نظری بر معاونت نو پای پرستاری وزارت بهداشت..

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 347
بازدید کل : 22480
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




نظری بر معاونت نو پای پرستاری وزارت بهداشت..

جمعه 14 شهريور 1393

سلام بر همه!

وقتی جناب محمد میرزابیگی به عنوان معاون وزیر انتخاب شدند شادی پرستاران را فرا گرفت و همه از پیشرفت این شغل حرف می زدند .همه فیلم گالیور را به خاطر داریم که شخصی همه اش می گفت: ((من می دووونم، دیگه کارمون تمومه...)) بنده که حرف می زدم همکاران به این اسم صدایم می کردند.تا امروز که به وضوح مشخص شد دستاورد معاونت پرستاری هم چیزی بوده در حد نظام پرستاری...

حالا یک به یک ببینیم دستاوردها چه بوده است؟:

1-جبران معوقات: جناب آقای میرزابیگی عزیز! آیا جای شعف و خوشحالی دارد که طلب شخصی را بعد از چندین ماه پرداخت کردن؟ آیا این انجام اولین و ساده ترین وظیفه دست آورد است؟ دست آوردن یعنی به دست آوردن و ایجاد کردن حقی .. نه اینکه من کارگر شما باشم و کار کنم و بعد یک سال به من حقوقم را بسیار اندک و ناچیز پرداخت کنید و منت هم سرم بگذارید.!!!!!!!(نمیدانم چند علامت تعجب جا دارد؟) ضمن اینکه تورم در جامعه بسیار بالا بوده (عدد نمی گویم که متهم نشوم) وارزش پول هر روز کمتر از روز قبل است.مگر مبالغ که چیزی است بین ده هزار تومان در ماه تا نهایتا سیصدو پنجاه هزار تومان...یعنی وزارت محترم این حداقل را هم به موقع ندهد؟ اگر بگویید قبلا نمیدادند خلاف می کردند همان گونه که الان هم خیلی خلاف می کنند... در ضمن خدمتتان عارضم که الان هم خیلی به روز نیستید.

2-طرح جایگزین مرخصی:این حرف هم از آن حرفهاست که همه می دانیم و جنسش را می شناسیم..اولا طرح جایگزین مرخصی چیز جدیدی نیست و مثلا در تامین اجتماعی از سال فیل که بنده استخدام شدم در حال اجراست و ...

اما حرف اصلی این است که کدام بیمارستان تاکنون توانسته نیرو با حقوق و مزایاییی که به جایگزینها داده می شود این طرح را اجرا کند؟

واضح است وقتی ردیفی به طور موقت هم خالی می شود باید جایش پر شود اما پرستاری با این حقوق نمی آید کار کند...

این اقدام واقعا جای تشکر دارد اما کاش پیگیر اجرایی شدنش هم میشدید..

3-پرستاران شرکتی:در باب این موضوع حرفهای زیادی زده شده است. این هم با توجه به محدودیتهای موجود از نظر بوروکراسی اداری و موانع موجود، گویا تنها راه حل بوده که البته هنوز هم اجرایی نشده است و کاش ترتیبی داده می شد خود همکاران پرستار مالکین چنین شرکتهایی می شدند وسهامی اداره اش می کردند. در آن صورت نه به خود خیانت می کردند و نه حقی از آنها ضایع میشد....هنوز هم فرصت هست.

4-صدور پروانه ی صلاحیت:این طرح چون هنوز اجرایی نشده و نحوه ی اجرای آن نیز اعلام نشده نمی توان بررسی کرد اما فقط هر چه فکر کردم متوجه نشدم که سودش برای پرستاری چیست؟

انشاالله اجرایی شود تا بعد...

اما اینکه شما همه ی پرستاران را به یک چوب بزنید درست نیست.اینک ما پرستارانی داریم در شرف باز نشستگی و ...کاش این طرح هم مثل قوانینی که به نفع پرستاری است و اجرا نمی شود و سالها خاک می خورد و کسی هم سراغش نمی رود ابتدا برای پرستاران جدیدالورود اجرا شود و ....

ضمن اینکه با این کار شما فقط بهانه ای برای کم کردن از حقوق پرستاران به سیستم می دهید، این دوستان که به هر دلیلی از پرستاری می زنند بهانه هم دستشان می دهید..

با این همه کمبود نیرو چگونه می خواهید برای کار کردن پرستاران شرط بگذارید؟ یا اینکه قصدتان فقط باز کردن دکه ای برای افزایش در آمد نظام پرستاری بوده است؟

این طرح را هم فعلا چیزی نمی گوئیم تا اجرایی شود و ببینیم و بنویسیم...

5-قدردانی از انسجام:کاش منظورتان را دقیق تر بیان می کردید، اما اگر خاطراتی در ذهنتان از روپوش سفید مانده باشد،همیشه ی خدا انسجام بین مدیرا ن و مسیولان پرستاری برای سکوت در برابر ناحقیها و بی عدالتیها و حق خوریها...و فشار بر پرستاران و حذف ساعت استراحت و کم کردن از کارانه و ...وجود داشته است. همان طور که اینک برای سکوت در برابر این بی عدالتیها این هماهنگی بسیار زیاد وجود دارد..

کاش این هماهنگی برای احقاق حقوق ما باشد. ما از غوغا سالاری ، قانون شکنی،و هرگونه حرکتی که باغث سوئ استفاده ی سایرین برای تضعیف نظام ولایت مدار باشد بیزاریم ، اما کاش این قانون مداری ما و ولایت مداری ما و حرمتی که برای حریمها قایلیم و هرگز پا روی آنها نمی گذاریم وسیله ی بهره کشی از ما قرار نگیرد...

کاش....



نظرات شما عزیزان:

ameneh
ساعت16:50---14 شهريور 1393
با سلام
بسیار عالی و تحلیل موشکافانه ای بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 14:13



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran