داستان یارانه ها و طرح تحول سلامت.... و عوامفریبی

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 346
بازدید کل : 22479
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




داستان یارانه ها و طرح تحول سلامت.... و عوامفریبی

جمعه 24 مهر 1393

سلااااام

به خاطر دارم زمانی که داستان یارانه ها شروع شد دولت وقت و نمایندگان محترم فرمودند که ما می خواهیم مردم خودشان مدیریت منابعشان را انجام دهند. ما برای حاملهای انرژی کلی یارانه می دهیم ولی این ظلم است چرا که بسیاری از مردم ماشین ندارند.......

این ماجراها را همه می دانند و نیازی به تکرار نیست، اما موضوع مهم که در همه ی برنامه های کشور ما دیده می شود شعار زیبا و عملکرد وارونه است.با عملیاتی شدن پرداخت نقدی یارانه ها همه ی اجناس چندین برابر گران شدند.تورم بسیار بالا رفت.گیرم که دولت قبلی (به فرض) به دروغ اعدادی برای تورم اعلام کرد و این دوستان بسیار راستگو هستند اما مردم با اعدا د و ارقام زندگی نمی کنند.مردم با واقعیتها زندگی میکنند. من کاری ندارم عدد تورم چقدر اعلا می شود مهم تاثیری است که در زندگی من دارد.......

ببخشید هی حرف توی حرف می آید....مشکلی که با اجرای هدفمندی یارانه ها برای مردم پیش آمد این بود که گرانی و تورم بر تمام اجناس اجرا شد و نه فقط بر اجناس یارانه ای. یعنی مردم 45هزلار تومان یارانه می گیرند ولی هزینه های زندگیشان چند برابر شد واین وسط هدف از اجرای یارانه ها هم گم شد و فقط شعاری از آن ماند.

ماشاالله دولت تدبیر و امید هم که سرو ته یارانه ها را هم آورد گویی که اتفاقی در کشور نیافتاده و تورمی نداشته ایم.

و تازه نه تنها یارانه ها را زیاد نکردند بلکه کلی هم از محل یارانه ها ذخیره دارند می کنند..

سوال این است که مگر دنبال ایجاد درآمد برای دولت بودید با این طرح؟

آیا دولت آزاد است پول را از مردم کم کرده و هزینه های بسیاری بر آنها تحمیل کند و بعد خودش هر طور خواست این پولها را هزینه نماید؟!!!!!

اصلا از محل ذخیره ی یارانه ها یعنی دقیقا جیب مردم...

اما ربط این حرفها به طرح تحول نظام سلامت چیست؟ این طرح(که فقط یک کلمه است) هم با رنگ و لعاب و شعارهای زیبا پیرایش شده و آرایشگران حرفه ای آن را آراسته اند.جالب است که یک کالا را چند برابر گران می کنند و می فرمایند پرداختی مردم کمتر می شود!!!!

فرض کنید مردم خدمتی دریافت می کردند با قیمت پایه ی صدواحد .... پرداختیشان (بدون رومیزی و زیر میزی) میشد بیست و پنج واحد حالا همان خدمت شذه سیصد واحد وبه فرض پرداختی ده درص می شود سی واحد ... ضمن اینکه بقیه ی پول هم از جیب خود مردم غیر مستقیم پرداخت می شود.

ایشان بدون اجازه ی مردم از یارانه ها برداشت کرده و در جیب بیمارستانها می ریزند.و من کلا نمی فهمم چرا باید دولت از محل یارانه ها ذخیره داشته باشد؟ مگر نه اینکه میخواستند مردم منابع خودشان را خودشان مدیریت کنند؟!؟در اصل این اقدام با هدف  پرداخت نقدی یارانه ها که به مردم اعلام شد (اگر راست گفته باشند) منافات دارد و عملا دولت پرداخت نقدی یارانه ها را انجام نمی دهد.وفقط بخشی از حق واقعی را پرداخت می نماید وتازه به جای اینکه این پولها را خرج بهتر کردن شرایط معیشتی مردم کند با گران کردن تعرفه های پزشکی به سه برابر این مبالغ را از جیب مردم برداشته و به جیب یک گروه خاص میریزد. این خود نوعی استثمار وگرفتن حق انتخاب از مردم است. یعنی مردم را وادار میکند که به مراکز دولتی مراجعه کنند حال اگر این پولها به خود مردم داده شود مردم انتخابهای بهتری می توانند داشته باشند.

موضوع دیگر اصل تحول است؟!؟ یا ما معنای تحول را نمیدانیم یا اینکه تحول هم متحول شده است. چه چیزی در نظام سلامت ما تغییر کرده است که می گوییم طرح تحول؟ مردم که دارند چند برابر مستقیم و غیر مستقیم از جیب مبارک خودشان پرداخت می کنند یعنی وقتی سیب هزار تومانی را می خرند دو هزار تومان.....و سایر اجناس را هم پس عملا جریمه شان را پرداخت میکنند و از طرفی بابت گرانی کالاهای یارانه ای و غیر یارانه ای چیزی دریافت نمیکنند چون دولت محترم آن را از ایشان به عنوان متولی کسر و به جیب عده ای خاص می ریزد. امکانات هم که همان است و مردم دارند بیمارانشان را روی کولشان از این بیمارستان به آن بیمارستان می کشند به هوای  خدمات بهتر..

پزشکان محترم هم که همانها هستند بدون کمترین تغییری در رفتار و کردار و عملکرد حرفه ای...

سایر اعضای تیم درمان هم که به حساب نمی آیند بویژه پرستاران که بار تمام طرحها را به دوش می کشند مثل اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی و ...

آقایان بفرمایند اگر از تیم پزشکی یک نفر یک فرم بابت این طرحها پر کرده است؟!؟

خواسته های ما پرستاران اصلا چیزعجیبی نیست.البته آقایان حرفهای مارا تحریف میکنند تا به خواسته هایشان برسند، ما در واقع منافع مردم را میگوییم و  می خواهیم.

ما می گوییم حالا که شما از جیب مردم خرج می کنید چرا حق ما را نمی دهید؟ اگر از حق ما می زنید به جیب گروه خاص نریزید. 

وزیر محترم و معاونانشان مدام از پرداخت بدهیهای بیمارستانها به پرستاران حرف می زنند و هر کس می شنود فکر می کند که این مبالغ چقدر است؟

باورتان نمی شود که برخی مراکز ده هزارتومان هم کارانه داده اند به پرستاران در حالیکه در همان بیمارستان پزشک بالای بیست و پنج میلیون کارانه گرفته؟!!؟!؟!؟!

و تازه همین را هم با کلی تاخیر می دهند. این مبالغ مشمول تورم می شوند وارزششان کم می گردد. چرا پرداختیهای پزشکان محترم ، که معیشتشان مهم است و وفقط ایشان معیشت دارند به تاخیر نمی افتد؟

اینکه طلب کسی را بدهی مایه ی مباهات است؟

اما  حرف اصلی ما این است که در زمان قراراداد یا استخدام اختلافات بین مدارک تحصیلی لحاظ می شود یعنی از نظر اداری حکمها یا قرادادها بر اساس مدرک تحصیلی و سابقه از نظر ریالی متفاوت است . این در همه ی ادارات دیده می شود. اما چیزی که باعث اختلاف فاحش در ردیافتها می گردد سیستم محاسبه ی کارانه هاست. برای یک گروه خاص سیستم کارا نه ی ویژه ای طراحی شده است.وبرای بقیه ی تیم درمان سیستمی متفاوت...

بعد هم مدعی می شوند که ما از معیشتمان برای مردم می زنیم!!!!!!

بعد می فرمایند ما مردم را بر خود با گرفتن زیر میزی و چند برابر کردن درآمدها و نادیده گرفتن حق و حقوق دیگران ارجح می دانیم!!!!!!

آقایان می فرمایند ما خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه میکنیم!!! این هم یک عوامفریبی دیگر، چرا که ما نمیتوانیم خودمان را با جایی مقایسه کنیم. چون از نظر کاری لاقل سه برابر آنها کار میکنیم و یک پنجم تا یک دهم ایشان حقوق می گیریم.ضمن اینکه هزینه های ما بسیار بالا رفته است.

ضمنا از آقایان می پرسم که از کجا الگوبرداری میکنند و طرحهای سلامت را می آورند؟ چگونه است که از این طرحها فقط کاغذبازیهایش را می آورند و سایر مسایل را نه؟

موضوع بسیار مهم قانونمند نبودن دولتهاست که مختص این دولت نیست و همه بوده اند و هستند و این از نظر شرعی  می تواند حرام باشد. قوانین را ندید می گیرند.حرفم تعرفه گذاری نیست. فقط ما پرستاران نه که کل کارمندان دولت این را خوب درک میکنند: بر اساس قانون هر سال باید بر اساس نرخ تورم حقوق کارکنان افزایش یابد اما هیچ سالی چنین نشده است واین کار از راههای مختلف و از جمله پایین اعلام کردن نرخ تورم صورت پذیرفته است.

دولت تدبیر و امید تورم امسال را بیست و پنج درصداعلام ولی افزایش حقوق را بیست در صد اعمال فرمودند حال آنکه بی سوادترین شخص هم می داند که تورم بالای چهل درص بود...

در چنین اوضاع نابسامانی چگونه انتظار داریم در سیستم درمان پرسنل غیر پزشک با وججدان کار کنند؟

شما مردم شریف چگونه اعتماد می کنید بیمارانتان را به عده ای تاجر وسپس  عده ای افراد وجدان خوابیده ی بی معیشت که از هفتصدو بیست ساعت ماه را بیش از پانصد ساعت در حال دویدن وکار کردنند بسپارید؟ اگر روزی هشت ساعت خواب حساب کنیم ماهی دویست و چهل ساعت خواب باید داشته باشیم .این ساعت کار که بنده می گویم فقط زمانهای ثبت شده ی تایمکس هاست وگرنه مسیر ها را هم باید به این اضافه کنییم

یعنی پرستار ی که در دو مرکز کار میکند سیصدوچهل ساعت موظفی دارد ودر هر مرکز هم هفتادساعت اضافه کاری که می شود چهارصدو نود ساعت. روزی یک ساعت هم مسیرها که میشود سی ساعت و به عبارتی پانصد و بیست ساعت. دویست ساعت باقیمانده را هم به سر کردن با خانواده و خواب تقسیم کنید حدودصدوبیست ساعت خواب داشته باشند که می شود روزی چهار ساعت...

پس انتظار نداشته باشید که سر کار نخوابند و کم نیاورند و ....

تازه با این اوضاع مدام از طرف رییس پرستاری و سوپروایزرها تحت فشارند که سر کار به هیچ عنوان حق استراحت ندارید!!!!! در حالیکه گروه خاص در یک ساعت شصت مریض می بیند و ...بعد خلااااص و خواب..

ضمن اینکه هیچ استانداردی  از نظر تعداد بیمار به پرستار هم رعایت نمی شود و مثلا در بدترین شرایط در بخش عمومی باید یک به شش باشد که در ایران یک به ده کمترین مقدار آن است.

همانطور که می بینید پرستاران از هر نظر تحت فشارند

ساعت کار مضاعف،تعداد بیماران دو و گاهی سه برابر، فشار طرحهای مختلف مه همه بر دوش ایشان است، انتظارات بیماران و مراجعان و همراهان که تمام مسایل را از قبیل نبود امکانات، نیامدن پزشک و ... از پرستار می بینند...

لطفا به حال ما زار نزنید حق بدهید که حقمان را بخواهیم که در اصل این حق بیماران شماست...

 

..حرف بسیار است و حوصله اندک...

تا بعد

 

 



نظرات شما عزیزان:

فاطمه
ساعت20:22---29 مهر 1393
من چقد بدبختم!
دوسال پيش دوتا از پزشكهاي بخشمون را لب تو لب باهم خيلي اتفاقي ديدم
سپاسخ:سلام ,خوب این مسایل برای این گروه حل شده و حتی پاویوناشونو نزدیک هم.میسازند ولی ما باهم نباید دیده بشیم


samaneh
ساعت13:59---26 مهر 1393
هر رو. بیشتر از دیروز برای حودمون و مردم نااگاه متاسف میشم

mohamad
ساعت22:49---25 مهر 1393
درود بر شما
اما کاش گوش شنوایی پیدا شود...


ameneh
ساعت13:04---25 مهر 1393
باسلام
ممنون از قلم شیوا و بیان روشن شما
داشتم با خودم فکر میکردم یعنی از این ساده تر هم میشه این مطلبو توضیح داد؟؟؟؟؟
کاش میشد مردمو با این جریانات و دودوتا چهارتای ساده آگاه کرد
کاش مثل زمانهای قدیم این مطالبو بصورت اعلامیه تهیه میکردیم و بین مردم پخش میکردیم تا متوجه ظلم بزرگ و بی نظیری که بهشون میشه میکردیم
کاش و ای کاش.......


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 21:26



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran