بیانیه ی تجمع عظیم سوم اسفند پرستاران کشور

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 73
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 175
بازدید ماه : 411
بازدید کل : 22544
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




بیانیه ی تجمع عظیم سوم اسفند پرستاران کشور

سه شنبه 5 اسفند 1393

به نام خداوند عدالت گستر
    بیانیه  پایانی تجمع کنندگان جامعه پرستاری کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی
"نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه اول است"       
                                                                               ) مقام معظم رهبری مد ظله العالی (      
با سلام و درود به روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی و همچنین سلام خالصانه جامعه پرستاری به رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای ) مد ظله العالی ( و درود بی پایان بر شهدای اسلام بالاخص شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای جامعه پرستاری.
با تبریک به مناسبت میلاد با سعادت بزرگ پرستار تشیع حضرت زینب کبری (س) اسوهٌ صبر و مقاومت ایثار و فداکاری، شهامت و شجاعت که با پاسداری و مراقبت از حقایق واقعه کربلا نهضت حسینی را زنده نگه داشت و افتخار ما پرستاران ایران اسلامی آن است که رهروان راه حضرت زینب (س) بوده و امروز به یمن سالروز ولادتش گرده هم آمده ایم تا پیام حقانیت و مظلومیت پرستاری را به اطلاع عموم مردم و خاصه نمایندگان محترم آنها برسانیم.
بی توجهی هدفدار مسئولین وزارت بهداشت به این حرفه، نهادینه شدن تبعیضهای همه جانبه، تضعیف حسابگرانه مدیریت پرستاری و عدم رفع موانع خدمتی کارکنان پرستاری، بی عدالتی گسترده در تمام امور پرستاری باعث کاهش جذابیت های حرفه ای و فرار پرستاری از این شغل و عدم گرایش جوانان به این حرفه و نهایتأ ناکارآمدی و افت شدید کیفیت خدمات پرستاری که منجر به ایجاد خسارت های جبران ناپذیر و تهدید سلامتی مردم و جان بیماران نیازمند شده است.
عدالت یک اصل اخلاقی بوده و به طور جدی با حقوق اساسی انسانها مرتبط است.
برقراری عدالت از جنبه های مختلف از مهمترین معیارها و شاخص ها برای داوری موفقیت سیاست های بخش سلامت بوده و به نوعی مترادف با انصاف می باشد و جهت برقراری آن باید در سازمانها به شیوه های مختلف همت گردد که عدم اهتمام به این اصل موجب بروز نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی در سیستم سلامت خواهد گردید که این امر مستلزم بکارگیری نوعی عقلانیت اخلاقی و دینی در تمام رده های تصمیم گیری، اجرا و نظارت اهمیت خواهد داشت. اما متأسفانه سیستم پزشک سالار در طی سالیان متمادی نه تنها به این امر توجهی نکرده است بلکه با به کارگیری نوعی رویکرد صرفأ صنفی موجبات بروز فضایی ناعادلانه در سیستم سلامت کشور گردیده است که در تمامی سطوح تصمیم گیری، اجرایی و نظارتی این بی عدالتی امروزه چشم و دل هر فرد معقول و منصف و عدالت خواهی را آزار می دهد و متأسفانه جامعه خدوم پرستاری برای رفع مظالم و بی عدالتی حاکم بر وزارت بهداشت تا کنون توانسته پرچمداری رفع این ظلم را به دوش گیرد و متأسفانه وزارت نشینان نیز صدای عدالت خواهی این قشر مظلوم را هر بار به طریقی توجیه کرده، غافل از اینکه بقای هر مجموعه ای به برقراری عدالت بوده و در فقدان عدالت نمی توان انتظار پاکی و سلامت اجتماعی و سایر امور را داشت.
نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از دو جنبه مسئولیت دارند، هم به لحاظ برقراری  عدالت اجتماعی و جلوگیری از تضییع مهمترین و بدیهی ترین حقوق مردم در بخش سلامت و هم در قبال جامعه دویست هزار نفری پرستاری به بخشی از مردم.
امروز ما به عنوان نمایندگان پرستاری کشور در مقابل مجلس شورای اسلامی گرد هم آمدیم تا مطالبات و حقوق ضایع شده جامعه پرستاری و عدالتخواهی و اجرای قانون را از نمایندگان مردم در خانه ملت مطالبه نمائیم، چرا که جامعه پرستاری با توجه به پیگیریهایی که از طرق مختلف برای برقراری عدالت انجام داده متأسفانه وزارت نشینان و خوش نشینان مستقر در آن به مطالبات به حق جامعه پرستاری توجهی نکرده و به ترفندهای مختلف و با در اختیار داشتن تمامی امکانات ارتباط جمعی به توجیه اقدامات نسنجیده خود می پردازند.
نمایندگان محترم مردم:
اگر امروز جامعه پرستاری کشور این روش اعتراضی را انتخاب کرده است به آن دلیل است که تمامی راههای ممکن را طی کرده و به اندازه کافی صبر پیشه کرده و مشکلات را به مدیریت های پرستاری، رؤسای بیمارستانها منتقل نموده و طی نامه ها و طومارها ، درخواستهای قانونی خود را به رؤسای دانشگاهها و مسئولین وزارت بهداشت منعکس نموده است که نمونه بارز آن طی دو نامه سرگشاده با امضای الکترونیکی بیش از چهل هزار نفر کادر پرستاری مسائل را به استحضار ریاست محترم جمهوری رسانیده است، با صدها شکایت به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درخواست رسیدگی نموده است، با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف کشور مسائل را مطرح نموده، با مسئولین منطقه ای و کشوری دیدار داشته، با بخش هایی از نهاد ریاست جمهوری جلساتی برگزار و مراتب را اعلام نموده اند و بدون شک هیچ مسئول ذی ربطی نمی تواند ادعا داشته باشد که از مشکلات جامعه پرستاری بی خبر است.
به علت عدم توجه به پیگیری های مستمر، جامعه خدوم پرستاری مجبور به برگزاری تجمع هفتم آبان ماه نود و سه مقابل مجلس شورای اسلامی و تجمع بزرگ جامعه پرستاری کشور در بیست و سه آذر ماه نود و سه مقابل نهاد ریاست جمهوری که همزمان در پنج استان کشور نیز برگزار گردید، ولی باز هم مسئولین با توجیهات غیر واقعی و ادعاهای خلاف واقع به خواسته های قانونی و به حق این قشر تحت ظلم وقعی ننهادند و نتیجه اینکه تا کنون نه تنها اقدام عملی خاصی در خصوص مشکلات پرستاری صورت نگرفته است، بلکه وزارت بهداشت سعی در پنهان کردن واقعیت تلخ موجود در سیستم پرستاری نموده و با دستورالعمل دوازده ماده ای بی سابقه وزیر بهداشت و گسیل امکانات و مأموریت به معاونتهای خود و خصوصأ معاونت پرستاری و همچنین رسانه های جمعی سعی در برگزاری جشن های نمایشی و فرمایشی در هفته جاری که بنام هفته پرستار نامگذاری شده، می خواهد با فرافکنی بر نارضایتی های گسترده پرستاری سرپوش بگذارد.
جامعه پرستاری کشور ضمن تحریم جشنهای اینچنین که بیشتر شبیه به اجرای نمایشهایی برای کسب اعتبار و توجیه ضعفهای سیستم بهداشت در خصوص جامعه پرستاری است، این حرکات و اقدامات را همچون نمکی بر آلام و زخمهای چندین ساله خود می داند، لذا جامعه پرستاری در مقابل خانه ملت خواسته ها و مطالبات به حق خود را برای چندمین بار به گوش نمایندگان عدالتخواه خانه ملت می رساند.
اجرای بدون قید و شرط کامل و جامع قانون مترقی تعرفه گذاری خدمات پرستاری در اسرع وقت و توقف طرح غیر منطقی و غیر کارشناسی پرداخت مبتنی بر عملکرد، چرا که جامعه پرستاری معتقد به این است که این طرح در جهت قانون گریزی و عدم اجرای قانون مصوب تعرفه گذاری خدمات پرستاری تدوین گردیده است.
اجرای قانون سخت و زیان آور بودن شغل پرستاری و اجرای کامل قانون ارتقاء بهره وری در تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی ( تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح، دانشگاه آزاد، شرکت نفت، بیمارستانهای خصوصی، اورژانس 115 و ....).
اصلاح نظام پرداخت در گروههای مختلف پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در وزارت بهداشت با مشارکت کارشناسان اقتصادی و مدیریتی بی طرف و با توجه به سیاست های کلی سلامت ابلاغ شده از طرف مقام معظم رهبری و الگوبرداری از سایر کشورهای در حال توسعه و منطقه به نحوی که اختلاف در پرداخت بین گروههای پزشکی و پرستاری از سه برابر تجاوز نکند.
با عنایت به نقش برجسته و تأثیرگذار مجلس در حفاظت از حقوق مردم و کشور و قبل از التهابات بیشتر که مد نظر پرستاری نبوده، جامعه پرستاری کشور انتظار دارد به خواسته های به حق و قانونی پرستاری توجهی ویژه شود و نمایندگان واقعی پرستاری در این خصوص، کمیته مرکزی پیگیری مطالبات پرستاری و کمیته های استانی خواهند بود که این مسائل را پیگیری خواهند کرد و بدیهی است جامعه پرستاری کشور با پیروی از منویات مقام معظم رهبری و التزام به رعایت چارچوب های نظام و انقلاب، اجازه بهره برداری سیاسی و غیر سیاسی را به هیچ گروهی در داخل کشور و گروههای معاند در رسانه های خارجی را نخواهد داد و پرستاری همواره با ایثار و از خودگذشتگی در ارائهٌ خدمات پرستاری در کنار مردم عزیز خواهد بود و از مسئولین دلسوخته و پیگیر قدردانی می نماید.
پایان سخن توجه  مسئولین وزارت و نمایندگان محترم خانه ملت را به کلامی گهربار از پیغمبر گرامی جلب می نمائیم که امید آن داریم چراغ راهی باشد برای برقراری عدالت در سیستم سلامت: " ساعتی اقامه عدالت از عبادت هفتاد سال که شبها به تهجد و روزها به روزه داری پرداخته شود، برتر است و یک ساعت ظلم از شصت سال گناه نزد خدا عقوبتش بیشتر است "
                                                                                 (مشکاة الانوار، 316)



                                                                                                                                 3/12/1393



نظرات شما عزیزان:

پرستار خصوصی(اتاق عمل)
ساعت19:59---5 اسفند 1393
درود برنمایندگان پرستاری
ماخواهان عدالت درپرداخت بین تیم درمان هستیم پرستار وپیراپزشک وپرسنل اتاق عمل پابه پای پزشک زحمت میکشند ودراخر درامد نجومی نصیب پزشک میشود چرا؟؟؟؟
مگر چندسال بیشتردرس خوانده اند مگر پزشکان بقیه دنیا پزشک نیستند؟؟؟؟؟


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 18:37



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran