روایت نبض دیشب(این نبض، نبض پرستاران نبود)

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 18
بازدید ماه : 356
بازدید کل : 22489
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




روایت نبض دیشب(این نبض، نبض پرستاران نبود)

شنبه 9 اسفند 1393

بالاخره انتظارات به پایان رسید و صدا و سیما چند دقیقه ی کنترل شده که ان هم توسط دیگران هی مورد تاخت و تاز قرار می گرفت تا رشته ی سخن از دست برود به نماینده ی واقعی پرستاران فرصت حرف زدن دادند.

حالا دلیل این فرصت ایجاد شده هر چه بود بماند، اما موضوع مهم برنامه ی نبض هشتم اسفند نود و سه، کنار رفتن نقاب از چهره ی رئیس سابق نظام پرستاری بود.

ایشان که در ابتدا خودشان هم گفتند نماینده ی وزارت بهداشت هستند نه نظام پرستاری !! در برابر پرسش مجری که چرا در جایگاه مقابل پرستاران و در جایگاه پاسخگوی پرستاران نشسته اید برآشفت و جوابی نداشت.

این از سادگی میرزابیگی و زرنگی وزارت بهداشت بود که پرستاری را مقابل پرستاری قرار داد. اگر ایشان ندانسته چنین موضوعی را پذیرفتند که نقد دیگری دارد ولی اگر دانسته پذیرفته باشند(که اینطور به نظر می رسید نظر به وضوح صحبتشان از جناح وزارت) تکلیف را بر جامعه ی پرستاری و بویژه سردمداران این صنف که در لباس هیاتهای مدیره ی شهرستانها و اعضای شورای عالی نظام پرستاری قد علم کرده اند، روشن کرد.

قطعا قانون روشی برای عزل چنین افرادی که راهشان را از صنفشان و اهداف تشکل صنفیشان جدا کرده اند، پیش بینی کرده است. اما ایا افرادی حاضر به استیضاح هستند؟

در ماده ی هفت قانون سازمان نظام پرستاری به استیضاح رئیس کل سازمان اشاره شده و درخواست و امضای هفت نفر را می طلبد اما آیا از سی نفر اعضای شورای عالی هفت نفر حاضر به امضای درخواست استیضاح هستند؟

موضوع مهمتر از امضا یا عدم امضا علت این کار است که آیا دوستان فکر می کنند عملکرد رئیس کل در سالهای اخیر مناسب بوده یا نه؟ فقط به خاطر موقعیت معاونت پرستاری از ایشان خجالت می کشند!!!!!!!!!!!!!!

موضوع بعدی که قابل ذکر است نقض واضح قانو است که البته به کرار دیدیم.

در قانون سازمان نظام پرستاری در ماده ی هفده صراحتا چنین نوشته شده است:

((ب- انتخابات
انتخابات برای اولین دوره حداکثر سه ماه پس از تصویب این قانون با اعلام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و براي دوره هاي بعد سه ماه قبل از اتمام هر دوره با اعلام رئیس کل سازمان که همزمان با تشکیل هیات مرکزي نظارت بر انتخابات انجام خواهد شد.))
البته ان ماده تبصره ای هم دارد که مربوط به انتخابات ابطال شده است.
 
حالا سوال مهم اینجاست که چرا در حوزه ی پرستاری این قدر قوانین نادیده گرفته می شوند؟ انتخابات قبلی سیزده اسفند برگزار شد و انتخابت اخیر باید سه ماه قبل یعنی حداکثر تا سیزده آذر به اطلاع وزارت خانه می رسید و انتخابات هم در اسفند ماه برگزار می شد اما چنین اتفاقی نیافتاده است و حتی ایشان تا امروز هم چنین کاری را نکرده اند!!!!!
دلیل اولیه که همان نادیده گرفتن پرستاران و بی اطلاع فرض کردن این صنف است اما دلیل مهمتر این است که این آقایان هنوز هم باور نکرده اند که پرستاری بیدار شده است و آگاهی پرستاری روز به روز در حال افزایش است، ایشان این حرکت را یک رگبار زودگذر می دانند و می خواهند انتخابات را به قدری به تعویق بیاندازند که این جمع از هم بپاشد و خسته و کوفته سر بر بالین نهاده و راه عزلت پیش گیرد . و ایشان مجدد بتوانند با کمترین مشارکت پرستاران (مثلا هزار رای در تهران که سی هزار پرستار دارد) مجدد بر اریکه ی ریاست تکیه دهند و به جای حمایت از حقوق موکلین خود به خدمت وزارت درآیند و هر کدام
خلعت خوش خدمتی دریافت کنند و سالهای سال نان سکوتشان را بخورند و پرستاران هم با هر کیفیتی زندگی و کار کردند مهم نیست!! چون چیزی که اهمیت ندارد جان مردم در قبال آسایش یک عده است!!!!

در این برنامه البته نسخه هایی هم برای پرستاری و مردم پیچیده شد و الببته در نهایت جناب نماینده ی محترم که معلوم نبود بر اساس چه معیاری آنجا بودند تبلیغ انتخاباتیشان را با ذکرنام معلمها و مشکلاتشان در کمال آرامش کامل کردند.

نسخه های پیچیده شده اما یک به یک مورد بررسشی مختصر قرار می گیرد (البته اینها توضیح واضحات است و بنده به ذکر مختصر بسنده می کنم)

1-برای اجرای عدالت فرمودند که پرداخت مبتنی بر عملکرد را آورده ایم!

چیزی که این حضرات مد نظر ندارند کلیت موضوع است. مقدار سهم غیر پزشکان بیست و دو ونیم در صد است حالا شما این را هر طور تقسیم کنید مقدار تغییر نکرده است و فقط در طرح جدید بی عدالتی بین خود پرستاران هم ایجاد می شود یعنی اختلاف کارانه ی پرستارن هم بین خودشان و کسانی که در یک بخش کار می کنند به بیست برابر هم می رسد. پیش از این اگر اختلاف پزشک و پرستار چند صد برابر بود الان اختلاف بین رشته ای در یک بخش بیست برابر می شود و البته برای این هم سند دارم و مستند است.اعمال سلیقه اگر پیش از این فقط به یک یا دونفر می رسید متاسفانه با طرح جدید اعمال سلیقه چند برابر می شود. چگونه ادعای کاهش اختلاف درآمد بین تیم درمان را می کنند وقتی درآمد یک عده چند ده میلیون و کارانه ی عده ای دیگر دویست سیصد هزار تومان افزایش می یابد، این اختلافها را بیشتر می کند نه کمتر، البته اصول ریاضی حضرات با بقیه فرق دارد. موضع دیگر که جناب میرزابیگی درباره ی اختلاف درآمدها دست آویز دارد تعداد نفرات  است که البته دیشب نفرمودند و لی جایش هست که توضیح دهم:

ایشان فرموده اند بارها در جلسات مختلف که: چون تعداد پرستاران زیاد است کارانه بین تعداد زیاد که تقسیم می شود این اختلاف ایجاد می شود. البته در ریاضیات هر چه مقسوم علیه یا مخرج بزرگتر شود خارج قسمت کوچکتر می شود اما این اختلاف از صورت کسر یا همان مقسوم شروع می شود. یعنی در کسر غیر پزشکان یک عدد کوچکتر(بیست و دو نیم درصد) بر یک عدد بزرگ (تعدا کل کارکنان درمانی و غیر درمانی و پزشکان عمومی) تقسیم می شود و شصتو پنج درصد به یک  تقسیم می شود. یعنی شصت و پنج در صد عملکرد به یک نفر می رسد. حال آنکه این عملکرد چگونه بوده و انجام شده بماند که همه ی پرستاران و ... می دانند.

2-برای رفع کمبود نیرو فرمودند که ظرفیت دانشکده های پرستاری را زیاد می کنیم. خوب اگر از سال بعد ظرفیت دانشکده ها زیاد شود نتیجه اشنود و هشت به بار می نشیند. همین الان دانشگاه آزاد و حتی سراسری در جاهایی دانشکده ی پرستاری دارد که محلی از اعراب آموزش ندارند و برای بیمارستان دانشجوهایشان را به شهرهای بزرگ می فرستند. من شهری را نام نمی برم که کدورتی نشود. اما اگر مشکل مدرک است که چه نیاز به آموزش؟ به دیپلمه ها مدرک بدهید بیایند مشغول کار شوند به هر حال که بعد چهار سال هم با چنین آموزشی باید از جان بیماران مایه ی آموزششان صرف شود ، ...

این نوع آموزش کیفیت و سطح اطلاعات دانش آموختگان را به شدت کاهش میدهد و بازی با جان مردم است.

3-در باب بودجه نماینده ی محترم لحن خوبی در پاسخ جناب جعفری(که به هر حال پرستار است )  به کار نبرد، جناب نماینده! همه می دانند که مجلس به ریز بودجه وارد نمی شود پیشنهاد بودجه از وزارت و تصویب آن به عهده ی مجلس است. البته مجلس بودجه های اضافی را که تخصیص داده محدود به ماده هایی کرده مانند همان شهرهای زیر بیست هزار نفر .. اما نگفته در این شهرها چطور خرج کن! گفته برای افزایش سطح سلامت... ریز بودجه را وزارت خانه ها می نویسند و متاسفانه وزارت بهداشت برای تعرفه گذاری در ریز بارم بودجه اش چیزی ندیده است! و همین بزرگترین شاهد برای عدم وجود ارداه در وزارت بهداشت برای اجرا تعرفه های پرستاری است.

4- من برای طلبم آزادم هر نوع اقدامی بکنم، اینکه به فلان دولتها هفت سال وقت دادیم که نشد حرف! این طور باشد اصلا نباید پیگیر باشیم چون عمر دولتها 4 سال است و هر کدام می گویند به احمدی نژاد هفت سال وقت دادید به ما هم بدهید!!!!!!

5- در عمل هیچ کدام ازبخشنامه هایی که مورد افتخار جناب میرزابیگی است باعث بهتر شدن کیفیت درمان، بهبود وضعیت نیرو، افزایش دریافتی پرستاران، و.....موارد مورد ادعا نشده است. بخشنامه صادر کردن که کاری ندارد برادر! شما هر ورز یک نامه به روسای دانشگاهها بنویس و سلام و علیک کن و بگو سیصو شصت بخشنامه صادر کردیم! برون ده بخشنامه ها مهم است! کاش از اول به جای این همه دست و پا زدن برای حفظ کرسی معاونت! یک بخشنامه صادر می کردید و  اجرای تعرفه های پرستاری و نیز قانون بهره وری به طور کامل را اعلام می کردید! خوب هم شما در جایگاه تان می ماندید و امکانات نظام پرستاری در خدمت شما بود همچنان! و هم پرستاران این همه زحمت نمی کشیدند.

6- ......................لطفا موارد فراموش شده را یادآوری بفرمایید تا اضافه کنم.



نظرات شما عزیزان:

محمد آرست
ساعت1:20---11 اسفند 1393
با سلام و درود
عرض خدا قوت خدمت برادر عزيزم جناب آقاى عميدى
گفتنيها را فرموديد
اما بنظرم در حال حاضر طرح مبتنى بر عملکرد و افزايش ظرفيت پذيرش پرستاران در دانشگاه ها (به هر قيمت و کيفيتى) دو مورد از پست ترين و خبيث ترين خيانت ها عليه جامعه پرستاريست که متاسفانه توسط اين شخص(ميرزابيگى) انجام شده و اين شخص با افتخار در تريبونها اين دو کار زشت را تبليغ ميکند!!!!!!!!!!!!!!!
بايد بر آگاهسازى همکاران در اين رابطه بيشتر انرژى و زمان صرف شود .
با تشکر


صوفیا رشیدی
ساعت18:17---10 اسفند 1393
جامعه پرستاری با رای حداکثر خود به آقایان شریفی مقدم و عمیدی در انتخابات نظام پرستاری حماسه ملی دیگری خواهند آفرید . درود بر نمایندگان واقعیمان .

صوفیا رشیدی
ساعت17:06---10 اسفند 1393
سلام . دکتر عزیزی در برنامه نبض عنوان نمودند پرستاران اعتماد بنفس ندارند . آقای دکتر عزیزی ! با وجود نماینده نمایی چون آقای میرزابیگی باید هم این کنایه را از شما بشنویم . البته اینبار اولی نیست که زیر سوال میرویم از لطف وجود بی خاصیت آقای میرزابیگی خیلی صحبت های ناروا شنیدیم که همه میدانند و شاهدند و نیازی به بیان مجدد نیست . آقای دکتر شاید شما چون آقای میرزابیگی و وابستگیش را به میز و ...دیدید به این نتیجه رسیدید . ولی امروز با صراحت میگویم کل جامعه پرستاران به خود باوری رسیدند گواه سخنم تجمع 23 آذر و 7 دی است . گواه سخنم حماسه ملی 3 اسفند است .

آقای میرزابیگی !بعنوان عضو کوچکی از جامعه پرستاری بیصبرانه منتظر لحظه ای هستیم که عمر خیانتتان به جامعه پرستاری به اتمام برسد و با حضور نمایندگان واقعیمان جامعه پرستاری را مجدد احیا کنیم .

ایکاش در این روزهای آخر ریاست دروغینتان بخود میامدید . و حداقل با یک عذرخواهی به جامعه پرستاری کمی از خشم و نفرتمان را بخود کاهش میدادید ولی میدانم و مطمینم این مردانگی در وجودتان خاموش است . ما شما رو بخدا میسپاریم چرا که او بهترین مجازات کننده برای گناهکاران خواهد بود . باید بابت دروغهایتان ؛ خیانتتان ؛ وعده های دروغینتان ؛ خودفروختگیتان و خیلی ظلمهای دیگر در برابر پیشگاه خداوند بزرگ پاسخگو باشید . شما در تاریخ ثبت شدید در شمار خیانتکاران و دروغگویان و ....من بجای شما از تاریخ پرستاری عذرخواهی میکنم که آن را به سیاهی کشاندید و این قول را به آیندگان تاریخ پرستاری خواهم داد که سیاهیها را با یاری نمایندگان واقعیمان پاک نماییم .

آقای میرزا بیگی ! پیشاپیش رفتن ابدی شما را از تاریخ پرستاری به جامعه پرستاری تبریک میگویم .

درود بی پایان بر نمایندگان واقعی جامعه پرستاری آقای شریفی مقدم و آقای عمیدی .



عابدینی
ساعت5:11---10 اسفند 1393
مشکل اصلی طرح مبتنی بر عملکرد این است که هزینه کمبود نیرو را هم میخواهد از کاسه کوچک سایر کارکنان بردارد . خوش انصافها حداقل اضافه کاری و هزینه تامین نیروهایی را که ردیف بودجه استخدام ندارند از کل درآمد برنمیدارند تا بعد باقیمانده را با همین فرمول ناعادلانه تقسیم کنند بلکه از کل درآمد سهم 65 درصدی حضرات نخبه را برمیدارند کنار میگذارند و اضافه کار را از سهم 22.5 درصد سایر کارکنان برمیدارند و انتظار دارند طی شعبده ای این 22.5 درصد به آن 65 درصد نزدیکتر بشود. بنشینید تا بشود.

جلوداری
ساعت18:29---9 اسفند 1393
خسته نباشید آقای عمید
اگه توی کل کشور صدنفر مثل شما با این پشتکار و جدیت و ریز بینی و دقت مسائل پرستاران را پیگیری میکردند الان پرستاری ایران رتبه یک دنیا رو داشت.....ولی افسوس که حتی دوستان مدعی نیز از سنگ انداختن پیش پای شما دریغ نمیکنند. به امید موفقیت شما در راه رسیدن به اهداف بزرگتان و به امیدموفقیت پرستاری.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 16:21



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran