یک بام و چند هوا ...

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 159
بازدید ماه : 395
بازدید کل : 22528
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




یک بام و چند هوا ...

شنبه 18 بهمن 1393

وقتی پرستاران به وزارت بهداشت گفتند که چرا درآمد ما از سایر کشورها خیلی کمتر و کارمان چند برابر آنهاست فرمایش کردند که خودتان را با دیگر کشورها مقایسه نکنید.

اما شب قبل یعنی در برنامه ی نبض مورخه ی 17 بهمن نودو سه قائم مقام محترم وزارت بهداشت و همینطور جناب دکتر قاضی زاده نماینده ی محترم مجلس فرمودند که ما باید خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم!!!!!

بالاخره مقایسه بکنیم یا نکنیم؟ شما یک طرح شکست خورده از ترکیه را به عنوان الگو وارد کرده و تنها اقدامی که کردید افزایش تعرفه های پزشکی بوده!!! پس چرا به پرستاران هیچ توجهی نشده و تازه بگیر و ببندها را بیشتر کردید؟

برداشتهایم از برنامه ی دیشب را به شرح ذیل می گویم اگر دوستان برداشتهای دیگری دارند لطفا از بخش نظرات اعلام فرمایند(موافق یا مخالف):

1- انتخاب مهمانها هوشمندانه بود. جناب مهدس جعفرزاده عضو کمیسیون بودجه چون قبلا به عنوان منتقد حرفهایی زده بود که بی جواب مانده و جوابی نداشت جز خود محوری آقایان! دعوت شده بودند که این بار مقابل دو نفر شخص هماهنگ احتمالا محکوم شود تا آن برنامه ی قبلی هم فراموش گردد.

جناب دکتر قاضی زاده که گویا پسر عموی وزیر بهداشت هم هستند از کمیسیون بهداشت دعوت شده بودند تا در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت از برنامه های قانون گریز وزارت بهداشت تمام قد دفاع کنند. ایشان گویا از دکتر حریر چی هم دل سوخته تر بودند به وزارت بهداشت!!!!! دکتر حریر چی هم که قائم مقام وزارت استو..

2-جناب دکتر حریر چی عزیز و دکتر قاضی زاده ی محترم! شما که می فرمایید بودجه ی وزارت بهداشت3% اضافه شده !!!آیا مبلغ ریالی واقع 3% افزایش داشته؟

بودجه ی شما بدون تفکیکبهداشت و درمان چقدر از نظر ریالی افزایش داشته؟ مگر 57% نبوده؟ بعد شما جزئ به جزئ می کنید بودجه را؟ وظیفه ی مجلس تخصیص  بودجه ی کلی است وتصویب قوانینی برای هزینه کرد آن..

الان پس حقوق کارمندان اصلا اضافه نشده و نمی شود و نخواهد شد، چون نرخ تورم بیش از 14% بوده و افزایش حقوق 14%

از طرفی هم شما می فرمایید آن 14 % تورم جزو افزایش بودجه نیست؟!!!!

3- شما چرا در صد بودجه را بکشورهای دیگر مقایسه می کنید؟ مبلغ ریالی را چرا مقایسه نمی کنید؟

فرض کنید قانونی در ایران بود که خانواده ها باید در آمدشان را درصدی بین اعضا تقسیم کنند مثلا 40% پدر، 30 % مادر و20% فرزندان پسر و 10% فرزندان دختر. در این صورت مبلغ ریالی متعلق به افراد مختلف در خانواده ها فرق داشت یعنی  خانواده ای که 2 میلیون درآمد داشت به پسرهایش 400 هزار تومان می رسید و در خانواد های با ده میلیون درآمد 2 میلیون تومان!!

درباره ی کشورها هم همین است، مبلغ ریالی 6/7 % ایران بسیار بالاتر از مبلغ ریالی 8% پاکستان است!

4-شما فرمودید ما پرداخت مردم را کم کرده ایم، خوب این مبلغ کم شده را چه کسی می پردازد؟بیمه ها که بیش از سهم خود نمی دهند و نمی توانند بدهند!! می فرمایید: دولت می دهد!!!!

شما که می گویید دولت! دولت از کجا می آورد؟ مگر جز بودجه های تخصیصی دولت اختیار برداشت از منابع را سر خود دارد؟

این منابع مال چه کسانی است؟

پول افزایش حاملهای انرژی، نان و میوه و .... چه کسانی می دهند؟

اگر تا سال قبل مردم فقط برای هزینه ی بیمارستان مشکل داشتند الان برای امرار معاش مشکل دارند!! برای نان شبشان محتاجند! شما از سر سیری حرف می زنید ولی مردم گرسنگی می کشند! از طرفی حرف اقتصاد مقاومتی پیش می آید ! از طرفی شما درآمدهای چند ده میلیونی همکاران تان را چند برابر افزایش می دهید!!!!

5-جناب دکتر قاضی زاده ی عزیز! من هم با شما موافقم که وزارت بهداشت هزینه کردش هوشمندانه بود، که از مراکز دولتی شروع کرد و از بستری! اما تحلیلتان را نمی پسندم. شما نماینده ی مردمی هستید که گاهی ساعتهای متوالی کار و اضافه کاری و کار زوری و اجباری و ...می کنند برای قوت لایموت (بخور و نمیر) .اما چرا وزارت از مراکز دولتی شروع کرد و بستری؟

اول اینکه تعرفه های مراکز خصوصی بالا رفت، مراکز خصوصی متعلق به خودشان است و خود وزیر بیمارستان چشم پزشکی نور را دارد! پس کسی نمی آید درآمد خودش را کم کند! پس نه تنها خصوصیها را دست نزدند بلکه درآمدهایش را بیشتر هم کردند!

اما بخش سرپایی برای آقایان جذابیتی نداردو حتی افزایش تعرفه ها در بخش سرپایی به طور میانگین بسیار کمتر از خدمات بستری است.

در بخش بستری با سه برابر شدن تعرفه ها به طور میانگین، درآمد به قدری بالا میرود که انگار چند ده بیمار وزیزت کنی. خوب کدامش مقرون به صرفه تر است؟

یعنی در هیچ بخشی مردم دیده نمی شوند و همه جا تجارتی جریان دارد با مال مردم، جان مردم و به کام دوستان...

6-جناب دکتر حریر چی عزیز! دروغ گو کم حافظه می شود ! شما چندین بار فرموده اید که نباید ما خودمان را با دیگر کشورها مقایسه کنیم(در پاسخ به مطالبات پرستاران)، اما خودتان می گویید ما باید با کشورهای منطقه مقایسه شویم!!

چرا درآمدها مقایسه نشود و پیشرفتها بشود!

ما ابن سینا و ابوریحان و.... داشته ایم، عربستان چه داشته؟

7-برون ده برنامه ی دیشب هم به نفع استاد معظم جناب آقای جعفرزاده بود و ایشان نشان دادند که مردم محورند. اعدادو ارقام ایشان دقیق بود و شما هر جا که کم می آورید می گویید دولت قبلی!!!!

دولت قبلی خیلی وقت است تمام شده! شما هم که چیزی در چنته ندارید و فقط تبلیغات می کنید!

رفتم موبایل بخرم موبایل فروش که دبیر هست شغلم را پرسید گفتم پرستارم! گفت: خوش به حالتان! عجب وزیری دارید! گفتم : بفرمایید با کمال میل تقدیم شما!اینها همه شوی تلویزیونی است وگرنه این فیش اول سال و این فیش این ماه من، ببین تغییری نداشته است!

8- گویا نشر اکاذیب در این مملکت جرم است! دروغهایی که به پرستاران گفته شده را از ابتدای سال تا کنون ببینید. آیا ما حق داریم بابت نشر این اکاذیب به دادسرا از دست شما شکایت کنیم؟ البته مبلغ جریمه اش برای شما چیزی نمی شود اما خوب....



نظرات شما عزیزان:

پرستار خصوصی(اتاق عمل)
ساعت14:17---18 بهمن 1393
بله درامد پزشکان خصوصی چندبرابرشده وازخوشحالی درپوست خودنمیگنجند وهمچنان به پرسنل حقوق اداره کار میدهند

درود بر اقای عمید خداقوت


پرستار خصوصی(اتاق عمل)
ساعت11:55---18 بهمن 1393
واله من که خصوصی ام پزشکان بادمشون گردومشکنندوخوشحال از کاری که وزیربهداشت انجام داده.اماپرسنل خیلی ناراضی هستند درضمن ترسو هم هستند وبه خاطرحق خودشون اقدامی نمیکنند

پرستار خصوصی(اتاق عمل)
ساعت11:29---18 بهمن 1393
سلام درود براقای عمید
من اتاق عمل خصوصی کارمیکنم .بعداز طرح تحول پزشکان درامدشان بسیاربیشتر شده وخشنود وراضی هستند
چرا کار ما بین المللی با دیگرکشورهامقایسه میشود اما حقوقمان رابه ریال میگیریم انهم حقوق اداره کار700 تومان.بااینکه چندماه است درامد نجومی پزشکان باز هم بیشتر شده اما حقوق ما همچنان به میزان قبلی است


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:12



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran