مسیر اشتباهی بوده که رفته اید، جای این قانون می توانستید با استفاده از تجربیات دیگر کشورها راهکارهای موثرتری ارائه بدهید ولی این کار به تبعیت از تعرفه های پزشکی صورت پذیرفته است و برای خودش راهکاری است اما وقتی موجب افتخار است که اجرای آن باعث بهبود وضع معیشت پرستاران و بهبود کیفیت ارائه ی خدمات به بیماران شود که البته در صورت اجرای درست تا حدودی خواهد شد.(گرچه هنوز معتقدم راهکار بهتری بوده و هست ولی الان دیگر نه فضای آن روزه وجود دارد و نه به نفع پرستاری است که دنبال راهکاری جدید باشد که آن هم سالها طول بکشد و بعد به تجمع و ..... برسد)

صدور بخشنامه به خودی خود چه ارزشی دارد؟ شما هر روز صبح بخشنامه ای صادر کنید و ....  اینها برای ما اهمیت ندارد، چیزی که مهم است تاثیری است که این بخشنامه ها و... در معیشت و نحوه ی کار ما دارد.

اما در مورد در آمدها به سالی یک میلیارد و پانصد میلیون به اضافه ی حق عضویتها اشاره نکردید!! ضمن اینکه اگر شما رفتارتان و کردارتان درست بود الان باید سالی نزدیک دویست هزار نفر حق عضویت واریز می کردند و از شما حمایت...

شما کاری کردید که در انتخابات قبلی در تهران فقط هزار نفر آن هم با داستانهایی که خود میدانید پای صندوق رای امدند، البته از هزار نفر تعداد بسیاری پرستار نبودند و با کارت پرستاران رای دادند(بماند اینها و گذشته)

شما در حوزه ی آموزش و رفاهی هم فقط تجاری فکر کردید و می کنید. در کدام پروژه نسبت به قیمت منطقه مبالغ دریافتی کمتر بود؟

راستی به مدیر عامل شرکت تعاونی پرستاران چقدر حقوق می دادید؟ ایشان اهل کدام شهر کشور بودند و راستی از کدام صنف؟

آیا همه ی پروژه ها مانند پروژه ی مشهد بوده است؟ سه میلیارد پول از چند سال پیش در کدام حسابها می چرخد؟ در دست چه کسانی می چرخد؟

سودش را به چه کسانی می دهید؟ چرا تاریخ ثبت شرکت رفاه پرستاران بعد از دریافت پول از پرستاران بابت این پروژه است؟ چرا ...

استانداردها و کیفیتهای بالای خدمات پرستاری در سالهای مختلف حاصل تلاشها و جاتن کندنهای پرستاران بالین بوده و هست.

من وقتی مسئول جایی بودم در جلسه ی سرپرستاران که همه سرخوش از موفقیت در بازرسی به عمل آمده بودند گفتم: این موفقیت حاصل تلاش همکاران است و ما کمترین سهم را داریم. متاسفانه همه ی سرپرستاران به من تاختند و...

الان هم به شما میگویم که اینها که شما به آن افتخار می کنید حاصل کمردردها، دیسک کمرها، روان پریشیها، انواع بیماریها و ناتوانیهای فشار کاری بر پرستاران بوده است.

به شرح وظایف اشاره می کنید و این نشان می دهد که اصلا از اوضاع پرستاری خبر ندارید!!! کدام شرح وظایف؟ یک پرستار بالین نمی تواند ادعا کند که شرح وظایفش روشن است و واضح و بر اساس آن عمل می کند، پرستاران در استثمار کامل به سر می برند و شما به این اوضاع افتخار می کنید!

راستی ! راه اندازی مقاطع تحصیلی کار شماست یا وزارت بهداشت؟ این همه مقطع تحصیلی که در صنفهای مختلف به وجود آمده کار شماست؟  این همه رشته ی جدید به مقاطع مختلف تحصیلی اضافه شده کار شماست؟

شما گمان می کنم به خاطر اینکه به چنین مشاغلی (افزودن مقاطع و رشته های تحصیلی، تجارت در نظام پرستاری در پروژه های رفاهی و برگزاری کلاسهای آموزشی با هزینه هایی بیشتر یا در سطح کلاهای خصوصی ....) مشغول بوده اید ، از کار اصلیتان که همانا ارتقای سطح صنفی و اجتماعی  و ارتقای سطح معیشتی و کیفیت خدمات و رعایت استانداردهای پرستاری بوده است غافل شده اید. بزرگترین دست آورد شما این بوده است که امروزه پرستاران مقابل شما ایستاده اند و برای تکذیب هر ادعایتان صدهادلیل ومدرک رو می کنند.

قطعا در ارسالی دیگر این نوشته ها را که دقیقا بر واقعیتهای جامعه ی پرستاری و کلا سیستم درمان ما دلالت دارند برای روشن شدن موضوع ارسال خواهم کرد. باور کنید که اگر ارسالی مثبت یا منفی باشد بدون دخل وتصرف خواهم نگاشت.

شما گویا هنوز در خواب سیر می کنید، بیدارتان نخواهد کرد این حرفها ، اما واقعیتها را گفتن وظیفه ی ماست.....

ادامه دارد....



نظرات شما عزیزان:

پرستار خصوصی(اتاق عمل)
ساعت10:41---29 اسفند 1393
ممنون از زحمات وقلم شما
سال نو مبارک


صوفیا رشیدی
ساعت18:52---28 اسفند 1393
سلام
تشکر . بسیار عالی بود .


پرستار
ساعت10:02---28 اسفند 1393
جناب میرزابیگی ؛ کاش صدایت را ،همسو با صدای به حق 3000 نفر از نمایندگان پرستاری ایران ،در روز سوم اسفند به گوش نمایندگان مجلس و وزیر نخبه ات میرساندی ،کاش آنروز همراهمان بودی ، کاش بیانیه ات را رو در رو و در کنار پرستاران جای جای کشورت ، میخواندی ، باید بودی و این لطف را در حق پرستارت که تو را به جایگاه کنونی ات رسانده میکردی که فریاد میزدی ،مجلسیان به گوش قانونی که 8 سال از تصویبش گذشته اجرا نشده نمیگذارند اجرا شود...گرچه لطف نیست وظیفه تان بوده است...وظیفه شمایی که روی صندلی انتخاباتی نشستی و پشتت را به حرفه پرستاری کردی...لطفا سکوت اختیار کنید و تنها با یک عذرخواهی پرستاری رو با احترام کنار بگذارید...دیگر جایی و هیچ راه برگشتی نخواهی داشت و مطمئنا ما هم این اجازه را به شما نخواهیم داد...بدرود



پرستار
ساعت9:31---28 اسفند 1393
ایشان پرستاری را به سخره گرفته اند...از کارهای نکرده و قانونهای تصویب نشده هم بگویید...از توهینها و ندیده شدن حقوق به حق پرستاری میگفتید،از تهدیدهایتان به تلاش شبانه روزی دلسوزان و روشنفکران پرستاری به جای همکاری و حمایت از تک تک پرستاران بیدار مسافر هم میگفتید..جناب میرزابیگی 3ماهه دیگر وقت داری فکر کنی میتوانی باز هم بیانیه منتشر کنی ....فقط یک خواهش همه سخنان گوشخراشت را با یک عذرخواهی پایان ببخش.

حامد
ساعت20:53---27 اسفند 1393
ممنون جناب عمیدی بی صبرانه منتظر ادامه روشنگریهایتان هستم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 16:17



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran