نظری بر حرفهای وزیر در روزنامه ی اطلاعات

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 354
بازدید کل : 22487
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




نظری بر حرفهای وزیر در روزنامه ی اطلاعات

دو شنبه 25 اسفند 1393

1-سوال اول کاملا غیر علمی است؛اینکه ادعا میکنند کاملا موفق است آیا یک تحقیق علمی و از طرف یک یا چند گروه آزاد درباره ی موفقیت این طرح انجام شده است؟ در مورد موضوع بعدی هم همی نطور: بر چه اساسی می گوییید که قطعا شکست این طرح به قهقرا رفتن نظام سلامت است؟ بر اساس کدام شواهد و قراین و تحقیقات علمی می گویید چنین حرفی را؟

اما قبل از اجرای هر طرحی ابتدا برنامه ها ، راهکارها و ورشهای یک برنامه اعلام می شود و افر اد موافق و مخالف و کارشناسان خبره و افرادی که تجربی در این زمینه ها کار کرده یا قلم زده یا تحقیق کرده اند آن را ازتمام جوانب بررسی می کنند.

آیا اگر ما بتوانیم ویزیت چهل تا شصت بیمار را در یک ساعت انجام دهیم موفقیت است؟

 چون در حال حاضر تنها ملاک و معیار موفقیت این طرح کاهش واریزی مستقیم مردم به صندوق بیمارستانهاست که خود جای حرف بسیار دارد اما به فرض که چنین باشد، آیا این معیار مناسبی برای سنجش موفقیت یا عدم موفقیت یک طرح به این بزرگی و مهمی است؟

ضمن اینکه تکیه بر رضایتی که از روی تبلیغات است و نه واقعیتها نمی تواند معیار مناسبی باشد. برای این ادعا از خود وزیر مدد می گیرم که در جشن روز پرستار روز دوم اسفند در سالن امام علی (ع) فرمودند: در روستایی در بوشهر (البته ایشان نام بردند وبنده خاطرم نیست) که نه درمانگاه دارند و نه پزشک و پرستار و.... برای اجرای طرح تحول از من بسیار سپاسگزاری کردند!!!!!

بنده همانجا هم گفتم و باز می گویم که مردم آن روستا این امکانات را نداشتند ولی تلویزیون و رادیو دارند و فکر می کنند که هر چه از این رسانه ها اعلام می شود همان هم عملی می گردد!!!!!رضایت بقیه ی مردم هم از بی اطلاعی از واقعیتهاست.

پاسخ حرفهای ایشان در حرفهایشان وجود دارد: کمبود نیروی انسانی ، اشکال بیمه ها ، عدم ثبات بودجه، و عدم وجود سخت افزارهای بیمارستانی و عدم توزیع عادلانه ی آن . اینها زیرساختهای نظام سلامتند. بنابر این واضح است که دولت و واضحا وزارت بهداشت بی برنامه و بدون اولویت اولین کار را بر افزودن درآمد کسانی گذاشت که از قبل هم ججزو متمولین جامعه بودند و اینک با این افزایش اختلاف طبقاتی بسیار بیشتر خواهد شد.

علیرغم ادعاهای این دوستان و افرادی چون رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران که مدعی هستند کارنه و دریافتی پزشکان متوسط  پنج میلیون است ،اسنادی موجود است که بالای سی میلیون می باشد.

قبل از اجرای یک برنامه و گران کردن یک کالا باید زمینه هایش را فراهم کرد، نه اینکه یک شبه اعلام و اجرا نمود.

2-در بخشی اشاره داشته اند که امسال در مجلس قوانین بسیاری مصوب شده ولی اجرا نمی شود و کشی هم بازخواست نمی گردد!!!!

جل الخالق!! خوب برادر من! اولینش خود شمایید که قوانین حوزه ی سلامت را اجرا نمی کنید! نمونه اش همین قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی و یا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، بعد خودتان منتقد هم هستید!!!!!

3-اگر واقعا شما درست می فرمایید بر خلاف آنچه که ما میبینیم و اسنادش در حسابداریهای بیمارستانها موجود است و البته در اختیار ماهم هست، اجازه بدهید اسناد حسابداریهای بیمارستانها بررسی و منتشر شود.

ما آذریها مثلی داریم که می گوییم دروغگو تا منزلش.....

خوب یا شما نمی دانید یا بعضیها دروغ می گویند. با این کار همه چیز روشن می شود.

4-همین که می خواهید به حرکت صنفی پرستارن انگ دیگر بچسبانید جای سوال دارد، آیا خواسته پرستاران خلاف شرع و خلاف عرف و خلاف منطق و عقل و علم است؟ نه ما و نه شما در جایگاهی نیستیم که بگوییم این قانون مجلس اجرا بشود یا نشود. شما مجری قوانین مصوب مجلس هستید، حال گیریم عده ای سالها خلاف کرده اند یا سر پرستاران کلاه گذاشته اند آیا دلیل خوبی است که شما هم از زیر بار اجرای قانون در بروید و جای جواب منطقی دادن با انگ زدن و مارکدار کردن یک خواسته ی صنفی واضح و آشکار، سعی در ایجاد  جوی ملتهب  کنید؟

آخر من پرستار چه نانی داشته ام که در مخالف خوانی باشد؟ اصلا مگر من پرستار مخالف خوانم؟ مگر زیر بار هر دستوری نرفته ام؟ مگر تمام و کمال کارهای به عهده نهاده را انجام نداده ام؟ مگر چند برابر توان و چند برابر پایینترین سطح استانداردها کار نکرده ام و نمی کنم؟

خواستن حق و حقوق و اجرای قانون مجلس بی اطلاعی است؟ ضمن اینکه رویکرد وزارت بهداشت در حرف هر چه باشد در عمل و در نتیجه به سمت ایجاد اختلاف بیشتر طبقاتی است.

مگر پیش از طرح تحول پزشکان جزو قشر کم درآمد بودند؟ البته نوش جانشان و گوارای وجودشان! ما با این مشکلی نداریم اما به شرطی که بر اساس  یک معیار و ملاکی منطقی حق مارا هم پرداخت کنید.انگ زدن به مخالفین به دلیل نداشتن پاسخ مناسب است . ما پرستاران با کسی مشکل نداریم و از طرف خودمان حرف می زنیم. شما قانون را عادلانه اجرا کنید ما برای همیشه روزه ی سکوت می گیریم.

5-در زمینه ی بیمه های تکمیلی واقعا متعجبم از پاسختان! تمام بیمه های تکمیلی سقف دارند و اصلا وارد ریز هزینه ها نمی شوند. به نفع این بیمه هاست که با مراکز دولتی کار کنند چرا که هزینه ی تمام شده ی درمان در مراکز دولتی بین یک چهام تا یک هشتم مراکز خصوصی است.  وقتی بیمه ی ای سقف دارد برایش چه فرقی می کند که هر کا چه مبلغی باشد؟

6- شما به جای  تعریف کا در بخش خصوصی 4 برابر دولتی بیاد کا را یکسان اعمال کنید، برای یک پزشک تفاوتی ندارد که یک کار را در چه مرکزی انجام می دهد؟برای بیمار هم فرق ندارد. کا بیاد ثابت باشد و تنها تفاوت در هتلینگ است. خوب اگر تمام استانداردها ی هتلینگ بیمارستانها از جله فضای فیزیکی و نیروی انسانی رعایت شود بیمارستان را درجه ی یک اعلام و هتلینگ آن را چند برابر اعلام کنید، اما تعرفه ی مثلا آپاندیسیت اگر در بیمارستان دولتی 100 باشد در خصوصی می شود لااقل 400 ، خوب جراح همان و تکنیک همان و .... چرا نعرفه متفاوت است؟

اگر تعرفه ها برابر باشد مشکل زیر میزی و بردن بیماران به مراکز خصوصی و ... حل می شود.اما با احترام به شما می گویم این معترضین نیشتند که منافعشان را با اجرای طرح تحول در خطر می بینند بلکه شما تصمیم گیرندگان مالکان مراکز خصوصی هستید و در برنامه ریزی هوای خود را دارید......

7- لطفا درآمد مشروع را تعریف کنید و بعد ادعا بفرمایید، چقدر سود در یک سرمایه گذاری مشروع است؟ خیلی مسایل در این زمینه می توان دمستند و اثبات شده مطرح شود اما شما آینه ای فرا روی خود بگذارید و بیاندیشید....

البته اصولا انسان رفتار خود را درست می داند. راننده تاکسیی که وسط خیابان مسافر سوار و پیاده می کند به راننده ای که یک ذره ماشینش در خیابان است خرده میگیرد و فحش می دهد...

8- ادعای حل شدن مشکل زیر میزی هم از آن ادعاهای بند یک است. تا زمانی که مبلغ یا تعداد کا در مراکز مختلف (مثلا خصوصی و دولتی) متفاوت باشد این مشکل حل نمی شود. آن آینه را یادتان نرود.

9- در مراکز خود وزارت بهداشت مگر برای هر بیمار چقدر وقت می گذارند؟  در هر ساعت چند بیمار ویزیت می شود و چند بیمار باید ویزیت شود؟ پس اگر همه چیز تقصیر دیگران است شما چرا دنبال نقش حاکمیتی هستید؟ پس نقش نظارتی وزارت بهداشت کجاست؟

البته درباره ی مسایل پزشکان بنده چیزی نمی گویم که متهم نشوم اما این مسایل واضح است. پزشکی که در نظام پزشکی است خودش هم مطب دارد و بیمارستان می رود و ... خودش هم به همان روال مریض میبیند. حتی از مریض فشار خونی یک فشار خون نمی کگیرند ................

دست روی دلم که بگذاری خون فواره  می زند...

10- اما کاش اوضاع همینطور بود که شما می گویید. شما چیزی که در ذهنتان است می فرمایید و در عمل اینطور اجرا نمی شود...

این را راحت با مراجعه به چند مرکز می توان دریافت. در بیمارستانی مثل میلاد بیمار روزها روی صندلی یا برانکارد و تخت اورژانس می ماند...

البته وضع مراکزی چون حضرت رسول و امام خمینی و...هم بهتر نیست....

شما نقش ایوانتان را بسازید و بدان افتخار کنید، بگذارید خانه از پای بست فرو بریزد....

اما حرف آخر بی شماره:

ما نه منافعی داریم که به خطر افتاده باشد یا با منفی خوانی در رسانه ها باشیم. ما از کار کردن در دو مرکز و راهپیمایی بین این مراکز و منزل فرصت نمی کنیم بدانیم اصلا منفعت چیست. ما دنبال پراید می دویم و همکارمام بی ام و...

البته ما حسود ایشان نیستیم اما وقتی دهانمان را می بندیم که قانون محوری حاکم باشد وقوانین حوزه ی پرستاری اجرایی گردد. ما جز قانو چیزی نمی خواهیم.....

باور کنید!....



نظرات شما عزیزان:

سمیه سلطانی نژاد
ساعت1:31---26 اسفند 1393
سلام
من هم پرستارم اما برای خودم و جامعه پرستاری متاسفم که عقبم عقبیم نا آگاهم نا آگاهیکم نا آگاه نگه داشته شده ایم البته از همان اولین روزهای طرح عقلم به من میگفت یک جای کار میلنگد من نباید این همه بی ارزش باشم اما خود جامعه پرستاری، پیشکسوتان حرفه چیز دیگری القا میکردند و غالبا هر اعتراضی به تنبلی یا زیاده خواهی یا تسلیم نبودن به اراده پروردگار ربط داده میشد از اینکه میبینم اشتباه نکرده ام خوشحالم و از اینکه میبینم انسانهای منطقی آگاه و شجاعی مثل شما پیدا شده اند که روشنگری میکند خوشحالم اگر جلودار نبوده ام امیدوارم خدا توفیق بدهد لااقل همراه خوبی در این مبارزه باشم
از صمیم قلب بابت جلودارینتان متشکرم
از خداتوفیق بیش از پیشس برایتان میطلبم


نعمتی
ساعت17:02---25 اسفند 1393
سلام
بسیارعالی.حق گرفتنی است وتا حقمان را نگیریم ساکت نمی نشینیم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: طرح تحول سلامت" مصاحبه ی وزیر بهداشت"پاسخ وزیر بهداشت",

نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 12:26



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran